معرفی و دانلود کتاب چشمان ارتش: نقشه راه سامانه‌های پهپادی ارتش ایالات متحده طی سال‌های 2010 تا 2035

عکس جلد کتاب چشمان ارتش: نقشه راه سامانه‌های پهپادی ارتش ایالات متحده طی سال‌های 2010 تا 2035
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چشمان ارتش: نقشه راه سامانه‌های پهپادی ارتش ایالات متحده طی سال‌های 2010 تا 2035 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چشمان ارتش: نقشه راه سامانه‌های پهپادی ارتش ایالات متحده طی سال‌های 2010 تا 2035 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چشمان ارتش: نقشه راه سامانه‌های پهپادی ارتش ایالات متحده طی سال‌های 2010 تا 2035

کتاب چشمان ارتش: نقشه راه سامانه‌های پهپادی ارتش ایالات متحده طی سال‌های 2010 تا 2035 نوشته‌ی مارتین ای دمپسی، به قدرت و تجهیزات نیروی هوایی آمریکا و آینده‌نگری این کشور برای تقویت این نیرو به‌خصوص در زمینه پهپاد می‌پردازد.

ارتش ایالات متحده عملیات‌های رزمی خود را در اکتبر سال 2001 با ترکیب 54 فروند پهپاد شکارچی و پهپاد سایه آغاز کرد. امروزه این ارتش، بیش از چهار هزار سامانه پهپادی در ابعاد و قابلیت‌های عملیاتی گوناگون در اختیار دارد که این تعداد همچنان در حال افزایش است. آمریکا پس از نزدیک به نه سال عملیات رزمی به خوبی روش استفاده از سامانه‌های پهپادی در پشتیبانی از نفرات خط مقدم را تکامل بخشیده است. این تکامل در رشد بی‌سابقه سکوها و قابلیت‌های پیشرفته سامانه‌های پهپادی نمود یافته است.

در ارتش آمریکا سامانه‌های پهپادی مأموریت‌محور بوده و هر یک از نیروهای هوایی، زمینی و دریایی دارای یک فرماندهی پهپاد غیرمتمرکز هستند. فرماندهی غیرمتمرکز پهپاد، تحت امر وزارت دفاع این کشور است.

در بخشی از کتاب چشمان ارتش: نقشه راه سامانه‌های پهپادی ارتش ایالات متحده طی سال‌های 2010 تا 2035 (U.s. army unmanned aircraft systems roadmap) می‌خوانیم:

ارتش ایالات متحده سامانه‌های پهپادی را در تمام رده‌های سلسله‌مراتب خود به خدمت می‌گیرد. مأموریت‌های سامانه‌های پهپادی در ردۀ گردان و پایین‌تر از آن کوتاه‌برد (کمتر از 25 کیلومتر) بوده، مدت آن‌ها اندک (یک تا دو ساعت) و عموماً در پایین‌تر از ارتفاع هماهنگ شده، اجرا می‌شوند. این عملیات‌ها به طور کامل با نیروهای زمینی هماهنگ بوده و سامانه پهپادی به عنوان یکی از اموال سازمانی، عملیات‌های رزمایشی را پشتیبانی می‌کنند. مأموریت‌های سامانه‌های پهپادی در ردۀ تیپ، مأموریت‌هایی با برد متوسط بوده (کمتر از 125 کیلومتر)، مدت زمان آن‌ها نیز متوسط (5 تا 10 ساعت) و با نیروهای زمینی و سایر اموال هوایی یگان هماهنگ شده‌اند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
سخن مترجم
مقدمه
فصل اول: خلاصه جامع (کاربردی - اجرایی)
فصل دوم: مقدمه و مفهوم‌شناسی
فصل سوم: محیط عملیاتی سامانه‌های پهپادی
فصل چهارم: به‌کارگیری سامانه‌های پهپادی در ارتش
فصل پنجم: به‌کارگیری کوتاه‌مدت سامانه‌های پهپادی در ارتش
فصل ششم: به‌کارگیری میان‌مدت سامانه‌های پهپادی در ارتش
فصل هفتم: به‌کارگیری بلندمدت سامانه‌های پهپادی در ارتش
فصل هشتم: چالش‌ها و اختلافات در توانمندی سامانه‌های پهپادی ارتش
جمع‌بندی و نتیجه‌گیری
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چشمان ارتش: نقشه راه سامانه‌های پهپادی ارتش ایالات متحده طی سال‌های 2010 تا 2035
نویسنده
مترجممحمد فلاح
ناشر چاپیانتشارات راهبردی نهاجا
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات200
زبانفارسی
شابک978-600-94934-5-6
موضوع کتابکتاب‌های علوم نظامی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب چشمان ارتش: نقشه راه سامانه‌های پهپادی ارتش ایالات متحده طی سال‌های 2010 تا 2035

برای دریافت کتاب چشمان ارتش: نقشه راه سامانه‌های پهپادی ارتش ایالات متحده طی سال‌های 2010 تا 2035 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.