معرفی و دانلود کتاب چه جوری می‌شود بال شکسته‌ای را درمان کرد؟

عکس جلد کتاب چه جوری می‌شود بال شکسته‌ای را درمان کرد؟
قیمت:
7000 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چه جوری می‌شود بال شکسته‌ای را درمان کرد؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چه جوری می‌شود بال شکسته‌ای را درمان کرد؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چه جوری می‌شود بال شکسته‌ای را درمان کرد؟

کتاب چه جوری می‌شود بال شکسته‌ای را درمان کرد؟ نوشته‌ی باب گراهام، داستانی فوق‌العاده و سرشار از امید برای کودکان است و ماجرای پرنده‌ای را به تصویر می‌کشد که بعد از برخورد به ساختمانی بلند آسیب می‌بیند. هیچکس به او توجهی نمی‌کند جز پسر بچه‌ای مهربان که تصمیم می‌گیرد از پرنده مراقبت کند.

درباره‌ی کتاب «چه جوری می‌شود بال شکسته‌ای را درمان کرد؟»:

این داستان شاعرانه و تاثیرگذار، قصه‌ای مملو از مفاهیم و نمادهای مهم است که در عین سادگی موضوع، بسیار آموزنده نیز هستند. پرنده‌ای که مجروح شده و در شهر شلوغ و پر رفت‌و‌آمد هیچکس توجهی به او نمی‌کند جز یک پسر بچه، او پرنده را به خانه می‌برد و با مهربانی از او نگهداری می‌کند تا درمان شود.

باب گراهام (Bob Graham) ، نویسنده و تصویرگر کتاب‌های تحسین برانگیز فراوانی برای کودکان است. او در کتاب چه جوری می‌شود بال شکسته‌ای را درمان کرد؟ (How to Heal a Broken Wing) قصد دارد امید، انسانیت، مهربانی، همدلی، غافل نبودن از محیط اطراف زندگی، توجه به محیط زیست، عشق به حیوانات، کمک به یکدیگر، صبر و بردباری و... را به کودکان بیاموزد. انسانیتی که ممکن است در شلوغی زندگی روزمره‌ی انسان‌ها، کمرنگ شده باشد اما هنوز در پسربچه و پدر و مادرش وجود دارد.

تصاویر این کتاب، سرشار از جزییات حتی برای بزرگسالان است. در ابتدا که پرنده مجروح می‌شود، تصاویر خاکستری و کمرنگ هستند اما با ورود پسر بچه و نگهداری‌اش از پرنده و عشق و محبتی که در قصه جاری می‌شود آرام آرام تصاویر رنگارنگ و پررنگ می‌شود؛ کبوتر که نماد صلح است مجروح شده، شاید بزرگتر‌ها او را نادیده بگیرند، اما پسر بچه نسبت به آن بی‌توجه نیست بلکه با دلسوزی و عشقی خالص از او نگهداری می‌کند. روزنامه‌ای که در داستان است و تلویزیون خانه، تصویری از تانک و موشک دارند که نمادی از جنگ و خشونت‌های دنیای امروز هستند. کتاب «چه جوری می‌شود بال شکسته‌ای را درمان کرد؟» با وجود متن اندک به بهترین شکل با تصاویر هماهنگ است و به تقویت قدرت ادراک خردسالان و کودکان بسیار کمک می‌کند. حتی اگر کودک هنوز خواندن کتاب را یاد نگرفته، تنها با تصاویر که خود گویای داستان است، با آن ارتباط برقرار می‌کند.

باب گراهام درباره‌ی کتاب چه جوری می‌شود بال شکسته‌ای را درمان کرد؟ می‌گوید:

«خواستم با این داستان نشان بدهم که در این دنیای آشفته و پر آشوب، زمانی که بسیاری از ما توجه چندانی به دور و برمان نداریم، هنوز این امیدواری هست که نسل جدید کودکان، احساس کنجکاوی و همدلی بیشتری به دنیای اطرافشان داشته باشند. خواستم بگویم که کمی توجه و مراقبت، گاه می‌تواند بال‌های شکسته‌ای را درمان کند.»

او در سال 2012 نامزد مدال بین‌المللی هانس کریستین اندرسن به خاطر تلاشش در زمینه‌ی انتشار کتاب‌‌هایی برای کودکان و خردسالان شد.

جوایز کتاب «چه جوری می‌شود بال شکسته‌ای را درمان کرد؟»:

- برنده‌ی جایزه‌ کتاب سال کودکان استرالیا
- برنده‌ی جایزه‌ی بوستون گلوب هورن
- برنده جایزه جایزه‌ی شارلوت زولوتو 2009
- برنده جایزه ادبی سال 2010 نخست وزیر در استرالیا
- نامزد جایزه کیت گرین اوی
- نامزد جایزه پاتریشیا ریگتون

کتاب «چه جوری می‌شود بال شکسته‌ای را درمان کرد؟» مناسب چه کسانی است؟

این داستان لطیف و دلنشین، برای کودکان 3 تا 7 سال آموزنده و لذت‌بخش است و مفاهیم بسیار عمیقی را با داستانی روان و تصاویری کامل، به آن‌ها منتقل می‌کند. این کتاب گامی هرچند ساده برای برای رشد و تربیت نسل آینده برمی‌دارد و حتی تلنگری برای بزرگسالان نیز محسوب می‌شود.

در بخشی از کتاب «چه جوری می‌شود بال شکسته‌ای را درمان کرد؟» می‌خوانیم:

مادر و پدرش به او گفتند: «یک پر افتاده را نمی‌شود سرجایش برگرداند...» اما یک بال شکسته را، گاهی می‌شود درمان کرد. فقط استراحت، زمان و یک کم امید لازم است... تا یک پرنده دوباره پرواز کند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چه جوری می‌شود بال شکسته‌ای را درمان کرد؟
نویسنده
مترجمپروین علی پور
ناشر چاپیانتشارات سروش
سال انتشار۱۳۸۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات45
زبانفارسی
شابک978-964-12-0058-1
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چه جوری می‌شود بال شکسته‌ای را درمان کرد؟

Elham Masomi
۱۴۰۰/۱۲/۹
کاش متن بیشتر بود اما با وجود تصاویر زیاد هم این کتاب مفهوم خوبش رو می‌رسوند. پسرم که ۸ سالشه از کتاب خیلی خوشش اومد
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب چه جوری می‌شود بال شکسته‌ای را درمان کرد؟

برای دریافت کتاب چه جوری می‌شود بال شکسته‌ای را درمان کرد؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.