معرفی و دانلود کتاب چه کسی سهراب را کشت؟

عکس جلد کتاب چه کسی سهراب را کشت؟
قیمت:
16900 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چه کسی سهراب را کشت؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چه کسی سهراب را کشت؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چه کسی سهراب را کشت؟

کتاب چه کسی سهراب را کشت؟، نمایش‌نامه‌ای با ارجاعات تاریخی و افسانه‌ای است که توسط شهرام کرمی، نوشته شده. این کتاب که داستان مرگ پسری به‌دست پدرش را روایت می‌کند، برگرفته از داستان رستم و سهراب است. نویسنده در این اثر، با الهام از شاهنامه‌ی فردوسی، و تلفیق آن با مضامین اجتماعی دنیای امروز، به داستانی متفاوت و منحصربه‌فرد، دست یافته.

درباره‌ی کتاب چه کسی سهراب را کشت؟

شهرام کرمی، که از فعالان و نامداران حوزه‌ی تئاتر و نمایش‌نامه‌نویسی ایران به‌شمار می‌رود، کتاب چه کسی سهراب را کشت را با اقتباس از نبرد رستم و سهراب از شاهنامه‌ی فردوسی، به رشته‌ی تحریر درآورده است. مضامین اجتماعی، در این کتاب هم مانند سایر آثار این نویسنده، به چشم می‌خورد.

با وجود ارجاعات داستان به شاهنامه، وقایع این نمایش‌نامه در دنیایی مدرن و امروزی رخ می‌دهد. ماجرا درباره‌ی خانواده‌ای است که پس از مرگ پسر خود، تصمیم می‌گیرند به خانه‌ی جدیدی نقل مکان کنند. اما نکته‌ی مهم اینجاست که مرگ او، نتیجه‌ی کوتاهی پدرش بوده. در نتیجه، مخاطب در این داستان با درونمایه‌ی کهن مواجهه با مرگ، روبه‌رو می‌شود.

شخصیت پدر در این کتاب، خود را مقصر مرگ پسرش می‌داند و اندیشه، پر بیراه نیست؛ چراکه مرگ او، حاصل حادثه‌ای سهل‌انگارانه از جانب اوست. در ادامه، خواننده با برخورد پدر و سایر اعضای خانواده با این اتفاق غم‌انگیز همراه می‌شود و همراه قلم شاعرانه‌ی نویسنده، ظواهر را کنار می‌زند تا به لایه‌های درونی شخصیت‌ها، دست پیدا کند.

رویکرد روان‌شناسانه و تحلیلی شهرام کرمی در نگارش این اثر، باعث شده تا کتاب چه کسی سهراب را کشت، نمونه‌ای متفاوت و چشمگیر در کارنامه‌ی این نویسنده باشد. روایت این نمایش‌نامه، بر عنصر اتفاق و تاثیر ضمیر ناخودآگاه بر حوادث بیرونی، تاکید دارد. به همین خاطر، روابط شخصیت‌های این کتاب، با دیدگاهی موشکافانه مورد بررسی قرار می‌گیرند و ابعاد تاریک و پنهان روان، افکار، احساسات و کشمکش‌های ذهنی هر یک، هویدا می‌شود. این نمایش‌نامه‌ی تراژیک و در عین حال رئالیستی، از بهترین کتاب‌های شهرام کرمی است.

کتاب چه کسی سهراب را کشت؟ توسط نشر آواژ به چاپ رسیده و منتشر شده است.

اقتباس نمایشی از کتاب چه کسی سهراب را کشت

شهرام کرمی که علاوه‌بر نویسندگی، در زمینه‌ی کارگردانی هم فعالیت دارد، در سال 1396، نمایش چه کسی سهراب را کشت را در سالن تئاتر شهر تهران، روی صحنه برد.

کتاب چه کسی سهراب را کشت برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب چه کسی سهراب را کشت، به تمامی علاقه‌مندان ادبیات نمایشی، دوست‌داران قصه‌هایی با زمینه‌ی اسطوره‌ای و مشتاقان داستان‌های روان‌شناسانه، توصیه می‌شود.

با شهرام کرمی بیشتر آشنا شویم

شهرام کرمی، نویسنده، کارگردان و منتقد متولد سال 1351 است. او در سال 1394، توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشان درجه یک هنری را دریافت کرد. از این نویسنده، بیش از 20 نمایش‌نامه منتشر شده. هم چنین، کارگردانی نمایش‌های بسیاری را به عهده داشته. آثار او به کرات، مورد تقدیر و تحسین قرار گرفته‌اند. کتاب «پوتین‌های عموبابا» از شاخص‌ترین آثار شهرام کرمی در زمینه‌ی نگارش و کارگردانی است. هرچند شهرام کرمی نگارش در ژانرهای مختلفی را تجربه کرده، اما مضامین اجتماعی، عمده‌ی آثار او را شامل می‌شوند.

او برای مجلات و سایت‌های خبری، نقد و یادداشت می‌نویسد. در عین حال، مدتی تحت عنوان مدیر هنری، فعالیت داشته. همچنین در شماری از دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌ها هم تدریس می‌کند. کتاب «لطفا با مرگ من موافقت کنید» از دیگر نمایش‌نامه‌های برجسته‌ی شهرام کرمی است.

در بخشی از کتاب چه کسی سهراب را کشت؟ می‌خوانیم

جمشید: من باهاشون حرف می‌زنم. گلدون‌ها رو می‌گم! نگاهشون می‌کنم. گل‌ها جون دارن. مثل ما! اون‌ها حرف‌های ما رو می‌شنون. حتی با ما حرف می‌زنن. خیلی وقته باهاشون رفیق شدم. کی می‌تونه مثل من برای این گل‌ها رفیق خوبی باشه؟ هیچ‌کی! نباید تنهاشون بذاریم. من دلم نمی‌خواد این خونه و گلدون‌ها رو تنها بذارم.

‌ناهید: دیگه نمی‌شه تو این خونه زندگی کرد.

جمشید: اگه این‌جور نمی‌شد، حالا تو نمی‌خواستی از این خونه بریم.

‌ناهید: دیگه تموم شد!

جمشید: من مقصر بودم.

‌ناهید: جای خوبی خونه پیدا کردم. خواهرت هم نزدیک ماست. هر وقت بخوای می‌تونی خواهر و بچه‌هاش رو ببینی. برای آرزو هم بهتر می‌شه. دختر بیچاره! دیگه مجبور نیست راه زیادی رو تا مترو پیاده بره. خونه یه تراس بزرگ داره. می‌شه از اون جا کوه‌ها رو نگاه کنی.

جمشید: برای چی باید کوه‌ها رو نگاه کنم؟!

‌ناهید: تو همیشه عاشق کوه بودی.

جمشید: حالا نیستم!

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چه کسی سهراب را کشت؟
نویسنده
ناشر چاپینشر آواژ
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات64
زبانفارسی
شابک978-600-8698-13-5
موضوع کتابنمایشنامه ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
16900 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چه کسی سهراب را کشت؟

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب چه کسی سهراب را کشت؟

برای دریافت کتاب چه کسی سهراب را کشت؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.