معرفی و دانلود کتاب دوپامین، مولکولی با خواص شگفت‌ انگیز

عکس جلد کتاب دوپامین، مولکولی با خواص شگفت‌ انگیز
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دوپامین، مولکولی با خواص شگفت‌ انگیز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دوپامین، مولکولی با خواص شگفت‌ انگیز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دوپامین، مولکولی با خواص شگفت‌ انگیز

دانیل زد. لیبرمن و مایکل ای. لانگ در کتاب دوپامین، مولکولی با خواص شگفت‌ انگیز شما را با مولکولی آشنا می‌کنند که بر همه‌ی ماهیت انسان -از علاقه‌مندی‌ها گرفته تا آرزوها- اثرگذار است: مولکولی کم‌نظیر به نام دوپامین! نویسندگان کتاب نامبرده با شرح کامل ساز و کار دوپامین، قدرت پنهان در این مولکول را برای شما شرح می‌دهند. گفتنی‌ است این کتاب ذیل مجموعه کتاب‌های قلمرو علم به همت انتشارات مازیار منتشر شده و تاکنون جوایز و افتخارات زیادی را از آن نویسنده‌اش ساخته است.

درباره‌ی کتاب دوپامین، مولکولی با خواص شگفت‌ انگیز

چرا بی آنکه دلیلش را بدانیم به کسی دل می‌بندیم و زمانی که وصال می‌یابیم، دوران وصل برای‌مان کوتاه است؟ چرا این‌گونه -شخصی با ویژگی‌ها و تمایلاتی این چنین- هستیم؟ چرا به جای لذت بردن از داشته‌هایمان مدام در دل آرزوی چیزهایی را داریم که در دسترسمان نیستند؟ دانیل زد. لیبرمن و مایکل ای. لانگ در کتاب دوپامین، مولکولی با خواص شگفت‌ انگیز به شما پاسخ می‌گویند.

دانیل زد. لیبرمن (Daniel Z. Lieberman) و مایکل ای. لانگ (Michael E. Long) در کتاب دوپامین، مولکولی با خواص شگفت‌انگیز (The Molecule of More) با بهره‌گیری از جالب‌ترین و مستندترین یافته‌های علمی و منابع در دسترس، به بررسی ساختار مولکول دوپامین، شیوه‌ی ساز و کار و تأثیر آن بر زندگی روزمره‌ی انسان‌ها پرداخته‌اند. قلمرو علم بسیار آشفته و گاهی نیز دارای ابهام است. از این رو، دانشمندان علوم اعصاب نیز ناچارند برای ترسیم مدلی قابل درک، برخی از مطالب را ساده‌سازی کنند. نویسندگان کتاب پیش رو نیز برای سهولت درک، مطالب کتاب دوپامین، مولکولی با خواص شگفت‌ انگیز را با زبانی شیوا و ساده بیان کرده‌اند.

در سال 1957، فردی به نام کاتلین مونتاگو، از محققان بیمارستانی حوالی لندن، دوپامین را کشف کرد. در ابتدا، این مولکول صرفاً به عنوان پیش‌نیازی برای تولید آدرنالین یا اپی نفرین در مغز شناخته می‌شد، اما خواص شگفت‌انگیز دوپامین خیلی زود خود را نشان داد.

مولکول دوپامین به مثابه‌ی ابزاری چندمنظوره برای مغز انسان عمل می‌کند. این مولکول ما را وا می‌دارد تا به جای پیروی صرف از لذت، به جست‌وجوی انبوه فرصت‌های پیش روی‌مان برویم. دوپامین را «برکت و نفرین» می‌نامند. ماده‌ای که هم محرک است و هم پاداش، و در عین حال، دردسرهایی را هم برای انسان‌ها رقم می‌زند و نتایج بسیار پیچیده‌ای را به بار می‌آورد. اگر می‌خواهید مولکول دوپامین را بشناسید و بفهمید چگونه می‌توان از خواص این مولکول به خوبی بهره‌مند شد، با دانیل زد. لیبرمن و مایکل ای. لانگ در کتاب دوپامین، مولکولی با خواص شگفت‌ انگیز همراه شوید تا پاسخ سؤال‌هایتان را بیابید.

کتاب دوپامین، مولکولی با خواص شگفت‌‌انگیز را محمداسماعیل فلزی به زبان فارسی برگردانده و انتشارات مازیار روانه‌ی بازار نشر کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب دوپامین، مولکولی با خواص شگفت‌ انگیز

  • فینالیست جایزه‌ی Forward Indies در سال 2018 در دسته‌ی روان‌شناسی؛
  • جایزه‌ی کتاب اریک هافر (Eric Hoffer) در بخش سلامت؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب ناشر مستقل (IPPY) - مدال نقره در دسته روانشناسی / سلامت روان؛
  • برنده‌‌ی مدال برنز کتاب مورد علاقه‌ی خوانندگان در دسته‌بندی کتاب‌های غیرداستانی، بهداشت و پزشکی؛
  • برنده‌ی مدال طلای جایزه‌ی ناتیلوس (Nautilus) در دسته‌بندی علم و کیهان‌شناسی؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب مستقل نسل بعدی (Next Generation Indie) در سال 2020 در دسته‌ی کتاب‌های علمی؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی بین‌المللی کتاب در بخش سلامت: روان‌شناسی و سلامت روان.

نکوداشت‌های کتاب دوپامین، مولکولی با خواص شگفت‌ انگیز

  • جیم واتسون، که کد ژنتیک را کشف کرد، معروف است به گفته‌ای از خود که «تنها مولکول‌ها وجود دارند؛ بقیه مسائل مربوط به جامعه‌شناسی هستند» که این گفته آتشی را بر آتش ادعای سی. پی. اسنو افزود؛ ادعایی مبنی بر این که علوم طبیعی و علوم انسانی دو «فرهنگ» هستند که اساساً با یکدیگر تفاوت دارند و هرگز با یکدیگر یکسان نخواهند بود. نویسندگان کتاب حاضر به صورت تحریک‌کننده، اما متقاعدکننده، ادعا می‌کنند مولکولی که به ما این امکان را می‌دهد تا شکاف بین علوم طبیعی و علوم انسانی را پر کنیم، دوپامین است. کتاب دوپامین، مولکولی با خواص شگفت ‌انگیز برای عموم مردم نوشته شده است، اما دارای برخی از بینش‌های جذاب و تازه است که به همان اندازه برای متخصصان نیز جذاب خواهد بود. (راما چاندران، دکترا، استاد دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو، و نویسنده‌ی کتاب «ذهن در حال ظهور»)

  • چرا ما به جای آن که نسبت به کاری که انجام می‌دهیم حس خوبی داشته باشیم، به سوی آنچه که در اختیار نداریم میل می‌کنیم؟ چرا احمقانه عاشق می‌شویم؟ پرسش‌های دلهره‌آور زیست‌شناسی انسان توسط کتاب دوپامین، مولکولی با خواص شگفت انگیز پاسخ داده شده‌اند. کتاب که حیاتی است آن را برای درک شرایط انسانی بخوانید. (گرگ ایستربروک، نویسنده‌ی کتاب «بهتر از چیزی است که به نظر می‌رسد»)

  • با مولکولی که اثر انگشت آن بر هر جنبه از طبیعت انسان قرار دارد آشنا شوید: از خواسته و مواد مخدر گرفته تا سیاست و پیشرفت. مایکل ای. لانگ و دانیل زد. لیبرمن داستان حماسی دوپامین را به عنوان کتابی هیجان‌انگیز عرضه کرده‌اند. دوپامین، مولکولی با خواص شگفت انگیز کتابی است که نمی‌توانید آن را کنار بگذارید. (دیوید ایگلمن، دکترای علوم اعصاب در دانشگاه استنفورد و نویسنده‌ی برجسته‌ی نیویورک تایمز)

  • من به مدت چهل سال به عنوان یک هنرمند کار کرده‌ام و این سؤال که «چرا من اینگونه هستم؟» یک معما، یک راز، یک التماس و گاه ناله‌ای به سوی آسمان باقی مانده بود. مایکل ای. لانگ و دانیل زد. لیبرمن یک نقشه راه برای همه‌ی کسانی که بین اشتیاق سیری‌ناپذیر و اینجا و اکنون دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند ایجاد کرده‌اند. (توماس اف. ویلسون، بازیگر و کمدین)

  • به عنوان مردی که از ساختن خرت و پرت‌های موسیقی امرار معاش می‌کند و برای سرگرمی و هیجان کتاب‌های علمی می‌خواند، دوچندان با مفاهیم کتاب دوپامین، مولکولی با خواص شگفت‌ انگیز درگیر شدم. مایکل ای. لانگ و دانیل زد. لیبرمن با استفاده از تشبیهات زیبا و جملات ساده و مؤثر تأثیرات گسترده‌ی مولکول دوپامین را در کتاب خود نشان می‌دهند. آن بخش از یافته‌های تحقیق که خلاقیت و جنون را مرتبط با یکدیگر می‌داند و انگشت اتهام را به سمت دوپامین نشانه می‌رود، دقیقاً به هدف نشسته است. با خواندن هر فصل، احساس کردم که کلیدی را به آرامی در یک در قفل‌شده قرار می‌دهم و به اتاقی جدید و در عین حال آشنا پا می‌گذارم. (رابی فولکس، هنرمند نامزد جایزه‌ی گرمی)

  • مایکل ای. لانگ و دانیل زد. لیبرمن، نویسندگان کتاب دوپامین، مولکولی با خواص شگفت انگیز زندگی‌نامه‌ی یک انتقال‌دهنده‌ی عصبی را به یک مطالعه‌ی جذاب تبدیل کرده اند. هنگامی که قدرت و خطر دوپامین را درک کردید، وضعیت انسان را نیز بهتر درک خواهید کرد. (دنیل اچ. پینک، نویسنده‌ی آمریکایی کتاب «کی و کجا»)

کتاب دوپامین، مولکولی با خواص شگفت‌ انگیز برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب دوپامین، مولکولی با خواص شگفت‌انگیز برای دو گروه از مخاطبان نوشته شده است. نخست افرادی که به مطالعه‌ی کتاب‌های عصب‌شناختی علاقه دارند و دوم، آن‌هایی که از خواندن کتاب‌های علمی مرتبط با حوزه‌ی عصب‌شناختی لذت می‌برند. اگر می‌خواهید پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای برای احساساتتان بیابید، مطالعه‌ی کتاب حاضر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با نویسندگان کتاب دوپامین، مولکولی با خواص شگفت‌ انگیز بیشتر آشنا شویم

دانیل زد. لیبرمن در سال 1964 در آمریکا متولد شد. او اکنون استاد روان‌پزشکی و علوم رفتاری در دانشگاه جرج واشنگتن و عمده‌ی مطالعاتش در حوزه‌ی علوم رفتاری است. او همچنین از اعضای برجسته‌ی انجمن روان‌پزشکی آمریکا به‌شمار می‌رود.

مایکل ای. لانگ در سال 1963 چشم به جهان گشود. او تحصیلات خود را در رشته‌ی فیزیک پی گرفت و به نوشتن فیلم‌نامه، نمایشنامه و متن سخنرانی‌های بسیاری از دولتمردان و اعضای کنگره‌ی آمریکا نیز می‌پرداخت. گفتنی است مایکل ای. لانگ به‌عنوان فیلم‌نامه‌نویس، کاندیدای دریافت جایزه‌ی بزرگ جشنواره‌ی فیلم اسلم‌دنس شده است.

در بخشی از کتاب دوپامین، مولکولی با خواص شگفت‌ انگیز می‌خوانیم

هر تیپ شخصیتی معمولاً نوع خاصی از رابطه را ترجیح می‌دهد. افراد مایل به رابطه کارگزارانه معمولاً «سرد و دور» و اشخاص مایل به رابطه دوستانه «گرم و عاطفی و اجتماعی و علاقه‌مند به حمایت از دیگران» هستند. افرادی از هر دو نوع رابطه خوششان می‌آید رهبرانی مهربان و مددکارند مانند بیل کلینتون و رونالد ریگان. کسانی که در برقراری رابطه کارگزارانه مهارت کمتری دارند معمولاً خوش‌برخورد هستند و رفتار دوستانه دارند. اما آن‌هایی که اهل برقراری رفتار دوستانه نیستند و ترجیح می‌دهند رابطه کارگزارانه داشته باشند، افرادی «سرد و بی‌اعتنا به حال دیگران» هستند. کسانی هم که در هر دو نوع رابطه ضعیف باشند، افرادی منزوی و گوشه‌گیرند.

هدف رابطه کارگزارانه تسلط بر محیط برای به دست آوردن حداکثر منابع ممکن است و این رابطه با واسطه دوپامین به وجود می‌آید. تسلط از دید بیشتر انسان‌ها روندی فعال و حتی تهاجمی است، اما همیشه این گونه نیست. برای سیستم دوپامین اهمیتی ندارد که چگونه چیزی به دست می‌آید، این سیستم فقط می‌خواهد به هدف خود برسد. بنابراین یک رابطه کارگزارانه ترجیح می‌دهد خاموش بماند تا به اهداف خود برسد.

رابطه کارگزارانه به راحتی می‌تواند به بهره‌کشی بیانجامد، مثل وقتی که یک محقق بدون اطلاع دادن به داوطلبان آنان را وارد مطالعه‌ای خطرناک می‌کند یا وقتی که یک کارفرما با شیوه‌ای فریبکارانه کسی را برای انجام کارهای بس دشوار استخدام می‌کند. اما این رابطه می‌تواند به گونه‌ای زیبا، انسانی نیز باشد. شاعر آمریکایی رالف والدو امرسون می‌نویسد: «می‌خواهید راز دانش واقعی را بر شما فاش کنم؟ این است: «از هر انسانی که چیزی فرامی‌گیرم، او استاد من می‌شود و من شاگرد او.»

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: بالا در برابر پایین
فصل 1: عشق
فصل 2: داروها
فصل 3: تا کجا می‌خواهید ادامه دهید؟
فصل 4: خلاقیت و جنون
فصل 5: سیاست
فصل 6: پیشرفت
فصل 7: هارمونی
درباره نویسندگان
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دوپامین، مولکولی با خواص شگفت‌ انگیز
نویسنده،
مترجممحمداسماعیل فلزی
ناشر چاپیانتشارات مازیار
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات224
زبانفارسی
شابک978-600-6043-96-8
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دوپامین، مولکولی با خواص شگفت‌ انگیز

ارش خبازیان
۱۴۰۲/۱۲/۸
کتاب مفیدی بود دو کتاب دیگر در مورد دوپامین در کتابراه هست ظاهرا این یکی از همه فنی تر به مسئله نگاه کرده
Yousef hossini
۱۴۰۲/۱۱/۲۹
کتاب بسیار خوب عالی
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب دوپامین، مولکولی با خواص شگفت‌ انگیز

برای دریافت کتاب دوپامین، مولکولی با خواص شگفت‌ انگیز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.