معرفی و دانلود کتاب چگونه در دنیای مدرن دوام بیاوریم: راهنمایی برای درک دوره‌های بی‌ثباتی و یافتن آرامش

عکس جلد کتاب چگونه در دنیای مدرن دوام بیاوریم: راهنمایی برای درک دوره‌های بی‌ثباتی و یافتن آرامش
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چگونه در دنیای مدرن دوام بیاوریم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چگونه در دنیای مدرن دوام بیاوریم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چگونه در دنیای مدرن دوام بیاوریم: راهنمایی برای درک دوره‌های بی‌ثباتی و یافتن آرامش

کتاب چگونه در دنیای مدرن دوام بیاوریم، نوشته‌ی آلن دوباتن راهنمایی بی‌نظیر برای شماست تا از آسیب‌ها و پیچیدگی‌های دنیای مدرن امروزه دور بمانید. در این کتاب شما یاد می‌گیرید با دنیای مدرن بیرون چطور ارتباط برقرار کنید و از اتفاقاتی و تغییراتی که پیرامون شما رقم می‌خورد مطلع شوید و خود را با آن وقف دهید. این کتاب یکی از مجلدهای مجموعه‌ی مدرسه‌ی زندگی است؛ مجموعه‌ای برای آموزش جنبه‌‌های مختلف زندگی.

درباره‌ی کتاب چگونه در دنیای مدرن دوام بیاوریم

دنیای مدرن یا به‌اصطلاح مدرنیته، عصر تغییرات اساسی است. اگر تاریخ زندگی اجتماعی را به دو قسمت مدرن و پیشامدرن تقسیم کنیم بهتر می‌توانیم متوجه تغییرات مدرنیته بر خود و زندگی اجتماعی‌مان بشویم. تغییرات باورها و ایمان‌ها و از دست رفتن اعتقاد به نیروهای ماورایی برای توجیه اتفاقات، از مهم‌ترین تغییرات انسان پیشامدرن و مدرن است. ما در این دوران بیشتر در پی یافتن علت‌های مشخص برای خود هستیم و دیگر اتفاقات ماورایی را دلیل کامیابی و یا مشکل خود نمی‌دانیم. آینده‌ی ما در آزمایشگاه‌ها مشخص می‌شود نه در معابد. دیگر اینکه ما در این دوران هرروزه برای پیشرفت و ترقی در تلاشیم؛ درحالی‌که انسان پیشامدرن زندگی را در یک چرخه‌ی مشخص می‌دید؛ او تصور می‌کرد همه‌چیز همان‌طور که هست باقی‌ می‌ماند، اما امروز امکان توسعه و گسترش برای تمامی وجوه زندگی‌مان وجود دارد. معادلات جایگزین دعاها شده‌اند و هر انسان به دانش لایتناهی دسترسی دارد و خودش برای تمامی زوایای زندگی‌اش تصمیم می‌گیرد. عشق و روابط رمانتیک انسان‌ها نیز از این قاعده مستثنا نیست؛ به دنبال فرد موردعلاقه‌ی خود می‌گردیم و در هر جای جهان که باشد او را پیدا می‌کنیم. شهرهای مدرن دیگر شباهتی با روستاها ندارند و زندگی در شهرهای مدرن تمامی قواعد زندگی روستایی را از بین برده است. دایره‌ی دوستانمان فقط محدود به دوستان دوران کودکی‌مان نیست. ما هرروزه با بی‌شمار انسان در مترو و سطح خیابان‌ها روبرو می‌شویم به پارک و موزه می‌رویم و از مدل موهای جدید الگوبرداری می‌کنیم. در دنیایی زندگی می‌کنیم که سرعت روزبه‌روز در حال افزایش است؛ دورترین نقطه از ما 26 ساعت فاصله دارد و برای دیدن اتفاقات آن‌سوی مرزها چند ثانیه زمان لازم است.

آلن دوباتن (Alain de Botton) در کتاب چگونه در دنیای مدرن دوام بیاوریم (How to Survive the Modern World) با برشمردن مشخصات دنیای مدرن دیدی عمیق‌ و کامل‌تری از دنیای بیرون به ما می‌دهد؛ دیدگاهی که علت برخی از مشکلاتی که دلیلی برای آن‌ها پیدا نمی‌کنیم را توضیح می‌دهد. برای مثال اگر در دوران پیشامدرن انسان‌ها نیروهای ماورایی را سبب اتفاقات می‌دانستند پس قطعاً هنگام شکست، خود را کمتر مورد ملامت قرار می‌دادند. آن‌ها از خود انتظار کمال نداشتند و زجر ناکامی هم به همین سبب محدودتر بود؛ اما جوامع مدرن مسبب ناکامی را فقط یک نفر می‌داند و از همین رو درد و رنجی که فرد تحمل می‌کند بسیار بیشتر از گذشته است. از مشکلات دیگر زندگی در مدرنیته تنهایی است. درست است که ما بیشتر با اجتماع گره‌ خورده‌ایم، اما شکل پیچیده‌ی روابط ما را تنهاتر از گذشته کرده است. به‌راحتی نمی‌توانیم احساساتمان را بیان کنیم و هرروز بیشتر با استرس و مشکلات عصبی دست‌وپنجه نرم می‌کنیم؛ چون همیشه در آماج اخبار نگران‌کننده، اتفاقات و حوادث، اطلاعات برای سرمایه‌گذاری جدید هستیم.

شما در کتاب چگونه در دنیای مدرن دوام بیاوریم نوشته‌ی آلن دوباتن متوجه می‌شوید در این دنیای پرهیاهو تنها نیستید؛ ناکامی‌ها حاصل یک دوران است نه یک مسئله‌ی شخصی. این کتاب به شما یاد می‌دهد که چگونه با این سختی‌ها کنار بیایید، رابطه‌ای سالم برقرار کنید و محیط زندگی خود را بر اساس شکلی درست در مواجه با مدرنیته طراحی کنید.

درباره‌ی مجموعه‌ی مدرسه‌ی زندگی

مدرسه‌ی زندگی مجموعه‌ای به سرپرستی آلن دوباتن است که در سال 2008 تاسیس شد؛ هدف این مجموعه ارائه‌ی راهکارها، مشاوره و تهیه‌ی مجموعه‌های آموزشی درباره‌ی راه و رسم زندگی و شیوه‌های فهم و درک ابعاد زندگی است. در این مجموعه نویسندگان، متفکران و فیلسوفان، روان‌درمانگران و هنرمندانی حضور دارند و در تهیه‌ی این مجموعه‌ها همکاری می‌کنند. این مجموعه شامل کتاب‌ها و راهنما، فیلم‌های آموزشی و خدمات درمانی است. کتاب چگونه در دنیای مدرن دوام بیاوریم از همین مجموعه است که با ترجمه‌ی علیرضا شفیعی نسب از نشر کتاب‌سرای نیک در اختیار شماست.

نکوداشت‌های کتاب چگونه در دنیای مدرن دوام بیاوریم

  • اگر به دنبال کتابی قابل‌تأمل هستید، این همان کتاب است. برای هر خواننده‌ای بسیار مفید است. (گودریدز رویو)
  • این کتاب به ما کمک می‌کند تا رابطه‌ای آرام ، درست‌تر، منعطف‌تر و گاهی امیدوارانه‌تر با حماقت‌های عصر حاضر داشته باشیم. (نت‌گالی رویو)
  • به نظر می‌رسد همه‌ی ما به کتاب چگونه در دنیای مدرن دوام بیاوریم نیاز داریم؛ در واقع یک راهنمای بقاست. (سلما الوردانی)
  • این کتاب یک انتخاب خوب برای کتابخانه‌ی شماست؛ زیرا بارها با پیش آمدن موقعیتی جدید برای خواندنش اقدام می‌کنید. (نت‌گالی رویو)
  • این کتاب قطعاً کتابی است که مغز شمارا به کار می‌اندازد و باعث می‌شود به زندگی فکر کنید. من احساس می‌کنم این یک راهنمای فوق‌العاده برای چگونگی زندگی در دنیای مدرن با وجود همه چالش‌ها و موانع مختلف است. مطالعه‌ای بی‌نظیر، خواندنش توصیه می‌شود. (نت‌گالی رویو)

کتاب چگونه در دنیای مدرن دوام بیاوریم مناسب چه‌ کسانی است؟

کتاب چگونه در دنیای مدرن دوام بیاوریم برای تمام کسانی که برای بهتر زیستن در تلاش و تکاپو هستند و سعی دارند از دنیای امروز و قواعد حاکم برآن مطلع شوند لازم است.

با آلن دوباتن بیشتر آشنا شویم

آلن دوباتن زاده‌ی 1969، نویسنده‌ی ساکن لندن است. عمده‌ی شهرت وی برای نوشتن کتاب‌هایی با زمینه‌ای آکادمیک و فلسفی درباره‌ی زندگی روزمره است. توجه او به مسائل روزمره‌ی زندگی در دنیای مدرن و نوشتن درباره‌ی آن‌ها به زبانی ساده باعث پرفروش بودن کتاب‌های دوباتن در اغلب کشورهای دنیا شده است. از دوباتن کتاب‌هایی نظیر «جستارهایی در باب عشق»، «هنر سیر و سفر» و «تسلی‌بخشی‌های فلسفه» نیز ترجمه و چاپ گردیده است.

در بخشی از کتاب چگونه در دنیای مدرن دوام بیاوریم: راهنمایی برای درک دوره‌های بی‌ثباتی و یافتن آرامش می‌خوانیم

مهم‌ترین وجه مدرنیته، که آن را از هر دوره‌ی پیش از خودش متمایز می‌کند، فعالیتی یکنواخت و به‌ظاهر پیش‌پاافتاده است: خرید. در بخش اعظم تاریخ بشریت، تکلیف خرید مشخص بود: هیچ‌چیز برای خرید وجود نداشت. 98 درصد از درآمد یک رعیت اهل شمال اروپا در قرن دوازدهم صرف غذا می‌شد: حریره، نان، کاهو، نخودفرنگی و، اگر یک هفته همه‌چیز بر وفق مراد بود، گوشت گوسفند (در چین، برنج بود و ارزن و شلغم و سیب‌زمینی شیرین و در ایام خوش، اردک). بعد از آن تقریباً هیچ‌چیز برای خرج کردن نمی‌ماند. فهرست اموال مُردگان در انگلستانِ قرن پانزدهم نشان‌دهنده‌ی این است که فرد متوفی معمولاً هنگام مرگ هیچ نداشت جز لباس تنش و چهارپایه‌ای یا چاقویی. اگر کسی شمعدان داشت، می‌توانست خود را فردی واقعاً کامروا بداند.

تا آنکه در اواسط قرن هفدهم، در کرانه‌ی شمالی اقیانوس اطلس، پدیده‌ای شگفت‌انگیز رخ داد: به لطف پیشرفت تدریجی فنون کشاورزی، در انتهای ماه، اندک‌پولی بیشتر از مایحتاج روزمره ته جیب مردم عادی می‌ماند. این مبالغ اندک بود و کالاهای خریدنی نیز ساده: کمربندی، چند دکمه‌ی برنجی، صندوقچه‌ای، قابلمه‌ای مسی، شب‌کلاهی. اما تقاضا به افزایش تولید منجر شد و آن نیز (در چرخه‌ای مطلوب) به اشتغال بیشتر انجامید. در اوایل قرن هجدهم، دستمزد متوسط در شمال اروپا رفته‌رفته رو به افزایش گذاشت. محصولاتی که همان چند نسل قبل تصورکردنی نبود کم‌کم وارد حیطه‌ی بضاعت مردم می‌شد. کف‌پوش‌های ‌چوبی وارد کلبه‌ها شد، زنان برای یکشنبه‌ها یک دست دیگر لباس و مردان جلیقه‌ای نو می‌خریدند، بچه‌ها بعضاً عروسک داشتند و خانواده‌ها یک صندلی راحتی.

شمال اروپا شاهد اولین انقلاب مصرفی در دنیا بود که طی آن کالاهایی که زمانی تجملات بود وارد حوزه‌ی بضاعت افراد بیشتر و بیشتری ‌شد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل 1: سرمایه‌داری مصرفی
فصل 2: تبلیغات
فصل 3: مادی‌گرایی
فصل 4: رسانه
فصل 5: دموکراسی
فصل 6: خانواده
فصل 7: تنهایی
فصل 8: کار
فصل 9: فردگرایی
فصل 10: زندگی آرام
فصل 11: مشغله
فصل 12: زشتی
فصل 13: تحصیلات
فصل 14: کمال‌گرایی
فصل 15: طبیعت
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چگونه در دنیای مدرن دوام بیاوریم: راهنمایی برای درک دوره‌های بی‌ثباتی و یافتن آرامش
نویسنده
مترجمعلیرضا شفیعی نسب
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات244
زبانفارسی
شابک978-622-5753-31-0
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چگونه در دنیای مدرن دوام بیاوریم

کتاب خوان
۱۴۰۲/۵/۲۲
متن کتاب شما رو همراه میکنه و واقعا قلم و بیان نویسنده فوق العاده گیراست. آلن دوباتن فیلسوف معاصری هست که به شخصه قلمش رو دوست دارم و به نظرم خوندن کتاب‌هاش خالی از لطف نیست. این کتاب در مورد زندگی در عصر مدرن و سختی‌های اون و بعضا نحوه کنار اومدن با انها رو ییان میکنه. با این حال به نظرم پایان رو میتونست بیشتر توضیح بده و خواننده رو گیج رها نکنه. با این حال پیشنهاد میکنم که مطالعه کنید.
مهیار صادقی
۱۴۰۲/۸/۲۱
واسه کاهش استرس‌های روزانه عالیه موجب عوض شدن دیدگاهتان نسبت به مسائل روزانه میشه
Khatere Saeeidiyan
۱۴۰۲/۶/۱۹
کتاب جالبیه راجب هر موضعی به صورت گسترده و کامل توضیح میده و اطلاعات عمومی رو خیلی بالا میبره
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب چگونه در دنیای مدرن دوام بیاوریم

برای دریافت کتاب چگونه در دنیای مدرن دوام بیاوریم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.