معرفی و دانلود کتاب کابوس‌های درخت پرتقال

عکس جلد کتاب کابوس‌های درخت پرتقال
قیمت:
۳۶۰۰۰ 18000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کابوس‌های درخت پرتقال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کابوس‌های درخت پرتقال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کابوس‌های درخت پرتقال

کتاب کابوس‌های درخت پرتقال به قلم مائده رضوی، رمانی جذاب و معمایی‌ست که به روایت زندگی دختری جوان به نام هدیه می‌پردازد. خانه‌ی پدری هدیه پس از انقلاب مصادر شد و حالا او و خانواده‌اش با تلاش‌های فراوان موفق شده‌اند آن را پس بگیرند. این اولین بار است که او قدم در این خانه می‌گذارد و از همین لحظه‌ است که هیچ چیز به حالت سابق باز نمی‌گردد...

درباره کتاب کابوس‌های درخت پرتقال:

همه‌ی داستان کتاب کابوس‌های درخت پرتقال از جایی شروع شد که خانه‌ی پدری هدیه از مصادره‌ی دولت درآمد و هدیه برای اولین بار وارد خانه شد. مسئولیت اداره‌ی آنجا بر او سپرده شده بود و حال این دختر جوان آمده بود تا زندگی جدیدی را آغاز کند. با این وجود، به نظر می‌رسد زورِ خاطرات بیشتر از تصمیمات ماست. بنابراین هیچ چیز آن‌گونه که هدیه پیش‌بینی می‌کرد، از آب در نیامد...

ذهن آدم است دیگر، اشیاء و تصاویر را به هم پیوند می‌زند و کوچک‌ترین چیز می‌تواند او را به خاطره‌ای در گذشته وصل کند. کلمات، تصویرها و لحظه‌ها قابلیت این را دارند که جهانی از خاطرات و قصه‌های مرتبطِ قدیم را برای ما تداعی کنند. این اتفاقی بود که برای هدیه‌ی داستان ما رخ داد. با ورود به خانه‌ی پدری، زمان حال و دوران کودکی او به هم آمیختند و هدیه را با هجومی از اسرار ناگفته و اتفاقات رازآلود باقی گذاشتند.

از همان شبی که هدیه در این خانه خوابید، کابوس‌های عجیب و غریب به سراغش آمدند. کابوس‌هایی که چندان هم غیر واقعی به نظر نمی‌رسیدند. هدیه هر شب خواب می‌بیند. نه خواب‌هایی شبیه رویاهای بی‌سروته اغلب آدم‌ها، بلکه خواب‌هایی که از هر واقعیتی واقعی‌ترند. نخستین روز در خانه‌ی پدری بالاخره به شب رسید و هدیه با صدای آدم‌هایی که مثل موروملخ از دیوار خانه بالا می‌رفتند، از خواب پرید... و این تازه آغاز یک رویداد ویران‌کننده بود. رخدادی که همه‌ی معادلات راوی داستان کابوس‌های درخت پرتقال را در هم شکست.

مائده مرتضوی دست به خلق داستانی زده که تا آن را به پایان نبرید، نمی‌توانید از مطالعه دست بکشید. شخصیت‌پردازی و توصیف دقیق فضا از جمله مواردی‌ست که این اثر را به کتابی گیرا و جذاب بدل کرده است؛ تا جایی که احساس می‌کنید مانند یک موجود نامرئی گوشه‌ی حیاط خانه‌ی هدیه، درست کنار درخت پرتقال ایستاده‌اید و خود از نزدیک شاهد همه‌ی وقایع هستید. این کتاب اولین بار در سال 1399 منتشر شد و چندین بار به چاپ مجدد رسید. از این روی، اگر کتاب کابوس‌های درخت پرتقال را یکی از محبوب‌ترین رمان‌های فارسی بنامیم، اغراق نکرده‌ایم.

کتاب کابوس‌های درخت پرتقال مناسب چه کسانی است؟

اگر به رمان‌های معمایی و رازآلود علاقه دارید، کتاب کابوس‌های درخت پرتقال شما را شیفته‌ی خود خواهد کرد.

با مائده مرتضوی بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده‌ی برجسته فعالیت ادبی خود را با کار در نشریات دانشجویی آغاز کرد و پس از آن به مدت کوتاهی در مجله‌ی «کیهان بچه‌ها» مشغول فعالیت شد. مائده مرتضوی به مدت دو سال دبیر نقد مقاله در ماهنامه‌ی اینترنتی «چوک» بود و اکنون عضو تیم تحریریه‌ی «کافه داستان» است. اولین کتاب او مجموعه داستان مرگ نام دارد. از دیگر آثار او می‌توان به کتاب «سه سکانس از پاییز» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب کابوس‌های درخت پرتقال می‌خوانیم:

داشتم مثل بذر توی خاک فرومی‌رفتم اما چیزی مثل دوتا دست هلم می‌داد بیرون. پنجه‌های درخت شانه‌هایم را گرفته بودند و تکانم می‌دادند. ماهی‌ها روی خاک بالاوپایین می‌پریدند، کف حوضی که آب نداشت، حوضی که دیگر وجود نداشت. افتادم روی خاک باغچه. چاقوهای تیز و ‌رنگارنگی اطرافم پرواز می‌کردند و فرود می‌آمدند روی خاک، دورتادورِ قبری که هیچ نشانی نداشت.

بیدار که شدم، ندیده می‌دانستم ساعت حول‌وحوش یازده صبح است. نور صبح زود آن‌قدرها زور ندارد که لای پلک‌های آدم را از هم باز کند. ارتشِ نورِ خط‌خطی از لای پرده‌ کرکره‌ی نیمه‌باز تا نزدیکِ در پیش‌رَوی کرده بود. پتوی سفیدم را زدم کنار و خودم را تسلیم روزی دیگر کردم. اهرم کنار کرکره را پیچاندم و اتاق تا خرخره از نورِ روز پُر شد. از دیشب که کرکره‌ی جدید را نصب کرده بودند، صدباری اهرم را پیچانده بودم. فروشنده گفته بود دو سال گارانتی دارد و جای نگرانی نیست.

بعدِ رفتن ثریا حالِ خانه ماندن نداشتم. ته سینی حلوا را که برق انداختم، زدم بیرون. دلم می‌خواست دورتادور خانه دیوار بکشم تا کسی نتواند زاغ‌سیاهم را چوب بزند. با یک حساب سرانگشتی فهمیدم از پس هزینه‌اش برنمی‌آیم و تصمیم گرفتم به یک پرده‌ی کلفت برای اتاق‌خوابم بسنده کنم. به راننده تاکسی گفتم که می‌خواهم بروم پرده‌فروشی و او فقط پرسید «دربست؟» گفتم «آره.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کابوس‌های درخت پرتقال
نویسنده
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات151
زبانفارسی
شابک978-622-010751-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
۳۶۰۰۰ 18000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کابوس‌های درخت پرتقال

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کابوس‌های درخت پرتقال

برای دریافت کتاب کابوس‌های درخت پرتقال و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.