معرفی و دانلود کتاب آموزش و همکاری در محیط‌های نوین کاری: شیوه‌‌های امروزی مربیگری در کار

عکس جلد کتاب آموزش و همکاری در محیط‌های نوین کاری: شیوه‌‌های امروزی مربیگری در کار
قیمت:
۴۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش و همکاری در محیط‌های نوین کاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش و همکاری در محیط‌های نوین کاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش و همکاری در محیط‌های نوین کاری: شیوه‌‌های امروزی مربیگری در کار

پیش‌تر در محیط‌های کاری، افراد باتجربه به کارمندان تازه‌کار و رده‌های پایین‌تر آموزش می‌دادند اما امروزه این سیستم تغییر کرده است. رندی املو در کتاب آموزش و همکاری در محیط‌های نوین کاری، نوع جدیدی از آموزش را به مدیران و کارمندان معرفی می‌کند که به صورت شبکه‌ای انجام می‌شود و همه کارمندان می‌توانند از دانش و تجربه‌ی یکدیگر استفاده نمایند.

درباره‌ی کتاب آموزش و همکاری در محیط‌های نوین کاری

تمام کسانی که تجربه‌ی کار در محیط‌های سازمانی را داشته‌اند با مقوله‌ی آموزش و ارتقای سطح دانش در بدو ورود یا در حین خدمت آشنا هستند. مدیران باید بتوانند ارتباط پویا و مفیدی را بین کارمندان تازه‌کار و افراد باسابقه سازمان ایجاد کنند و در انتقال تجربیات و راه‌های آزموده به کارمندان قدرتمند عمل نمایند.

این مساله همواره یکی از دغدغه‌های مدیریتی به شمار می‌رود و کارمندان قدیمی از مشورت با افراد تازه‌نفس امتناع می‌ورزند. این یک کلیشه باطل است که سازمان را از شنیدن نقطه نظرات خلاقانه و نگاه کردن به مسائل از زوایای مختلف محروم می‌سازد. به همین دلیل تعریف جدیدی از آموزش ارائه شده است که در برابر آموزش و روش‌های مربی‌گری پذیرشی سازنده دارد.

امروزه کسانی که به عنوان مربی به آموزش سایر افراد می‌پردازند، نقش تاثیرگذاری در موفقیت و پیشرفت فردی و سازمانی ایفا می‌کنند. آن‌ها با ایده‌های خلاقانه و به‌روز، روش‌های غلط یا ناکارآمد گذشته را کنار می‌گذارند و بدون محدودیت‌های اداری و تشریفات زمان‌بر اعم از رده‌بندی، سن یا تجربه کاری به آموزش و ارتقای سطح معلومات همه‌ی کارمندان می‌پردازند.

کتاب آموزش و همکاری در محیط‌های نوین کاری (Modern mentoring) نوشته رندی املو (Randy Emelo) به این روش‌های مدرن مربی‌گری در کار می‌پردازد. او یک روش آموزشی بسیار متفاوت را معرفی می‌کند و بایدها، نبایدها و قوانین آن را توضیح می‌دهد. املو شرح می‌دهد که چطور می‌توان از نیروی بالقوه همهٔ کارکنان استفاده کرد تا همه کارمندان از یکدیگر به شکل مطلوب و پرثمری استفاده نمایند.

در نکوداشت کتاب آموزش و همکاری در محیط‌های نوین کاری

- یک چشم‌انداز صحیح از آینده که با کمک نکات عملیاتی مربیگری مدرن، مفاهیم آموزش و همکاری را قابل فهم می‌کند. این کتاب برای کسانی که به استراتژی‌های توسعه‌ی استعداد در سازمان خود می‌اندیشند، ضروری است. (روهینی آناند، معاون ارشد رئیس جمهور و مدیر ارشد تنوع جهانی)

- یک بررسی متفکرانه و کامل برای آموزش و راهنمایی نیروی کار جدید و نحوه انجام صحیح آن است. کتاب آموزش و همکاری در محیط‌های نوین کاری، رویکردی ظریف برای درک یک موضوع پیچیده ارائه می دهد. (مایکل راشل، مدیر ارشد استراتژی گروه براندون هال)

- من رندی املو را تحسین می‌کنم که پیشنهاد کرد مربیگری در هر سطحی مناسب و ضروری است. او روشی که امروز انجام می‌شود و اینکه چگونه و چرا برای کسب‌وکار حیاتی است را توضیح می‌دهد. اگر فقط کسری از پیشنهادات او را اجرا کنید، به حفظ و پیشرفت سازمان خود کمک بزرگی کرده‌اید. (بورلی کی)

کتاب آموزش و همکاری در محیط‌های نوین کاری را مناسب چه کسانی است؟

مدیران و کارمندان سازمان‌های مختلف از طریق این کتاب با روش‌های مربی‌گری آشنا می‌شوند و از آن برای آموزش و افزایش سطح کلی دانش در محیط‌ کاری‌شان بهره‌مند خواهند شد.

با رندی املو بیشتر آشنا شویم

رندی املو، رئیس و مدیر عامل River، خالق نرم‌افزار آموزشی مدرن و برنده جوایز آموزش اجتماعی است. او تمام زندگی خود را وقف کمک به دیگران برای یادگیری و توسعه و آموزش افراد در مورد اینکه چگونه می‌توانند از نظر حرفه‌ای پیشرفت کنند کرده است. وی بیش از 25 سال تجربه در زمینه مدیریت، آموزش و توسعه رهبری، همکاری با سازمان‌های نظامی، انتفاعی و غیرانتفاعی در سطح ملی و بین المللی دارد. رندی نویسنده، سخنران و رهبر فکری باتجربه در موضوعات مربوط به مربیگری، همکاری، یادگیری اجتماعی و توسعه استعداد است و مدرک کارشناسی ارشد طراحی سازمانی و اثربخشی از دانشگاه فیلدینگ در سانتا باربارای کالیفرنیا را در رزومه حرفه‌ای خود دارد.

در بخشی از کتاب آموزش و همکاری در محیط‌های نوین کاری می‌خوانیم

وقتی در سازمان‌های غیرانتفاعی کارهای مربوط به توسعه‌ی رهبری را انجام می‌دادم، کتاب رابرت کلینتون و پاول استنلی، ارتباط: مناسباتِ مربوط به مربی‌گری‌ را که برای موفق شدن به آن‌ها نیاز دارید خواندم. پیام مهم این کتاب شوری را در من برانگیخت که الهام‌بخش کار بزرگم در زندگی شد. کلینتون و استنلی می‌گویند مربی‌ها در همه‌ی نقاط اطراف ما وجود دارند و مربی‌گری همیشه تمرینی گسترده بوده است. هر وقت چیزی از دیگران یاد می‌گیرید که می‌تواند به رشد فردی‌تان کمک کند، در مربی‌گری مشارکت کرده‌اید.

کتاب آن‌ها دیدگاه من درباره‌ی نحوه‌ی اثرگذاری افراد روی یکدیگر از جنبه‌ی آموزشی را گسترده‌تر کرد. باعث شد فکر کنم آیا مربی‌گری آن‌قدر گسترده هست که شامل مربیان تاریخی هم بشود؟ مانند افلاطون، بودا یا کنفسیوس که کارشان روی تمام فرهنگ‌ها اثر گذاشته است. و همین‌طور شامل مربیانِ فوت‌شده مانند اینشتین، داروین و استیو جابز که هنوز نحوه‌ی تفکر، رفتار و کارِ جامعه‌ی نوین را شکل می‌دهند.

از خودم پرسیدم: «آیا فقط رئیسم مربی من است؟ آیا ممکن است افراد هم‌دوره‌ی من که در آن‌سوی جهان زندگی می‌کنند هم مربی‌ام باشند؟ همکارانی که با آن‌ها کار می‌کنم یا زیردستانی که مدیریتشان می‌کنم و مدام از آن‌ها می‌آموزم چه‌طور؟ آن‌ها هم مربی‌ام هستند؟»

برای من، جواب این سؤال‌ها یک بله‌ی قاطع است. اطرافیانم به روش‌های مختلف مربی من بوده‌اند. تصمیم گرفتم یاد بگیرم این مفهوم مربی‌گری را چگونه به شکلی مؤثر سازماندهی و اجرا کنم چون برای من یک فرآیند یادگیری گسترده، شبکه‌ای و متمرکز بر اشتراک اطلاعات با دیگران است.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
مقدمه: سرآغاز
1: مربی‌گری را در جعبه نگذارید
2: ایجاد فرهنگ مربی‌گری نوین
3: شروع و گسترش
4: اعتماد در عصر اجتماعی
5: اعتبار مجازی و مربی‌گری نوین
6: فعال‌سازی جامعه و همکاری پرمعنا
7: یادگیری افراد هم‌رده در شبکه‌های مربی‌گری
8: مربی‌گری نوین و مدل یادگیری 10-20-70
9: چه نتیجه‌ای برایم دارد؟
نتیجه‌گیری: ورود به عمل
پیوست 1: نفی سه افسانه درباره‌ی یادگیری مشارکتی
پیوست 2: تعدیل‌گران جامعه‌ی آموزشی در هیومنا
پیوست 3: تمرین: ایجاد اعتماد
پیوست 4: تمرین: مدل مکالمه‌ی رشدی
درباره‌ی نویسنده
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش و همکاری در محیط‌های نوین کاری: شیوه‌‌های امروزی مربیگری در کار
نویسنده
مترجمنازلی نصرالهی
ناشر چاپیانتشارات اژدهای طلایی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات188
زبانفارسی
شابک978-622-7950-21-2
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش و همکاری در محیط‌های نوین کاری

برای دریافت کتاب آموزش و همکاری در محیط‌های نوین کاری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.