معرفی و دانلود کتاب کار و تمرین علوم سوم ابتدایی

عکس جلد کتاب کار و تمرین علوم سوم ابتدایی
قیمت:
۴۵۰۰۰ ۳۱,۵۰۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کار و تمرین علوم سوم ابتدایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کار و تمرین علوم سوم ابتدایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کار و تمرین علوم سوم ابتدایی

والدین می‌توانند از کتاب کار و تمرین علوم سوم ابتدایی برای یافتن ایده‌های جدید برای علاقه‌مند کردن فرزندشان به درس جذاب علوم استفاده کنند. تمرین‌هایی که حورا کاتبی در این کتاب قرار داده است، مفاهیم را بهتر به دانش‌آموزان منتقل می‌کند و دقت و توجه آن‌ها را نسبت به محیط اطرافشان بالا می‌برد.

درباره‌ی کتاب کار و تمرین علوم سوم ابتدایی

کلاس‌های علوم دوره‌ی دبستان برای علاقه‌مند کردن دانش‌آموزان به مشاهده‌ی پدیده‌های اطرافشان و دقت در آن‌ها، بهترین بستر هستند. برخی از معلمان این کلاس‌ها را به گفتن نکته‌ها و تکرار و تکرار اختصاص می‌دهند؛ درحالی‌که بعضی معلمان مقابل دانش‌آموزان آزمایش انجام می‌دهند و آن‌ها را به تعامل و اکتشاف بیشتر دعوت می‌کنند. در کنار معلمان، والدین هم می‌توانند علاقه‌ی فرزندشان را به درس علوم برانگیزند و فعالیت‌های مشابهی انجام دهند. اما آن‌ها نمی‌دانند که فرزندشان تا چه حد دانش پایه دارد و پدیده‌ها را چگونه متوجه می‌شود. این دسته از والدین با استفاده از کتاب کار و تمرین علوم سوم ابتدایی می‌توانند ایده‌هایی برای انجام آزمایش و طرح پرسش‌های متعدد مطابق با کتاب درسی فرزندشان پیدا کنند. بدیهی است که معلمان هم می‌توانند از مطالبی که حورا کاتبی در این کتاب جمع‌آوری کرده، بهره ببرند.

کتاب کار و تمرین علوم سوم ابتدایی مانند دیگر کتاب‌های مجموعه‌ی کار و تمرین انتشارات گل‌واژه، در ابتدا با کلبه‌ی آموزش (خلاصه‌ای نکات و مفاهیم هر درس) آغاز می‌شود. تمرین‌هایی که در کتاب قرار داده شده‌اند، به درک بهتر مفاهیم هر درس کمک می‌کنند و باعث می‌شوند که دانش‌آموزان در زندگی روزمره و محیط اطرافشان، کاربرد مطالب آموخته‌شده را بیشتر بفهمند. حورا کاتبی در پایان بعضی از درس‌ها مطالب مکمل را جمع‌آوری کرده تا کنجکاوی دانش‌آموزان را برانگیزاند. آزمون‌های کتاب و پرسش‌های آخر هر درس، از نقاط قوت این اثر هستند.

درباره‌ی مجموعه‌ی کار و تمرین

مجموعه‌ی کار و تمرین انتشارات گل‌واژه برای همه‌ی پایه‌های تحصیلی است و در آن یادآوری، ثبیت، تعمیق و تنوع‌بخشی آموزش‌ها اهمیتی ویژه دارد. در این بخش، محتویات مجموعه‌ی کار و تمرین دوره‌ی ابتدایی معرفی می‌شود:

- کلبه‌ی آموزش: در بخش «کلبه‌ی آموزش» موضوع هر درس به طور خلاصه توضیح داده می‌شود و با بهره‌گیری از کتاب معلم، سه سطح روند یادگیری دانش‌آموزان مطرح می‌گردد. این بخش برای اولیا طراحی شده تا با مطالب کتاب درسی آماده شوند و فرزندشان را بهتر راهنمایی کنند.

- تمرین‌ها: در هر بخش از کتاب‌های مجموعه‌ی کار و تمرین، نویسندگان متناسب با هر پایه‌ی تحصیلی، تمرین‌های متفاوتی را طراحی کرده‌اند تا دانش‌آموزان با کمک والدینشان در منزل، آموخته‌های خود در مدرسه را مرور کنند.

- ارزشیابی مرحله‌ای: پس از هر سه بخش، ارزیابی کوتاهی برای سنجش یادگیری دانش‌آموز قرار داده شده است.

- جدول ارزشیابی توصیفی معلم: این جدول با محتوای توصیفی، اهداف هر بخش را مشخص می‌کند. معلمان با مطالعه‌ی این جدول نقاط قوت و ضعف دانش‌آموز را تببین می‌کنند و والدین نیز با بررسی دقیق‌تر جدول، متوجه روند یادگیری فرزندشان می‌شوند.

- ارزشیابی پایانی: در بخش پایانی کتاب‌های مجموعه‌ی کار و تمرین، مجموعه‌ای از سؤالات امتحانی قرار گرفته است.

- خودارزیابی دانش‌آموز: پایان کتاب حاوی جدول توصیفی اهداف آموزشی دانش‌آموز است. دانش‌آموزان با پر کردن محتویات این بخش، میزان یادگیری خود را در پایان سال می‌سنجند.

کتاب کار و تمرین علوم سوم ابتدایی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای برانگیختن کنجکاوی دانش‌آموزان سوم دبستان نوشته شده است. والدین و آموزگاران هم می‌توانند از کتاب کار و تمرین علوم سوم ابتدایی استفاده کنند.

فهرست مطالب کتاب

درس اول: زنگ علوم
درس دوم: خوراکی‌ها
درس سوم: مواد اطراف ما
درس چهارم: اندازه‌گیری مواد
درس پنجم: آب ماده‌ی باارزش
درس ششم: زندگی ما و آب
درس هفتم: نور و مشاهده‌ی اجسام
درس هشتم: جست‌وجو کنیم و بسازیم
نمونه سوالات امتحانی نوبت اول
درس نهم: نیرو همه جا (۱)
درس دهم: نیرو همه جا (۲)
درس یازدهم: بکارید و ببینید
درس دوازدهم: هر کدام جای خود (۱)
درس سیزدهم: هر کدام جای خود (۲)
درس چهاردهم: از گذشته تا آینده
نمونه سؤالات امتحانی نوبت دوم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کار و تمرین علوم سوم ابتدایی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات گل واژه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات161
زبانفارسی
شابک978-600-337-066-1
موضوع کتابکتاب‌های کمک آموزشی دبستان
قیمت نسخه الکترونیک
۴۵۰۰۰ ۳۱,۵۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کار و تمرین علوم سوم ابتدایی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کار و تمرین علوم سوم ابتدایی

برای دریافت کتاب کار و تمرین علوم سوم ابتدایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.