معرفی و دانلود کتاب کالسکه

عکس جلد کتاب کالسکه
قیمت:
۱۱,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کالسکه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کالسکه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کالسکه

نیکلای گوگول، نویسنده‌ی نامدار روسی، در کتاب کالسکه، خواننده را با یک مهمانی پراتفاق غافلگیر خواهد کرد. این اثر، روایت داستان یک افسر سواره‌نظام به نام آقای فیثاغوروویچ است که بعد از یک رسوایی بزرگ، حالا به شغل ملک‌داری روی آورده است. بااین‌حال، او نمی‌تواند از رؤیای بازگشت به درجه و احترام گذشته‌ی خود دست بکشد. بنابراین وقتی مهمانی‌ای در خانه‌ی ژنرال شهر ترتیب داده می‌شود، او فرصت را مناسب می‌بیند تا دوباره نام خود را سر زبان‌ها بیندازد.

درباره‌‌ی کتاب کالسکه

«آقای فیثاغوروویچ آن روز بیش از همیشه نوشیده بود، پس جای تعجبی نداشت که اگر روز بعد، هیچ از گفته‌های خود در آن مهمانی بزرگ یادش نیاید.»

کالسکه (The Carriage) داستانی کوتاه و درعین‌حال، خیره‌کننده از یکی از بزرگان ادبیات کلاسیک شرق اروپاست. روایتی با زبان طناز و کنایه‌‌آمیز مختص به نیکلای گوگول (Nikolai Gogol)! ماجرای این داستان کوتاه از این قرار است: آقای فیثاغوروویچ، یک ملاک است. البته نه از آن‌ها که پول‌شان از پارو بالا برود. برای چنین مرد متوسطی، از دست دادن هیچ موقعیت و انگیزه‌ای برای ارتقا اوضاع، بخشودنی نیست. پس، وقتی که ژنرال بزرگ شهر، آقای فیثاغوروویچ را نیز در لیست مهمانان نهارِ خانه‌ی خود قرار می‌دهد، دور از انتظار نیست که سر از پای نشناسد. اما چه کسی از حوادث این مهمانی و اتفاقاتی که برای آقای فیثاغوروویچ به بار خواهد آورد، خبر دارد؟

صحبت و گفت‌وگو و از طرف دیگر، عیش و نوش میهمانان آن جشن بزرگ خیلی زود به راه می‌افتد، اما بحث مجلس جایی گل می‌اندازد که ژنرال بزرگ شهر توصیف اسب یکه‌تاز و کم‌یاب خود را به میان می‌کشد؛ اسبی که همتای آن پیدا نمی‌شود! در این میان، آقای فیثاغوروویچ که سری به خمره زده است، جایی در بحث برای خود باز می‌کند. او از کالسکه‌ای می‌گوید که متعلق به خود اوست و همانندش را جایی نمی‌توان پیدا کرد. مجلس مهمانی در برابر آقای فیثاغوروویچ و وصف کالسکه‌ی بی‌مانندش، سراپا گوش می‌شود. پس وقتی که آقای فیثاغوروویچ همه‌ی جمع را برای بازدید از این کالسکه‌ی رؤیایی و صرف نهار فردا به خانه‌اش دعوت می‌کند، کسی دست رد به سینه‌اش نمی‌زند؛ اما باید در ادامه، وضع و روزگار آقای فیثاغوروویچ را در فردای آن روز و وقتی که مستی از سرش پریده تماشا کرد؛ مخصوصاً زمانی که مهمانان پشت در منتظر هستند!

داستان کالسکه، روایتی موجز، پرکشش و حاصل قلمی پرهنر است. نویسنده در این کتاب نیز همانند آثار دیگر با لحن ویژه‌ی خود و رگه‌های طنز در روایت، مخاطب را تا صفحه‌ی آخر، پای این اثر جذاب خواهد نشاند. این کتاب اولین‌بار در سال 1836 منتشر شد و نسخه‌ی فارسی آن نیز با تلاش نشر چشمه و ترجمه‌ی روان خشایار دیهیمی به دست علاقه‌مندان رسید.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های تجربه‌های کوتاه

بسیاری از شما در طول روز فرصت مطالعه یک رمان بلند را پیدا نمی‌کنید یا کتاب‌ها نیمه‌خوانده باقی می‌مانند. راه‌حل این موضوع روی آوردن به آثار کم‌حجم و کم‌ورق است که می‌توان آن‌ها را به سادگی مطالعه کرد. این مجموعه بهترین فرصت را برای شما عاشقان کتاب فراهم می‌کند تا در وقت‌های کم خود از شاهکارهای تاریخ ادبیات جهان و تاریخ نمایش لذت ببرید.

در نکوداشت کتاب کالسکه

  • او چه هنرمندی است! «کالسکه»‌ی او به تنهایی دویست هزار روبل می ارزد. لذت مطلق و نه کمتر از آن! ( آنتوان چخوف)

اقتباس فرهنگی از کتاب کالسکه

  • یک اپرای تک‌پرده بر اساس داستان کالسکه در سال 2005 به نمایش درآمد.

کتاب کالسکه برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب را به علاقه‌مندان داستان‌های کوتاه و همچنین دوست‌داران آشنایی با ادبیات کلاسیک، به‌ویژه ادبیات کلاسیک شرق اروپا پیشنهاد می‌کنیم.

با نیکلای گوگول بیشتر آشنا شویم

نیکولای گوگول (متولد 1809) ازجمله ادبیان کلاسیک و پرآوازه‌ی روسی‌ است. او در کنار نوشتن آثار داستانی و نمایش‌نامه، به انتقاد آثار ادبی و همچنین روزنامه‌نگاری و شعرسرایی می‌پرداخت. گوگول را بابت سبک نوشتار واقع‌گرای خود و پرداختن به مضامین اجتماعی با زبانی طنز می‌شناسند. آثار گوگول همواره با رگه‌های از نقد همراه بوده و در عین حال خیل عظیم داستان و نمایش‌نامه‌های او از تنوع و رنگارنگی ویژه‌ای در سبک و سیاق برخوردار است؛ تنوعی که که از تجربه‌ی عمیق زیستی این نویسنده ریشه می‌گیرد. از آثار ویژه و شناخته‌شده‌ی نیکولای گوگول می‌توان به «نفوس مرده»، «تاراس بولبا» و «پرتره» اشاره کرد.

این هنرمند در سال 1852 چشم از جهان فروبست.

در بخشی از کتاب کالسکه می‌خوانیم

فیثاغور فیثاغوروویچ همیشه کت بلندى شبیه فرنج نظامى‌ها مى‌پوشید، چکمه‌ى مهمیزدار به پا مى‌کرد، و سبیل مى‌گذاشت تا مبادا اشراف محل گمان کنند که او در پیاده‌نظام خدمت کرده است پیاده‌نظامى که او با تحقیر آن را «پاسوار» یا «پیاده‌پا» مى‌نامید. او هیچ‌وقت فرصت را براى رفتن به بازارهاى مکاره‌ى شلوغ از دست نمى‌داد. معمولاً قلب روسیه، که متشکل از لله‌ها، بچه‌ها، دخترها و مالکین چاق محترم است، در این بازارها به‌گرمى مى‌تپد. اینان معمولاً با درشکه، کالسکه، گارى و خلاصه وسیله‌هائى که بعضاً کسى خواب‌اش را هم ندیده است به این بازارها هجوم مى‌آورند. فیثاغور فیثاغوروویچ معمولاً خوب بو مى‌کشید و مى‌فهمید که هنگ سواره‌نظام کجا اطراق کرده است و فورى سروکله‌اش همان‌جا پیدا مى‌شد. او معمولاً با لطف و ظرافت خاصى از کالسکه یا درشکه‌اش پایین مى‌پرید و بى‌مقدمه و صمیمانه خودش را به افسران معرفى مى‌کرد. در انتخابات گذشته، او شام مفصلى به اشراف داده بود و سر شام گفته بود که اگر او را به ره‌بَرى خودشان انتخاب کنند، احترام بسیار خواهند یافت. خلاصه‌ى کلام، رفتارش به‌اصطلاحِ ولایتى‌ها مثل آقاها بود. او با زن زیبائى ازدواج کرده بود و از این طریق صاحب ملکى با دویست سرف و سرمایه‌ئى چندهزارى شده بود که جهیزیه‌ى زن بود.

این سرمایه بلافاصله صرفِ خرید شش اسب جداً معرکه، کلون مطلا براى درها، میمونى دست‌آموز براى خانه و ندیمه‌ئى فرانسوى شده بود. دویست سرفى هم که با جهیزیه به او رسیده بود، مثل دویست سرف قبلى خودش، به رهن گذاشته شده بودند تا با پول‌اش دادوستدهاى پُرسود انجام گیرد. خلاصه‌ى کلام، فیثاغور فیثاغوروویچ مالک بود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کالسکه
نویسنده
مترجمخشایار دیهیمی
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات21
زبانفارسی
شابک978-600-229-588-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کالسکه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کالسکه

برای دریافت کتاب کالسکه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.