معرفی و دانلود کتاب کامل‌ترین مرجع تخصصی تعمیرات کامپیوتر و لپ‌ تاپ

عکس جلد کتاب کامل‌ترین مرجع تخصصی تعمیرات کامپیوتر و لپ‌ تاپ
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کامل‌ترین مرجع تخصصی تعمیرات کامپیوتر و لپ‌ تاپ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کامل‌ترین مرجع تخصصی تعمیرات کامپیوتر و لپ‌ تاپ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کامل‌ترین مرجع تخصصی تعمیرات کامپیوتر و لپ‌ تاپ

کتاب کامل‌ترین مرجع تخصصی تعمیرات کامپیوتر و لپ‌ تاپ، منبعی ارزشمند برای علاقه‌مندانی است که قصد دارند وارد دنیای تعمیر کامپیوترهای مختلف شوند. میثم مزگی‌نژاد و علیرضا کشاورز باحقیقت، نگارش این اثر را بر عهده داشته‌اند. آشنایی با روش‌های آزمایشِ خرابی قطعه‌ها و رفع این اشکال‌ها را می‌توان مهم‌ترین دستاوردی دانست که پس از مطالعه‌ی این اثر بدست می‌آورید.

درباره‌ی کتاب کامل‌ترین مرجع تخصصی تعمیرات کامپیوتر و لپ‌تاپ

کتاب کامل‌ترین مرجع تخصصی تعمیرات کامپیوتر و لپ‌تاپ، تمامی اطلاعات لازم برای رفع اشکال کامپیوتر و لپ‌تاپ‌ها را در اختیار خواننده‌ها قرار می‌دهد. میثم مزگی‌نژاد و علیرضا کشاورز باحقیقت، نویسنده‌های این کتاب، از منابع مختلف خارجی برای گردآوری این اثر بهره گرفته‌اند. کتابی که از آن صحبت می‌‌کنیم با این رویکرد آماده شده که خواننده، اطلاعات کاملی درباره‌ی تعمیر کامپیوتر ندارد. به همین دلیل با کتابی خودآموز روبه‌رو هستیم که نوشتاری راحت‌ و خوش‌فهم دارد. از طرف دیگر آموزش‌های این کتاب به شیوه‌ای گام‌به‌گام تدوین شده است. به لطف این شیوه، مطالب پیچیده‌ی تعمیر سخت‌افزار کامپیوترها به‌راحتی در ذهن خواننده نقش می‌بندند. نویسنده‌ها، کتاب را با آشنایی با مقدمات کار آغاز می‌کنند. در این بخش به معرفی ابزار و مواد ضروری برای انجام کار پرداخته می‌شود. سپس اطلاعاتی برای معرفی قطعات الکترونیک، آزمایش و عیب‌یابی آن‌ها مطرح می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب کامل‌ترین مرجع تخصصی تعمیرات کامپیوتر و لپ‌ تاپ

مطالب کتاب کامل‌ترین مرجع تخصصی تعمیرات کامپیوتر و لپ‌تاپ با آشنا کردن خواننده با جریان الکتریکی و آی‌.‌سی (IC)، ادامه پیدا می‌کند. نویسنده‌های کتاب در ادامه به تعریفی کامل از مقاومت، انواع آن و روش خواندن مقاومت‌های رنگی می‌پردازند. این کتاب با رویکرد تعمیر سخت‌افزار کامپیوترها ترجمه و تألیف‌ شده‌ است. به همین دلیل در بخش‌های بعدی با عنوان‌هایی مانند خازن، دیود، ترانزیستور، ترایاک، روش تست ترایاک، کریستال و رگولاتور روبه‌رو می‌شویم. از آنجایی که این اثر، کتابی مرجع است. تمامی قسمت‌های مختلف کامپیوتر را به خواننده معرفی می‌کند و به روش تست و رفع اشکال این قسمت‌ها می‌پردازد. به لطف این اطلاعات، خواننده با انواع مختلف رَم (RAM)، آی‌.‌سی‌.‌شبکه، آی‌.سی مادربورد (Motherboard IC)، برد هارد دیسک (Hard Disk Board) و تعویض برد هارد دیسک آشنا می‌شود.

قسمت مهمی از کتاب کامل‌ترین مرجع تخصصی تعمیرات کامپیوتر و لپ‌تاپ به روش‌های عیب‌یابی اختصاص دارد. جا زدن و درآوردن قطعات SMD، بستن قطعه بر روی گیره، استفاده از خمیر یا مایع فلکس و جاگذاری قطعه بر روی برد، به‌عنوان دیگر بخش‌‌های سودمند این اثر شناخته می‌شود. میثم مزگی‌نژاد و علیرضا کشاورز باحقیقت، نویسنده‌های این کتاب، قسمت‌ ویژه‌ای را به تعمیر لپ‌تاپ اختصاص داده‌اند. در این قسمت، روش‌های رایج برای بازکردن انواع لپ‌تاپ آموزش داده می‌شود. تعمیرات کیبورد و صفحه لمسی، تعویض کیبورد لپ‌تاپ، بررسی صفحه لمسی و مشکلات مربوط به صفحه‌نمایش را می‌توان از عنوان‌های مهمِ بخش تعمیر لپ‌تاپِ این کتاب دانست.

نویسنده‌‌های این اثر، روش‌هایی کاربردی برای تعمیر اشکا‌ل‌های رایجِ لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترها مطرح کرده‌اند. برای نمونه می‌توان به عیب‌های رایجی مانند خرابی فیش آداپتور، مشکلات ناشی از نفوذ مایعات به داخل لپ‌تاپ، خرابی درایو سی.‌دی.‌رام (CD.ROm) و دی.‌وی‌.دی (DVD ROM)، مشکل جک برقِ باطری و اتصال‌ها‌ اشاره کرد. بخش واپسین کتاب به ضمیمه‌ای پُروپیمان برای تعمیر انواع سخت‌افزارِ لپ‌تاپ و کامپیوتر اختصاص دارد. نویسنده‌های کتاب در این بخش، لحیم‌کاری، روش خارج‌کردن مادربورد از داخل کیس و بازکردن کامل و بستن لپ‌تاپ را به خواننده آموزش می‌دهند. به لطف این آموزش‌ها، اشکالی در لپ‌تاپ و کامپیوتر باقی نمی‌ماند که خواننده در جریان روش‌های رفع آن قرار نگرفته باشد.

کتاب کامل‌ترین مرجع تخصصی تعمیرات کامپیوتر و لپ‌تاپ را انتشارات نبض دانش روانه بازار نشر کرده است.

کتاب کامل‌ترین مرجع تخصصی تعمیرات کامپیوتر و لپ‌تاپ برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به تمامی افرادی که به دنبال منبعی ارزشمند برای تعمیر انواع کامپیوتر می‌گردند، پیشنهاد می‌کنیم. این کتاب در کنار نکته‌های پایه، آموزش‌های حرفه‌ای برای تشخیص و رفع عیب کامپیوترها دارد. در نتیجه خواندن آن برای تعمیرکارهای حرفه‌ای نیز خالی از لطف نخواهد بود.

در بخشی از کتاب کامل‌ترین مرجع تخصصی تعمیرات کامپیوتر و لپ‌ تاپ می‌خوانیم

باطری خیلی دیر شارژ می‌شود:

در این حالت مولکول‌ها و اتم‌ها درون سلول به هم می‌چسبند و ذرات بزرگ‌تر یا سلول‌های بزرگ‌تری را تشکیل می‌دهند که به این راحتی باردار نشده و ولتاژ نمی‌گیرند.

باید تک تک سلول‌های باطری را جدا کنیم و با منبع تغذیه به آن‌ها شک وارد کنیم، برای این کار باید رنج ولتاژ منبع تغذیه را دو برابر ولتاژ سلول قرار دهید و اصطلاحاً آمپر را تا انتها بچسبانید، البته شاید در این حالت منبع تغذیه بوق بزند، پس کمی آمپر را کمتر کنید، در ادامه پرآب مشکی به منفی سلول و پرآب قرمز به سمت مثبت سلول به صورتی که در زمان 15 ثانیه باید 10 بار سلول را به منبع اتصال و قطع کنید.

فهرست مطالب کتاب

1. بخش اول: آشنایی با مقدمات کار
2. معرفی قطعات الکترونیک، تست و عیب‌یابی آن‌ها
3. تکنیک‌های عیب‌یابی
4. باز و بسته کردن لپ‌تاپ
5. بخش دوم: تعمیرات کیبورد و صفحه لمسی
6. بخش سوم: مشکلات مربوط به صفحه‌نمایش
7. بخش چهارم: مادربورد
8. بخش پنجم: بررسی قطعات (هارد، باطری، درایوها)
9. بخش ششم: مشکلات ناشی از نفوذ مایعات به داخل لپ‌تاپ
10. مشکلات برق‌رسانی
11. تعمیر و عیب‌یابی لپ‌تاپ در یک نگاه کلی
12. تکنیک‌های مختلف عیب‌یابی کامپیوتر و لپ‌تاپ
13. ولتاژهای روی رم و پوینت‌های روی مادربرد کامپیوتر
14. کارت گرافیک کامپیوتر و نکات تعمیراتی آن
15. تعمیر فلش USB و مانیتور
16. ضمیمه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کامل‌ترین مرجع تخصصی تعمیرات کامپیوتر و لپ‌ تاپ
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات نبض دانش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات320
زبانفارسی
شابک978-600-7703-64-9
موضوع کتابکتاب‌های آموزش سخت افزار
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کامل‌ترین مرجع تخصصی تعمیرات کامپیوتر و لپ‌ تاپ

برای دریافت کتاب کامل‌ترین مرجع تخصصی تعمیرات کامپیوتر و لپ‌ تاپ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.