معرفی و دانلود کتاب چگونه لپ تاپ خود را تعمیر کنیم

عکس جلد کتاب چگونه لپ تاپ خود را تعمیر کنیم
قیمت:
۷۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چگونه لپ تاپ خود را تعمیر کنیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چگونه لپ تاپ خود را تعمیر کنیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چگونه لپ تاپ خود را تعمیر کنیم

این کتاب یک راهنمای جامع و راهبردی برای تعمیر انواع لپ‌تاپ است. سالار دل انگیزان در کتاب چگونه لپ تاپ خود را تعمیر کنیم شما را با روش‌های عیب‌یابی قطعات لپ‌تاپ و نحوه‌ی تعمیر و تعویض آن‌ها آشنا می‌کند. با مطالعه‌ی این اثر کار با ابزارآلات تعمیر لپ‌تاپ را به‌شکل تئوری یاد می‌گیرید و می‌توانید تحت نظر یک استاد آموزش‌های گوناگون این کتاب را تمرین کنید.

درباره‌ی کتاب چگونه لپ تاپ خود را تعمیر کنیم

امروزه، همزمان با افزایش کاربران لپتاپ‌ها در کل جهان، تعداد خرابی این دستگاه‌ها و نیاز به تعمیرشان افزایش چشمگیری پیدا کرده است. ازاین‌رو سالار دل انگیزان در کتاب چگونه لپ تاپ خود را تعمیر کنیم، اطلاعات پایه‌ای را درباره‌ی سخت‌افزارهای کامپیوتر در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید با راهکارهای تخصصی تعمیر لپ‌تاپ آشنا شوید.

البته مطالعه‌ی این کتاب به تنهایی کافی نیست و نمی‌تواند از شما یک تعمیرکار ماهر بسازد. به‌همین‌سبب لازم است پس از تسلط بر هر مبحث، تمرین کافی داشته باشید و با مطالعه‌ی عمیق‌تر و کارآموزی در تعمیرگاه‌های الکترونیک، تجربه و تخصص کافی را در این مسیر به دست آورید.

در این کتاب ابتدا با اجزای تشکیل‌دهنده‌ی یک لپ‌تاپ‌ آشنا می‌شوید تا به اهمیت قطعات و راه‌های عیب‌یابی آن‌ها پی ببرید. سپس یاد می‌گیرید چگونه می‌توان فهمید قطعه‌ای به تعمیر و یا تعویض نیاز دارد.

در فصول مختلف کتاب چگونه لپ تاپ خود را تعمیر کنیم، درباره‌ی ابزارآلات لازم برای تعمیر لپ‌تاپ و کارایی هر ابزار در روند تعمیرات اطلاعات مفیدی را به دست می‌آورید. آشنایی با اصول لحیم‌کاری، نصب و یا برداشتن اجزای الکترونیکی روی بردها از دیگر مطالب کارآمد کتاب حاضر هستند.

در نهایت در بخش پایانی کتاب با نحوه‌ی انتخاب و امتیازدهی به لپ‌تاپ‌ها آشنا می‌شوید و راه‌های علمی انتخاب یک لپ‌تاپ مناسب را می‌آموزید. از ویژگی‌های برجسته‌ی کتاب حاضر آموزش عیب‌یابی جزء به جزء قطعات لپ‌تاپ، نحوه‌ی باز و بسته کردن صحیح آن، نصب سیستم‌عامل و راه‌اندازها و... است.

کتاب چگونه لپ تاپ خود را تعمیر کنیم را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر کرده و علاقه‌مندان به یادگیری مهارت‌های سخت‌افزار می‌توانند از آموزش‌های تئوری و عملی آن استفاده کنند.

(این کتاب دارای حجم بیش از 20 مگابایت است، لطفاً قبل از خرید، نسخه‌ی نمونه را دریافت و از صحت نمایش کتاب در موبایل یا تبلت اطمینان حاصل کنید.)

کتاب چگونه لپ تاپ خود را تعمیر کنیم مناسب چه کسانی است؟

دانشجویان رشته‌های کامپیوتر و الکترونیک و افرادی که مایل‌اند به عنوان تعمیرکار سخت‌افزار کامپیوتر فعالیت کنند، ازجمله مخاطبان اصلی این اثر هستند.

در بخشی از کتاب چگونه لپ تاپ خود را تعمیر کنیم، می‌خوانیم

به وسیله‌ی اسپاتول روی سطح سوراخ‌های منتهی به آی‌سی را با خمیر لحیم پر می‌کنیم. بهتر است از خمیر نرم‌تر و مرغوب‌تر استفاده شود. به‌وسیله‌ی اسپاتول خمیر را به‌طور یک‌نواخت در تمامی سطح شابلون پخش کرده، طوری که داخل تمام سوراخ‌های منتهی به پایه‌های آی‌سی روی شابلون خمیر فرو رفته باشد. خمیر لحیم‌های اضافی را به‌وسیله‌ی اسپاتول تخت یا کاردک از سطح شابلون برمی‌داریم. برای بار آخر تمامی سوراخ‌های شابلون را چک کرده که داخل همه‌ی آن‌ها خمیر لحیم وارد شده باشد. به‌وسیله‌ی کاردک صاف بودن سطح شابلون را چک می‌کنیم. اگر احیاناً یکی از پایه‌ها مقدار بیشتری خمیر لحیم خورده باشد، در پایان کار آن یک پایه از بقیه بلندتر بوده و موقع نصب آی‌سی مشکل ایجاد خواهد کرد.

بعد از چک نهایی هیتر را روی درجه مناسب تنظیم کرده و با شدت پایین باد به آرامی و به‌طور یک‌نواخت تمام سطح شابلون را هیت می‌گیریم. به محض رسیدن دمای مناسب خمیر لحیم‌های موجود در سوراخ‌ها ذوب شده و روغن آن‌ها بخار می‌گردد و قلع آن به سطح آی‌سی متصل می‌شود. بعد از ذوب شدن تمامی پایه‌ها هیتر را به آرامی از شابلون دور کرده و کمی صبر می‌کنیم که لحیم‌ها از حالت مذاب به جامد تبدیل گردند. قبل از اینکه شابلون به‌طور کامل سرد شود باید آی‌سی را از آن جدا کرد. چسب کاغذی پشت آی‌سی را درآورده و آی‌سی را به آرامی از شابلون جدا می‌کنیم.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: انواع لپ‌تاپ‌ها از نظر طراحی و ساخت و کاربری 
فصل دوم: اجزاء تشکیل‌دهنده‌ی لپ‌تاپ‌ها
فصل سوم: آشنایی با قطعات SMD و LMD
فصل چهارم: آشنایی با ابزارآلات تعمیرات لپ‌تاپ
فصل پنجم: اصول لحیم‌کاری
فصل ششم: عیب‌یابی و رفع عیب قطعات داخلی لپ‌تاپ
فصل هفتم: نحوه‌ی باز و بسته کردن لپ‌تاپ‌ها
فصل هشتم: بایاس
فصل نهم: نصب سیستم‌عامل

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چگونه لپ تاپ خود را تعمیر کنیم
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات181
زبانفارسی
شابک978-600-124-906-8
موضوع کتابکتاب‌های آموزش سخت افزار
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب چگونه لپ تاپ خود را تعمیر کنیم

برای دریافت کتاب چگونه لپ تاپ خود را تعمیر کنیم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.