معرفی و دانلود کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: اسمبل و ارتقاء‌ دهنده کامپیوترهای شخصی

عکس جلد کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: اسمبل و ارتقاء‌ دهنده کامپیوترهای شخصی
قیمت:
۴۴۰۰۰ ۳۹,۶۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: اسمبل و ارتقاء‌ دهنده کامپیوترهای شخصی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: اسمبل و ارتقاء‌ دهنده کامپیوترهای شخصی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: اسمبل و ارتقاء‌ دهنده کامپیوترهای شخصی

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: اسمبل و ارتقاء‌ دهنده کامپیوترهای شخصی نوشته‌ی سالار دل‌انگیزان، منبع قابل‌اعتمادی در مورد نحوه‌ی عملکرد کامپیوترهای شخصی، عیب‌یابی و رفع مشکلات، افزودن سخت‌افزار، بهینه‌سازی عملکرد و اسمبل آن‌ها است. چه یک تکنسین حرفه‌ای باشید، چه صاحب یک کسب‌وکار کوچک که سعی در صرفه‌جویی در هزینه دارد، یا یک فرد علاقه‌مند به کامپیوترهای شخصی، اثر حاضر تنها کتاب سخت‌افزاری است که به آن نیاز دارید!

درباره‌ی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: اسمبل و ارتقاء‌‌دهنده‌ی کامپیوترهای شخصی

زندگی بدون وجود کامپیوترها برای بشر امروز ممکن نیست. این وسیله در ابتدا یک ابزار کاملاً تخصصی بود، اما حالا یک ابزار کارآمد عمومی است که از کودکان خردسال تا پیرمردهای هشتادساله از آن استفاده می‌کنند. دانش‌آموزان، اساتید و دانشجویان نیز از کاربران اصلی این ابزار محسوب می‌شوند. یکی از دغدغه‌های اصلی استفاده‌کنندگان کامپیوتر شاید ارتقاء کامپیوترهای شخصی به‌منظور افزایش بهره‌وری از آن‌ها باشد و با در نظر گرفتن این نکته که گستره‌ی بسیار وسیعی از قطعات و سخت‌افزارها در بازار موجود هستند، قطعاً انتخاب و تصمیم‌گیری سخت خواهد بود. سالار دل‌انگیزان، نویسنده‌ی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: اسمبل و ارتقاء‌‌دهنده‌ی کامپیوترهای شخصی، با هدف راهنمایی کاربران در همین زمینه، دست به تألیف این راهنمای جامع و کامل زده است.

شاید انتخاب کامپیوتری که قدرت پردازش قابل‌قبول برای کاربرد خاصی را داشته باشد و از نظر مصرف انرژی و قیمت نیز مناسب باشد، امروز به یک تخصص تبدیل شده باشد. در کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: اسمبل و ارتقاء‌‌دهنده‌ی کامپیوترهای شخصی به نحوه‌ی انتخاب بهترین و مناسب‌ترین قطعات برای کامپیوترهای رومیزی اشاره شده و در ادامه نیز شیوه‌ی استاندارد و اصولی اسمبل قطعات را که به مونتاژ نهایی کامپیوتر رومیزی ختم خواهد شد، آموزش داده شده است. مهندس سالار دل‌انگیزان در متن پیش رو تلاش کرده که قدم به قدم و از اصلی‌ترین جزء تا کوچک‌ترین را مورد بررسی دقیق قرار دهد. ضمن این‌که در بخش ابتدایی کتاب راهنمایی جهت ملاقات اولیه با سفارش‌دهنده نیز برای خوانندگان در نظر گرفته شده که بسیار کاربردی می‌باشد.

برخی از اجزایی که در کتاب پیش رو با آن‌ها آشنا می‌شویم شامل موارد زیر هستند:
اجزای برد اصلی (مادربرد)، پردازنده، حافظه‌های اصلی و جانبی، کیس، کارت گرافیک و ... .

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: اسمبل و ارتقاء‌‌دهنده‌ی کامپیوترهای شخصی را مؤسسه فرهنگی-هنری دیباگران تهران ذیل مجموعه‌ی افزایش مهارت‌های شغلی منتشر کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: اسمبل و ارتقاء‌دهنده‌ی کامپیوترهای شخصی برای چه کسانی مناسب است؟

متخصصین حوزه‌ی سخت‌افزار را به مطالعه‌ی این راهنمای جامع و کامل دعوت می‌کنیم.

در بخشی از کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: اسمبل و ارتقاء‌ دهنده کامپیوترهای شخصی می‌خوانیم

برد اصلی

هر دستگاه الکترونیکی، مجموعه‌ای از خازن‌ها، مقاومت‌ها و قطعات نیمه‌هادی تشکیل شده است که با توجه به وظیفه‌ی آن دستگاه و با در نظر گرفتن نقشه و مدار طراحی شده در کنار هم قرار گرفته و با یکدیگر ارتباط الکتریکی دارند. برای ایجاد ارتباط الکتریکی و ثابت نگه‌داشتن این قطعات در کنار هم تخته بردی در نظر گرفته می‌شود که به آن در کامپیوترهای شخصی برد اصلی می‌گویند که در بین عموم کاربران به مادربرد معروف است. ارتباط الکتریکی جهت تبادل داده‌ها و سیگنال‌های کنترلی توسط خطوط هادی از جنس رسانای الکتریکی صورت می‌گیرد که به نام گذرگاه معروف است.

در مدل‌های اولیه‌ی برد اصلی که XT نامیده می‌شوند، حافظه‌ی اصلی و پردازنده روی برد اصلی لحیم می‌شدند و به همین خاطر ارتقاء سیستم امکان‌پذیر نبود.

اتصال ماوس، هارددیسک و فلاپی دیسک از طریق کارت ورودی خروجی که در شکاف توسعه‌های روی برد اصلی قرار داشت، امکان‌پذیر بود. با توجه به محدودیت‌هایی که مدل XT دارد ساختارهای مختلفی تا به امروز به‌وجود آمده است که می‌توان به رایج‌ترین آن‌ها، ساختارهایی AT و ATX اشاره کرد.

فهرست مطالب کتاب

نحوه‌ی تنظیم ملاقات با سفارش‌دهنده
اجزای برد اصلی (مادربرد)
برد اصلی
CHIPSET چیست؟
پل شمالی (NORTH BRIDGE)
پردازنده (CPU)
پردازنده
اجزای داخلی CPU
تاریخچه‌ی مختصری از پردازنده‌ها و کامپیوترها
تیک تاک
تقسیم‌بندی پردازنده‌ها
حافظه‌های اصلی و جانبی کامپیوترهای رومیزی
حافظه‌ی اصلی یا رَم (RAM)
حافظه‌های دائمی
هارد دیسک
نصب رم روی مادربرد
کیس
انواع کیس‌ها
رایانه بدون کیس: (ALL IN ONE)
نصب مادربرد مونتاژشده بر روی کیس
منبع تغذیه و تأمین انرژی سیستم
منبع تغذیه
اتصال کانکتورهای پنل جلوی کیس
نصب درایو نوری
نصب هارد دیسک
نصب کارت گرافیک
سیستم عامل
لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای قابل حمل
معیارهای خرید لپ‌تاپ
مانیتور
سیستم عامل
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب افزایش مهارت‌های شغلی: اسمبل و ارتقاء‌ دهنده کامپیوترهای شخصی
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات173
زبانفارسی
شابک978-600-124-877-1
موضوع کتابکتاب‌های آموزش سخت افزار
قیمت نسخه الکترونیک
۴۴۰۰۰ ۳۹,۶۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: اسمبل و ارتقاء‌ دهنده کامپیوترهای شخصی

برای دریافت کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: اسمبل و ارتقاء‌ دهنده کامپیوترهای شخصی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.