معرفی و دانلود کتاب کتاب هنری زلزله در جشن تولد

عکس جلد کتاب کتاب هنری زلزله در جشن تولد
قیمت:
۳۷,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کتاب هنری زلزله در جشن تولد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کتاب هنری زلزله در جشن تولد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کتاب هنری زلزله در جشن تولد

فرانچسکا سایمون، نویسنده‌ی نام‌آشنای ادبیات کودک و نوجوان در کتاب هنری زلزله در جشن تولد چهار داستان طنز از هنری وروجک را پیش روی شما قرار می‌دهد. این داستان‌ها جملگی موضوعی مستقل دارند و همه‌ی آن‌ها حول محور شخصیتی به نام هنری می‌چرخند که حسابی شیطان و آتش‌پاره است و هربار با شیطنت‌هایش دردسرهای تازه‌ای برای دیگران درست می‌کند... گفتنی‌ست مجموعه کتاب‌های هنری زلزله که انتشارات افق آن را ذیل مجموعه‌ی «فندق» به انتشار رسانده، از جمله پرفروش‌ترین داستان‌های کودک است.

درباره‌ی کتاب هنری زلزله در جشن تولد

کتابی که پیش روی شماست، با نام هنری زلزله و جشن تولد (Horrid Henry and the Secret Club) متشکل از چهار داستان کوتاه طنز به قلم فرانچسکا سایمون است. آنچه در ادامه مطالعه می‌کنید، نام این داستان‌هاست:

«هنری زلزله در جشن تولد»، «آمپول زدن هنری زلزله»، «سرگرمی هنری زلزله»، «روز وروجک‌بازی پیتر خوبه»

در داستانِ اول که عنوان کتاب نیز وام‌گرفته از آن است، مطالعه می‌کنیم که ماهِ تولد هنری، یعنی فوریه، نزدیک است. هرچقدر که هنری از فرا رسیدن این ماه خوشحال می‌شود، در مقابل پدر و مادرش مستأصل‌تر می‌شوند. می‌پرسید چطور می‌شود که یک پدر و مادر از نزدیک شدن تولد بچه‌شان نالان و ناراحت شوند؟ راستش قضیه این است که هر بار در تولد هنری یک چیزی پیش می‌آید و کار را خراب می‌کند. پدر و مادر هنری هم هر سال می‌خواهند دیگر برای پسرشان جشن تولدی برگزار نکنند، اما فوریه که نزدیک می‌شود، تصمیم می‌گیرند شانس دوباره‌ای به او بدهند. همان‌طور که احتمالاً تا الان پیش‌بینی کرده‌اید، دردسرهای هنری در این تولد نیز ادامه دارد. درست از لحظه‌ای که تصمیم می‌گیرد لیست مهمان‌ها را آماده کند، ماجراهای تازه‌ای را رقم می‌زند. برای مثال، همان ابتدا هنری نام دوستش، مارگریت را به خاطر دمدمی بودنش از لیست مهمان‌ها خط می‌زند و بیان می‌کند که حضور سوزان را هم در جشن تولدش نمی‌خواهد، چون سوزان خیلی خیلی نق‌نقو است!

داستان آمپول زدن هنری زلزله از این قرار است: جیغ‌هایی وحشتناک از پشت در بسته‌ی اتاق تزریقات به گوش می‌رسد. هنری داخل سالنِ انتظار نشسته تا نوبتش شود و به او آمپول بزنند. هنری از عنکبوت نمی‌ترسد، از روح و اژدها و خواب‌های بد و درهایی که جیرجیر می‌کنند هم همین‌طور، اما امان از آمپول زدن... تک‌به‌تک سلول‌هایش را به رعشه می‌اندازد.

در داستان سرگرمی هنری زلزله می‌خوانیم که هنری با پیتر خوبه، برادرش، بر سر آدمک‌هایی که در بسته‌های بیسکوییت یافت می‌شوند، دعوایش شده. اول پیتر خوبه به بسته‌ی بیسکوییت حمله کرده و بعد هنری آن را از دست او قاپیده و فریادکنان گفته است: «مال منه!» نه این‌که فکر کنید اسباب‌بازی داخل بسته چیز چندان باارزشی است، نه! اما توقع که ندارید هنری زلزله از وروجک‌بازی دست بکشد و اسباب‌بازی‌های کوچک بسته‌بندی‌شده‌ی داخل بیسکوییت را با بزرگواری به برادرش ببخشد؟ اگر چنین فکر می‌کنید، معلوم می‌شود که اصلا هنری آتش‌پاره را نشناخته‌اید!

در نهایت، داستان آخر روز وروجک‌بازی پیتر خوبه نام دارد. می‌دانیم که این عنوان حتماً حسابی تعجب‌تان را برانگیخته. مگر می‌شود پیتر خوبه که یک پارچه آقاست، شیطنت هم کند؟ بله، می‌شود! ماجرا از این قرار است که حواس مامان و بابای پیتر تماماً معطوف به هنری است و اصلاً هیچ‌کس نمی‌بیند که پیتر غذایش را با چنگال می‌خورد، آرام و ساکت یک گوشه می‌نشیند، تف نمی‌کند و دهانش موقع غذا خوردن صدا نمی‌دهد! شاید لازم باشد پیتر خوبه نقشه‌ای بچیند و موقتاً خوب نباشد، مگر پدر و مادر به او هم توجه کنند!

بد نیست اشاره کنیم کتاب هنری زلزله در جشن تولد نخستین بار در سال 2007 به انتشار رسیده است. این کتاب را آتوسا صالحی به زبان فارسی برگردانده و انتشارات افق عهده‌دار چاپ آن در ایران بوده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی هنری زلزله

مجموعه کتاب‌های هنری زلزله (Horrid Henry) را فرانچسکا سایمون (Francesca Simon)، نویسنده‌ی مشهور آمریکایی، به رشته‌ی تحریر درآورده و تونی راس (Tony Ross) تصویرگری آن‌ها را بر عهده داشته است. سایمون در این مجموعه‌ که آن را برای گروه سنی کودکان نوشته، داستان پسرکی وروجک و شیطان به نام هنری را روایت می‌کند.

نخستین مجلد از مجموعه‌ی هنری زلزله در سال 1994 روانه‌ی بازار نشر شده و این مجموعه از زمان انتشار تاکنون، جوایز و افتخارات متعددی را از آن نویسنده‌اش کرده است. ژانر این کتاب‌ها طنز است و محتوای طنز آن‌ها باعث می‌شود کودکان مجذوب این کتاب‌ها شوند. داستان از این قرار است که هنری کُفر همه را به خاطر شیطنت‌هایش درآورده! این پسربچه‌ی پردردسر مشهور است به این‌که تکالیفش را انجام نمی‌دهد، هرکجا که قدم می‌گذارد نظم آن جا را به هم می‌ریزد و البته، استادِ اذیت کردن برادر کوچکش است. البته، با همه‌ی شیطنت‌ها و خراب‌کاری‌ها، نمی‌توان هنری را دوست نداشت... خوانندگان در طول مطالعه‌ی این مجموعه، با شخصیت‌های دیگری، از جمله پدر، مادر و برادر کوچک‌تر هنری آشنا می‌شوند و هم‌کلاسی‌های او را هم ملاقات می‌کنند؛ هم‌کلاسی‌هایی که اغلب آماج شوخی‌ها و شیطنت‌های هنری قرار می‌گیرند!

شما در هر مجلد از مجموعه کتاب‌های هنری زلزله مخاطب یک قصه‌ی مستقل قرار می‌گیرید، با این حال، در تمام مجلدها، با شخصیت‌های آشنایی مواجه می‌شوید که در کتاب نخست به شما معرفی شده‌اند. داستان‌های مهیج و خنده‌دار این مجموعه با تصاویر تونی راس همراه شده‌اند و دوچندان به جذابیت آن افزوده‌اند. مجموعه‌ی هنری زلزله بیش از بیست‌وپنج کتاب را در بر می‌گیرد که شامل داستان‌هایی کوتاه و رمان‌هایی بلندتر می‌شود. تاکنون ده مجلد از این مجموعه به زبان فارسی ترجمه شده که عبارتند از:‌ «هنری زلزله و تعطیلات پرماجرا»، «هنری زلزله و دندان شیری»، «هنری زلزله پولدار می‌شود»، «هنری زلزله و پرستار لولوخرخره»، «هنری زلزله و خانه‌ی اشباح»، «هنری زلزله در جشن تولد»، «هنری زلزله و شپش‌هایش»، «هنری زلزله و ناهار روز عید»، «هنری زلزله و ماشین زمان» و «هنری زلزله و عشق فوتبال».

این مجموعه طیف وسیعی از موضوعات مختلف را شامل می‌شود؛ از رقابت میان خواهر و برادر گرفته، تا مدرسه و چالش‌های آن، شادی‌های دوران کودکی و دوستی میان بچه‌ها؛ موضوعاتی که کودکان می‌توانند به راحتی با آن‌ها احساس نزدیکی کنند. مجموعه‌ی هنری زلزله (که گاهاً به نام «هنری وحشتناک»، «هنری وروجک» و «هنری نفرت‌انگیز» نیز شناخته می‌شود)، جوایز متعددی را از آن خود کرده، به بسیاری از زبان‌های دنیا ترجمه شده است و این امکان را برای کودکان در همه‌جای جهان فراهم می‌آورد تا این مجموعه‌ی خنده‌دار و آموزنده را مطالعه کنند. همچنین کتاب‌های هنری زلزله در قالب‌های مختلفی -از جمله کتاب چاپی، الکترونیک و صوتی- منتشر شده‌اند. در صورتی‌ که تمایل داشته باشید، می‌توانید نسخه‌ی صوتی برخی از مجلدهای آن را که به همت نشر صوتی کتاب‌های درگوشی منتشر شده، در سایت و اپلیکیشن کتابراه مطالعه کنید. بد نیست اشاره کنیم که علاوه بر کتاب‌های اصلی این مجموعه، اسپین‌آف‌ها و نسخه‌های ویژه‌ای نیز ذیل آن منتشر شده است.

حال که مختصری شما را با مجموعه‌ی هنری زلزله آشنا کرده‌‌ایم، بد نیست حقیقت جالبی از آن را برای‌تان بازگو کنیم:

فرانچسکا سایمون شخصیت هنری زلزله را با الهام از پسر خودش نوشته است. در واقع زمانی که از سایمون درباره‌ی منبع الهامش در نوشتن این کتاب‌ها سؤال‌ها کردند، او فاش کرد که پسرش، جاشوا، در کودکی شیطان و پرجنب‌ و جوش و پرانرژی بوده و این باعث شده تا سایمون بتواند از شیطنت‌های او منبعی برای خلق هنری زلزله بسازد.

جوایز و افتخارات مجموعه‌ی هنری زلزله

  • ترجمه به بیش از 25 زبان
  • فروش بیش از 21 میلیون نسخه
  • برنده‌ی جایزه‌ی بهترین کتاب کودک سال 2008، در جشنواره‌ی کهکشان کتاب بریتانیا، برای کتاب هنری وروجک و آدم‌برفی زشت

نکوداشت‌های مجموعه‌ی هنری زلزله

  • مجموعه‌ی هنری زلزله داستان یک پسربچه‌ی شیطان، اما دوست‌داشتنی است. (People)
  • شخصیت هنری زلزله نمونه‌ای است که بچه‌های دیگر می‌توانند او را الگوی خود قرار دهند و ببینند که دل و جرأت‌شان چقدر است! (Kirkus Reviews)
  • آیا فرزند شما نیز کتاب‌های کودکانه را دوست دارد؟ مجموعه‌ی هنری زلزله که به قلم فرانچسکا سایمون نوشته شده، هنری و مودی مارگات شیطان، اما دوست‌داشتنی را به تصویر می‌کشد. (Montgomery Life)
  • سری کتاب‌های هنری زلزله برای خوانندگان ابتدایی مناسب هستند. (Booklist)
  • کودکانی که به‌تازگی تصمیم گرفته‌اند کتابی را مستقلاً و بدون همراهی پدر و مادرشان بخوانند، مجلدهای مجموعه‌ی هنری زلزله اثر فرانچسکا سایمون و هنری راس که کتاب‌هایی انگلیسی هستند، ‌برای آن‌ها مناسب است. (Los Angeles Times)
  • عنصر طنز می‌تواند حتی خواننده‌های بی‌میل را مشتاق کتاب خواندن کند. در این میان، مجموعه‌ کتاب‌های هنری زلزله به‌راحتی مخاطب را می‌خندانند. (Newsday)
  • کودکانی که کتاب‌های کمدی و طنز را دوست دارند، عاشق سری کتاب‌های هنری زلزله‌، نوشته‌ی فرانچسکا سایمون خواهند شد. متن خنده‌دار سایمون به طرز شگفت‌انگیزی با تصاویر تونی راس تکمیل می‌شود، و هر دو به‌ شکلی کمدی عواقب وحشتناک کارهای هنری را به تصویر می‌کشند. (Children's Corner, Scripps Howard News Service)
  • از وقتی که مجموعه‌ی «بیگ نیت، دردسرساز تمام عیار» انتشار عمومی یافته بود،‌ تابه‌حال هیچ مجموعه‌ کتاب کودکی همچون هنری زلزله چنین اعتیادآور نبوده است! (Newsday)
  • بعضی وقت‌ها همه‌ی چیزی که یک کودک نیاز دارد، خندیدن است. در سری کتاب حاضر داستان‌هایی وجود دارند که خواندن آن‌ها آسان است و بچه‌ها با مطالعه‌ی آن‌ها ممکن است آن‌قدر بخندند که شیر از بینی‌شان بیرون بزند! (Central California Parent)
  • مجلدهای منتشرشده ذیل مجموعه‌ی هنری زلزله کتاب‌های خوبی هستند و کودکان هم ممکن است علاقه داشته باشند که آن‌ها را بخوانند. (Loogootee Tribune)
  • باورنکردنی... باعث می‌شود با صدای بلند بخندید. فرانچسکا سایمون نویسنده‌ی موردعلاقه‌ی دو پسر من در همه‌ی دوران‌هاست. او درست به‌اندازه‌ی رولد دال (Roald Dahl) گستاخ و بامزه است و مانند دیو پیلکی (Dav Pilkey) ممکن است بدترین کودکی باشد که تا به حال درباره‌اش خوانده یا شنیده‌اید؛ با همه‌ی این‌ها، بدین معنا نیست که داستان‌های سایمون تماماً فوق‌العاده نیستند... خواندنی است! (Dav Pilkey)
  • شیوه‌ی نوشتن مجموعه‌ کتاب‌های هنری زلزله بسیار هوشمندانه است و خنده را بر لب‌هایتان می‌نشاند. من کاملاً معتقدم که کتاب‌های مجموعه‌ی هنری زلزله میان آدم‌ها بسیار محبوب هستند؛ چراکه درون هرکدام از ما یک هنری کوچولوی زلزله وجود دارد... (Examiner.com)

اقتباس‌های فرهنگی از مجموعه‌ی هنری زلزله

  • سال 2008: در این سال، مجموعه داستان‌های هنری زلزله به انیمیشنی سریالی با همین عنوان (هنری زلزله) تبدیل شدند. ساخت این مجموعه‌ را شبکه‌ی CITV عهده‌دار بوده است.
  • سال 2009: هنری زلزله میزبان یک برنامه‌ی هفتگی کمدی شد.
  • سال 2011: یک فیلم سه‌بُعدی کمدی محصول انگلستان با کارگردانی نیک مور (Nick Moore) و تهیه کنندگی آلن نیبلو (Allan Niblo) به روی پرده‌ی سینماها رفت. مدت زمان این فیلم 1 ساعت و 33 دقیقه است و منتقدان معتقدند که این فیلم -برخلاف کتاب- نتوانسته موفقیت زیادی کسب کند. نمره‌ی پایینی که در سایت‌های مختلف نقد فیلم برای فیلم هنری زلزله در نظر گرفته شده، شاهدی بر این سخن است.

در نکوداشت‌ کتاب هنری زلزله در جشن تولد

  • کتاب هنری زلزله در جشن تولد از ابتدا تا انتها غوغا به پا می‌کند! (Daily Express, 20 July 2002)

کتاب هنری زلزله در جشن تولد برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب هنری زلزله در جشن تولد برای کودکان رده‌ی سنی 7 تا 12 سال نوشته شده است. اگر به مطالعه‌ی کتاب‌های کودکانه و طنز علاقه دارید، جدا از سن و سال‌تان، از مطالعه‌ی کتاب نامبرده لذت می‌برید.

در بخشی از کتاب کتاب هنری زلزله در جشن تولد می‌خوانیم

کلر ناقلا یک بسته‌ی مربع شکل دستش بود. هنری از گوشه‌ی بسته نگاه کرد و نالید: «کتاب!»

پیتر گفت: «خیلی خوبه. اسمش چیه؟»

هنری آرام بسته را باز کرد: برای خودتان غذاهای مغذی و سالم بپزید!

هنری داد زد: «نه!» بعد کتاب را انداخت روی زمین و لگدش کرد. مامان داد زد: «هنری! صد بار گفتم وقتی کسی هدیه‌ای داد، تشکر کن.»

فهرست مطالب کتاب

هنری زلزله در جشن تولد
آمپول زدن هنری زلزله
سرگرمی هنری زلزله
روز وروجک‌بازی پیتر خوبه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کتاب هنری زلزله در جشن تولد
نویسنده
مترجممژگان کلهر
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات83
زبانفارسی
شابک978-964-369-359-6
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کتاب هنری زلزله در جشن تولد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کتاب هنری زلزله در جشن تولد

برای دریافت کتاب کتاب هنری زلزله در جشن تولد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.