معرفی و دانلود کتاب کریسمس در گم و گور آباد

عکس جلد کتاب کریسمس در گم و گور آباد
قیمت:
۶۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کریسمس در گم و گور آباد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کریسمس در گم و گور آباد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کریسمس در گم و گور آباد

داستان پسری که برای یافتن اسباب‌بازی گمشده‌اش همه‌چیز را تغییر داد! کتاب کریسمس در گم و گور آباد، نوشته‌ی جی. کی. رولینگ درباره‌ی کودکی است که بعد از ناپدید شدن عروسکش، تصمیم گرفته با انجام سفری جادویی آن را پیدا کند. این کتاب پرفروش نیویورک‌تایمز، در سال 2022 نامزد جایزه‌ی کتاب داستانی کودک بریتانیا معرفی شده.

درباره‌ی کتاب کریسمس در گم و گور آباد

یک ماجراجویی دلگرم‌کننده و پرکشش درباره‌ی عشق! جی. کی. رولینگ (J.K. Rowling) در کتاب کریسمس در گم و گور آباد (The Christmas Pig) ماجرای پسری به نام جک را به تصویر کشیده که علاقه‌ی شدیدی نسبت به اسباب‌بازی‌اش دارد. این عروسک توسط اهالی خانه «آگاکوکه» نامیده شده و همیشه و همه‌جا کنار صاحبش است. مهم نیست او با کودک همسایه دعوا کرده یا به‌تازگی اولین دندان شیری‌اش افتاده، عروسک اسباب‌بازی هرگز جک را تنها نگذاشته تا اینکه شب سال نو از راه می‌رسد.

جک درست شب کریسمس او را گم می‌کند. این همبازی بچگی که در خوب و بد کنارش بوده کاملاً ناپدید شده و جک نمی‌خواهد سال جدید را بدون دوست قدیمی‌اش شروع کند. پس قهرمان کتاب آستین‌ها را بالا می‌زند تا در این شب پرمعجزه که توسط فرهنگ مسیحی مقدس شمرده می‌شود، آگاکوکه را بیابد. او برای موفق شدن در ماجراجویی‌اش از اسباب‌بازی‌های جدید کمک می‌گیرد و آن‌ها نقشه‌ای جسورانه برای جک طراحی می‌کنند: آغاز سفری جادویی به مقصد مکانی که همه‌ی چیزهای گمشده در آن پنهان می‌شوند.

جالب است بدانید ایده‌ی این کتاب اولین‌ بار در سال 2012 شکل گرفت. جی. کی. رولینگ پیش از این اعلام کرده بود همیشه می‌خواسته کتابی درباره‌ی کریسمس بنویسد که مقدمات آن مدت‌ها بعد از اتمام مجموعه‌ی هری پاتر فراهم شد. داستان جک و عروسکش در سال 2020 و زمان اوج بیماری کووید به پایان رسید، موضوعی که تأثیر عمیقی بر کار رولینگ داشت. او با الهام از تنهایی انسان‌ها در حین قرنطینه و درک نیاز آدمی به ارتباط، از ادراکش در طول این تجربه‌ی منحصربه‌فرد در تألیف کتاب کمک گرفت.

انتشار این اثر در سال 2021 نقدهای مثبت بسیاری در پی داشت و با پیش‌فروش بالا، در میان پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون قرار گرفت. همچنین جیم فیلد تصویرگری داستان را برعهده داشت که نتیجه‌ی کارش مطالعه‌ی کتاب را به تجربه‌ای خوشایند و لذتبخش بدل کرده است. رولینگ شخصاً کتاب کریسمس در گم و گور آباد را قصه‌ای درباره‌ی گم شدن و دوباره یافتن؛ دوست داشتن و دوست داشته شدن؛ امید و استقامت توصیف می‌کند. انتشار کتاب کریسمس در گم و گور آباد بار دیگر ثابت کرد رولینگ همچنان در جمع شاخص‌ترین چهره‌های ادبیات قرار دارد و به‌حق از شایستگی کافی برای شهرتی چنین عظیم برخوردار بوده است.

در انتها لازم به ذکر است این کتاب با ترجمه‌ی آرزو مقدس به فارسی برگردانده شده و انتشارات پرتقال چاپ آن را برعهده داشته.

جوایز و افتخارات کتاب کریسمس در گم و گور آباد

  • یکی از پرفروش‌ترین عناوین نیویورک‌تایمز
  • نامزد جایزه‌ی کتاب داستانی کودک بریتانیا در سال 2022
  • فروش بیش از شصت‌هزار نسخه در اولین هفته‌ی انتشار
  • شانزدهمین کتاب پرفروش جی. کی. رولینگ.

نکوداشت‌های کتاب کریسمس در گم و گور آباد

  • داستانی شگفت‌انگیز که به آن نیاز داشتیم! (تایمز)
  • بهترین اثر رولینگ بعد از «زندانی آزکابان» (The Evening Standard).
  • همان فانتزی متقاعدکننده‌ای که برای یافتن دلگرمی و امیدواری به آینده، محتاج رسیدنش بودیم. (نیویورک‌تایمز)
  • صمیمیت، همدردی، بیان شفاف و تعلیق‌های باورنکردنی درست همان چیزی است که مطالعه‌ی این کتاب را برای کودکان لذتبخش می‌کند. (آماندا کریگ)

کتاب کریسمس در گم و گور آباد برای چه کسانی مناسب است؟

گروه سنی نوجوان مخاطب این داستان فانتزی و خیال‌انگیز هستند اما بزرگسالان نیز مطالعه‌ی آن را تجربه‌ای جذاب خواهند یافت.

با جی. کی. رولینگ بیشتر آشنا شویم

جی. کی. رولینگ (31 ژوئیه‌ی 1965) نویسنده‌ی معروف انگلیسی است که در میان مشهورترین چهره‌های دنیا قرار دارد. او با تألیف مجموعه‌ی بی‌نظیر «هری پاتر» توانست در جمع ثروتمندترین زنان جهان قرار بگیرد و جوایز معتبر بسیاری را از آن خود کرد. این مجموعه تا امروز به حدود 80 زبان ترجمه شده، بیشتر از ششصد نسخه به فروش رسانده و الهام‌بخش ساخت هشت فیلم سینمایی بوده است.

هری پاتر نقطه‌ی اوج رولینگ بود اما او پس از اتمام مجموعه‌ی محبوبش، بار دیگر به ادبیات کودک برگشت. او با نوشتن داستان‌هایی کاملاً مستقل، توانایی‌های خودش را بار دیگر به اثبات رساند و توانست جایزه‌ی Booktrust Roald Dahl Funny را به دست آورد. «افسانه‌ی ایکاباگ» جی. کی. رولینگ در سال 2020 منتشر شد. او همچنین مجموعه‌ای پلیسی را با نام مستعار رابرت گالبرایت (Robert Galbraith) به چاپ رساند.

در بخشی از کتاب کریسمس در گم و گور آباد می‌خوانیم

شاید مقایسه‌ی یک خوک کوچولوی شل‌ُووِل با دختر یازده ساله‌ی قدبلندی که توی تلویزیون هم نشانش داده‌اند کار عجیبی به نظر برسد، اما جک این طور فکر نمی‌کرد. اولین روز در مدرسه‌ی قدیمی‌اش، آکو کاری کرده بود دوست پیدا کند و حالا در مدرسه‌ی جدیدش، هالی مکالی هم همین کار را برایش کرده بود. فقط یک ساعت بعد از اینکه هالی هم‌گروهی روخوانی‌اش شد، جک دیگر پسرک ساکت و تازه وارد کلاس نبود. او پسری بود که هالی مکالی انتخابش کرده بود؛ همان پسری که هالی مکالی، کمی بعد، دم میز شلوغ ناهار دید و «دوستم، جک» خطابش کرد.

بقیه‌ی بچه‌های کلاسش حسابی تحت تأثیر قرار گرفته بودند. حالا دلشان می‌خواست با جک حرف بزنند. وقت ناهار بعد از اینکه ساندویچ‌هایش را تمام کرد پسری به اسم روری از جک پرسید می‌خواهد فوتبال بازی کند یا نه. روری یک عالمه جوک بامزه بلد بود. آخر وقت، مامان آمد دنبال جک. روری دست مامانش را کشید و برد سمت مامان جک. مادرها برنامه‌ریزی کردند جک چند روز بعد برود خانه‌ی روری که با هم بازی کنند.

آکو خوشحال بود از اینکه اولین روز در مدرسه‌ی جدید آنقدر به جک خوش گذشته است و از شنیدن ماجراهای هالی مکالی و روری لذت برد. البته جک مجبور نبود بلندبلند با او حرف بزند. آکو زیر پتوی گرم‌ونرم توی بغل جک جا خوش کرده بود و صدای خش‌خش برگ‌ها از بیرون پنجره به گوش می‌رسید. بدون اینکه لازم باشد جک چیزی را برایش تعریف کند همه چیز را می‌دانست و درک می‌کرد جک گونه‌اش را روی تن پر از دانه‌های ریز پلاستیکی آکو گذاشت و خوابش برد. بوی آشنای آکو با بوی رنگی که تازه به دیوارهای اتاق جک زده بودند درهم آمیخته بود.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: آگاکوکه
1: آگاکوکه
2: مامان و بابا
3: تغییر
4: هالی مکالی
5: آکوی هالی
6: باز هم تغییر
7: کسی که بابای جک نبود
8: فرشته‌ی لوله‌ی دستمال‌توالت
9: روز قبل از کریسمس
10: فرشته‌ی نو
11: گم‌شده
12: خوک کریسمس
13: شب معجزه‌ها و امیدهای ازدست‌رفته
14: آب‌رفته
بخش دوم: فراموش‌آباد
15: زیر درخت
16: فراموش‌آباد
17: سه در
18: زندانی
19: چیزمیزهای اسبی
20: الاغ حصیری
بخش سوم: دورریزآباد
21: دورریزآباد
22: تغییر وضعیت
23: نقشه
24: ظرف ناهار
بخش چهارم: دردسرآباد
25: دردسرآباد
26: دفترتلفنی به نام دفترک
27: شهردار رنده‌پنیر
28: چیزمیزله‌کن
29: شعر و شعار
30: تونل
بخش پنجم: شوره‌زار بی‌سوگ‌ها
31: قطب‌نما
32: فرشته‌ی لهیده
33: سرگذشت خرگوشک آبی
34: عادت‌های بد
35: بازنده
36: بوته‌ی گل‌خار
37: خط آهن
38: دروازه‌ی شهر
بخش ششم: حیف‌شدآباد
39: حیف‌شدآباد
40: تعقیب
41: هنرمندها
42: دعوت پادشاه
43: قصر
44: خاندان سلطنتی
45: پادشاه
46: نقشه‌ی قدرت
47: دو مهمان آخر
48: گریز و پرواز
49: قصه‌ی امید
بخش هفتم: جزیره‌ی دلبندان
50: جزیره‌ی دلبندان
51: حقیقت
52: دوستی مشهور
53: سورتمه‌سواری
54: بازگشت به شوره‌زار
بخش هشتم: مخفیگاه بازنده
55: دهانه‌ی آتش‌فشان
56: مخفیگاه بازنده
57: امید آخر
بخش نهم: خانه
58: پیداشده
سپاسگزاری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کریسمس در گم و گور آباد
نویسنده
مترجمآرزو مقدس
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات292
زبانفارسی
شابک978-622-274-300-0
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کریسمس در گم و گور آباد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کریسمس در گم و گور آباد

برای دریافت کتاب کریسمس در گم و گور آباد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.