معرفی و دانلود کتاب کسی خانه نیست

عکس جلد کتاب کسی خانه نیست
قیمت:
38000 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کسی خانه نیست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کسی خانه نیست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کسی خانه نیست

کتاب کسی خانه نیست اثری درخشان و قابل توجه از مشهورترین نویسندگان زن معاصر است که وضعیت واقعی زنان در جامعه‌ی کنونی ایران را به تصویر می‌کشد. این داستان‌ها توسط الهام فلاح گردآوری شده‌اند.

درباره‌ی کتاب کسی خانه نیست:

برای نخستین‌بار است که در تاریخ ادبیات ایران، جمعی از زنان نویسنده گرد هم آمده‌اند تا با داستان‌های خود چهره حقیقی زن ایرانی را برای همگان به تصویر بکشند. «کسی خانه نیست» مجموعه‌ای ناب و ویژه برای کشف چهره حقیقی روابط در جهان امروز است. داستان‌های این اثر بدون هیچ‌گونه ممیزی، اغراق و سیاه‌نمایی برای هر چه صریح‌تر نشان دادن وضعیت واقعی زنان در ایران کنونی است.

کتاب کسی خانه نیست (No One's Home) حاوی داستان‌های زیبایی است که نویسندگان بسیاری از قبیل ناهید طباطبایی، الهام فلاح، شیوا مقانلو، عالیه عطایی، فرشته احمدی، الهامه کاغذچی، ضحی کاظمی، ساناز زمانی، فرشته نوبخت، تکتم توسلی، مهسا ملک‌مرزبان، مریم سمیع‌زادگان، آتوسا زرنگارزاده شیرازی و افسانه احمدی در نگارش آن‌ها دست داشته‌اند.

تاریخ را مردان به نگارش درآورده‌اند؛ اما هیچ تاریخی نمی‌تواند در برابر حضور مقتدر واژه‌ها جدا از جنسیت، عرض اندام کند یا کمر به حذف ببندد. اما در تاریخی که اغلب به دست مردان نوشته شده و اجتماعی مذکر دارد، زنان برای کسب کم‌ترین حقوق خود با مشکلات بسیاری برخورد می‌کنند که پرداختن به این حق و شرایط این حقوق، در اندازه‌ی این نوشته نیست.

نویسندگان این مجموعه گزیده‌ای از زنان نویسنده معاصر هستند که از چهره‌های درخشان داستان امروز ایران به شمار می‌آیند. نویسندگان این مجموعه، هم از جهت کسوت و گروه سنی و هم از جهت گوناگونی و تنوع تجارب زیسته و مهارت‌های نویسندگی متنوع هستند که موجب می‌شود مجموعه‌ای چند رنگ از همه نوع قشر، سلیقه و نگاه و قلم تهیه شود.

هدف اصلی کتاب حاضر این است که گوشه‌ای از توانایی‌ها و مهارت‌های زنان این کشور را در ادبیاتی که اغلب مردانه است به نمایش بگذارد. بدون تردید بانوان نویسنده‌ی بسیاری هستند که بخت یار حضور داستان‌های جذاب‌شان در این مجموعه نبوده، اما امید است که آثار آن‌ها در مجموعه‌های آینده دیده شود. این مجموعه ادای دین ناچیزی است به همه زنان فرهیخته و داستان‌نویس ایران که برای دستیابی به این جایگاه مسیر سختی را پشت سر گذاشته‌اند.

کتاب کسی خانه نیست به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

این کتاب را به علاقه‌مندان به داستان‌های کوتاه فارسی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب کسی خانه نیست می‌خوانیم:

شوهرم تومور دارد. تازه فهمیدم. تازه همین دیروز. تا پریروز فکر می‌کردم افسرده است. یعنی فکر می‌کردیم افسرده است. من و دکترها. تشخیص همه‌ی دکترها تا دیروز افسردگی بود و تنها فرق تشخیص‌شان توی نوعش بود. بعضی‌ها ته افسردگی‌اش مینور می‌آوردند و بعضی‌ها ماژور. داروی بعضی‌ها فلوکستین و بعضی‌ها آسنترا و بعضی‌ها... نمی‌دانم. اسم‌شان طولانی است. یادم نمی‌ماند. حفظ کردنش سخت است. هر صبح و شب یکی درمی‌آورم و می‌گذارم روی کانتر آشپزخانه. موقع‌هایی که حلقه دست‌اش است می‌خورد و موقع‌هایی که نیست می‌اندازد سطل آشغال.

دکترِ دیروزی تنها دکتری بود که تشخیص‌اش با همه فرق داشت. تنها رفتم مطب. منشی‌اش زنگ زد و گفت که تنها بروم. مطب‌اش توی قائم‌مقام است. کنار مطب همان دکتری که ناجی دماغم بود و دماغم را از دست یک‌عالمه گوشت و استخوان اضافی نجات داد. تا نشستم گفت همسرتان تومور دارد. بعد بدون این‌که دفترچه‌ی شوهرم را بخواهد و توش آزمایش و عکس و چیزی بنویسد و بدون این‌که شوهرم آزمایش و عکسی انجام دهد و بدون این‌که دکتر عکس را بزند روی مهتابی مستطیل‌شکل عمودیِ روشن و بدون این‌که برگه‌های آزمایش را زیرورو کند و احتمالا چند تار مویِ مشکیِ آویز از چانه‌اش را بخاراند و بدون این‌که نگاهی بیندازد به من و ببیند آمادگی شنیدنش را دارم یا نه، خیره شد به صورتم و گفت: «از نوع بدخیمش!»

فهرست مطالب کتاب

تاریخ مذکر، کلمات تاریخ‌گریز
اگر موریانه‌ها پایم را نمی‌خوردند!/ الهامه کاغذچی
اولیسه/ شیوا مقانلو
با طعم دارچین/ فرشته نوبخت
باران عشق/ الهام فلاح
برج سقوط/ ساناز زمانی
بلاگردان/ مریم سمیع‌زادگان
پس خون همه سرخ نیست/ آتوسا زرنگارزاده شیرازی
تومور بدخیم عاشقی/ افسانه احمدی
«خودم» حس خوبی دارد/ تکتم توسلی
سهم کریم‌خان/ ناهید طباطبایی
شبِ گرگ/ عالیه عطایی
غروب آبی/ ضحی کاظمی
گور باباش/ مهسا ملک مرزبان
هیولاهای خانگی/ فرشته احمدی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کسی خانه نیست
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوچه
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات230
زبانفارسی
شابک978-600-6974-58-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
38000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کسی خانه نیست

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کسی خانه نیست

برای دریافت کتاب کسی خانه نیست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.