معرفی و دانلود کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد نهم: گربه‌ی سفید

عکس جلد کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد نهم: گربه‌ی سفید
قیمت:
۱۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد نهم: گربه‌ی سفید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد نهم: گربه‌ی سفید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد نهم: گربه‌ی سفید

اورزل شفلر در کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد نهم: گربه‌ی سفید داستان مرموز سرقت یک تاج از جواهرفروشی بریلر را روایت می‌کند. ماجرا آنجا عجیب‌تر از پیش می‌شود که کلانتر باهوش داستان، کوگل بلیتس، درمی‌یابد که سارق هیچ نشانی از خود به جای نگذاشته است... گفتنی است کتاب نامبرده،‌ نُهمین مجلد از مجموعه‌ای پرفروش به نام کمیسر کوگل بلیتس است که تا کنون به چندین زبان ترجمه شده.

درباره‌ی کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد نهم: گربه‌ی سفید

حالا که رسیده‌ایم به نُهمین مجلد از مجموعه‌ی پرفروش کمیسر کوگل بلیتس احتمال می‌دهیم از پیش و با مطالعه‌ی مجلدهای قبلی، با این کلانتر دوست‌داشتنی آشنا باشید. با این وجود، برای افرادی که با او آشنا نیستند، توضیحات مختصری را ارائه می‌کنیم.

ماجراهای مجموعه کتاب‌های کمیسر کوگل بلیتس حول محور مردی به همین نام می‌گردد. کوگل بلیتس صورتی گرد، شکمی گردتر و کلّه‌ای طاس دارد. او آن‌قدر در کار خود زبردست است که همه او را باهوش‌ترین مأمور شهر هامبورگ می‌نامند. خلاصه این‌که تخصص کوگل بلیتس حل و فصل کردن پرونده‌های جنایی است و برای آن که بتواند از ماجرایی معمایی سر در آورد، حاضر است دورترین مسافت‌ها را هم طی کند.

ماجرای کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد نهم: گربه‌ی سفید (Die schneeweiße Katze) از آنجایی آغاز شد که نیمه‌شب، یک تاج از داخل ویترین جواهرفروشی بریلر ناپدید شد. هیچ‌کس نمی‌دانست دقیقاً چه اتفاقی رخ داده است؛ چرا که روی در و پنجره‌های مغازه کوچک‌ترین ردّی از ورود سارق به جا نمانده و حتی دزدگیر مغازه هم هیچ هشداری نداده بود. آقای بریلر، صاحب جواهرفروشی، که از شدت خسارت لرزه بر اندامش افتاده بود و مدام از استرس به خود می‌پیچید، تصمیم گرفت به سراغ کمیسر کوگل بلیتس معروف برود، مگر این کارآگاه زبردست بتواند درد او و ماجرای سرقت را حل و فصل کند. آقای بریلر حق داشت نگران باشد. تاج ناپدیدشده شاهکارش بود و به‌خاطر طراحی‌اش به او جایزه‌ی هنری طراحی جواهرات اهدا شده بود.

معرفی و دانلود کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد نهم: گربه‌ی سفید

«سرقت بدون سارق! جدی جدی آدم به شبح اعتقاد پیدا می‌کند!»

این جمله، نخستین حرفی بود که کمیسر کوگل بلیتس پس از آن‌که از ماجرای دزدی باخبر شد، بر زبان راند. با این‌ حال، او کسی نبود که به این راحتی‌ها تسلیم شود. هر طور که شده، باید از این اتفاق عجیب و غریب سر درمی‌آورد. آیا کوگل بلیتس این بار نیز موفق می‌شود؟ او چگونه با استفاده از حس بویایی‌اش می‌تواند به حل پرونده کمک کند؟ نقش گربه‌ی مادام شوشو، همسایه‌ی آقای بریلر، در این ماجرا چیست؟ آیا یک گربه می‌تواند دزد زبردست تاج باشد؟ برای آن که از راز ماجرای سرقت تاج سر در آورید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا با با اورزل شفلر در کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد نهم: گربه‌ی سفید همراه شوید و پاسخ سؤال‌هاتان را بیابید. این شما و این یک داستان کارآگاهی پلیسی دیگر، که شما را وادار می‌کند تا لحظه‌ی آخر با داستان همراه باشید.

کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد نهم: گربه‌ی سفید را زهرا سادات میرهاشمی به زبان فارسی ترجمه کرده و نشر چ (واحد کودک و نوجوان نشر چشمه) آن را در اختیار علاقه‌مندان به داستان‌های معمایی قرار داده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های کمیسر کوگل بلیتس

کمیسر کوگل بلیتس (Kommissar Kugelblitz) نام یک مجموعه کتاب نوشته‌ی اورزل شفلر برای رده‌ی سنی کودک و نوجوان است. نویسنده در مجلدهای این مجموعه، داستان کارآگاهی به نام کمیسر کوگل‌ بلیتس را پی می‌گیرد که عاشق حل کردن معماهای دزدی، کلاه‌برداری و دستگیری مجرمان است. هر کدام از کتاب‌های این مجموعه در یک کشور رخ می‌دهد؛ به عبارت دقیق‌تر، کمیسر کوگل‌ بلیتس در هر کتاب به کشورهای مختلفی می‌رود و آن‌جا درگیر ماجرایی رازآلود و معمایی می‌شود. بد نیست اشاره کنیم نخستین مجلد این مجموعه در سال 1986 در آلمان منتشر شد و از آن زمان تا کنون به چندین زبان مختلف ترجمه و در نقاط گوناگون جهان منتشر شده است. این کتاب‌ها اغلب به خاطر طرح‌های جذاب و شخصیت‌های طنزشان شناخته می‌شوند که باعث محبوبیت آن‌ها در بین کودکان شده است.

از نکات قابل توجه کتاب این است که اورزل شفلر قدم‌به‌قدم با کودکان همراه می‌شود و از آن‌ها می‌خواهد تا جواب معمای هر کتاب را حدس بزنند و در نهایت، پاسخ‌شان را با پاسخ کارآگاه زبده و دوست‌داشتنی مجموعه‌ی کمیسر کوگل بلیتس مقایسه کنند.

نشر چشمه مجموعه کتاب‌های کمیسر کوگل بلیتس را در ایران منتشر کرده که در ادامه نام هر مجلد را به ترتیب مطالعه می‌کنید: «کمیسر کوگل بلیتس - جلد اول: جوراب قرمز»، کمیسر کوگل بلیتس - جلد دوم: نقاب نارنجی،«کمیسر کوگل بلیتس - جلد سوم: چمدان زرد»، «کمیسر کوگل بلیتس - جلد چهارم: طوطی سبز»،«کمیسر کوگل بلیتس - جلد پنجم: جعبه‌ی موسیقی بنفش»، «کمیسر کوگل بلیتس - جلد ششم: اتاق آبی»، «کمیسر کوگل بلیتس - جلد هفتم: روح سیاه» و «کمیسر کوگل بلیتس - جلد هشتم: اسب آبی صورتی».

جوایز و افتخارات مجموعه کتاب‌های کمیسر کوگل بلیتس

  • برنده‌ی جایزه‌ی ادبی کودکان آلمانی در سال 1990 برای نخستین کتاب این مجموعه، با نام جوراب قرمز
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب کودک North Rhine-Westphalia در سال 1996 برای سومین کتاب این مجموعه، با نام چمدان زرد
  • برنده‌ی جایزه‌ی Austrian Children's and Youth Book در سال 2000 برای کتاب جوراب قرمز
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب کودک و نوجوان اتریش در سال 2000 برای کتاب جوراب قرمز
  • برنده‌ی جایزه‌ی اتریش برای ادبیات کودکان و نوجوانان در سال 2015 برای مجموعه کتاب‌های کوگل بلیتس
  • ترجمه به چندین زبان زنده‌ی دنیا
  • و...

کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد نهم: گربه‌ی سفید برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد نهم: گربه‌ی سفید برای کودکان رده‌ی سنی 9 تا 12 سال به رشته‌ی تحریر در آمده است. کودکانی که به داستان‌های پلیسی، کارآگاهی و معمایی علاقه‌مند هستند، کتاب حاضر را قابل ‌توجه و لذت‌بخش می‌یابند.

با اورزل شفلر بیشتر آشنا شویم

اورزل شفلر از مطرح‌ترین نویسندگان ادبیات آلمان است. این نویسنده‌ی چیره‌دست در تاریخ 17 اکتبر سال 1938 چشم به جهان گشود. او در دانشگاه درس ادبیات آلمانی و جامعه‌شناسی خواند و پس از اتمام دوره‌ی دانشگاه، در چندین شرکت انتشاراتی مختلف به عنوان ویراستار به فعالیت مشغول به کار شد.

با این‌ حال آنچه نام او را بیش از هر چیز دیگری بر سر زبان‌ها انداخته، انتشار کتاب‌هایی است که او برای مخاطبان کودک و نوجوان به رشته‌ی تحریر در آورده است. از میان این آثار می‌توان به مجموعه داستان کودک کمیسر کوگل بلیتس اشاره کرد که توانسته جوایز و افتخارات زیادی را از آن اورزل شفلر سازد.

اورزل شفلر کار نویسندگی را به طور جدی از اوایل دهه‌ی 1970 آغاز کرد. او تا کنون بیش از سیصد کتاب را به چاپ رسانده که بسیاری از آن‌ها در لیست پرفروش‌ها بوده‌اند و یا موفق به دریافت جایزه شده‌اند. آنچه در ادامه ملاحظه می‌کنید، نام برخی از آثار این نویسنده‌ی محبوب آلمانی هستند: «جادوگر همسایه (The Witch Next Door)»، «ماجراهای شبح کوچک (The Adventures of the Little Ghost)»، «فلیکس و تئو - ماجراجویی بزرگ (Felix and Theo - The Big Adventure)»

در حال حاضر اورزل شفلر هامبورگِ آلمان زندگی می‌کند.

در بخشی از کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد نهم: گربه‌ی سفید می‌خوانیم

گربه دستکش‌به‌دست و با صورتی که کلاه لباسش نیمی از آن را پوشانده، با مهارت از ناودانِ باریک بالا می‌رود و به بالکن طبقه‌ی اول می‌رسد. بعد بدون هیچ‌ زحمتی، از پنجره‌ی کوچک حمام وارد می‌شود. حمام به سیستم امنیتی وصل نیست. هانس این موقعیت را مدیون دستانِ ماهر یکی از نصاب‌های دزدگیر، از حلقه‌ی جاسوسی گوش به زنگ، است. همه‌چیز مثل آب خوردن پیش می‌رود. نور چراغ مطالعه روی پارکت‌ها افتاده و درست همان جا شاهکارهای قیمتی پهن شده اند‌! همان‌طور که رایانه پیش‌بینی کرده بود؛ دقیقاً سه تخته فرش. هر سه بسیار خوش‌بافت و ظریف‌اند. دزد فرش‌های لوله‌شده را یکی پس از دیگری با طناب از پنجره به پایین می‌فرستد. همین که می‌خواهد جیم شود، کنار کاناپه روی میز عسلی ظرفی از جنس نقره می بیند. اما آن‌چه توجه او را جلب کرده ظرف نقره نیست، بلکه کاغذ نقره‌ای‌ توی آن است. ه. اُ. اُلمریش حدس می‌زند که توی آن شکلات است!

بهتر است بدانید که ‌هانس اُیگن در دوران کودکی اجازه نداشت شکلات بخورد. فقط خوراکی‌های سالمی مثل هویج و غلاتِ صبحانه و شاه‌دانه برایش می‌خریدند. برای همین هر جا از این تنقلات ممنوع دم‌دستش باشد، حسابی دلش می‌خواهد. ه. اُ. اُلمریش برنامه‌ی همیشگی را از یاد می‌برد؛ این‌که فقط باید برود سراغ جنسی که قرار است بدزدد. و خلاصه، یک‌ گاز حسابی به شکلات می‌زند. به‌به! گربه‌ی ایرانی شد عاشق شیرینی! هانس اُیگن از شعری که سروده خنده‌اش می‌گیرد. البته طولی نمی‌کشد که لبخند روی لب‌هایش خشک می‌شود، چون ناگهان از دوردست صدای ناخوشایند آژیر پلیس می‌شنود. روحش هم خبر ندارد که با ورود به اتاق‌نشیمنی که چهار هفته پیش یکی از تابلوهای پیکاسو در آن نصب شده، ناخواسته آژیر را در اداره‌ی پلیس به صدا درآورده است.

فهرست مطالب کتاب

گربه‌ی سفید
گربه‌ی ایرانی
خیاطِ چینی اندازه‌گیری می‌کند
کلاغ سیاه
پلنگ پرنده
پرونده‌ی انرژی‌زا
ساعت‌دیواریِ طلا

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد نهم: گربه‌ی سفید
نویسنده
مترجمزهرا سادات میرهاشمی
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات92
زبانفارسی
شابک978-622-01-0781-1
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد نهم: گربه‌ی سفید

برای دریافت کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد نهم: گربه‌ی سفید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.