معرفی و دانلود کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد دوم: نقاب نارنجی

عکس جلد کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد دوم: نقاب نارنجی
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد دوم: نقاب نارنجی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد دوم: نقاب نارنجی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد دوم: نقاب نارنجی

کارآگاه دوست‌داشتنی کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد دوم: نقاب نارنجی نوشته‌ی اورزل شفلر این بار در پی آن است تا از ماجرای سرقت از بانک پرده بردارد و سارق را که مردی‌ است با نقابی نارنجی دستگیر کند. آیا او این بار نیز موفق خواهد شد؟ باید با کمیسر کوگل بلیتسِ دوست‌داشتنی همراه شویم تا راز سرقت از بانک را دریابیم. برای یک ماجراجویی هیجان‌انگیز دیگر آماده‌اید؟ تعلل نکنید و دومین مجلد از این مجموعه‌ی پرفروش را در دست بگیرید.

درباره‌ی کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد دوم: نقاب نارنجی

اگر پیش‌تر مجلد نخست از مجموعه کتاب‌های کمیسر کوگل بلیتس را مطالعه کرده باشید، بدون شک با این کارآگاه دوست‌داشتنی آشنایی دارید. بااین‌حال، اگر مجلد اول را مطالعه نکرده‌اید، هیچ نگران نباشید؛ ما پیش از آن که کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد دوم: نقاب نارنجی (Kommissar Kugelblitz: Die orange Maske) را معرفی کنیم، به شکل مختصر شما را با شخصیت کمیسر کوگل بلیتس آشنا می‌سازیم.

کمیسر کوگل بلیتس مردی است چاق و دوست‌داشتنی، با کله‌ای گرد و ذهنی به‌شدت تیز و خلاق که اگرچه در کارش که همان حل و فصل کردن پرونده‌های جنایی‌ست، بسیار جدی و گاهی هم بداخلاق است، اما در مجموع مردی است بامزه و مهربان. کمیسر کوگل بلیتس در هامبورگ زندگی می‌کند، اما برای این که راز پرونده‌ای را حل کند و متهمی را دستگیر کند، هیچ ابایی از رفتن به آن سر دنیا هم ندارد.

داستان کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد دوم: نقاب نارنجی از سرقت از یک بنگاه سرمایه‌داری آغاز می‌شود. ماجرا از این قرار است که ناگهان یک مرد هفت‌تیرکش -که البته برای دزد بودن زیادی خونسرد است- از سرویس بهداشتی مشتری‌ها بیرون می‌آید و در حالی که لوله‌ی تفنگش را به سمت آن‌ها گرفته درخواست پول می‌کند. هیچ‌کس نمی‌تواند چهره‌ی او را ببیند، چرا که مرد صورتش را زیر یک نقاب نارنجی رنگ (که در اصل یک کلاه منگوله‌دار پشمی است) پنهان ساخته است. از همه‌ی صورتش تنها یک جفت چشم بی‌روح پیداست که به عجیب بودن ظاهرش افزوده است. همان‌طور که احتمالاً حدس زده‌اید، خیلی زود سر و کله‌ی کمیسر کوگل بلیتس پیدا می‌شود. بله، در عرض سه سوت چرخ‌های ماشین کمیسر کوگل‌ بلیتس قیژقیژکنان جلوی بانک ترمز می‌کند. کمیسر جنگی از ماشین بیرون می‌پرد و با نگاهش ردّ دزد خونسرد را که حالا دورتر و دورتر می‌شود، دنبال می‌کند...

آیا کمیسر کوگل‌ بلیتسِ باهوش این مرتبه نیز می‌تواند ماجرای رخ‌داده را حل و فصل نماید و به ماجرای سرقت از بانک خاتمه ببخشد؟ پیشنهاد می‌کنیم خودتان با کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد دوم: نقاب نارنجی همراه شوید و پاسخ سؤال‌تان را بیابید. این کتاب که دومین مجلد از مجموعه‌ی کمیسر کوگل بلیتس است را فریبا فقیهی به زبان فارسی ترجمه کرده، فریبا دیندار ویراستاری آن را بر عهده داشته و نشر چ (واحد کودک و نوجوان نشر چشمه) آن را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های کمیسر کوگل بلیتس

کمیسر کوگل بلیتس (Kommissar Kugelblitz) نام یک مجموعه کتاب نوشته‌ی اورزل شفلر برای رده‌ی سنی کودک و نوجوان است. نویسنده در مجلدهای این مجموعه، داستان کارآگاهی به نام کمیسر کوگل‌ بلیتس را پی می‌گیرد که عاشق حل کردن معماهای دزدی، کلاه‌برداری و دستگیری مجرمان است. هر کدام از کتاب‌های این مجموعه در یک کشور رخ می‌دهد؛ به عبارت دقیق‌تر، کمیسر کوگل‌ بلیتس در هر کتاب به کشورهای مختلفی می‌رود و آن‌جا درگیر ماجرایی رازآلود و معمایی می‌شود. بد نیست اشاره کنیم نخستین مجلد این مجموعه در سال 1986 در آلمان منتشر شد و از آن زمان تا کنون به چندین زبان مختلف ترجمه و در نقاط گوناگون جهان منتشر شده است. این کتاب‌ها اغلب به خاطر طرح‌های جذاب و شخصیت‌های طنزشان شناخته می‌شوند که باعث محبوبیت آن‌ها در بین کودکان شده است.

از نکات قابل توجه کتاب این است که اورزل شفلر قدم‌به‌قدم با کودکان همراه می‌شود و از آن‌ها می‌خواهد تا جواب معمای هر کتاب را حدس بزنند و در نهایت، پاسخ‌شان را با پاسخ کارآگاه زبده و دوست‌داشتنی مجموعه‌ی کمیسر کوگل بلیتس مقایسه کنند.

نشر چشمه مجموعه کتاب‌های کمیسر کوگل بلیتس را در ایران منتشر کرده که در ادامه نام هر مجلد را به ترتیب مطالعه می‌کنید: «کمیسر کوگل بلیتس - جلد اول: جوراب قرمز»، کمیسر کوگل بلیتس - جلد دوم: نقاب نارنجی،«کمیسر کوگل بلیتس - جلد سوم: چمدان زرد»، «کمیسر کوگل بلیتس - جلد چهارم: طوطی سبز»،«کمیسر کوگل بلیتس - جلد پنجم: جعبه‌ی موسیقی بنفش»، «کمیسر کوگل بلیتس - جلد ششم: اتاق آبی» و «کمیسر کوگل بلیتس - جلد هفتم: روح سیاه».

جوایز و افتخارات مجموعه کتاب‌های کمیسر کوگل بلیتس

  • برنده‌ی جایزه‌ی ادبی کودکان آلمانی در سال 1990 برای نخستین کتاب این مجموعه، با نام جوراب قرمز
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب کودک North Rhine-Westphalia در سال 1996 برای سومین کتاب این مجموعه، با نام چمدان زرد
  • برنده‌ی جایزه‌ی Austrian Children's and Youth Book در سال 2000 برای کتاب جوراب قرمز
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب کودک و نوجوان اتریش در سال 2000 برای کتاب جوراب قرمز
  • برنده‌ی جایزه‌ی اتریش برای ادبیات کودکان و نوجوانان در سال 2015 برای مجموعه کتاب‌های کوگل بلیتس
  • ترجمه به چندین زبان زنده‌ی دنیا
  • و ...

کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد دوم: نقاب نارنجی برای چه کسانی مناسب است؟

اورزل شفلر کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد دوم: نقاب نارنجی را برای کودکان متعلق به گروه سنی 9 تا 12 سال نوشته است. کودکانی که به داستان‌های پلیسی، معمایی و کاراگاهی علاقه‌مند هستند، از مطالعه‌ی اثر حاضر لذت و بهره خواهند برد.

با اورزل شفلر بیشتر آشنا شویم

اورزل شفلر (Ursel Scheffler) نویسنده‌ی آلمانی ادبیات کودک و نوجوان است. این نویسنده‌ی نام‌آشنا به تاریخ هفدهم اکتبر سال 1938 به دنیا آمد. در دانشگاه ادبیات آلمانی و جامعه‌شناسی خواند و بعدتر به عنوان ویراستار چندین شرکت انتشاراتی فعالیت کرد.

او از اوایل دهه‌ی 1970 کار نوشتن برای مخاطب کودک و نوجوان را آغاز کرد. اورزل شفلر از آن زمان تا کنون بیش از سیصد کتاب محبوب را منتشر کرده است. از میان آثار این نویسنده‌ی پرطرفدار آلمانی می‌توان کتاب‌های «جادوگر همسایه (The Witch Next Door)»، «ماجراهای شبح کوچک (The Adventures of the Little Ghost)»، «فلیکس و تئو - ماجراجویی بزرگ (Felix and Theo - The Big Adventure)» و مجموعه کتاب‌های کمیسر کوگل بلیتس را نام برد.

اورزل شفلر در حال حاضر هامبورگ زندگی می‌کند و هم‌چنان به خلق قصه و داستان‌سرایی برای خوانندگان جوان خود مشغول است.

در بخشی از کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد دوم: نقاب نارنجی می‌خوانیم

این پیام دوستانه را آقای مدیرکل یوناس هم دریافت می‌کند، آن هم درست وقتی در یک غروب تابستانیِ ماه جولای، ساعت نُه‌ و‌ سی‌دقیقه‌ی شب از سفر کوتاهی برمی‌گردد. کارت روی میز کوچکی در راهروِ ورودی است. یوناس که از وحشت رنگش مثل آرد نانوایی پریده، به اتاق‌نشیمن می‌رود که درهایش باز مانده‌. شبح این‌جا را حسابی جارو کرده و هر چه دلش خواسته، برداشته! لکه‌های روی دیوار و فضای خالی کف اتاق دهن‌کجی می‌کنند. تابلوها و فرش‌های قیمتی ناپدید شده‌اند. کشوها و درهای همه‌ی گنجه‌ها هم باز مانده‌اند...

یوناس خشکش زده است. به خودش که می‌آید، با عجله به طرف تلفن می‌رود و شماره‌ی کمیسر کوگل‌بلیتس را می‌گیرد. کمیسر قول می‌دهد تا چند دقیقه‌ی دیگر آن‌جا باشد. یوناس سعی می‌کند تا قبل از رسیدن کوگل‌بلیتس ببیند شبح چه چیزهایی را دزدیده. کلکسیون سکه‌ها و تمبرها، مجسمه‌ی عتیقه‌ی بالای بخاری دیواری و... این شبح برای برداشتن چیزهای قیمتی یا حس هفتم دارد یا اطلاعات دست‌اول! حتی جای گاوصندوقی را که پشت بوفه‌ی کریستال‌ها پنهان بود، پیدا کرده است! کوگل‌بلیتس از راه می‌رسد: «باز هم شبح!» و با دقت کارت سفید روی میز کنسول را بررسی می‌کند. کارت سفید با حاشیه‌ی قرمز را با موچین برمی‌دارد، دوباره نگاهی می‌اندازد و آن را در کیسه‌ای پلاستیکی می‌گذارد. کمیسر همین‌طور که در فکر فرو‌رفته، می‌گوید: «شاید اگر خوب بررسی‌اش کنیم، چیزهای بیش‌تری دستگیرمان شود.» یوناس می‌گوید: «مثل اثر انگشت؟ همان‌طور که پشت تلفن گفتید، به هیچ‌چیزی دست نزده‌ام.» کوگل‌بلیتس دو کارشناس صحنه‌ی جرم با خودش آورده است. یکی از آن‌ها با یک شاخه‌ی شمعدانی شکسته می‌آید.

فهرست مطالب کتاب

نقاب نارنجی..
دسر توت‌فرنگی در مه صبحگاهی
لکه‌ی روغنی
ارادتمند شما، شبح!
روزِ بندر
حراج فصل
سیرک مفرغی
پالتو پوست در تابستان
ایستگاه سیزده
سه‌شنبه‌ی پُرماجرای آنا
خالی‌بند
کی بیش‌تر؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد دوم: نقاب نارنجی
نویسنده
مترجمفریبا فقیهی
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات87
زبانفارسی
شابک978-622-01-0045-4
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد دوم: نقاب نارنجی

برای دریافت کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد دوم: نقاب نارنجی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.