معرفی و دانلود کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد اول: جوراب قرمز

عکس جلد کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد اول: جوراب قرمز
قیمت:
21000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد اول: جوراب قرمز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد اول: جوراب قرمز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد اول: جوراب قرمز

کتابی پر از معماهای پلیسی!... در کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد اول: جوراب قرمز نوشته‌ی اورزل شفر، کمیسر باهوش آلمانی 13 ماجرای هیجان‌انگیز و پلیسی پیش رو دارد که باید خیلی سریع حل‌شان کند. شما هم می‌توانید سرنخ‌ها را دنبال و در حل آن‌ها به او کمک کنید. تصویرسازی‌های کتاب را هانس گربر انجام داده. این کتاب اولین قسمت از سری ماجراهای کمیسر کوگل بلیتس است.

درباره‌ی کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد اول: جوراب قرمز

مردی کچل و چاق به زور خود را توی کت‌وشلوارش جا می‌کند و نفس‌نفس‌زنان به محل هتل آتلانتیک می‌آید. صورتی گرد و صاف و سبیلی پشت لبش دارد. امروز روز ملی فرانسه است و او به دعوت کنسول در این مهمانی شرکت کرده. او و تعداد زیادی آدم سرشناس دیگر مثل معاون رئیس‌جمهور فرانسه دور میز نشسته‌اند و منتظرند غذا سرو شود. سرآشپز و دستیارانش به‌عنوان پیش‌غذا سوپ می‌آورند. اما ناگهان سکوتی در سالن برقرار می‌شود. در ظرف سوپ آقای معاون یک جوراب قرمز هست. از کجا آمده؟ مرد چاق تصمیم می‌گیرد این معما را حل کند و البته این کار اصلاً برایش سخت نیست. او کمیسر کوگل‌بلیتس، بازرس چابک و باهوش اداره‌ی پلیس آلمان است که از پس همه‌ی پرونده‌ها در همه‌جای دنیا برمی‌آید...

کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد اول: جوراب قرمز (Kommissar Kugelblitz: Die rote Socke) قسمت اول مجموعه‌ی طولانی و قدیمی‌ای است که از دهه‌ی 1980 تا حالا منتشر می‌شود و خیلی‌ها آن را دوست دارند. اورزل شفر (Ursel Scheffler) نویسنده‌ی کودک معروف آلمانی خالق شخصیت کمیسر است. مردی چاق که ظاهری مهربان و بامزه دارد ولی در کارش بسیار جدی است و هر نوع پرونده‌ای را به‌راحتی حل می‌کند. او ساکن هامبورگ است ولی به خاطر پرونده‌هایش ممکن است به کشورهای دیگر دنیا هر برود: از ترکیه تا آمریکا. شخصیت کمیسر در بیش از 50 کتاب شفر حضورداشته. از نکات جالب این داستان‌ها این است که کودکان را به‌نوعی درگیر حل معما می‌کند و از آن‌ها می‌خواهد پاسخ را حدس بزنند. کلید معما در کتاب هست و بچه‌ها می‌توانند جواب خود را با کشفیات کمیسر کوگل‌بلیتس مقایسه کنند. هدف وادار کردن بچه‌ها به‌دقت در جزئیات تصویرها و متن است. کتاب‌ها به‌هیچ‌وجه خشونتی ندارند و کاملاً برای بچه‌ها مناسب هستند. بیشتر درگیری کمیسر هم با دزدها و کلاه‌بردارهاست و خبری از جرائم خشن نیست.

در کتاب کمیسر کوگل‌بلیتس - جلد اول: جوراب قرمز 13 معما و داستان پلیسی طرح می‌شود. داستان‌ها کاملاً به‌هم‌پیوسته نیستند و یک خط سیر را دنبال نمی‌کنند. شخصیت کمیسر نخ اتصال قصه‌هاست. تصویرسازی کتاب را هانس گربر (Hannes Gerber) بر عهده داشته که نقش مهمی در جذابیت و گیرایی کتاب دارد. خیلی از سرنخ‌ها داخل طرح‌ها پنهان‌شده و خواننده باید نکات آن را پیدا کنند. همین ویژگی منحصربه‌فرد کتاب باعث شده که کتاب کمیسر کوگل‌بلیتس - جلد اول: جوراب قرمز هم یک کتاب خواندنی باشد و هم یک بازی سرگرم‌کننده!

نشر چشمه تاکنون چندین کتاب از این مجموعه را به انتشار رسانده است ترجمه‌ی داستان کمیسر کوگل‌بلیتس - جلد اول: جوراب قرمز را فریبا فقیهی برعهده داشته است.

درباره‌ی مجموعه‌ی کمیسر کوگل بلیتس

کمیسر کوگل‌بلیتس شخصیتی ساخته‌ی اورزل شفر، نویسنده‌ی آلمانی است که داستان‌های آن از سال 1982 تا کنون منتشر می‌شود. کمیسر پلیس ایزیدور کوگِل بلیتس جرم‌هایی مثل دزدی و کلاهبرداری را به‌راحتی کشف و مجرمان را دستگیر می‌کند. او به کشورهای مختلف می‌رود و وارد ماجراهای هیجان‌انگیزی می‌شود. داستان‌ها به‌صورت معما طرح می‌شوند و نویسنده در کتاب از کودکان می‌خواهد که جواب را حدس بزنند و بعد پاسخ خود را با کشف کمیسر مقایسه کنند.

کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد اول: جوراب قرمز برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کودکان 10 تا 12 سال بسیار مناسب است و کاب و سرگرمی معمایی بسیار خوبی برای آن‌ها به‌شمار می‌رود. این مجموعه برای بچه‌هایی که به داستان‌های پلیسی و معمایی علاقه دارند، می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

با اورزل شفلر بیشتر آشنا شویم

اورزل شفر نویسنده‌ی آلمانی کتاب‌های کودکان در سال 1938 در نورنبرگ به دنیا آمد. او در رشته‌ی مطالعات زبان رومی و زبان انگلیسی فارغ‌التحصیل شده و در دهه‌ی 1970 نوشتن کتاب برای کودکان را آغاز کرده. شفر بیش از 300 داستان برای بچه‌ها نوشته. کتاب‌های او به بیشتر از 30 زبان ترجمه‌شده‌اند. شفر توانسته جایزه‌ی کتاب کودکان آمریکا را بدست آورد. بنیاد لیزن آلمان از سال 2011 او را به‌عنوان سفیر گسترش مهارت خواندن انتخاب کرده. «قلعه قصه پریان»، «راز کامپیوتر بابابزرگ» و «رمز عبور: گوجه‌فرنگی» چند نمونه از آثار او هستند.

در بخشی از کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد اول: جوراب قرمز می‌خوانیم

اسم خواهرزاده‌ی کمیسرکوگل‌بلیتس مارتین است. او با پدر و مادرش در شهرکی بزرگ و نوساز، در حاشیه‌ی شهر زندگی می‌کند. پارک جنگلی زیبایی کنار این شهرک است. مارتین از این که آدم‌ها وسایل کهنه‌شان را اطراف جنگل می‌اندازند، قلبش درد می‌گیرد. «‌آشغال‌ریزهای غریبه» یا «خوک‌های خرابکار» اسم‌هایی است که مردم شهرک روی این آدم‌ها گذاشته‌اند. به خاطر همین مارتین از دایی‌اش می‌پرسد: «با این‌ آدم‌ها باید چه‌کار کنیم؟»

کوگل‌بلیتس می‌گوید: «چشم و گوش باز! حواس جمع! متأسفانه پلیس نیروی کافی برای رسیدگی به این کارها ندارد.» این‌جوری‌هاست که مارتین و دوستانش تصمیم می‌گیرند خودشان کارآگاه شوند. در طول روز، مردم ماشین‌هایشان را در محوطه‌ی پارکینگ پارک می‌کنند و پیاده به طبیعت‌گردی می‌روند. اما خرابکارهای محیط‌زیست شب‌ها می‌آیند. پسرها می‌خواهند این را ثابت کنند. برای همین دم غروب، روی جاده‌ی جنگلی، خاک‌اره‌ی تازه می‌پاشند. صبح‌ها که جای چرخ ماشین‌ها روی جاده می‌افتد، دوباره کنار جنگل آت‌و‌آشغال پیدا می‌شود. خانه‌ی اِشتفان، دوست مارتین، آخرین خانه‌ی رو‌به‌جنگل است. کارآگاهان جوان شب‌ها نوبتی کشیک می‌دهند و ‌آشغال‌ریزها را زیرنظر می‌گیرند. بهترین دستیارشان هم بابی است، چون شب‌ها به هر ماشینی که از جاده می‌گذرد، پارس می‌کند. شب اول پسرها دوبار بیدار می‌شوند، اما در حاشیه‌ی جنگل زباله‌ای پیدا نمی‌شود. انگار مردم برای رفتن به حاشیه‌ی جنگل دلایل دیگری هم دارند. بعد از سه روز مادر اشتفان می‌گوید: «فایده‌ای ندارد! شب‌ها بی‌خودی از خواب بی‌خواب می‌شوید.»

فهرست مطالب کتاب

جوراب قرمز
اشتباه دوقلویی
مرد و لنگر
جرقه‌ی ناگهانی
پلیس مخفی خوابش برده!
پیانوِ نصفه
چشم‌آسمان
وقتی جیغ بچه درآمد
یک نفرِ اضافی در کنسرت
لباس‌کار سُرمه‌ای
قاصدک گل داده!
شربت هوش
سرزده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد اول: جوراب قرمز
نویسنده
مترجمفریبا فقیهی
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات86
زبانفارسی
شابک978-622-01-0044-7
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک
21000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد اول: جوراب قرمز

برای دریافت کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد اول: جوراب قرمز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.