معرفی و دانلود کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد پنجم: جعبه‌ی موسیقی بنفش

عکس جلد کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد پنجم: جعبه‌ی موسیقی بنفش
قیمت:
۲۱,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد پنجم: جعبه‌ی موسیقی بنفش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد پنجم: جعبه‌ی موسیقی بنفش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد پنجم: جعبه‌ی موسیقی بنفش

اورزل شفلر در کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد پنجم: جعبه‌ی موسیقی بنفش ماجرای کمیسر کوگل بلیتس را روایت می‌کند که این بار قرار است راز سرقت مجسمه‌ای گران‌بها را از کلیسا بیابد. لازم به یادآوری است کتاب نامبرده در فهرست مجموعه کتاب‌های پرفروش کودکان قرار می‌گیرد و افتخارات متعددی را از آن نویسنده‌اش کرده است.

درباره‌ی کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد پنجم: جعبه‌ی موسیقی بنفش

کتابی که پیش روی شماست، با نام جعبه‌ی موسیقی بنفش (Kommissar Kugelblitz: Der lila Leierkasten) نوشته‌ی اورزل شفلر پنجمین مجلد از مجموعه کتاب‌های کمیسر کوگل بلیتس است. در این مجموعه کتاب‌ها، شما مخاطب داستان‌های مهیج زندگی مردی به همین نام (کوگل بلیتس) قرار می‌گیرید که سَرَش درد می‌کند برای ماجراجویی و حل و فصل کردن معماهای کارآگاهانه! این کارآگاه دوست‌داشتنی حاضر است برای پی بردن به راز یک پرونده‌ی جنایی، مسافت زیادی را سفر کند و هیچ بعید نیست در یکی از این ماجراجویی‌ها سر از ترکیه یا آمریکا نیز در آورد. کمیسر کوگل بلیتس در شهر هامبورگ سکونت می‌کند. اگر بگوییم کوگل بلیتس در کار خود یکه‌تاز و بی‌همتاست، هیچ اغراق نکرده‌ایم.

داستان کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد پنجم: جعبه‌ی موسیقی بنفش از اینجا آغاز می‌گردد: شب گذشته، مجسمه‌ی مریم مقدس از روی ستونی چوبی در کلیسا دزدیده شده‌ است. همانطور که حتماً حدس می‌زنید (از آنجا که حل کردن پرونده‌های سنگین و پیچیده‌ی دزدی تنها از کمیسر کوگل بلیتس بر می‌آید) کشیش بلافاصله به او تلفن می‌کند و از او یاری می‌خواهد. کمیسر نیز کار خود را با بازدید از اتاقِ جواهرات و اشیای قیمتی کلیسا آغاز می‌کند. درست از همین‌جاست که ماجرایی عجیب توجه کمیسر کوگل بلیتس را به خود جلب می‌سازد...

این کتاب که پنجمین مجلد از مجموعه‌ی کمیسر کوگل بلیتس است را فریبا فقیهی به زبان فارسی ترجمه کرده، فریبا دیندار ویراستاری آن را بر عهده داشته و نشر چ (واحد کودک و نوجوان نشر چشمه) آن را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های کمیسر کوگل بلیتس

کمیسر کوگل بلیتس (Kommissar Kugelblitz) نام یک مجموعه کتاب نوشته‌ی اورزل شفلر برای رده‌ی سنی کودک و نوجوان است. نویسنده در مجلدهای این مجموعه داستان کارآگاهی به نام کمیسر کوگل‌ بلیتس را پی می‌گیرد که عاشق حل کردن معماهای دزدی، کلاه‌برداری و دستگیری مجرمان است. هر کدام از ماجراهای کتاب‌های این مجموعه در یک کشور رخ می‌دهد؛ به عبارت دقیق‌تر، کمیسر کوگل‌ بلیتس در هر کتاب به کشورهای مختلفی می‌رود و آن‌جا درگیر ماجرایی رازآلود و معمایی می‌شود. بد نیست اشاره کنیم نخستین مجلد این مجموعه در سال 1986 در آلمان منتشر شد و از آن زمان تا کنون به چندین زبان مختلف ترجمه و در نقاط گوناگون جهان منتشر شده است. این کتاب‌ها اغلب به خاطر طرح‌های جذاب و شخصیت‌های طنزشان شناخته می‌شوند که باعث محبوبیت آن‌ها در بین کودکان شده است.

از نکات قابل توجه این کتاب این است که اورزل شفلر قدم‌به‌قدم با کودکان همراه می‌شود و از آن‌ها می‌خواهد تا جواب معمای هر کتاب را حدس بزنند و در نهایت، پاسخ‌شان را با پاسخ کارآگاه زبده و دوست‌داشتنی مجموعه‌ی کمیسر کوگل بلیتس مقایسه کنند.

نشر چشمه مجموعه کتاب‌های کمیسر کوگل بلیتس را در ایران منتشر کرده که در ادامه نام هر مجلد را به ترتیب مطالعه می‌کنید: «کمیسر کوگل بلیتس - جلد اول: جوراب قرمز»، کمیسر کوگل بلیتس - جلد دوم: نقاب نارنجی،«کمیسر کوگل بلیتس - جلد سوم: چمدان زرد»، «کمیسر کوگل بلیتس - جلد چهارم: طوطی سبز»،«کمیسر کوگل بلیتس - جلد پنجم: جعبه‌ی موسیقی بنفش»، «کمیسر کوگل بلیتس - جلد ششم: اتاق آبی» و «کمیسر کوگل بلیتس - جلد هفتم: روح سیاه».

جوایز و افتخارات مجموعه کتاب‌های کمیسر کوگل بلیتس

  • برنده‌ی جایزه‌ی ادبی کودکان آلمانی در سال 1990 برای نخستین کتاب این مجموعه، با نام جوراب قرمز
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب کودک North Rhine-Westphalia در سال 1996 برای سومین کتاب این مجموعه، با نام چمدان زرد
  • برنده‌ی جایزه‌ی Austrian Children's and Youth Book در سال 2000 برای کتاب جوراب قرمز
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب کودک و نوجوان اتریش در سال 2000 برای کتاب جوراب قرمز
  • برنده‌ی جایزه‌ی اتریش برای ادبیات کودکان و نوجوانان در سال 2015 برای مجموعه کتاب‌های کوگل بلیتس
  • ترجمه به چندین زبان زنده‌ی دنیا
  • و ...

کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد پنجم: جعبه‌ی موسیقی بنفش برای چه کسانی مناسب است؟

اورزل شفلر کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد پنجم: جعبه‌ی موسیقی بنفش را برای کودکان متعلق به گروه سنی 10 تا 12 سال نوشته است. کودکانی که به داستان‌های پلیسی، معمایی و کاراگاهی علاقه دارند، شیفته‌ی پنجمین مجلد از این مجموعه خواهند شد.

با اورزل شفلر بیشتر آشنا شویم

اورزل شفلر نویسنده‌ی آلمانی ادبیات کودک و نوجوان است. این نویسنده‌ی نام‌آشنا به تاریخ هفدهم اکتبر سال 1938 به دنیا آمد. در دانشگاه ادبیات آلمانی و جامعه‌شناسی خواند و بعدتر به عنوان ویراستار چندین شرکت انتشاراتی فعالیت کرد.

او از اوایل دهه‌ی 1970 کار نوشتن را برای مخاطب کودک و نوجوان آغاز کرد. اورزل شفلر از آن زمان تا کنون بیش از سیصد کتاب محبوب را منتشر کرده است. از میان آثار این نویسنده‌ی محبوب آلمانی می‌توان کتاب‌های «جادوگر همسایه (The Witch Next Door)»، «ماجراهای شبح کوچک (The Adventures of the Little Ghost)»، «فلیکس و تئو - ماجراجویی بزرگ (Felix and Theo - The Big Adventure)» و مجموعه کتاب‌های کمیسر کوگل بلیتس را نام برد.

اورزل شفلر در حال حاضر هامبورگ زندگی می‌کند و هم‌چنان به خلق قصه و داستان‌سرایی برای خوانندگان جوان خود مشغول است.

در بخشی از کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد پنجم: جعبه‌ی موسیقی بنفش می‌خوانیم

خانم آدلهاید ویرزینگ در اتاق زیرشیروانی یک خانه‌ی قدیمی زندگی می‌کند. نه او خبر دارد، نه برادرزاده‌ی طمع‌کارش، که بالای میز غذاخوری یک لوسترِ عتیقه آویزان است. والتر، هر وقت پولی در بساط ندارد، از عمه‌اش قرض می‌گیرد. این‌بار هم با یکی از دوستانش که عتیقه خریدوفروش می‌کند، برای قرض گرفتن به دیدن عمه‌اش آمده است. دوست والتر با کنجکاوی به وسایل خانه‌ی عمه‌آدلهاید نگاه می‌کند و وقتی چشمش به لوستر رنگارنگ و زیبای بالای میز می‌افتد، دهانش از تعجب باز می‌ماند: «این لوستر یک گنج واقعی است.»

در گوش والتر می‌گوید: «می‌دانی این لوستر چه‌قدر ارزش دارد؟» چشم‌های والتر برق می‌زند. در روزهای بعد، خیلی سعی می‌کند عمه‌اش را راضی کند این لوستر را با یک لوستر امروزی عوض کند، اما عمه‌آدلهاید قبول نمی‌کند. یک روز صبح وقتی آدلهاید از خواب بیدار می‌شود، می‌بیند لوستر قدیمی سرجایش نیست و به‌ جایش مقداری سیم از سقف آویزان است. چند ساعتی با غصه به جای خالی لوستر نگاه می‌کند که یک‌دفعه به فکرش می‌رسد به کُمیسر کوگِل‌بلیتس خبر بدهد. «از وقتی والتر و دوستش این‌جا آمدند، خیلی والتر سعی کرد لوستر کم‌نورم را با یک لوستر پُرنور جدید عوض کند، اما من قبول نکردم.» کُمیسر کوگِل‌بلیتس متوجه می‌شود برادرزاده‌ی‌ خانم آدلهاید و دوستش از لوستر قدیمی خوش‌شان آمده است. کوگِل‌بلیتس به والتر زنگ می‌زند و می‌گوید: «از خانه‌ی عمه‌تان دزدی شده، اما فقط یک لوستر به سرقت رفته. خیلی ناراحت است. شاید بد نباشد سری بهش بزنید.» والتر می‌گوید: «حتماً. یک لوستر جدید هم برایش می‌برم تا بالای میزش آویزان کند و دوباره نور کافی برای بافتنی بافتن داشته باشد.» وقتی این برادرزاده‌ی باوفا و نگران به خانه‌ی عمه‌اش می‌آید، پلیس منتظر است، چون یک بی‌دقتی او را لو داده است. سؤالی از کارآگاهانی که چراغ مغزشان روشن است: والتر چه‌طور خودش را لو داد؟

فهرست مطالب کتاب

جعبه‌ی موسیقی بنفش
دزد پیژامه‌پوش
لوستر عتیقه‌ی عمه‌آدلهاید
سوزوکی بی‌دلیل غُرش نمی‌کند
شبی که کوگِل‌بلیتس پرستار بچه شد
بچه‌قورباغه
گل، همه‌جا گل
شیرِ سمی
دستِ خیانت‌کار
پُرحرفی
یخ‌زده
کامپیوترها نمی‌خوابند
مهمان نامرئی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد پنجم: جعبه‌ی موسیقی بنفش
نویسنده
مترجمسید امین الدین ابطحی
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات92
زبانفارسی
شابک978-622-01-0531-2
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد پنجم: جعبه‌ی موسیقی بنفش

برای دریافت کتاب کمیسر کوگل بلیتس - جلد پنجم: جعبه‌ی موسیقی بنفش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.