معرفی و دانلود کتاب تفاوت ظریف: چگونه می‌توان در فوتبال مدرن به بازیکن بزرگی تبدیل شد

عکس جلد کتاب تفاوت ظریف: چگونه می‌توان در فوتبال مدرن به بازیکن بزرگی تبدیل شد
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تفاوت ظریف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تفاوت ظریف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تفاوت ظریف: چگونه می‌توان در فوتبال مدرن به بازیکن بزرگی تبدیل شد

کتابی جذاب و خواندنی برای تمام فوتبال‌دوستان در سراسر جهان؛ فیلیپ لام، کاپیتان پرافتخار سابق تیم‌ بایرن مونیخ و تیم ملی فوتبال آلمان و یکی از بزرگ‌ترین مدافعان تاریخ جهان فوتبال، در کتاب تفاوت ظریف، برای اولین بار از جالب‌ترین تجارب ناگفته‌ی زندگی حرفه‌ای خود، پرده برمی‌دارد. مجله‌ی ورزشی معتبر بلیچر اسپورت، در سال 2011، این کتاب پرفروش را در لیست پنج اتوبیوگرافی‌ برتر تاریخ که توسط فوتبالیست‌ها به نگارش درآمده‌اند، قرار داد.

درباره‌ی کتاب تفاوت ظریف

اگر نگاهی به تاریخ فوتبال اروپا بیندازیم، درخواهیم یافت که کمتر بازیکنی در طول دوران بازی خود، موفق شده که علاوه بر جام جهانی، سه‌گانه‌ی اروپا (کسب دو جام داخلی و لیگ قهرمانان اروپا در یک فصل به سه‌گانه موسوم است) را نیز فتح و به فهرست افتخارات خود اضافه کند. فیلیپ لام (Philipp Lahm)، مدافع راست سال‌های نه چندان دورِ بوندسلیگا و تیم ملی آلمان، یکی از معدود بازیکنانی است که توانسته است به این افتخارات بزرگ تیمی دست پیدا کند. نقش لام در موفقیت‌های خیره‌کننده‌ی بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان، تنها در عملکرد فوق‌العاده‌ی او در مستطیل سبز خلاصه نمی‌شد، بلکه او به عنوان کاپیتان، در رختکن نیز همچون یک رهبر واقعی، با روحیه‌ی خستگی‌ناپذیر و رفتار حرفه‌ای خود، هم‌تیمی‌هایش را برای سال‌های طولانی به سمت پیروزی و موفقیت سوق می‌داد. فیلیپ لام که همواره به عنوان یکی از منظم‌ترین فوتبالیست‌های دوران خود و بلکه تاریخ فوتبال شناخته می‌شود، در سال 2011، حتی پیش از آن که از دنیای فوتبال خداحافظی و کفش‌هایش را آویزان کند، به تشویق نزدیکان خود، کتاب تفاوت ظریف: چگونه می‌توان در فوتبال مدرن به بازیکن بزرگی تبدیل شد (The Subtle Difference – How to Become a Top Footballer) را به نگارش درآورد.

هدف اصلی فیلیپ لام از نگارش این خودزندگی‌نامه‌ی جذاب و تأثیرگذار، آشنا کردن فوتبالیست‌های جوان با برخی از مهم‌ترین نکاتی است که یک بازیکن حرفه‌ای فوتبال ملزم به رعایت‌شان است. در ادوار مختلف، همواره شاهد ظهور فوتبالیست‌هایی با استعدادهای کم‌نظیر بوده‌ایم که برخلاف پیشبینی‌ها، به جایگاهی که انتظار می‌رفت دست پیدا نکردند. الکساندر پاتو، آدریانو و نیمار برزیلی، از معروف‌ترین استعدادهای فوتبال در چند دهه‌ی گذشته هستند که به دلیل تصمیمات اشتباه و گاهاً احساسی خود، به حق‌شان در فوتبال نرسیدند. کتاب تفاوت ظریف، یکی از بهترین و الهام‌بخش‌ترین منابعی است که فوتبال‌دوستان جوان می‌توانند با خواندن آن، از تجارب ارزشمند فیلیپ لام، نمونه‌ی یک ورزشکار حرفه‌ای، بهره بگیرند تا اشتباهات بازیکنان فوق‌العاده‌ای مثل آدریانو را تکرار نکنند.

معرفی و دانلود کتاب تفاوت ظریف

فیلیپ لام، در سال 2011، زمانی که تنها 27 سال داشت و هنوز حتی فاتح جام جهانی 2014 و سه‌گانه‌ی تاریخی 13 - 2012 نیز نشده بود، کتاب تفاوت ظریف را به انتشار رساند. این حقیقت به ما کمک می‌کند تا با خواندن این خودزندگینامه، به نکات جالب و جذابی درمورد ذهنیت شکست‌ناپذیر و قدرتمند فیلیپ لام پی ببریم. برای مثال در بخشی از کتاب، به نحوی از مسابقات آینده‌ی تیمش سخن گفته است که خواننده تصور می‌کند که لام در ذهن خود اطمینان کامل دارد که با تلاش کافی او و تیمش، می‌توانند جام‌های قهرمانی مختلف را یکی از پس از دیگری بالای سر ببرند؛ امری که همچون پیشبینی او، تنها مدت کوتاهی پس از انتشار کتابش به حقیقت پیوست.

فیلیپ لام، بازیکن بزرگی که توانست بیش از یک دهه در سطح اول فوتبال جهان بدرخشد و بارها در لیست بهترین بازیکنان سال یوفا و فیفا قرار بگیرد، در کتاب تفاوت ظریف که شامل 17 فصل مختلف است، علاوه بر بازگو کردن تجارب جالب و جذاب زندگی فوتبالی خود، از نکات حائز اهمیت متعددی نیز سخن گفته است که در بین مخاطبین مختلف، ورزشکاران جوان می‌توانند از آن‌ها بیشترین استفاده را ببرند؛ برخی از این نکات عبارت‌اند از: تفاوت فوتبال مدرن با فوتبال کلاسیک یا قدیمی، وظایف مختلف یک بازیکن حرفه‌ای هم درون و هم بیرون مستطیل سبز، تأثیر رابطه‌ی بازیکن با رسانه‌ها، هواداران، سرمربی، هم‌تیمی‌ها و مدیران باشگاه در موفقیت او، نحوه‌ی برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری صحیح ورزشی و ده‌ها موضوع دیگر که درمورد هر یک به طور مفصل در این اثر ارزشمند بحث شده است. نکته‌ی جذاب درباره‌ی کتاب تفاوت ظریف، نوع روایت سرگرم‌کننده‌‌‌ی فیلیپ لام است؛ به طوری که احتمالاً کم‌تر کسی را بتوان یافت که طرفدار جدی فوتبال (و حتی دیگر رشته‌های ورزشی) باشد و از مطالعه‌ی این اثر پشیمان شود.

کتاب تفاوت ظریف توسط سید امین‌الدین ابطحی به زبان فارسی ترجمه شده و به وسیله‌ی انتشارات گلگشت در اختیار مخاطبین قرار گرفته است.

جوایز و افتخارات کتاب تفاوت ظریف

  • قرار گرفتن در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های سال آلمان در سال 2011
  • قرار گرفتن در لیست مجله‌ی بلیچر اسپورت با عنوانِ «5 خودزندگینامه‌ی برتر تاریخ که توسط فوتبالیست‌ها نوشته شده‌اند»

کتاب تفاوت ظریف برای چه کسانی مناسب است؟

طرفداران پروپاقرص فوتبال و (حتی دوست‌داران دیگر رشته‌های ورزشی)، علی‌الخصوص ورزشکاران جوانی که در آغاز مسیر ورزشی حرفه‌ای خود قرار دارند، مخاطبین اصلی کتاب تفاوت ظریف را تشکیل می‌دهند.

در بخشی از کتاب تفاوت ظریف: چگونه می‌توان در فوتبال مدرن به بازیکن بزرگی تبدیل شد می‌خوانیم

اگر فکر می‌کردم که اینجا کسی به‌عنوان یک تازه‌وارد قرار است مراقبم باشد، به‌طور کامل مأیوس و دلسرد می‌شدم. بازیکنان قدیمی‌تر مانشافت که همگی تا کنون تعداد بسیار زیادی از این اردوها، مسافرت‌ها، بازی‌های ملی و تورنمنت‌های مختلف را تجربه کرده‌اند، بیشتر اوقاتشان را در حد امکان کنار یکدیگر و با‌هم می‌گذرانند. اما من به همراه سایر بازیکنان جوان‌تر تیم نظیر هینکِل، هیلد براند، فریدریش و کورانی سعی می‌کنیم مزاحم آن‌ها نشویم و یک گروه را تشکیل می‌دهیم. ما در جمع همه‌ی بازیکنان زیاد صحبت نمی‌کنیم و فقط آنچه را که از ما می‌خواهند، انجام می‌دهیم.

تمرینات به‌صورت غیرقابل‌باوری چندان جدی گرفته نمی‌شود. اما من به فلسفه‌ی فلیکس ماگات عادت کرده‌ام که در هر جلسه تمرینی به ما گوشزد می‌کند، فوتبال سخت و دشوار است. در مجموع هرگز انتظار چنین جلسات تمرینی نه چندان جدی و ساده‌ای را در تیم ملی نداشتم. دو الی سه دور، دور زمین می‌دویم تا بدن‌های خود را گرم کنیم و بعد چندین تمرین کششی ساده انجام می‌دهیم. سانتر کردن و شوت به دروازه تمرین بعدی است و بعد به دو تیم تقسیم می‌شویم تا یک بازی تمرینی انجام دهیم. به نظرم می‌آید که این جلسه تمرینی بیشتر شبیه دورهمی برخی دوستان قدیمی در تعطیلات است که با هم در آن جا فوتبال بازی می‌کنند. بازیکنان باسابقه‌تر کادر مانشافت هیچ توجهی به بازیکنان جوان‌تر نداشتند و در واقع هیچ تقسیم بندی دیگری به‌جز گروه بازیکنان با سابقه و گروه بازیکنان جوان در این اردو وجود ندارد. با وجود اینکه از نظر من روابط در مانشافت کمی عجیب است اما برای سرمربی حتماً همه چیز مرتب و ایده‌آل است. باید در یک دیدار خارج از خانه به مصاف تیم ملی کرواسی برویم. بازی در شهر اسپلیت برگزار می‌شود. اطلاع چندان زیادی از تیم رقیب در اختیار نداریم و تنها برخی بازیکنانشان را از بوندِسلیگا می‌شناسیم. به نظر هیچ یک از اعضای تیم هم نمی‌خواهند اطلاعی از نحوه‌ی بازی حریف و تاکتیک‌های آن داشته باشند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
1. در لحظه‌ی مناسب پذیرفتن
2. از اطراف حصار تا جمع حرفه‌ای‌ها
3. چه خوب که اینجا هستی
4. دست‌کم پنج ماه استراحت
5. مشکلی نیست آقای لام
6. نام تو را هرگز فراموش نمی‌کنیم...
7. این چه توپی است؟
8. زمانی برای حرف‌های روشن؟
9. بک هندل با خانم صدراعظم
10. فیلیپ، تو باید کاری انجام دهی
11. چقدر فوق‌العاده است...
12. فیلیپ، از الان شما کاپیتان هستید
13. همانند دست‌آموز کردن حیوانات درنده
14. بازیکنان را فقط به‌خاطر کیفیت نباید خرید
15. فیلیپ، من عاشق تو شدم
16. رویا هدف نیست
17. پی‌گفتار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تفاوت ظریف: چگونه می‌توان در فوتبال مدرن به بازیکن بزرگی تبدیل شد
نویسنده
مترجمسید امین الدین ابطحی
ناشر چاپیانتشارات گلگشت
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات224
زبانفارسی
شابک978-622-648930-0
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تفاوت ظریف

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تفاوت ظریف

برای دریافت کتاب تفاوت ظریف و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.