معرفی و دانلود کتاب کودک خودآگاه

عکس جلد کتاب کودک خودآگاه
قیمت:
۶۳,۷۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کودک خودآگاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کودک خودآگاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کودک خودآگاه

خودآگاهی به چه معناست و چه نقشی را در سلامت روان کودکان ایفا می‌کند؟ شهلا شیرانی در کتاب کودک خودآگاه به سراغ این موضوع رفته و می‌کوشد راهکارهای کارآمد و آزمون‌پس‌داده‌ای را برای بهبود مهارت‌های تربیت کودکان و همچنین افزایش اعتماد‌به‌نفس در آنان به مخاطبان خود ارائه دهد.

درباره‌ی کتاب کودک خودآگاه

تربیت فرزندان یکی از مهم‌ترین و باارزش‌ترین مسئولیت‌هایی است که یک فرد می‌تواند بر عهده بگیرد. کودکان وارثان آینده‌ی جامعه ما هستند و وظیفه‌ی ما این است که دانش، مهارت‌ها و ارزش‌هایی را که برای تبدیل شدن به بزرگسالانی موفق، مسئولیت‌پذیر و دلسوز به آن‌ها نیاز دارند، در اختیارشان قرار دهیم. در کتاب کودک خودآگاه، شهلا شیرانی به شرح و تبیین اهمیت تربیت کودکان و راه‌هایی می‌پردازد که والدین و مراقبان می‌توانند با استفاده از آن‌ها به کودکان در شکوفایی کامل پتانسیل‌هایشان کمک کنند.

یکی از دلایل اصلی اهمیت تربیت فرزندان این است که آموزه‌های پایه‌ای و اساسی می‌تواند پیش‌زمینه‌ای را برای موفقیت آن‌ها در آینده‌ای نه‌چندان دور فراهم آورد. کودکانی که از فرصت آموزش صحیح، الگوهای مثبت و محیط حمایتی برخوردار هستند، از نظر تحصیلی، اجتماعی و حرفه‌ای شانس بیشتری برای موفق شدن خواهند داشت. از سوی دیگر، کودکانی که در محیط‌های ناپایدار یا ناامن رشد می‌کنند، ممکن است برای دستیابی به پتانسیل کامل خود با مشکل مواجه شوند و فرصت شکوفایی و رشد آن‌گونه که باید در اختیار آن‌ها قرار نگیرد.

یکی از مهم‌ترین مواردی که بزرگسالان در تربیت کودکان باید به آن توجهی ویژه داشته باشند، مقوله‌ی اعتمادبه‌نفس است. تقویت اعتمادبه‌نفس در کودکان یکی از مهم‌ترین وظایف والدین و مراقبین است. این موضوع به دلیل تأثیر بسیار گسترده و ماندگاری که روی زندگی و بزرگسالی کودکان دارد، از اهمیت بسیاری برخوردار است. اعتمادبه‌نفس ، احساس قدرت، امنیت و رضایت از خود را در کودکان ایجاد می‌کند و از رهگذر این ویژگی‌ها آن‌ها را به سوی رشد و پیشرفت رهنمون می‌سازد. شهلا شیرانی بخش اعظمی از کتاب کودک خودآگاه را به این موضوع اختصاص داده و ضمن تشریح آن و بیان تفاوت‌های اعتمادبه‌نفس با عزت‌نفس، به ارائه‌ی راهکارهایی برای بهبود این ویژگی در کودکان می‌پردازد.

به طور کلی می‌توان گفت سلامت روان فرد بخش عظیمی از سلامتی و رفاه جامعه را در بر می‌گیرد. ما به عنوان والدین و افرادی که به هر طریقی وظیفه‌ی مهم تربیت کودکان را بر عهده داریم، نقش بزرگی در حمایت و پرورش سلامت روان فرزندان خود ایفا می‌کنیم. مراقبت و محبت می‌تواند پایه‌ای استوار بنا کند و به کودک ما کمک می‌کند که مهارت‌های اجتماعی و عاطفی لازم را برای داشتن یک زندگی شاد، سالم و رضایت‌بخش به دست آورد. کتاب کودک خودآگاه نیز به همین منظور به رشته‌ی تحریر درآمده و شهلا شیرانی می‌کوشد قدمی بزرگ در گسترش آگاهی والدین در این زمینه بردارد.

با‌این‌حال، قابل انکار نیست که تربیت فرزندان مقوله‌ای بسیار دشوار است و وجود حساسیت‌ها و ظرافت‌های فراوان در آن، این مسئله را به موضوعی پرچالش تبدیل می‌کند. تربیت یک کودک خودآگاه مستلزم شکیبایی، ممارست، فداکاری و تمایل به یادگیری و رشد در شما و فرزندتان است، اما پاداش و آورده‌ی تربیت صحیح فرزندان غیرقابل اندازه‌گیری‌ست. یادآوری این نکته در تمامی مراحل تربیت فرزند ضروری، محرک و الهام‌بخش است: همان‌طور که ما به عنوان والدین یا افرادی که این وظیفه‌ی خطیر را بر عهده دارند، به تربیت و پرورش فرزندانمان می‌پردازیم، در حقیقت در حال سرمایه‌گذاری روی آینده‌ی جوامع و دنیای خود هستیم.

کتاب کودک خودآگاه، نوشته‌ی شهلا شیرانی، به همت نشر مانیان تهیه و منتشر شده است.

کتاب کودک خودآگاه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر والدینی هستید که دغدغه‌ی تربیت صحیح فرزندان خود را دارند و یا اگر به هر طریقی با مقوله‌ی توسعه‌ی فردی کودکان درگیر هستید، مطالعه‌ی کتاب کودک خودآگاه را به شما توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب کودک خودآگاه می‌خوانیم

روانکاوان معتقد به تاثیرگذاری عمیق دوران کودکی در شکل‌گیری شخصیت فرد در این باره می‌گویند: قطعاً این مشکل ریشه در مسایلی دارد که در دوران کودکی پیش‌آمده است و تکرار آن باعث ایجاد ثبات در این زمینه در فکر و روان فرد شده‌است.

بنابراین، ما باید بپذیریم نکوهش‌های پدر و مادر در زندگی بزرگسالی کودک، تاثیر و نمود قابل توجهی خواهد‌داشت. اگرچه چگونگی این تاثیر و آثار آن برای ما کاملاً مشخص نباشد و به بررسی خاص نیاز دارد.

بی‌تردید، اولین گام برای درمان هر مشکل روانی، شناخت مقولاتی است که در ایجاد آن موثر بوده‌اند. بعد از مرحله شناخت و آگاهی است که باید راههایی را برای تغییر نگرش و رفتارمان در نظر ‌بگیریم.

آیا با مثبت‌نگری، مثبت‌ سخن‌ گفتن و تاکیدات مثبت؛ می‌توان اعتماد‌به‌نفس لازم را برای ایجاد این تغییرات، در خود به وجود ‌آورد؟

پاسخ این سوال مثبت است. این روش‌ها به ما کمک می‌کند به یک وضعیت مطمئن و پایدار ذهنی دست‌یابیم که در واقع اساس این تغییرات محسوب می‌شود.

متاسفانه ما معمولاً خود را تخریب می‌کنیم که در نهایت باعث سخت‌تر و پیچیده‌تر‌شدن مشکلات‌مان می‌شود.

این روند به طور اتوماتیک اتفاق ‌می‌افتد. یک مثال ساده از این نوع تخریب می‌تواند این تاکید باشد: من برآشفته و مضحک هستم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
مهارت زندگی چیست؟
مهارت های زندگی از منظر سازمان بهداشت جهانی
خودآگاهی چیست؟
مزایای رسیدن به خودآگاهی چیست؟
4 نکته برای بهبود خودآگاهی در روابط
4 ویژگی افرادی که خودآگاهی بالایی دارند
اجزاء و مؤلفه‌های خودآگاهی
شناخت ویژگی های جسمانی
شناخت توانمندی‌ها و استعدادها
شناخت خصوصیات و ویژگی‌های مثبت
شناخت پیشرفت‌ها و موفقیت‌ها
شناخت احساسات
شناخت نقاط قوت و ضعف شخصیت
شناخت ارزش‌ها و باورها در زندگی
ارزش‌های ما در زندگی چیست؟
شناخت هدف، اولین گام موفقیت
عزت نفس چیست؟
اعتماد بنفس چیست؟
تفاوت بین عزت نفس و اعتماد بنفس در چیست؟
نقش والدین در ایجاد اعتماد به نفس در فرزندان
انضباط در خانواده و نقش آن با اعتماد به نفس
رابطه مدرسه و اعتماد به نفس
راه‌هایی برای تقویت اعتماد به نفس در کودکان
قوانین طلایی برای اعتماد به نفس کدامند
ارتباط مثبت اندیشی و اعتماد به نفس
ویژگی‌های افرادی که کمبود اعتماد به نفس دارند، چیست؟
راه‌کارهای افزایش اعتماد به نفس کودکان
بازی ها و فعالیت های برای افزایش اعتماد به نفس در کودکان
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کودک خودآگاه
نویسنده
ناشر چاپینشر مانیان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات76
زبانفارسی
شابک978-622-310-088-8
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کودک خودآگاه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کودک خودآگاه

برای دریافت کتاب کودک خودآگاه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.