معرفی و دانلود کتاب کوروش کبیر

عکس جلد کتاب کوروش کبیر
قیمت:
25000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کوروش کبیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کوروش کبیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کوروش کبیر

کتاب کوروش کبیر تاریخى‌ست رمان مانند، که نگاهی جامع به زندگی، حکومت، جنگ‌ها و میراث کوروش بزرگ داشته و شاهکاری‌ست که توسط هارولد لمب به رشته‌ی تحریر درآمده است.

این کتاب در نوع خود اثری‌ست جاودانه، برای همه‌ی کسانی که دوستدار تاریخ بوده و به دنبال کتابی شیوا و خواندنی در این زمینه هستند. سبک هارولد لمب (Harold Lamb) در نگارش کتاب کوروش کبیر (Cyrus the great) شرح مطالب تاریخ به شکلی داستان‌گونه است. او به توصیف وقایع می‌پردازد که همین موضوع خواندن این کتاب را خوش‌آیند می‌کند.

هارولد لمب به سرزمین‌های گوناگون سفر کرده و معاشرت او با مردم و همچنین مطالعاتش در مورد گذشته و حال آن‌ها، نوشته‌هایش را از لحاظ حقایق تاریخی، خواص روحی و وضع ملت‌های مختلف بسیار تحت تاثیر قرار داده است.

آن چیزی که در این داستان بسیار برجسته و حائز اهمیت است، تصویر ماهرانه‌ای است که هارولد لمب از ظهور و پیشرفت کوروش، شهامت، عدل‌پروری، سیاست کشورگشایی و کشورداری او و... ترسیم می‌کند که در نهایت چکیده اخبار تاریخی باستان خاورمیانه را روایت می‌کند و نویسنده از این طریق، در راه روشن کردن تاریخ یکی از بزرگترین پادشاهان صلح‌پرور جهاندار ایران و یکی از اولین مدافعین حقوق انسان، خدمتی شایسته انجام داده است.

کتاب کوروش کبیر شامل هفت بخش است که در این بخش‌ها به شناخت کوروش، آغاز کودکی در کوهستان، سوگند کوروش، گنج کرزوس، در آتش باختری، بابل سقوط می‌کند، دعوت مغ و پایان کار می‌پردازد.

کوروش (سایرس) نام مشهوری است که در زمان‌های قدیم از رایج‌ترین و شایع‌ترین نام‌هاى مردانه در امریکا بوده است. با این وجود این نام در ابتدا از پادشاهى که در فجر تاریخ جهان زندگى مى‌کرد به دیگران رسیده است.

در بخشی از کتاب کوروش کبیر می‌خوانیم:

کوروش به کاوش غارها مى‌پرداخت و از رفتن از رودها به قله کوه‌ها خسته نمى‌شد. و در این کار به غارهایى تصادف مى‌کرد که در میان جنگل‌هاى ارتفاعات پنهان شده بود و شکارچیان جرأت نزدیک شدن به آن‌ها را نداشتند مگر به عزم شکار بز کوهى. در جوار نهرهایى که از برف‌ها جارى مى‌شد پشت خاره‌سنگ‌ها گودال‌هایى در صخره‌ها باز شده بود.

این گودال‌ها طبیعى به‌ نظر مى‌آمدند تا این‌که یکبار کوروش به یکى از آن‌ها خزید و معلوم شد بیغوله‌اى است با سنگ بریده شده. کف آن‌جا در اثر آتش‌هایى که روشن کرده بودند مانند زغال سیاه شده بود و هنوز خاشاکى در اطراف باقى بود. با خود اندیشید که در گذشته مردم در آن‌جا مى‌زیسته‌اند و مى‌کوشیده‌اند مدخل‌هاى آن‌جاها را پنهان دارند. در پارساگرد کسى از وجود آن بیغول‌هاى پنهان خبر نداشت.

ولى چون کوروش شرح آن‌ها را به همسرش مى‌گفت متوجه شد که کنیزکان کاسپى تا آخر به‌دقت تمام گوش مى‌کردند. البته اگر هم آن‌ها راز آن بیغول‌ها را مى‌دانستند حتماً به کوروش فاش نمى‌کردند. کاسپى‌ها مردمى نحیف و سیاه‌چرده و اولین سکنه فلات بودند. کوروش در دوران طفولیت آن‌ها را به نام مردم باستان یا مردم خاکى مى‌شناخت که مانند موش خرمایى خاک را گود مى‌کردند و با دست حبوبات مى‌کاشتند و محصول درو مى‌کردند و همچنین کوزه مى‌ساختند؛ حتى براى خود با خشت خانه مى‌ساختند.

کمبوجیه اهتمام نمود آنان را وادارد خشت را بپزند و آجر سازند تا در برابر سیل و باران دوام داشته باشد و از شسته شدن با آب باران مصون بماند. همچنین آنان را مجبور نمود براى ذخیره آب به موسم تابستان و خشکسالى با سنگ و شاخه سدّ بسازند.

فهرست مطالب کتاب

دیباچه مترجم
دیباچه
1: نشیمن در کوهستان
2: سوگند کوروش
3: گنج کرزوس
4: در آتش باخترى
5: بابل سقوط مى‌کند
6: دعوت مغ
7: پایان کار
یادداشت مؤلف
یادداشت مترجم
منابعى که مؤلف در پایان کتاب ذکر کرده است
فهرست اعلام

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کوروش کبیر
نویسنده
مترجمصادق رضازاده شفق
ناشر چاپیانتشارات نگاه
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات378
زبانفارسی
شابک978-964-351-269-9
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ ایران، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کوروش کبیر

Amiryazdan Amirhoseini
۱۳۹۹/۷/۲۰
هر ایرانی باید این کتاب بخونه که بدونه ما یه زمان چقدر قدرت داشتیم 💪ولی متاستفانه الان وضعمون اینه😔
فرشته صفرپور
۱۴۰۰/۲/۱۲
به نظرم نمیشه تلاش‌های نویسنده را در نظر نگرفت کتاب بسیارخوب و پر محتوایی ست البته به شرطی که متوجه متن و حوادث بشید من بخاطر سنگین بودم لغات به کار برده و متن ترجیح دادم کتاب دیگه‌ای با سبک روان تر بخونم این نظر من هست و با این وجود باز هم میگم این اصلا از ارزش کتاب و نویسنده کم نمیکنه
FM mm
۱۳۹۹/۱۱/۷
من هنوز این کتاب و نخوندم ولی خیلی چیزا در مورد کوروش کبیر شنیدم که واقعا شگفت انگیز بود و آدم به ایرانی بودنش می‌نازه و وقتی اسلام وارد ایران شد به نظرم این دین کامل و تمدن باستانی ما توانست نقطه‌ی شروع خیلی از اقدام‌ها و پیشرفت‌ها باشد
Lavin Bee
۱۳۹۹/۶/۲
عالیه! من بعضی وقتها که به کوروش کبیر فکر میکنم واقعا اشک از چشام جاری میشه و ناراحت میشم:) خیلی دوسش دارم
محمد حقیقی
۱۴۰۱/۷/۱۴
این اصلا یه کتاب تاریخی نیست
و افسانه است
و بنظرم اصلا منبع مناسبی نیست برای کسی که میخواد درباره‌ی پیشینه‌ی با شکوه و اصیل و بی همتای ایران و هخامنشیان بخونه
مرضیه علیزاده
۱۴۰۲/۱۲/۱۰
کامل و جامع نبود انتظار بیشتری از کتاب داشتم ولی به صورت اجمالی کورش کبیر و زندگی اورا نشان می‌دهد اما گسستگی و کاستی‌های در کتاب بیشمار به چشم می‌خورد
یگانه مالمیر
۱۳۹۹/۱۱/۲۹
من‌ به تاریخ علاقه زیادی دارم و زندگی نامه زنشو خودشو و حتی یکی از زیردستای پسرش وقتی که شاه میشرو می‌دونم
امیر حاتمی
۱۳۹۹/۶/۱۱
بنظرم واجبه یک ایرانی حتما این کتاب رو مطالعه کنه
nazanin fataji
۱۳۹۹/۷/۱۵
واقعا باید هممون یه بارم که شده این کتاب رو بخونیم☺
ایدا شمسی
۱۴۰۱/۸/۲۸
بسیار عالیه پیشنهاد میکنم همه بخونن
آرش آرش
۱۴۰۰/۲/۶
کوروش کبیر را به طور کامل توضیح داد
مشاهده همه نظرات 11

راهنمای مطالعه کتاب کوروش کبیر

برای دریافت کتاب کوروش کبیر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.