معرفی و دانلود کتاب کوسه و ماهی قرمز: روحیه، بهره‌وری و عملکردتان را در زمان تغییر بالا ببرید

عکس جلد کتاب کوسه و ماهی قرمز: روحیه، بهره‌وری و عملکردتان را در زمان تغییر بالا ببرید
قیمت:
۱۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کوسه و ماهی قرمز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کوسه و ماهی قرمز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کوسه و ماهی قرمز: روحیه، بهره‌وری و عملکردتان را در زمان تغییر بالا ببرید

کتاب کوسه و ماهی قرمز، اثر نویسنده‌‌ی معروف و پرفروش دنیای موفقیت، جان گوردون، راهکاری‌ست جامع که با زبانی ساده و کاربردی، به بالا بردن روحیه، بهره‌وری و عملکرد افراد در شرایط سخت می‌کند. جان گوردن در کتاب خود، از مواجهه‌ با تغییرات سخن می‌گوید و با تشبیه آن به یک ماهی کوچکی در دریا، راهکارهای حساب‌شده‌ای را برای پشت‌سرگذاشتن امواج زندگی ارائه می‌کند.

دربار‌ه‌ی کتاب کوسه و ماهی قرمز

خیلی از ما حداقل یک‌بار در برخورد با عدم موفقیت و شکست یا سروسامان نگرفتن کارها، این جمله‌ی تلخ را به زبان آورده‌ایم: «اوضاع ازین بدتر نمی‌شه!» این دقیقا همان وضعیتی بود که جان گوردون (Jon Gordon) نویسنده‌ی کتاب کوسه و ماهی قرمز (The Shark and the Goldfish) وقتی شغل خود را از دست داد، تصور می‌کرد. البته که این واقعیت نداشت؛ چون تنها دو ماه بعد، اوضاع از آن هم بدتر شد و گوردون به ورشکستی کامل رسید. آگاهی از این موضوع خیال هر خواننده‌ای را بابت آن‌چه از جان گوردون می‌خواند راحت می‌کند. مخاطب در آثار این نویسنده قرار نیست با یک نصیحت‌نامه رو‌به‌رو شود. جان گوردون خود از امواج سهم‌ناکی در زندگی عبور کرده و حال، قرار است تجربیات منحصر‌به‌فردش را، را با زبانی ساده و صمیمی برای ما تعریف کند.

او در کتاب کوسه و ماهی قرمز ترجیح می‌دهد به جای صحبت از راهکار‌های بزرگ، از راهبرد‌های ساده اما کاربردی برای بهبود شرایط سخن بگوید. بنابراین برای روشن‌ شدن منظور خود، از شیوه‌ا‌ی داستان‌وار استفاده می‌کند و ماهی کوچکی را به‌تصویر می‌کشد که در اقیانوس رها شده و در آستانه‌ی ورود به تغییرات بزرگ زندگی خود قرار گرفته است. گوردون در کتاب کوسه و ماهی قرمز بیش از همه، به مفهوم «تغییر» می‌پردازد، موضوع نه‌چندان آسانی که همه‌ی ما به آن دچار می‌شویم: تغییر در درآمد، نقل مکان به دفتر کار یا خانه‌ی جدید یا حتی جدایی عاطفی و ... . آماده کردن خود برای تغییر، درست مثل آن‌چه برای ماهی قرمز اتفاق افتاد، واقعیت راحتی نیست. خیلی از ما درست در آستانه‌ی همین تغییرات است که مسیر موفقیت را گم می‌کنیم، به عقب برمی‌گردیم یا حتی رشته‌ی زندگی را از دست می‌دهیم. به همین علت است که لزوم تقویت روحیه، بهره‌وری و عملکرد، بیش از هر چیز، در زمان تغییرات خود را نشان می‌دهد؛ و این همان‌چیزی‌ست که جان گوردون سعی دارد در کتاب تحسین‌شده‌ی خود یعنی کوسه و ماهی قرمز، به ما بیاموزد. با کتاب کوسه و ماهی قرمز و روایت جذاب و آموزنده‌ی آن همراه باشید.

کتاب کوسه‌ و ماهی قرمز برای اولین بار در سال 2009 وارد بازار جهانی شد. نسخه‌ی فارسی این کتاب به همت نشر لیوسا و با ترجمه‌ی فیروزه مهرزاد به دست علاقه‌مندان فارسی زبان رسید.

در نکوداشت کتاب کوسه و ماهی قرمز

  • این داستان، جذاب و با طرحی بسیار ساده است، اما معنای بزرگ‌تری پشت آن نهفته، معنایی که احتمالاً بیش از آن‌چه فکر می‌کنید با شما خواهد ماند. (asimplecookie.com)

کتاب کوسه و ماهی قرمز برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب کوسه ‌و ماهی قرمز پیشنهادی‌ست موثر برای بالا بردن توانایی‌ و عملکرد به ویژه در شرایط سخت و تغیرات در زندگی. این کتاب را به تمامی صاحبان دنیای کسب‌وکار، علاقه‌مندان به حوزه‌ی موفقیت و دغدغه‌مندان خودشناسی و خودسازی توصیه می‌کنیم.

با جان گوردون بیشتر آشنا شویم

جان گوردون (متولد 1971) کارآفرین، سخنران و نویسنده‌ی معروف آمریکایی در حوزه‌ی موفقیت و خودیاری‌ست. او صاحب چندین کتاب راهنمای پرفروش است و تاکنون بیش از 20 کتاب از این نویسنده به چاپ رسیده. گوردون در راه انداختن برنامه‌های آموزشی و دوره تعاملی خودیاری فعالیت مستمر دارد. او همچنین صاحب یک شرکت مشاوره و آموزش مستقر در فلوریدا است. راهبرد‌های عملی جان گوردون، بارها و بار‌ها در سیستم مدارس، دانشگاه‌ها و تیم‌های ورزشی مورد آزمایش قرار گرفته است. از دیگر آثار ترجمه‌شده‌ی این نویسنده می‌توان به «اتوبوس انرژی» و «کلمه‌ای که زندگی‌تان را تغییر می‌دهد» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب کوسه و ماهی قرمز می‌خوانیم

گوردى گفت: «بسیار خوب، حالا من کوسه هستم. باید چه کنم؟»

سامى گفت: «حالا تو مى‌روى تا غذا پیدا کنى. این کارى است که کوسه‌ها مى‌کنند. ما شنا مى‌کنیم و به‌دنبال غذا مى‌گردیم، ترجیحا غذاهاى دریایى. این بهترین روش سالم زندگى کردن است و براى قلب هم بسیار مفید است.»

گوردى گفت: «ولى چطور» ترس و شک به‌سرعت جایگزین تصمیمش براى کوسه بودن شد. من قبلاً هرگز مجبور نبودم غذا پیدا کنم. همیشه کسى بود به من غذا دهد.

«اجازه بده بپذیرم که من کوسه نیستم. من ماهى قرمز هستم. شاید باید تسلیم شوم. من واقع‌بین هستم و سرنوشتم را مى‌پذیرم. موجى که مرا با خودش به اقیانوس آورد، پایان کار من را رقم زد.»

سامى گفت: «نه، این‌قدر تند نرو. شاید ماهى قرمز تسلیم شود، ولى کوسه‌ها هرگز تسلیم نمى‌شوند. پس تسلیم نشو. مطمئنا موج بزرگى تو را با خودش به اقیانوس آورد ولى معنى‌اش نابودى تو نیست. در حقیقت اگر حرف‌هاى سامى پیر را گوش کنى، شاید این اتفاق موهبتى براى تو باشد. مطمئنا اتفاقات بدى هم مى‌افتد. دنیا همیشه مکان مطلوبى نیست. بارها همانند موقعیت الان تو، امواجى از تغییر زندگى‌ات را تغییر مى‌دهند.

آن شرایط باعث گیج شدنت مى‌شود و تو را از حالت توازن بیرون مى‌آورد. ولى من رازى دارم که لازم است بدانى. این رازى است که کوسه‌هاى فوق‌العاده موفق کاملاً از آن آگاهند. چون خیلى مهم است، مى‌خواهم آن را براى تو بنویسم.»

فهرست مطالب کتاب

اعتراف‌نامه
مقدمه
شما کوسه هستید یا ماهى قرمز؟
موجى از تغییر
پذیرفتن امواج تغییر و سوار شدن بر آن
مثبت بمانید
پیشرفت به واسطه‌ى تغییر
مدرسه‌ى تربیت کوسه براى ماهى‌هاى قرمز
مدرسه‌ى کوسه شدن را براى ماهى‌هاى قرمز خودتان افتتاح کنید
چهار مرحله براى پیشرفت در طى تغییرات
سوار امواج تغییرات شوید
غذاى فکر
پیشرفت به واسطه‌ى تغییرات

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کوسه و ماهی قرمز: روحیه، بهره‌وری و عملکردتان را در زمان تغییر بالا ببرید
نویسنده
مترجمفیروزه مهرزاد
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات88
زبانفارسی
شابک978-600-5138-26-9
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کوسه و ماهی قرمز

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کوسه و ماهی قرمز

برای دریافت کتاب کوسه و ماهی قرمز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.