معرفی و دانلود کتاب کوپن

عکس جلد کتاب کوپن
قیمت:
۱۴,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کوپن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کوپن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کوپن

کتاب کوپن نمایشنامه‌ای کوتاه به قلم سپیده خمسه نژاد است. در این اثر، مخاطب ماجرای فراگیری بحرانی جهانی خواهید بود؛ بحرانی که دولت‌ها را به انجام اقداماتی غیرانسانی برمی‌انگیزد... گفتنی است که این اثر، به عنوان یکی از نامزدهای دریافت جایزه‌ی برترین نمایشنامه‌ی جشنواره‌ی تئاتر فجر برگزیده شده بوده است.

درباره کتاب کوپن

نمایشنامه‌ی کوپن از سپیده خمسه نژاد، بر اساس داستان کوتاه «کارت» از «مارسل امه»، نویسنده‌ی فرانسوی‌زبان، به رشته‌ی تحریر درآمده است. در این نمایشنامه، شش پرسونا ایفای نقش می‌کنند:

  • فلگمون: نویسنده
  • مالفرو: سیاست‌مدار
  • مارتا: مستخدم فلگمون
  • روکانتون: پیرمرد همسایه
  • لوست: همسر روکانتون
  • متخصص عشق: زنی خیابانی

ماجراها تماماً در خانه‌ی فلگمونِ نویسنده رخ می‌دهد. در شرح صحنه، درباره‌ی این خانه چنین می‌خوانیم: «یک پنجره در وسط که چشم‌اندازش میدان اصلی شهر است. میز کار و کتابخانه‌ای در یک سمت. اسباب خانه مستعمل اما تمیزند. خانه بیش از آن‌که بیانگر سلیقه فردی فلگمون باشد، نشان از طبقه‌ی خانوادگی او دارد.»

آغاز نمایش با شرح وضعیت بحرانی فراگیری است که تمام جهان را دستخوش معضلاتی نظیر فقر، کمبود آب، کمبود مایحتاج غذایی و مواردی این‌چنینی کرده است. در پی این بحران، دولت طی اقدامی عجیب، تصمیم به جیره‌بندی کردن حیات می‌گیرد. بدین شکل که برای مدت زندگی هر فرد، سهمیه‌ای تعیین می‌کند که از طریق کوپنی به او اعطا می‌شود. در این میان، کوپن روشنفکران جامعه، از همه ناچیزتر است. یا به زبان ساده، ایشان در مقایسه با سایرین، از کمترین حق حیات برخوردارند...

کتاب کوپن توسط انتشارات آواژ در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. این نمایشنامه نخستین بار بر صحنه‌ی تئاتر شهر به اجرا درآمد.

کتاب کوپن مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به جریانِ درام‌نویسی مدرن ایران، مخاطبین اصلی نمایشنامه کوپن از سپیده خمسه نژاد به شمار می‌روند.

با سپیده خمسه نژاد بیشتر آشنا شویم

سپیده خمسه نژاد (متولد سال 1359) شاعر و درام‌نویس ایرانی است. نمایشنامه‌های خمسه نژاد تاکنون در جشنواره‌ها و فستیوال‌های تئاتری گوناگونی در ایران و دیگر نقاط جهان، به روی صحنه رفته‌اند. گزیده‌ای از اشعار وی در ششمین دوره‌ی جایزه‌ی کتاب سال شعر «خبرنگاران» به عنوان اثری شایسته‌ی تقدیر شناخته شد.

از میان کتاب‌های سپیده خمسه نژاد می‌توان به عناوینی چون «کوپن»، «سلمانی وارطان» و «تئاتر و شهر» اشاره نمود.

در بخشی از کتاب کوپن می‌خوانیم

مارتا: مگه روزنامه رو نخوندید؟! دولت آدم‌ها رو بر حسب بی‌مصرف بودنشون طبقه‌بندی کرده و بهشون کوپن زندگی داده. حالا که زندگی جیره‌بندی شده، شما وقتتون رو تلف نکنید، من دارم می‌رم شهرداری، کوپن شما رو هم می‌گیرم.

فلگمون: من فکر کردم فقط در حد طرحه.

مارتا: طرح!... کوپن‌هامون حاضره... مالفرو چیزی به شما نگفته بود؟

فلگمون: مالفرو؟ نه...

مارتا: روکانتون هم رفته کوپن‌هاش رو گرفته. فقط شیش روز توی ماه بهش کوپن دادن در حالی که عروس جوونش پونزده روز تو ماه کوپن داره. حالا مونده با شیش تا کوپن تو ماه چه جوری خانوم خوشگله رو بپاد. من که آب پاکی رو ریختم رو دستش، گفتم روکانتون تو با صد تا کوپن تو ماه هم از پس این دختره برنمیای.

فلگمون: یعنی به ما چند تا کوپن می‌رسه؟

مارتا: این طرح بیشتر مال آدم‌های بی مصرفه، نه برای شما که مدام سرتون تو کتابه. گمونم شما عین سی روز رو کوپن داشته باشید. معلوم نیست چی به سر ما بدبخت بیچاره‌ها می‌یاد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کوپن
نویسنده
ناشر چاپینشر آواژ
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات84
زبانفارسی
شابک978-600-96380-6-2
موضوع کتابنمایشنامه ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کوپن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کوپن

برای دریافت کتاب کوپن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.