معرفی و دانلود کتاب کیمیاگر

عکس جلد کتاب کیمیاگر
قیمت:
14000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کیمیاگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کیمیاگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کیمیاگر

کتاب کیمیاگر یکی از آثار برجسته‌ و پرفروش نویسنده‌ی به نام برزیلی، پائولو کوئیلو، روایتی‌ست جذاب از روح بی‌تابی که در جست‌و‌جوی سلوک و رسیدن است.

کیمیاگر (The Alchemist) با سبکی شبیه به داستان‌های شرقی روایتگر پسر جوانی به نام سانتیاگو است که زادگاهش را رها و به شمال آفریقا می‌رود تا در نزدیکی اهرام مصر گنجی مدفون شده را پیدا کند. او در مسیرش، با زنی کولی، مردی که خودش را پادشاه می‌داند و یک کیمیاگر آشنا شده و نیز عاشق فاطمه، دختر صحرا می‌شود. همه‌ی آن‌ها هدایت‌گر سانتیاگو در مسیر جست‌جویش هستند. پائولو کوئیلو (Paulo Coelho) در این کتاب از جملات قصار و پرمفهومی استفاده کرده که به نوبه‌ی خود داستان را بسیار زیبا و دل‌نشین کرده است.

نویسنده در این رمان به مخاطبان خود این مفهوم را می‌رساند که اگر در زندگی هدفی پر اهمیت دارند، هیچ‌وقت آن را غیرقابل‌ دسترس ندانند و برای آن تلاش کنند زیرا هر چه بیشتر ادامه دهند بیشتر شایسته نتیجه‌ای والا خواهند بود. سانتیاگو در طول سفر خود احساساتی از قبیل اشتیاق، ترس، تنهایی، عشق و حتی شکست را تجربه می‌کند اما همچنان مصمم به راه خود ادامه می‌دهد.

در کتاب کیمیاگر با اتکا به‌ نقد از زندگی روزمره همه‌چیز با تخیل آغاز می‌شود اما در پایان آنچه برای خواننده روشن است تحقق رویا و آرزویی است که محال پنداشته شده بود. سانتیاگو نمادی از تمامی انسان‌هایی است که می‌خواهند برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنند، هرچند دیگران آن را حتی با قوه تخیل خود محال بدانند.

کیمیاگر که در بیش از 150 کشور دنیا انتشار و به بیش از 52 زبان ترجمه شده است، ایده اصلی‌اش از یکی از داستان‌های هزار و یک شب و داستانی کوتاه به نام دو رویابین از خورخه لوئیس بورخس یک نویسنده‌ی آرژانتینی، گرفته شده است.

تا قبل از این کتاب، کوئیلو دوران کاری پر فراز و نشیبی را از سر می‌گذراند، اما با عزمی جزم نویسندگی را به عنوان یک شغل تمام وقت ادامه داد. از دیگر آثار او که در ایران به چاپ رسیده است، می‌توان به خاطرات یک مغ، ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد، کوه پنجم، یازده دقیقه، کنار رود پیدرا نشستم و گریستم، شیطان و دوشیزه پریم، زهیر، ساحره پورتبلو، والکیری‌ها، چون رود جاری باش اشاره کرد.

در بخشی از کتاب کیمیاگر می‌خوانیم:

پیرزن، پسر را به سمت اتاقی در پشت خانه‌اش راهنمایی کرد. این اتاق توسط یک پرده‌ی ریش‌ریش رنگارنگ از اتاق نشیمن جدا شده بود. اتاق حاوی یک میز، تصویری از قلب مقدس مسیح و دو صندلی بود. پیرزن نشست و از جوان خواست که او هم بنشیند. آنگاه دو دست پسر را در دستانش گرفت و به ‌آرامی شروع کرد به دعا کردن.

نحوه‌ی دعا کردنش شبیه به دعای کولی‌ها بود. جوان در طول سفرش تجربه‌ی برخورد با کولی‌ها را داشت. آنان نیز همواره در سفر بودند، با این تفاوت که گله‌ای نداشتند. مردم می‌گفتند که کولی‌ها زندگی‌شان را صرف کلک زدن به این ‌و آن می‌کنند. گفته می‌شد که با شیطان برو بیایی دارند، بچه‌ها را می‌دزدند، آن‌ها را به مخفی‌گاه‌های خود می‌برند و به بردگی می‌گیرند. در کودکی همیشه در حد مرگ می‌ترسید که نکند کولی‌ها او را بدزدند و آنگاه که پیرزن دستانش را در دستان خود گرفت، آن ترس دوران کودکی‌اش دوباره بدو بازگشت.

برای اینکه به خود روحیه دهد، به این اندیشید که آن پیرزن تصویر قلب مقدس مسیح را در اتاقش داشت. نمی‌خواست دست‌هایش بلرزند و ترسش بر پیرزن آشکار گردد. به همین دلیل در دلش دعای «پدر ما» را خواند.

پیرزن که چشم از دستان پسر برنمی‌داشت گفت: «خیلی جالبه» و بعد ساکت شد.
پسر دم‌به‌دم آشفته‌تر می‌گشت. دستانش شروع به لرزیدن کردند و پیرزن این لرزش را حس کرد. پسر سریعاً دستانش را پس کشید.

او که از آمدن به آن‌جا پشیمان بود، گفت: «من نیومدم اینجا که شما کف دستم رو بخونین.» لحظه‌ای به این فکر کرد که حق‌الزحمه‌ی پیرزن را بپردازد و بی‌آنکه چیزی دستگیرش شود آن مکان را ترک کند. داشت به خوابی که دوبار دیده بود، بیش از حد بها می‌داد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کیمیاگر
نویسنده
مترجمساره خسروی
ناشر چاپیانتشارات فرشته
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات144
زبانفارسی
شابک978-622-6428-05-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
14000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کیمیاگر

Shler Doudkanlouyemilan
۱۳۹۸/۳/۲۱
سلام
به تو که پیامم رو دیدی، مطمئن باش دیدن پیام من اتفاقی نیست، این یک نشونه ست، کتاب کیمیاگر هم یک نشونه بود برای من تا دنیارو با دیدی زیباتر ببینم، کتابی فوق‌العاده
میخوام با تمام وجودم فریاد بزنم بگم کیمیاگر کتابیست فوق‌العاده که باید بارها خونده بشه، کتابی پر از شور و شوق زندگی، پر از عشق، پر
پراز مفهوم و...
کتابی بینهایت بینهایت بینهایت مفهوم و آموزنده و زیبا ♥خدایا سپاسگزارم که بااین کتاب آشناشدم، من خیلی نشانه‌های زیبا دیدم بااین کتاب
حتماً این کتاب فوق‌العاده رو بخونید بی‌نظیره
کمال الدین عبداللهی
۱۴۰۲/۴/۱۳
سلام و عرض ارادت خدمت عزیزان کتابراه، کتاب مشهور کیمیاگر از جنبه‌های مختلفی قابل نقادی است. ابتدا اینکه خود کوئلیو اساساً یک کولی است. آداب و رسوم حاکم بر کولی‌ها بسیار قابل توجه است. آن‌ها هنر خاصی ندارند، همواره آواره و بی خانمان هستند، به خانواده با دیدی منفعت طلبانه نگاه می‌کنند آنهم از نوع آن. سخیف زبان‌های مختلفی را کار کرده‌اند چون به جاهای مختلف سفر می‌کنند. آن‌ها کف بین، ساحر، و لا مذهب‌اند. جالب است که قهرمان داستان دقیقا یک کولی است و به تنها چیزی که اعتبار نمیدهد خانواده است اسمش سانتیاگو است که تعلق خاطر مؤلف را به آیین‌های میترایی نشان می‌دهد. درست در پای اهرام مصر که کعبه‌ی ساحران و جادوگران است قهرمان داستان به اشراق می‌رسد. راهنمای او خود یک ساحر کارکشته است. شراب جزو جدایی ناپذیر قصه است همانطور که در زندگی مؤلف هم همینطور است. از میان این همه اسم و دین باید فاطمه انتخاب شودو اسلام، که یک دختر مسلمان دلباخته جوانی شود بی خانمان و کولی. تنها نقطه‌ی امید بخش داستان توجه به قلب و دل و عشق است که اینها هم در منظومه‌ی فکری یک کولی بی اعتبار است. داستان بدرد فیلم‌های بی مایه‌ی هندی می‌خورد که البته فروش زیادی هم دارند و باب طبع خیال پرداز آدمی است.
فهیمه فرجی
۱۴۰۱/۶/۲۱
برای خواندن کتاب بررسی‌های زیادی انجام دادم از نسخه‌هایی که در کتابراه وجود دارن و در اخر این نسخه رو انتخاب کردم واقعا ترجمه بسیار عالی و روان بدون هیچ کم و کاستی رو داشت و این خودش لذت خواندن رو چند برابر میکنه.
قبل خواندن کتاب کیمیاگر هم دیدگاه‌های مثبت و هم منفی راجب کتاب شنیده بودم اما با ان
خواندن از دیدگاه خودم کتاب بسیار عالی هست که کمک میکنه بینش شما تغییر کنه و خواندن این کتاب بنظر من خودش یک نشانه هست و تا وقتی در مدار ان قرار نگیری نمیتونی باهاش ارتباط برقرار کنی.
ممنون از نرم افزار خوب کتابراه✨🌹❤️
ویدا امیدی
۱۴۰۲/۸/۱۴
خیلی تعریف این کتاب رو تو نظرسنجی‌ها خونده بودم برا همین تصمیم گرفتم بخونمش. میشه گفت چیز جدیدی به دونسته‌های من اضافه نشد به جرئت میتونم بگم همه ما مسلمان‌ها با کمترین اطلاعات راجع به دین وخدا شناسیمون این مطالب رو میدونیم چیزی که 1400 سال هست ما میدونیم حالا از زبون وقلم یک نویسنده خارجی احتمالا غیر مسلمان هست که تازه به این نتیجه 1400سال قبل رسیده البته جای تقدیر هست. ولی خب از نظر من چیز جدیدی نیست. باتشکر از کتابراه
مجید تکلی
۱۳۹۸/۱۲/۵
بهترین کتابی که توی عمرم خوندم. به نظرم نباید این کتاب رو خوند، باید خوردش. کلمه به کلمه باید چشید و لذت برد از خوندن این کتاب. به نظرم اثربخش‌ترین و الهام‌بخش‌ترین کتاب توی دنیاست. تعداد دفعاتی که این کتاب رو خوندم قطعا می‌دونم دو رقمی شده. بازم می‌خونمش. این کتاب تاریخ انقضا نداره و تمام عناصر و مفاهیم زندگی سانتیاگو نمادی از سفر زندگی ماست.
امیرحسن غفوری تبار
۱۴۰۱/۹/۱۶
به جرات یکی از قشنگ‌ترین و آموزنده‌ترین کتاب‌های است که تا الان خوندم این کتاب مطالب آموزنده‌ای را در قالب یک داستان زیبا به خواننده منتقل می‌کند و شما در پیچ و تاب‌های داستان، احساسات مختلفی مثل خشم، عشق، ناراحتی و... را همراه با کاراکتر داستان تجربه می‌کنید بهتون پیشنهاد می‌کنم که حتما این کتاب را چندین بار بخونید تا بتونید عصاره‌ی آن را به صورت کامل بیرون بکشید
مهدی حیدری
۱۳۹۸/۵/۱۶
عالی بود یه ترجمه روانی داشت کتابی که هر چند بار بخونی باز هم تازست دیگه به موقعیت‌های بد زندگیت اسم بدبختی و بدشانسی رو نمیزاری به چشم یه فرصت جدید و یه پل نگاه میکنی که تو رو زودتر به زندگی ایده آلت میرسونه اگر داری میخونیش یه بار و ده بار خوندن واسه این کتاب کمه
پرنگ کیخسروی
۱۴۰۲/۹/۴
جالبه مدتها قبل نام این کتاب رو شنیده بودم ولی فراموش کرده بودم چند شب پیش یاد کتاب افتادم ولی نمی‌تونستم نام کتاب رو به یاد بیارم کلی در اینترنت باعناوین مختلف سرچ کردم و بالاخره موفق شدم
‌داستان برایو خیلی جذاب بود طوریکه کل کتاب رو یک روزه خوندم و ایمانم به تقدیر پیش روم بیشتر شدو امیدوارم بتونم با تلاش و جدیت به آرزوهام و رویاهام برسم
mahdiyeh bagheriyan asl
۱۳۹۸/۶/۸
فوق العاده بود کتاب کیمیاگر رو هرکسی شاید درک نکنه ولی واقعیت دنیا اینکه که همه کائنات به زبان واحدی حرف میزنن و اگه انسان یکم تلاش کنه میتونه زبان جهان رو بفهمه. خدا و کائنات با نشونه‌ها با انسان حرف میزنه و این انسان هست که باید معنی نشونه‌ها رو درک کنه. انسان اگه آگاهی بدست بیاره میتونه جواب همه سوالات خودشو بدست بیاره
Milad .A
۱۴۰۲/۱/۱۱
هیچ اتفاقی در جهان بی دلیل رخ نمیده، شاید در برهه‌ای با خودتون فکر کنین بد آوردین ولی بعد از مدتی میبینین که به سود شما شده.
جهان زیبایی‌ها و پیچیدگی‌هایی داره که کمتر کسی بهش توجه میکنه کتاب کیمیاگر دید شما به دنیا و جهان اطرافتون رو باز تر میکنه، شما بعد از خوندن این کتاب دید کامل متفاوتی به مسائل اطرافتون پیدا میکنین
بنفشه محمدی
۱۳۹۹/۱/۲۲
کیمیاگر قطعا کتاب خوبیه اما از دیدگاه من (با شرمساری فراوان) اگر‌ نخونی هم چیز زیادی رو از دست ندادی! تازگیا انقدر کتابای جذاب روانشناسانه گونه ی؟ پر کشش به دستم رسیده که دیگه میتونم بگم اگر کیمیاگر رو نخونده بودم هم چیزی در زندگی من عوض نمیشدبا این وجود کتابیه که طرفداران زیادی داره و ممکنه چراغ راهی برای خیلی‌ها باشه
F
۱۴۰۲/۸/۲۸
درود به همراهان همیشگی کتابراه... کیمیاگر یک اثر جذاب، پر رمز و راز، ساده و در عین حال پیچیده. کتابی زیبا و روان که عشق رو به زیبایی تعریف کرده، جهان و راز اصلی سعادت رو به زیبایی و صراحت بیان کرده. هر چیزی در این دنیا از درون ما نشات میگیره. همواره به ندای قلبتون گوش کنید تا سعادت مند شوید.
Ali H
۱۳۹۹/۱/۵
داستان جالب و سرگرم کننده‌ای بود و به ما می‌آموزه که ساده از کنار اشیاء، اتفاقات و افراد زندگیمون رد نشیم و هر چیز و هر کسی یه نشونه‌ای با خودش به همراه داره که ما خودمونو بهتر بشناسیم و تنها راه شناخت جهان و خدا، شناخت خودمونه و این خودشناسی منشاش قلب انسانه که بتونیم باهاش همنوا بشیم.
ریحانه حافظ
۱۴۰۱/۷/۲۲
کتاب بسیار خوبی بود. داستان کشش فوق العاده‌ای داره. بالا و پایین‌های خوبی داره. درسته که به زبانی ساده و روان نوشته شده ولی نیاز داره بخش‌هایی از کتاب رو باز هم بخونی، بازهم دوباره بخونی تا درکش کنی. واقعا زندگی و دیدگاه شما رو نسبت به زندگی تغییر میده.
Rita .
۱۴۰۱/۳/۱۴
عالی بود خصوصا که ترجمه روانی داشت اول کتاب چاپی‌اش رو گرفتم ولی انقدر ترجمه‌ی بدی داشت که نصفه ولش کردم دوباره از اول از روی این نسخه الکترونیکی خوندم. جزو کتاباییه که احتمالا دوباره میخونمش. ممنون از کتابراه و مترجم عزیز.
مشاهده همه نظرات 225

راهنمای مطالعه کتاب کیمیاگر

برای دریافت کتاب کیمیاگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.