معرفی و دانلود کتاب گرایش‌های چهارگانه شخصیتی

عکس جلد کتاب گرایش‌های چهارگانه شخصیتی
قیمت:
۳۰۰۰۰ ۱۵,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گرایش‌های چهارگانه شخصیتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گرایش‌های چهارگانه شخصیتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گرایش‌های چهارگانه شخصیتی

شناخت درست ویژگی‌های شخصیتی خود و دیگران به ما کمک می‌کند تعامل سازنده‌تری با دنیای پیرامونمان داشته باشیم. کتاب گرایش‌های چهارگانه شخصیتی به قلم گریچن رابین راهنمایی برای شناخت تیپ شخصیتی شما و نقاط قوت و ضعف آن است که به ارتباطاتتان رنگ‌و‌رویی تازه خواهد بخشید. گفتنی‌ست این کتاب جزو آثار پرفروش نیویورک تایمز به‌شمار می‌رود.

درباره‌ی کتاب گرایش‌های چهارگانه شخصیتی

ما در ذهنمان با مجموعه ویژگی‌هایی شناخته می‌شویم که تعاملاتمان با دیگران بر اساس آن‌ها شکل می‌گیرد. این خصایص انتخاب‌های مهم زندگی ما را رقم می‌زنند و سبب می‌شوند بتوانیم با محیط خود سازگاری لازم را به‌عمل بیاوریم. برخی از آن‌ها ذاتی هستند اما در مجموع ذهن ما می‌تواند برای تغییر یا بهبود خود انعطاف به خرج بدهد. البته این به معنای تغییر شخصیت افراد نیست، بلکه شناخت و آگاهی ما از توانمندی‌ها و باورهایمان سبب می‌شود میان نقاط قوت و ضعف خود تعادل ایجاد کنیم. در کتاب گرایش‌های چهارگانه شخصیتی (The Four Tendencies)، گریچن رابین (Gretchen Rubin)، شما را با 4 تیپ شخصیتی اصلی انسان‌ها آشنا می‌کند که هریک به‌نحو متفاوتی گرایش‌ها و تجربیات افراد را رقم می‌زنند.

ما از سنین کودکی تفاوت‌های بارز میان خود و دیگران را درک می‌کنیم و با وجود داشتن اشتراکاتی چون زبان، ملیت، دین و... در محیط‌های مختلفی شکوفا می‌شویم. برخی از گرایش‌های ما کاملاً ذاتی هستند و به شیوه‌ی تربیتی یا جنسیتی‌‌مان ارتباطی ندارند. این‌ها گرایشاتی هستند که با ما به دنیا می‌آیند و وجودشان اجتناب‌ناپذیر است. اما تجربه و دانش سبب می‌شود گرایشاتمان را بشناسیم و با در نظر گرفتن داشته‌هایمان دورنمایی از شخصیت خود به دست بیاوریم.

تیپ‌های شخصیتی طبق تقسیم گریچن رابین به چهار دسته‌ی اصلی حمایتگرها، پرسشگرها، ایثارگرها و عصیانگرها تقسیم می‌شوند که هریک با میزان پاسخگویی مشخصی نسبت به انتظارات متفاوت در افراد بروز می‌کنند. مثلاً حمایتگرها به راحتی انتظارات بیرونی و درونی را پاسخ می‌دهند، اما پرسشگرها تمامی انتظارات را زیر سوال می‌برند و تنها درباره‌ی باور خود نسبت به یک موضوع و انتظارات درونی‌شان پاسخگو هستند. از سوی دیگر ایثارگرها به راحتی انتظارات بیرونی را پاسخ می‌دهند درحالی‌که در برآوردن انتظارات درونی خود در تقلا هستند، و درنهایت عصیانگرها در مقابل هر نوع انتظار درونی و بیرونی مقاومت می‌کنند.

در این کتاب به‌طور کامل با ویژگی‌ هر یک از تیپ‌های شخصیتی، که می‌توانند والدین، همسر، فرزند، همکار یا دوست شما باشند آشنا خواهید شد و درباره‌ی نحوه‌ی تعامل با آن‌ها اطلاعات کافی کسب می‌کنید. هدف این است که بتوانید نقاط ضعف گرایش شخصیتی خود را تحت کنترل دربیاورید، نقاط قوتتان را بشناسید و با اطرافیانتان روابط سازنده‌تری داشته باشید.

کتاب گرایش‌های چهارگانه شخصیتی با ترجمه‌ی سالومه خدابخشی از سوی انتشارات شادن پژواک منتشر شده و در دسترس علاقه‌مندان به کتاب‌های حوزه‌ی روانشناسی قرار دارد.

نکوداشت‌های کتاب گرایش‌های چهارگانه شخصیتی

  • من گریچن رابین را دوست دارم چرا که او به من کمک می‌کند تا خودم و مردم اطرافم را درک کنم. (Cathy Rentzenbrink)

  • شما یاد خواهید گرفت که بر اساس آنچه برای مشخصات شخصیتی خاص خودتان مناسب است تصمیمات بهتری بگیرید، نه آنچه دیگران انتظار دارند یا از شما می‌خواهند. (Chris Guillebeau)

  • این کتاب بلافاصله هر زمینه از زندگی شما را بهبود می‌بخشد و من این را از تجربه شخصی می‌گویم. اگر در روابط عاطفی، شغلی، سلامتی یا اعتمادبه‌نفس خود دچار چالش شده‌اید، درک گرایش و چگونگی آن برای شما تغییردهنده چیزی است که به دنبال آن هستید. (Melissa Hartwig)

  • مسیر رسیدن به خوشبختی از شخصیت شما آغاز می‌شود. در این کتاب، گریچن رابین از خردی متعارف و متناسب با همه مردم استفاده می‌کند و راهی مناسب برای سلامتی، روابط و رفاه را به خوانندگان ارائه می‌دهد. یک اثر خواندنی و قابل توجه از یکی از کاربردی‌ترین داستان‌نویسان کره‌ی زمین. (Tom Rath)

  • گرایش‌های چهارگانه شخصیتی کتابی کاملاً خوش‌ساخت و خوش‌خوان است. گریچن رابین به من آموخت که چرا به عنوان یک شورشی، انتظارات من اغلب با انتظارات دیگران سازگار نیست و به من کمک می‌کند تا دیدگاه ترحم‌آمیزی پیدا کنم. این اثر گام‌های قدرتمندی را ارائه می‌دهد که همه ما می‌توانیم برای برقراری روابط سازنده‌تر با افراد زندگی خود برداریم. (Robert Sutton)

کتاب گرایش‌های چهارگانه شخصیتی مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به حوزه‌های شخصیت‌شناسی و خودشناسی از اطلاعات مفید این کتاب استفاده خواهند کرد.

با گریچن رابین بیشتر آشنا شویم

نویسنده آثار پرفروشی چون «بهتر از قبل»، «آرامش درونی»، «پروژه شادی»، «شادی در خانه» و «نظم بیرونی» کسی جز گریچن رابین نیست. او خود را مشاهده‌گری مدرن در عرصه زندگی انسان و مسیر نشاط و سرزندگی معرفی می‌کند. رابین دیدگاه‌های خود را درباره شادکامی انسان در وبلاگ و پادکست خود با نام چطور شادتر باشید با گریچن رابین، در میان می‌گذارد. این مجموعه پادکست‌ها جوایزی را نیز به خود اختصاص داده‌اند.

او در گذشته در دادگاه عالی ساندرا دی اوکانر به عنوان کارمند فعالیت می‌کرد. رابین مدرک دانشگاهی‌اش را از دانشگاه حقوق ییل گرفت و هم‌زمان با تحصیل به عنوان سردبیر نشریه بررسی حقوقی ییل، مشغول به کار شد. از سخنرانی‌های مهم و برجسته او می‌توان از سخنرانی در مجموعه کنفرانس‌های تد اکس و مجموعه سخنران لینکداین را نام برد.

در بخشی از کتاب گرایش‌های چهارگانه شخصیتی می‌خوانیم

وقتی کار با اهداف عصیانگرها هم‌سو باشد، آن‌ها سرِ کار شکوفا می‌شوند. عصیانگرها می‌توانند خیلی پُرکار باشند، اما معمولاً تنها در صورتی که به آن‌ها اجازه داده شود به شیوه‌ی خودشان کار خود را انجام دهند. هر چه رئیس‌گیری و نظارت کمتری داشته باشند، بهتر کار می‌کنند، هرچند شگفت این که حقیقت دارد که برخی از عصیانگرها برای نادیده گرفتن و فشار آوردن، واقعاً به ساختار نیاز دارند. بسیاری از عصیانگرها به خوبی به یک چالش یا به یک ترغیب پاسخ می‌دهند و در محیطی که کارشان را به شیوه‌ی خود انجام دهند شکوفا می‌شوند. یک عصیانگر توضیح داده است:

«در اولین شغلم بعد از دانشگاه، در یک شرکت بزرگ مشاوره کار می‌کردم. رئیس محشری داشتم. او یک پروژه‌ی سخت به من داد و گفت: «ببین، اینجا یه مشکل بزرگی هست. من نمی‌دونم چطوری حلش کنم، تو بهش بپرداز. تا سه ماه دیگه با یه جواب بیا سراغم. اگه چیزی سر راهت قرار گرفت بهم زنگ بزن.» من تحت آن شرایط بهترین کارم را انجام دادم. آن را دوست داشتم. اما بعد او آن جا را ترک کرد و رئیس جدیدی پیدا کردم که می‌خواست مدیریت میکرو روی من داشته باشد و همه چیز را چک کند. کارم به جایی کشید که شغلم را ترک کردم و شرکت خودم را راه‌اندازی کردم.»

دقت کنید که رویکرد عدم مداخله‌ی این رئیس، در حالی که برای یک عصیانگر بسیار موثر است، ممکن است برای یک ایثارگر جواب ندهد. در حالی که عصیانگرها عاشق چالش هستند، اغلب با کارهای پیش پا افتاده و تکراری دست به گریبان هستند که بسته به محل کار، ممکن است چیز مهمی باشد یا نباشد. یک عصیانگر خودش را این‌گونه توصیف کرده است:

«به منظور غلبه بر شکست کاملم در کارهای روزمره، به سختی روی چیزهایی کار می‌کنم که واقعاً از آن‌ها خوشم می‌آید، یعنی چالش‌های بزرگ و جالب. من خیلی موفق هستم، اما فکر کنم با توجه به اینکه اینقدر سخت کار می‌کنم باید موفق‌تر باشم. کلی از کار من جبران کمبودهای موجود در مناطق روزمره است.»

فهرست مطالب کتاب

گرایش شما
فصل اول: چهار گرایش
فصل دوم: گرایش خود را مشخص کنید
فصل سوم: شناخت حمایت‌گر
فصل چهارم: سروکار داشتن با یک حمایت‌گر
فصل پنجم: پرسش‌گر
فصل ششم: سروکار داشتن با یک پرسش‌گر
فصل هفتم: چطور ایثارگرها می‌توانند مزایا و معایب این گرایش را مدیریت کنند؟
فصل هشتم: سروکار داشتن با یک ایثارگر
فصل نهم: عصیان‌گر
فصل دهم: سروکار داشتن با عصیان‌گر
فصل یازدهم: وقتی چهار گرایش با هم جفت می‌شون
فصل دوازدهم: صحبت کردن ثمربخش با هر گرایش
فصل سیزدهم: گرایش ما هر آنچه باشد می‌توانیم یاد بگیریم نقاط قوت آن را مهار کنیم
تقدیر و تشکر 
ارزیابی چشمگیر چهار گرایش گرچن رابین
درباره‌ی نویسنده 

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گرایش‌های چهارگانه شخصیتی
نویسنده
مترجمسالومه خدابخشی
ناشر چاپی شادن پژواک
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات279
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۳۰۰۰۰ ۱۵,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گرایش‌های چهارگانه شخصیتی

قربانعلی خدایاری
۱۴۰۱/۱۲/۲۶
بعد از خواندن کتاب متوجه خواهید شد چه نوع شخصیتی دارید و اطرافیان شما چه نوع شخصیتی دارند.
این موضوع به شما کمک خواهد کرد تا رابطه خود را با خودتان و اطرافیان‌تان را بهبود ببخشید.
داشتن آگاهی از طرز فکر افراد باعث برطرف شدن بسیاری از سوتفاهم‌ها خواهد شد.
ساده کردن پیچیدگی‌های روابط انسانی و و
بسیار مفید موثر است. هرچند به نظرم هنوز جای کار مطالعه بسیاری وجود دارد ولی گرچن رابین توانسته نوری بر تاریکی بیفکند و راه جدیدی برای ما بگشاید.
نادانی ما درباره تفاوت‌های فردی شخصیتی موجب انتظارات نابجا از خود و اطرافیان می‌شود که این کتاب توانسته به بخشی از نیاز ما پاسخ دهد.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب گرایش‌های چهارگانه شخصیتی

برای دریافت کتاب گرایش‌های چهارگانه شخصیتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.