معرفی و دانلود کتاب گفت‌ و گوهای اوریانا فالاچی

عکس جلد کتاب گفت‌ و گوهای اوریانا فالاچی
قیمت:
21000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گفت‌ و گوهای اوریانا فالاچی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گفت‌ و گوهای اوریانا فالاچی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گفت‌ و گوهای اوریانا فالاچی

در کتاب گفت‌ و گوهای اوریانا فالاچی مخاطب هفت مصاحبه‌ی جنجالی و روشنگری خواهید بود که اوریانا فالاچی، خبرنگار فقید ایتالیایی، با برخی از بزرگ‌ترین رهبران سیاسی جهان در طول قرن بیستم (از جمله محمدرضا شاه پهلوی و آیت‌الله خمینی) ترتیب داده بوده است. این اثر توسط غلامرضا امامی، از زبان ایتالیایی به فارسی ترجمه شده است.

درباره کتاب گفت‌ و گوهای اوریانا فالاچی

قرن بیستم قرنِ قهرمانان بزرگ عرصه‌ی سیاست بود؛ عصرِ دیوان و فرشتگانی که یک به یک از میان ملت‌های گوناگون ظهور کرده و با اقدامات خوب و بدِ خویش، سرزمین خود و بعضاً تمام دنیا را به سمت‌وسویی تازه هدایت نمودند. در کتاب گفت‌ و گوهای اوریانا فالاچی (Interview with History) بناست پای صحبت برخی از مهم‌ترینِ این قهرمانانِ سیاسی بنشینید.

کتاب حاضر از هفت گفت‌وگویی تشکیل شده که اوریانا فالاچی، ژورنالیست مطرح ایتالیایی، با برخی از رهبران سیاسی بزرگ جهان در سده‌ی اخیر، به انجام رساند. هفت چهره‌ای که حاصل مصاحبه‌شان با اوریانا فالاچی در کتاب پیش رو گرده آمده عبارتند از: آیت‌الله خمینی، رهبر انقلاب اسلامی ایران؛ مهندس مهدی بازرگان، اولین نخست‌وزیر ایران پس از انقلاب اسلامی؛ سرهنگ معمر قذافی، رهبر سابق کشور لیبی؛ آریل شارون، نخست‌وزیر سابق اسرائیل؛ لخ والسا، رهبر انقلاب ضدکمونیستیِ لهستان؛ میه چیسواف راکوفسکی، نخست‌وزیر سابق کشور لهستان؛ و سرانجام، محمدرضا پهلوی، آخرین شاه ایران.

آنچه مطالعه‌ی مصاحبه‌های حاضر در کتاب گفت‌ و گوهای اوریانا فالاچی را دوچندان جذاب، و چه بسا واجب و ضروری می‌کند، صرف نظر از جذابیت و اهمیتِ سوژه‌های این مصاحبه‌ها، شخص مصاحبه‌‌گر، یعنی اوریانا فالاچی است؛ روزنامه‌نگاری که به جرئت یکی از صادق‌ترین و شریف‌ترین فعالان عرصه‌ی مطبوعات در سده‌ی بیستم بود. خواندن کتاب پیش رو گواهی بی‌چون‌وچرا بر این واقعیت است که فالاچی، در مقام یک روزنامه‌نگار، هیچ ابایی از جست‌وجوی حقایق و گزارش آن‌ها به مخاطبین خود نداشت. چنان‌که از لحن او در مصاحبه‌های هفت‌گانه‌ی کتاب حاضر پیداست، در نهاد فالاچی ابداً نشانی از ترس و تردید و منفعت‌طلبی نبوده است. علاوه بر این‌ها، او در مقام روزنامه‌نگار و مصاحبه‌گر از شمّی بی‌نظیر و هوشی سرشار برخوردار بود. به نحوی که گاه با تنها یک پرسش ساده، تمام تناقضاتِ موجود در ادعاهای سوژه‌ی مصاحبه‌ی خود را برملا می‌ساخت.

درباره‌ی کتاب گفت‌ و گوهای اوریانا فالاچی، این نکته نیز گفتنی است که مطالعه‌ی آن برای مخاطبین ایرانی دارای جذابیتی به مراتب بیشتر است. چه، سه شخصیت از میان هفت شخصیتِ حاضر در این کتاب، مردان سیاستِ ایران بوده‌اند.

در پایان، ذکر نکته‌ای خالی از فایده نیست، و آن این‌که اوریانا فالاچی هرگز شخصاً کتابی با عنوان گفت‌ و گوهای اوریانا فالاچی از خود به انتشار نرسانید. مطالبی که در کتابی با این نام گرد آمده، جملگی پس از مرگ او، توسط دیگران در قالب اثری واحد تنظیم شده و به انتشار رسیدند. (در نسخه‌ی انگلیسی این اثر مصاحبه‌های دیگری نیز وجود دارد، که بنا به دلایلی، به ترجمه‌ی فارسیِ کتاب راه پیدا نکرده‌اند.)

گفتنی است که کتاب گفت‌ و گوهای اوریانا فالاچی به همت غلامرضا امامی به فارسی ترجمه شده و توسط انتشارات افق در دسترس علاقه‌مندان به دو حیطه‌ی تاریخ و سیاست قرار گرفته است.

کتاب گفت‌ و گوهای اوریانا فالاچی مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به آشنایی دقیق‌تر و عمیق‌تر با تاریخ جهان در دوران معاصر، بیش از همه از مطالب موجود در کتاب گفت‌ و گوهای اوریانا فالاچی بهره خواهند گرفت.

با اوریانا فالاچی بیشتر آشنا شویم

اوریانا فالاچی (Oriana Fallaci) به سال 1929، در عصر استیلای بنیتو موسولینی بر ایتالیا، در این کشور دیده به جهان گشود. در آستانه‌ی جوانی به تمایل و استعداد ادبی خود پی برد و تصمیم گرفت قدم در مسیر نویسندگی بگذارد؛ دست حوادث ابتدا فالاچی جوان را به سمت فعالیت‌های مطبوعاتی سوق داد. زمانه‌ای که وی در آن می‌زیست، آبستن حوادثی بی‌شمار بود، و او که به عنوان خبرنگار شامه‌ای تیز و روحیه‌ای جسور داشت، تلاش‌های فراوانی کرد تا تاریخ قرن بیستم را از دلِ جریانات دوران‌ساز آن برای نسل‌های بعدی بازگو کند؛ در همین راستا باید گفت که مصاحبه‌های او با رهبران و سیاستمدارانی چون هنری کیسینجر، گاندی، قذافی، یاسر عرفات، محمدرضا شاه و آیت‌الله خمینی، بسیار جالب توجه و خواندنی‌اند. بسیاری از این مصاحبه‌ها بعدها به صورت کتاب نیز منتشر شدند.

فالاچی در سال 2006، در سن هفتاد و هفت سالگی از دنیا رفت.

برخی از مهم‌ترین کتاب‌های وی عبارتند از: «پنه‌لوپه به جنگ می‌رود»، «جنس ضعیف»، «زندگی، جنگ و دیگر هیچ»، «هفت گناه هالیوود»، «نامه به کودکی که هرگز متولد نشد».

جوایز و افتخارات اوریانا فالاچی

- برنده‌ی جایزه‌ی بانکارلا در سال 1970
- برنده‌ی جایزه‌ی ویارجیو در سال 1979
- دریافت دکترای افتخاری از کالج کلمبیا (شیکاگو)
- برنده‌ی جایزه‌ی روزنامه‌نگاری سنت وینسنت در سال‌های 1967 و 1971
- دریافت جایزه‌ی شجاعتِ «آنی تیلور» به دلیل مبارزاتِ قلمی علیه فاشیسم ایتالیایی
و...

در بخشی از کتاب گفت‌ و گوهای اوریانا فالاچی می‌خوانیم

آقای نخست‌وزیر، جمله‌ایست که شما اغلب تکرار می‌کنید: «به دست من چاقویی داده‌اند، ولی چاقویی است که فقط دسته دارد و تیغه را سایرین در دست دارند» بنابراین از شما می‌پرسیم، چه‌قدر به حساب می‌آید، بلکه چه‌قدر به حساب نمی‌آید، دولتی که شما نخست‌وزیر آن هستید؟

این سؤال خوبی است. ولی سؤالی است که به سادگی نمی‌شود به آن پاسخ گفت. مثل این است که از من بپرسید امروزه چه کسی در ایران حکومت می‌کند و اگر به شما بگویم که من حکومت می‌کنم درست نیست. اگر بگویم که امام خمینی به تنهایی حکومت می‌کند، این هم صحیح نیست. اگر بگویم که گروهی از مردم حکومت می‌کنند، این هم جواب روشن و واضحی نیست. نقش من نقش ضعیفی است. از طرفی به خاطر واقعیتی که در این‌جا انقلاب شده است، یک انقلاب واقعی. از طرف دیگر به خاطر نفوذ عظیم امام خمینی بر روی ملت، نفوذی بی‌سابقه و بی‌نظیر که از هفتاد سال پیش به این طرف در تاریخ ایران، همانند نداشته است. پس می‌توانم بگویم که از نقطه‌نظر رسمی، بله دولت حکومت می‌کند، ولی از نقطه‌نظر ایدئولوژیکی و انقلابی امام خمینی حکومت می‌کند، یا شورای انقلاب، یا کمیته‌های انقلاب، یا پاسداران انقلاب. ایشان رابطه‌ای که با توده‌ی ملت دارند یک رابطه‌ی بسیار بسیار به‌خصوصی است چون ایشان و توده یک جور فکر می‌کنند، با یک منطق سخن می‌گویند، با یک اشاره‌ی ایشان، ملت می‌فهمد ایشان چه می‌خواهند. غیر از این باید از دادگاه‌های انقلاب بگویم:

شخصیت‌های صاحب قدرت روحانی که به بهانه‌ی ادامه‌ی انقلاب خیلی از شهرها را اداره می‌کنند تا دل‌تان بخواهد باعث به وجود آمدن مسائل و مشکلاتی شده‌اند... اوضاع و احوال آسانی نیست.

بله در حقیقت شما کاری جز این‌که تهدید به استعفا کنید، نمی‌کنید. مایلید که درباره‌ی این موضوع صحبت کنیم؟

فهرست مطالب کتاب

دیباچه
در حاشیه‌ی مصاحبه با امام خمینی
در حاشیه‌ی مصاحبه با مهندس مهدی بازرگان
امام خمینی
بازرگان
لخ والسا
راکووسکی
شارون
قذافی
محمدرضا پهلوی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گفت‌ و گوهای اوریانا فالاچی
نویسنده
مترجمغلامرضا امامی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات216
زبانفارسی
شابک978-600-353-124-0
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه، کتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه الکترونیک
21000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گفت‌ و گوهای اوریانا فالاچی

آناهیتا خزایی
۱۴۰۱/۱۰/۱۸
فالاچی جسور و بی‌باک و غبطه‌آور است.
زنی که دنیا را آرام آرام قدم زد و به سخن با افرادی نشست که شاید ورق تاریخ را به وجودشان دگرگون ساخته‌اند.
ترجمه به نسبت خوانش سختی دارد و علائم نگارشی ضعیف‌اند و فرق مصاحبه کننده (فالاچی) و مصاحبه شونده به هیچ عنوان قابل تمیز نیست (دست‌کم در نسخه‌های ios). و

اگر مشکل از سیستم‌ عامل اجرایی‌ست که هیچ.
اما اگر مربوط به ترجمه‌ی بد اثر باشد، کمی نا‌ امید‌کننده است.
یا اگر فن ترجمه چنین است که به نسخ ضبط شده شبیه باشد که مکث فاصله‌ای میان سخنان نیست، بهتر بود که در حالت کتبی رعایت می‌شد تا خواندن متون راحت‌تر باشد.
باری چیزی از جذابیت و هیجان خواندن سخنان افرادی که بسیاری چون ما هیچ‌گاه فرصت رویارویی با آنان را نداشته، کم نکرده و بلکه جایی کتاب را پایین نخواهید گذاشت.
هرچند که بهتر بود بازنگری‌ای در آنچه فالاچی از بسیاری از این‌ اشخاص می‌پنداشت انجام میشد اما حیف که مرگ، تیغ بی‌رحمش را بر حنجره‌ی یک نویسنده‌ی قابل کشاند و فالاچی امروز نیست تا نظرش را پس از تحولات بسیار این رهبران و فجایع کشورشان بگوید.
مهدی حمیدی
۱۴۰۲/۶/۲
کتاب گفتگوهای آریانا فلاچی کتابی بسیار ارزنده حاوی مسائل بسیار بسیار مهمی می‌باشد که با گذشت زمان بر ارزش آن‌ها افزوده نیز شده است به دلیل مشخص شدن زمان صحت و سقم ادعاهای هر طرف مشخص شده و غبار زمان از روی ادعاها کنار رفته آن‌ها را به بارزترین شکل ممکن در معرض دید و قضاوت خواننده قرار می‌دهد. گفتگو با شاه، خمینی، بازرگان و قذافی برای ملت ما بسیار ارزنده و حاوی مطالب مفید بعضاً ناراحت کننده می‌تواند باشد به هر حال خواندن این کتاب از نظر تاریخی و تجزیه تحلیل مسائل روز حاوی نکات ارزنده‌ای خواهد بود و پیشنهاد می‌کنم
محمد قهرمانی
۱۴۰۲/۱۰/۲۴
کتاب فوق را به دقت مطالعه کردم. به خصوص بخش‌های مربوط به مصاحبه با امام خمینی، مهندس بازرگان و شاه برایم بسیار جالب بود. با مطالعه این مصاحبه‌ها می‌توان تا حدودی به روحیات و اخلاق زمامداران اشاره شده در کتاب پی برد. در پایان نکته‌ای که برایم جالب بود بی پروایی خانم فالاچی در گفتگو با تمام افراد و و بیان نظرات شخصی نظر مردم کشورهای غربی در مورد اشخاص مصاحبه‌ شده بود. مطالعه این کتاب برای افراد علاقه‌مند به تاریخ معاصر مفید می‌باشد.
آدری
۱۴۰۱/۷/۱۰
ترجمه در بعضی جاها ضعیفه، در کل به نظرم کتاب سودمندی نبود
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب گفت‌ و گوهای اوریانا فالاچی

برای دریافت کتاب گفت‌ و گوهای اوریانا فالاچی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.