معرفی و دانلود کتاب گفت‌ و گوهای سرنوشت‌ساز

عکس جلد کتاب گفت‌ و گوهای سرنوشت‌ساز
قیمت:
99000 تومان - 10.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گفت‌ و گوهای سرنوشت‌ساز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گفت‌ و گوهای سرنوشت‌ساز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گفت‌ و گوهای سرنوشت‌ساز

کری پترسون، رون مک میلان، آل سویتزلر و جوزف گرنی در کتاب گفت‌ و گوهای سرنوشت‌ساز راز برقراری ارتباط کلامی مؤثر را به مخاطبان خود می‌آموزند. با مطالعه‌ی این کتاب قادر می‌شوید تا در موقعیت‌های گوناگون و در مواجهه با افراد مختلف واکنش‌های مناسبی از خود نشان دهید و زندگی خود را بهبود ببخشید. لازم به ذکر است کتاب نامبرده جوایز و افتخارات فراوانی را از آن نویسنده‌اش کرده.

درباره‌ی کتاب گفت و گوهای سرنوشت‌ساز

تصور کنید در رابطه‌ی عاطفی‌ای قرار دارید که شریک شما نیازهایتان را به رسمیت نمی‌شناسد. هر بار که می‌خواهید در این باره با او سخن بگویید، به هیچ چیز دست نمی‌یابید و در نهایت، همه‌ی سخن‌ها به مشاجره ختم می‌شود. در چنین شرایطی از ترسِ از دست دادن شریک زندگی‌تان، سکوت پیشه می‌کنید و تصمیم می‌گیرید عطای برقراری رابطه‌ی سازنده و ارتباط مؤثر با او را به لقایش ببخشید!

کارمند شرکتی هستید، اما با افرادی همکار شده‌اید که گویی هیچ وظیفه‌ی دیگری در زندگی خود ندارند، مگر کارشکنی در کارهای شما! در مقابل، رئیسی دارید که امکان گفت‌وگو با او وجود ندارد و هیچ عذر و بهانه‌ای را هم نمی‌پذیرد. شما مانده‌اید و کارهای به‌سرانجام‌نرسیده و یک رئیس بدخلق.

دانشجو هستید، لازم است با یکی از هم‌کلاسی‌هایتان در یک پروژه‌ی کلاسی همکاری داشته باشید، با این وجود به نظر می‌رسد که همه‌ی کارها بر دوش شماست و هم‌کلاسی‌تان هیچ‌کدام از کارها را برعهده نمی‌گیرد. چطور می‌توانید با او صحبت کنید، بی‌آن که از پروژه‌ی درسی انصراف دهد و یا مشاجره‌ای میانتان شکل بگیرد؟

اگر شما نیز در موقعیت‌هایی مشابه قرار داشته‌اید، زمان آن رسیده که یک بار برای همیشه به چرخه‌ی بی‌پایان ارتباط‌های مخرب پایان ببخشید و شیوه‌ی گفت‌وگوی مؤثر را فرا بگیرید. کتاب گفت و گوهای سرنوشت ساز (Crucial Conversations) که مشترکاً به قلم چهار نویسنده به رشته‌ی تحریر درآمده، کتابی کارآمد در همین زمینه است. رون مک میلان (Ron McMillan)، آل سویتزلر (Al Switzler)، کری پترسون (Kerry Patterson) و جوزف گرنی (Joseph Grenny)، نویسندگان کتاب نامبرده تکنیک‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهند که از طریق به‌کار بستن آن‌ها قادر می‌شوید اصول صحیح رفتاری را فرا بگیرید و روابط خود را بهبود ببخشید.

بسیاری از ما تصور می‌کنیم اگر با دیگران تعارضی پیدا می‌کنیم، موضوع تنها اختلاف بر سر درستی یا نادرستی یک مسأله است. اغلب این امر را در نظر نمی‌آوریم که بر خلاف آنچه که تصور می‌شود، ما انسان‌ها واقعیت مشترکی را تجربه نمی‌کنیم. به عبارت روشن‌تر، درک ما از اتفاقاتی واحد، اساساً با دیگری متفاوت است. از این روست که ما موظفیم هنگام برقراری ارتباط با یکدیگر، ابزارهای لازم را فراهم آوریم و تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا بتوانیم در حد امکان خود را به جهان فرد دیگر نزدیک کنیم. آموختن مهارت‌های ارتباط مؤثر تا حد زیادی تعیین می‌کند که روابط ما تا چه اندازه عمیق باشند و نحوه‌ی زیست ما چگونه رقم بخورد.

نویسندگان کتاب گفت و گوهای سرنوشت ساز گام‌به‌گام با شما همراه می‌شوند تا رازِ رقم زدن گفت‌وگوهای سازنده را فرا بگیرید. برای ادامه‌ی رابطه با افرادی که دوستشان داریم (یا راهی جز برقراری ارتباط با آن‌ها نداریم)، چاره‌ای نیست مگر گفت‌‌وگو، تفکر و بازاندیشی در نحوه‌ی ارتباط با آن‌ها و همچنین شنیدن صداهای گوناگون افراد. کتاب حاضر شما به شما در این امر یاری می‌رساند.

گفت و گوهای سرنوشت ساز

کتاب گفت و گوهای سرنوشت ساز بدون شک یکی از بهترین کتاب‌های حوزه‌ی ارتباطات در سرتاسر جهان به شمار می‌آید. این اثر پرفروش به گواه بسیاری از خوانندگان می‌تواند روابط و در پی آن زندگی شخصی و شغلی شما را دگرگون سازد. از ویژگی‌هایی که کتاب نامبرده را از سایر آثار مشابه در این زمینه متمایز می‌کند، زبان ساده، روشن و لحن شیوا، در عین ارزش علمی بالای محتوایش آن است.

در ادامه، برای آشنایی بیشتر، نام برخی از فصول کتاب گفت و گوهای سرنوشت ساز را ملاحظه می‌کنید: «چطور متقاعدکننده صحبت کنیم و نه خشن»، «گفت‌وگوی سرنوشت‌ساز چیست؟»، «استاد شدن در داستان‌سازی»، «امنیت گفت‌وگو را برقرار کنید» و «ابزارهایی برای آماده شدن و یادگیری».

سعید یاراحمدی کتاب گفت و گوهای سرنوشت ساز را به فارسی برگردانده و نشر آموخته به سال 1397 آن را روانه‌ی بازار کرده است. این کتاب چندین مرتبه تجدید چاپ شده و نسخه‌ای که مقابل شماست، جدیدترین ویراست اثر نامبرده است. گفتنی است کتاب حاضر با عنوان «مذاکرات سرنوشت‌ساز» و «گفت‌وگوهای حساس» نیز ترجمه شده و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است. سخن را کوتاه می‌کنیم؛ این شما و این اصولی‌ترین راه‌های افزایش تواناییِ برقراری گفت‌وگوی صحیح و به‌قاعده...

جوایز و افتخارات کتاب گفت و گوهای سرنوشت‌ساز

  • در فهرست پرفروش‌ترین عناوین نیویورک تایمز
  • در فهرست پرفروش‌ترین عناوین واشنگتن پست
  • در فهرست پرفروش‌ترین عناوین وب‌سایت آمازون

نکوداشت‌های کتاب گفت و گوهای سرنوشت‌ساز

  • از آن دست کتاب‌هایی است که زندگی افراد را دگرگون می‌کند... (قسان قطب، رئیس استلارجنز در خاورمیانه)

  • کتاب گفت‌وگوهای سرنوشت‌ساز شیوه‌ی ارتباط میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان تغییر داده است. (وب‌سایت آمازون)

  • ای کاش که این کتاب سی سال پیش به دست من رسیده بود! این اثر به من کمک کرد تا همسر، پدر، برادر و مدیر بهتری باشم. (رون مک‌ بی، مدیر مالی ارشد شرکت اینگرام)

  • پس از مطالعه‌ی این کتاب، فکر می‌کنم برای صحبت با هر کسی درباره‌ی هر چیزی آمادگی دارم. کتاب گفت‌وگوهای سرنوشت‌ساز اولین سال مدیریت من در مدرسه را به موفقیت بزرگی تبدیل کرد. (تری ثورنتون، متخصص آموزشی، مدرسه‌ی ابتدایی لوتر برنسون)

  • بیشتر کتاب‌ها وعده‌های بی‌شماری مقابل خوانندگان ردیف می‌کنند، اما کتاب گفت و گوهای سرنوشت‌ساز وعده‌هایش را عملی می‌سازد! این کتاب مهارت‌ها و تکنیک‌های نوینی را برای ارتباط مؤثر ارائه داده است. (Dain M. Hancock)

  • هر اثری که بتوانید با محتوای آن ارتباط برقرار کنید و مفاهیمش قابل فهم، علمی و کاربردی باشند، کتاب نیرومندی است. همه‌ی ویژگی‌هایی که برشمردم، در کتاب گفت‌وگوهای سرنوشت‌ساز بود. (چارانجیت لهل، رئیس بخش توسعه و آموزش شرکت تاتااسکای، هند)

  • با توجه به اینکه مدیرعامل سازمانی با کارکنان زیاد بودم، با گفت‌وگوهای سرنوشت‌ساز زیادی روبه‌رو بوده‌ام. طی تصدی این سِمت، از این کتاب به‌عنوان راهنما استفاده کردم که در هر گفت‌وگو کمک بسیار زیادی به من کرد. (جوآن برایسون، مدیر عامل انجمن پزشکی ارگان)

  • همیشه فکر می‌کردم توانایی‌های ارتباطی خوبی دارم! اما چهار مرتبه این اثر را مطالعه کردم و می‌توانم بگویم زندگی من را دگرگون کرده است. این اولین باری است که در زندگی شجاعتی را دارم که در ارتباط با هر موضوعی، با هر کسی سخن بگویم. کتاب گفت‌وگوهای سرنوشت‌ساز از مهم‌ترین کتاب‌هایی است که تا کنون خوانده‌ام. (دیو هیل، کارآفرین، ان‌اس‌اِی جوس پلاس)

کتاب گفت و گوهای سرنوشت‌ساز مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به کتاب‌های حوزه‌ی ارتباطات و روابط عمومی از مطالعه‌ی کتاب گفت و گوهای سرنوشت‌ساز لذت و بهره می‌برند. همچنین، اگر در برقرار ارتباط کلامی با اطرافیان خود دچار مشکل هستید، کتاب حاضر برای شما نوشته شده است.

با نویسندگان کتاب گفت و گوهای سرنوشت ساز بیشتر آشنا شویم

رون مک میلان، آل سویتزلر و جوزف گرنی سه کارآفرین برجسته‌ی فعال در حوزه‌ی اقتصادند که علاوه بر فعالیت‌های تجاری، به کار نوشتن و ایراد سخنرانی نیز اشتغال دارند.

کری پترسون از موفق‌ترین نویسندگان عصر حاضر است. از او مقالات بی‌شمار و کتاب‌های متعددی به انتشار رسیده که اغلب آن‌ها در فهرست کتاب‌های پرفروش قرار دارند و افتخارات متعددی را از آن نویسنده‌ی خود ساخته‌اند. کری پترسون دانش‌آموخته‌ی دانشگاه استنفورد است و موفق به دریافت چندین جایزه و افتخار شده که در ادامه نام برخی از آن‌ها را مطالعه می‌کنید:

  • برنده‌ی جایزه‌ی بهترین مربی سال
  • پرفروش‌ترین نویسنده‌ی نیویورک تایمز
  • برنده‌ی جایزه‌ی فارغ‌التحصیلان برجسته در سال 2004 از از دانشگاه Brigham Young
  • و ...

جملات برگزیده کتاب گفت‌وگوهای سرنوشت‌ساز

  • کلمات خوب ارزش زیاد و هزینه‌ی کمی دارند. (جورج هربرت)

  • بزرگ‌ترین کشف نسل من این است که انسان می‌تواند با تغییر نگرش ذهنی‌اش، زندگی خود را تغییر دهد. (ویلیام جیمز)

  • می‌توانم در هر بحثی درباره‌ی هر موضوعی در برابر هر شخصی پیروز شوم. همه این را می‌دانند و در دورهمی‌ها با من هم‌کلام نمی‌شوند. اغلب، برای اینکه به من احترام بگذارند، اصلاً به آن دورهمی دعوتم نمی‌کنند. (دیو بری)

در بخشی از کتاب گفت‌وگوهای سرنوشت‌ساز می‌خوانیم

هر بار به خودمان می‌آییم و می‌بینیم که در حال سر و کله‌ زدن با دیگران، مشاجره، اجتناب کردن یا رفتار با روش‌های ناکارآمد دیگری هستیم، به این دلیل است که نمی‌دانیم چطور معانی را به اشتراک بگذاریم. به جای شرکت در یک تبادل نظر سالم، بازی‌های احمقانه و بچگانه‌ای انجام می‌دهیم که برایمان گران تمام می‌شوند.

برای مثال، گاهی اوقات ترجیح می‌دهیم سکوت کنیم. بله قربان می‌گوییم و دهن‌مان را باز نمی‌کنیم. یعنی، در مقابل افرادی که در مسند قدرت‌اند، قرار نمی‌گیریم. یا ممکن است در خانه به عزیزان‌مان بی‌محلی کنیم. با این شیوه‌ که شبیه شکنجه است به عزیزان‌مان بی‌اعتنایی می‌کنیم تا با ما بهتر رفتار کنند (چه منطقی در این رفتار نهفته است؟).

گاهی اوقات برای اینکه منظورمان را برسانیم به ایما و اشاره، طعنه، شوخی‌های نیش‌دار، کنایه و نگاه نفرت‌آمیز تکیه می‌کنیم. خودمان را مظلوم نشان می‌دهیم و تظاهر می‌کنیم واقعاً هدف‌مان کمک کردن است. می‌ترسیم مستقیم فردی در گروه را مقصر بدانیم و با این امید که آن شخص خودش متوجه منظورمان می‌شود، تمام گروه را برای مشکل به وجود آمده سرزنش می‌کنیم. شیوه هر چه که می‌خواهد باشد، ولی روش کلی یکی است. معنا را از مخزن دریغ می‌کنیم و به سکوت پناه می‌بریم.

در سایر مواقع، نمی‌دانیم چگونه در تبادل نظر شرکت کنیم، پس معنایمان را با زور وارد مخزن می‌کنیم. به خشونت متوسل می‌شویم، به هر چیزی از دستکاری‌های ظریف و نامحسوس گرفته تا حمله‌های لفظی روی می‌آوریم. طوری رفتار می‌کنیم که انگار همه چیز را می‌دانیم و امیدواریم افراد استدلال‌هایمان را بپذیرند. به امید اینکه استدلال دیگران پذیرفته نشود، آن‌ها را بی‌اعتبار می‌کنیم. سپس برای باز کردن راه‌مان، از هر رفتار زورگویانه‌ای استفاده‌ می‌کنیم، حتی شاید به بقیه آسیب بزنیم. قدرت را از رئیس عاریه می‌گیریم؛ با سخنان جانب‌دارانه به افراد حمله می‌کنیم؛ نظرهایی می‌دهیم که به دیگران صدمه می‌زنند. البته، هدف همیشه یک چیز است، سایرین را متقاعد کنیم دیدگاه‌مان را بپذیرند.

اکنون، شرح می‌دهیم چطور عناصر متفاوت دست‌به‌دست یکدیگر می‌دهند تا ما را وارد چنین موقعیت‌هایی کنند. وقتی ریسک بالاست، اختلاف نظر وجود دارد و احساسات شدیدند، اغلب در بدترین حالت خودمان هستیم.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجم
نظر خوانندگان درباره‌ی این کتاب
مقدمه‌ی استفان کاوی بر ویراست جدید
مقدمه‌ی استفان کاوی بر ویراست نخست
پیشگفتار نویسندگان
سپاسگزاری نویسندگان
فصل اول. گفت‌وگوی سرنوشت‌ساز چیست؟ و چه کسی به آن اهمیت می‌دهد؟
فصل دوم. استاد شدن در گفت‌وگو‌های سرنوشت‌ساز؛ قدرت تبادل نظر
فصل سوم. با خواسته‌ی قلبی‌تان شروع کنید؛ چگونه روی خواسته‌ی واقعی‌تان متمرکز بمانید
فصل چهارم. بررسی کردن را یاد بگیرید؛ از کجا بفهمیم امنیت گفت‌وگو در خطر است
فصل پنجم. امنیت گفت‌وگو را برقرار کنید؛ چگونه امنیت گفت‌وگو را برقرار کنیم تا تقریباً درباره‌ی هر چیزی صحبت کنیم؟
فصل ششم. استاد شدن در داستان‌سازی؛ چگونه وقتی عصبانی هستیم، ترسیده‌ایم یا اذیت شده‌ایم به تبادل نظر ادامه دهیم
فصل هفتم. تعیین مسیر؛ چطور متقاعدکننده صحبت کنیم، نه خشن. چطور کار به این‌جا رسید؟
فصل هشتم. کشف مسیرهای دیگران؛ وقتی دیگران عصبانی می‌شوند یا سکوت می‌کنند چطور حرف‌شان را بشنویم
فصل نهم. دست به کار شوید؛ چگونه به گفت‌وگوهای سرنوشت‌ساز جامه‌ی عمل بپوشانیم و از آن‌ها نتیجه بگیریم
فصل دهم. بله، ولی... توصیه‌هایی برای موارد دشوار
فصل یازدهم. جمع‌بندی نهایی؛ ابزارهایی برای آماده شدن و یادگیری
سخن آخر. مطالبی که در ده سال گذشته در زمینه‌ی گفت‌وگوهای سرنوشت‌ساز آموخته‌ام

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گفت‌ و گوهای سرنوشت‌ساز
نویسنده، ، ،
مترجمسعید یاراحمدی
ناشر چاپینشر آموخته
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات280
زبانفارسی
شابک978-600-8237-58-7
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک
99000 ت - 10.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گفت‌ و گوهای سرنوشت‌ساز

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب گفت‌ و گوهای سرنوشت‌ساز

برای دریافت کتاب گفت‌ و گوهای سرنوشت‌ساز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.