معرفی و دانلود کتاب فریب ایکاروس: تا کجا حاضرید اوج بگیرید؟

عکس جلد کتاب فریب ایکاروس: تا کجا حاضرید اوج بگیرید؟
قیمت:
77000 تومان - 8.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فریب ایکاروس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فریب ایکاروس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فریب ایکاروس: تا کجا حاضرید اوج بگیرید؟

ست گودین در کتاب فریب ایکاروس سعی دارد با بیانی ساده، قوانین کهنه‌‌ در کسب موفقیت را از ذهن‌ها بزداید و نگرشی نوآورانه و هنرمندانه را در دیدگاه حرفه‌ای مخاطب بگنجاند. او با شرح داستان‌هایی از زندگی افراد موفق به ما یادآور می‌شود که پرواز و پذیرش موقعیت‌های جدید در آسمان اهدافمان، همیشه به معنای سقوط نیست.

درباره‌‌ی کتاب فریب ایکاروس

ایمن حرکت کنید! از منطقه‌ی امن خود جدا نشوید! از ایده‌های دورودراز چشم بپوشید و به دستاوردهای ساده‌ی خود قانع باشید! این‌ها نصیحت‌هایی هستند که بارها در مسیر حرفه‌ای در گوشمان زمزمه شده. ست گودین (Seth Godin) در کتاب محبوب خود، فریب ایکاروس (The Icarus Deception) نظر دیگری را مطرح می‌کند. او به ما یادآور می‌شود چطور نگرش‌های محافظه‌کارانه همچون یک سدّ ذهنی، مسیر پیشرفت و موفقیت را به‌رویمان بسته‌اند.

همواره یک شخصیت اساطیری به‌عنوان مثالی ناب برای دوری جستن از خطر بازگو شده است: ایکاروس، شخصیت اساطیری یونان باستان، محو زیبایی و شکوه خورشید شده بود، علی‌رغم توصیه‌های پدر، ایکاروس به امید رسیدن به خورشید و با بال‌هایی که پدرش ساخته بود در آسمان اوج ‌گرفت، بالا و بالاتر رفت تا زمانی که موم‌ِ پرهایش آب شدند و او را به زمین افتاد...

شاید این داستان در ابتدا منطقی و آموزنده به‌نظر بیاید، اما ست گودین در کتاب خود به‌ ما نشان می‌دهد چطور داستان ایکاروس بیشتر به یک فریب می‌ماند! البته که بیشتر افراد ما را به خطرپذیر نبودن سوق می‌دهند. همین نکته است که اغلب از ما کارمندانی سازگار و مطیع ساخته؛‌ اما نویسنده بخش مهم‌تر و فراموش‌شده‌ی افسانه‌ی ایکاروس را بار دیگر به ما یادآور می‌شود: پدر ایکاروس به او گوشزد کرده بود بیش از اندازه پایین نیز پرواز نکند، زیرا رطوبت دریا بال‌های او را خراب‌ خواهد کرد. بله، درست است که پرواز در سطوح پایین همیشه به ما احساس امینت می‌دهد، اما در حقیقت، پرواز در پایین، هیچ‌وقت موفقیت طولانی‌ برایمان به همراه نخواهد داشت.

نویسنده‌ی کتاب فریب ایکاروس به ما می‌گوید کسی خود را به پرواز در سطوح پایین عادت دهد، با استاندارد‌هایی کمتر از آنچه شایسته‌ است تطبیق داده می‌شود و به‌راحتی نمی‌تواند خود را در پله‌ی بعدی و موفقیت‌های بیشتر تصور کند. راز رسیدن به موفقیت پایدار، پرواز در حیطه‌ی درست و اصولی‌ مسیر حرفه‌ای‌ست. اما چگونه؟ ست گودین داستان‌های جالبی تعریف می‌کند از افرادی که اوج‌گرفتن به سمت اهداف را تجربه کرده‌اند و موفق نیز شده‌اند. او پرواز در اوج را به هنر تشبیه کرده و قدم‌به‌قدم با شما پیش می‌آید تا هنر پرواز کردن در آسمان بزرگ اهداف خود را فرا بگیرید. با کتاب فریب ایکاروس و نکات جذاب آن همراه باشید.

این کتاب برای اولین بار در سال 2012 وارد بازار نشر جهانی شد. همچنین نسخه‌ی فارسی آن به همت نشر آموخته و با ترجمه‌ی سعید یاراحمدی در دسترس علاقه‌مندان فارسی‌زبان قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب فریب ایکاروس

  • هدف این کتاب الهام بخشیدن به مردم برای خلق آثاری معنادار است که دیگران را تحتِ‌تأثیر قرار می دهد و در عین حال از نظر مالی مقرون‌به‌صرفه است. (اِکانامیک‌ تایمز)

  • اغلب ما چند ایده‌ی خوب در سر داریم که نیاز به تأیید دارند، سؤالاتی داریم که نمی‌توانیم پاسخی برای آن‌ها پیدا کنیم یا اهی تنها نیاز داریم به سمت جاده‌ای ناشناخته حرکت کنیم. این کتاب می‌تواند براهنمای خوبی برای همه‌ی این‌ موارد باشد. (سایت وردپرس)

کتاب فریب ایکاروس برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب آموزنده به تمام کسانی که می‌خواهند با استفاده از اصول راهبردی، مسیر پیشرفت در کسب‌وکار خود را سرعت ببخشند پیشنهاد می‌شود. کتاب فریب ایکاروس همچنین پیشنهاد ویژه‌ای‌ست به مدیران، معلمان و مشاورینی که دیگران را در مسیر حرفه‌ای خود یاری می‌دهند.

با ست گودین بیشتر آشنا شویم

ست گودین (متولد 1960) سخنران، کار‌آفرین، وبلاگ‌نویس و نویسنده‌ی آمریکایی دنیای کسب‌وکار است. او علاوه بر تحصیل در دو رشته‌ی علوم کامپیوتر و فلسفه در دانشگاه تافتس، دارای مدرک MBA از دانشگاه استنفورد نیز می‌باشد. گودین تاکنون 19 کتاب پرفروش در زمینه‌ی مدیریت کسب‌وکار نوشته که بسیاری از آن‌ها به ده‌ها زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده‌اند. هریک از این کتاب‌ها عناوین و جوایز مختلفی را برای او به ارمغان آورده‌‌اند. او همچنین از معروف‌ترین وبلاگ‌نویسان جهان در عرصه‌ی کسب‌وکار است. وبلاگ معروف ست گودین تاکنون راهنمای هزاران نفر در ارتقاء حرفه و کسب‌وکارشان بوده.

جملات برگزیده‌ی کتاب فریب ایکاروس

  • انقلاب‌ها آشوب به پا می‌کنند و همین آن‌ها را انقلابی می‌کند.
  • جهان پر از افرادی عادی است که دست به کارهایی خارق‌العاده می‌زنند.
  • افراد موفق کنج راحتی‌شان را با رفتارهایی هماهنگ می‌کنند که آن‌ها را ایمن نگه می‌دارد.
  • ارزشی که خلق می‌کنیم به میزان اطلاعات ارزشمندی که می‌توانیم بسازیم، اعتمادی که می‌توانیم به دست آوریم و میزان نوآوری‌مان بستگی دارد.

در بخشی از کتاب فریب ایکاروس می‌خوانیم

می‌توانید با نگاه کردن به آینه‌ی عقب، کارتان را انجام دهید و برای بازآفرینی چیزی تلاش کنید که در بازار موفق بوده است. این میانبری برای جلب نظر دیگران و دوری از انتقاد است. هر چه باشد، اگر فقط کاری را انجام دهید که پیش‌تر انجام شده است، ایراد آن چگونه می‌تواند گناه شما باشد؟

هر چند اقتصاد ارتباطی به خودش زحمت توجه به تکرارکنندگان و خسته‌کننده‌ها را نمی‌دهد. خودش را برای تعامل یا گفت‌وگو درباره‌ی چیزهای معمولی به زحمت نمی‌اندازد.

اینکه سراسر روزتان را با این خیال بگذرانید که بهترین کارتان با آنچه انبوه افراد می‌خواهند، چه‌اندازه هماهنگ است، فقط اتلاف وقت است. آینده پیش‌پینی‌ناپذیر است و اگر همه چیزتان را روی چیزهای پیش‌پینی‌ناپذیری شرط‌بندی کنید که به نظرتان در ارتباطی عالی با ایده‌هایتان هستند، به احتمال بسیار راه به جایی نمی‌برید. هنگامی که به چیزی تکیه می‌کنید که نمی‌توانید تضمین کنید، متعهد شدن بسیار سخت است. باز هم می‌گویم، رفتن به این مسیر نتیجه عکس خواهد داشت و در آن به پیامدی که امیدوارید نمی‌رسید.

هنرمند به‌سرعت می‌فهمد یگانه صدایی که ارزش پذیرش دارد، صدای ذوق هنری است. البته که باید حوزه‌ی کاری خود را خوب بشناسید. در دانش تخصصی سرآمد شوید. دلسوز مشتریان‌تان باشید و به اینکه کارتان چه‌اندازه روی آن‌ها تأثیر می‌گذارد، بسیار اهمیت دهید. همه‌ی این‌ها کارهای خوبی است و باید انجام شود، ولی...

ولی باید هر چه دل‌تان می‌خواهد بسازید. نه برای تشویق شدن از سوی دیگران و وابستگی به تشویق آن‌ها و نه برای اینکه فقط می‌خواهید پیامد کارتان را ببینید. نه، آن را بسازید چون به ساخت آن متعهدید. تعهد کارساز است زیرا می‌توانید مطمئن باشید برای کسانی که هنرتان را می‌بینند بهترین نیت‌تان، مهارت‌تان و بیشترین دلسوزی‌تان را به کار گرفته‌اید.

فقط زمانی برای برقراری ارتباط با کسی فرصتی پیدا می‌کنید که هنری بیافرینید که به درد همه نخورد. ولی جای شگفتی دارد که اگر کارتان با کسی ارتباط برقرار کند این ارتباط سرآغازی برای ارتباط با افراد بسیاری خواهد شد و کارتان را بسیاری می‌پسندند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجم
پیوست مترجم
پیشگفتار نویسنده
بخش صفر. هنر، کنج راحتی و شانسی که فقط یک بار به آدم رو می‌کند
بخش نخست. اقتصاد ارتباطی از ما هنرآفرینی را مطالبه می‌کند
بخش دوم. افسانه، جوسازی و کامی‌وازا
بخش سوم. سرسختی و هنر و کاری که ارزش انجام دارد
بخش چهارم. شرمساری، آسیب‌پذیری و برهنگی
بخش پنجم. برای هنرآفرینی باید مانند هنرمند فکر کنید. برای برقراری ارتباط باید انسان باشید.
پیوست نخست. داستان زندگی چهارده هنرمند واقعی
پیوست دو. الفبای هنرمندی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فریب ایکاروس: تا کجا حاضرید اوج بگیرید؟
نویسنده
مترجمسعید یاراحمدی
ناشر چاپینشر آموخته
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات256
زبانفارسی
شابک978-622-665049-6
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های کارآفرینی
قیمت نسخه الکترونیک
77000 ت - 8.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فریب ایکاروس

حسین محمدوند هلیلا
۱۴۰۲/۱۲/۱۷
باسلام اگه واقعا دنبال ثروت و هستی پس با این کتاب راهکارشو یاد بگیر
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب فریب ایکاروس

برای دریافت کتاب فریب ایکاروس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.