معرفی و دانلود کتاب صوتی اینم شد زندگی!؟

عکس جلد کتاب صوتی اینم شد زندگی!؟
قیمت:
۴۶۸۰۰ 32760 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اینم شد زندگی!؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اینم شد زندگی!؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی اینم شد زندگی!؟

مجموعه داستانی در ژانر طنز تلخ از نویسنده توانای ترکیه‌ای، عزیز نسین. کتاب صوتی اینم شد زندگی!؟ شامل چند داستان کوتاه از این نویسنده می‌شود که با نقد معایب اجتماعی جامعه ترکیه موضوعاتی همچون خرافات، کژبینی و کوته‌فکری مردم کشورش را به سخره گرفته است.

درباره کتاب صوتی اینم شد زندگی:

عزیز نسین در تمام آثار خود از عنصر طنز، آن هم به صورت تند و نیش‌دار برای بیان مفاهیم اجتماعی استفاده کرده که این مهم‌ترین ویژگی قلم او به شمار می‌آید. از جمله ویژگی‌های جالب نوشته‌های نسین آن است که در ایران محبوبیت فراوانی دارد و می‌توان شباهت محیط فرهنگی - سیاسی ترکیه با فضای فرهنگی - سیاسی ایران را علت اصلی آن دانست و درواقع محتوای انتقادیِ نوشته‌های او برای خواننده ایرانی آشنا به نظر می‌رسد؛ به همین دلیل او نویسنده‌ای نام آشنا در بین خوانندگان ایرانی به شمار می‌آید.

کتاب اینم شد زندگی!؟ یکی از آثار نسین در ژانر طنز تلخ به شمار می‌آید که در آن به برملا کردن معایب اجتماعی دوران خود پرداخته است. او از طریق نقد وضعیت اجتماعی کشوری که در آن زندگی می‌کند، راهکارهایی را برای گذر از این معایب به مخاطب خود ارائه کرده است. بسیاری او را به عنوان منتقدی بی‌رحم اما خوش‌زبان می‌شناسند که با رعایت انصاف از همه انتقاد می‌کند و مسئولیت تقصیرها را تنها بر گردن حکومت نمی‌اندازد!

این نویسنده محبوب در کتاب صوتی اینم شد زندگی!؟ خرافات، کوته‌فکری و کژبینی مردم زمانه‌اش را نقد می‌کند و با ایجاد توازنی دلنشین در این نقدها، روش رهایی و گذر از این چالش‌ها را نیز ارائه می‌کند. طنز تلخی که او در این اثر از آن بهره برده است، باعث برملایی هرچه بیشتر معایب اجتماعی شده و مخاطب را به تفکر وامی‌دارد.

کتاب صوتی اینم شد زندگی مناسب چه کسانی است؟

اگر به ادبیات طنز و داستان‌های کوتاه علاقه دارید، شنیدن کتاب صوتی اینم شد زندگی می‌تواند برایتان تجربه لذت‌بخشی را رقم بزند.

با عزیز نسین بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده و طنزنویس برجسته اهل ترک در سال 1915 به دنیا آمد. او در طول دوران زندگی خود، منتقد شدید سنت‌گرایی و جزم‌اندیشی بود. عزیز نسین (Aziz Nesin) با دیدگاه‌های سیاسی خود چندین بار به زندان افتاد، اما قلم وی هرگز بر اثر فشارها کند نشد. او از طنز به‌عنوان سلاحی استفاده کرد تا به‌وسیله آن با جهل و ستم مبارزه کند.

آثار نسین تا به امروز به زبان‌های مختلفی ترجمه شده است. ازجمله کتاب‌های مشهور او می‌توان به «دندان‌های مردم را نشمارید»، «خانه‌ای روی مرز»، «عروس محله»، «خاطرات یک‌مرده»، «مگه تو مملکت شما خر نیس؟» و «بره‌ای که گرگ شد» اشاره کرد. از افتخارات عزیز نسین نیز می‌توان به دریافت نخل طلای مسابقهٔ بین‌المللی طنز ایتالیا و جایزه خارپشت طلایی بلغارستان اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی اینم شد زندگی می‌شنویم:

بهترین روزهای دورهٔ کودکی من چند روزی بود که در جزیرهٔ هیبلی بودم. خانهٔ آقای نهاد خیلی قشنگ بود. از آنجا دریا به‌خوبی معلوم می‌شد. من از صبح تا شب بازی می‌کردم. کسی هم با من کاری نداشت. مثل بچه‌های محلهٔ جراح پاشا موقع بازی‌کردن مسخره‌ام نمی‌کردند. زن آقای نهاد خیلی مهربان و مهمان‌دوست بود.

آقای نهاد هم خیلی باوقار بود. کراوات می‌زد و این خیلی مهم بود. در میان اشخاصی که می‌شناختم کسی نبود که مثل آقای نهاد مؤدب باشد. شلوارش همیشه اتو داشت. کفش‌هایش از تمیزی برق می‌زد. او را با عمو قالب مقایسه می‌کردم. آیا کدامشان داناترند؟ کدامشان بیشتر سرشان می‌شود؟ و خودم جواب می‌دادم لابد آقای نهاد بیشتر می‌داند که او را مأمور گمرک کرده‌اند.

پدرم راست می‌گفت. او هر شب مشروب می‌خورد. آقای نهاد پسری هم داشت به نام قهرمان. جوان خوش‌قیافه‌ای بود. منو خیلی دوست داشت. داخل خانهٔ آن‌ها غازهای زیادی بودند. من با غازها دوست شده بودم. همیشه به آن‌ها نان می‌دادم و آن‌ها هم مرا می‌شناختند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
34 دقیقه
این طور آمده اما این طور نخواهد رفت / خاطرات مادرم
26 دقیقه
فرقب و فینه
32 دقیقه
مدرسه دولتی
34 دقیقه
در جنگ نجات ترکیه دشمن را چه کسی سرکوب کرد؟
41 دقیقه
گاری ترق و تروق
33 دقیقه
بچه‌‏‏های کاخ روبرو
37 دقیقه
یک عیب
40 دقیقه
چه غازهای قشنگی
40 دقیقه
اولین نامه عاشقانه
21 دقیقه
سیاه پوست خرفت
41 دقیقه
قسمت دوم
43 دقیقه
شیرینی عید
43 دقیقه
آن‏‏ها که پوچ کشیده بودند
41 دقیقه
احساس گناه
45 دقیقه
نامه‌‏‏ای از انور فرات
33 دقیقه
فراری مدرسه
20 دقیقه
با چشمی اشک آلود در بیمارستان

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی اینم شد زندگی!؟
نویسنده
مترجمرضا همراه
راویحمید یزدانی
ناشر چاپیانتشارات نگاه
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۴۶۸۰۰ 32760 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی اینم شد زندگی!؟

بابک رحمانیان
۱۴۰۲/۱/۱۲
قبل از هر چیز و قبل از اینکه فراموش بشه باید تشکر کنم بابت کار صدا برداری و موزیک‌های انتخاب شده و همینطور اجرای اثر که توسط جناب حمید یزدانی صورت گرفته. اما در مورد این اثر عزیز نسین باید بگویم که برخلاف آثار دیگر او، خبری از دست مایه طنز نیست ولی همچنان شنیدنی و در واقع داستان تلخیست که به بخشی و از زندگی نامه نویسنده مربوط میشود خواننده در حین شنیدن داستان زندگی عزیز نسین، تصویری از ترکیه آنروز را هم خواهد دید و اینکه ترکیه امروز چه مسیری را طی کرده. در این داستان مشابهت‌های بسیاری را در خیلی از عقاید آن دوره و دیروز وامروز ما که باعث گرفتاری‌های ماست و منشاء آن جهل است را میبینم مانند رفتارها و عقایدی که پدر عزیز نسین داشته. اوج درد دل و شکایت نویسنده در قسمت "سیاه پوست خرفت " آمده که در آن جا علت نوشتن این کتاب را توضیح داده و اینکه چرا نویسنده شده و چرا طنز نویس شده. من از این کتاب هم خیلی خوشم آمد و لذت بردم هرچند که همراه آن غمگین شدم و گریه کردم و هر چند که اوایل کتاب به نظرم ملال آور بود.
محسن حسینی
۱۴۰۲/۳/۲۴
سالیان قبل دو کتاب از عزیز نسین خونده بودم یکی دیوانه بالای بام و آن دیگری خر مرده بود ذهنیتی که با خوندن اون کتابهای که همش مخاطب رو وادر به تبسم میکرد راجع به خود نویسنده پیدا کرده بودم با شنیدن این کتابش بکل تغییر کرد. واقعا که گاهی از زور درده که خنده پدید میاد
نازنین
۱۴۰۲/۲/۱۱
عشق و درود
من شیفته آثار عزیز نسین بودم و هستم این اثر از نظر سبک متفاوت بود تلخیِ طنزش به طنزش غالب بود ولی بسیار ارزش شنیدن داشت و زیبا بود
ممنون ماه آوا
ممنون کتاب راه
yasaman khamsepour
۱۴۰۰/۱۱/۱۱
همه‌ی مادرها خوبن اما تو از همه‌ی مادرها بهتری...
فکر می‌کردی عکس گرفتن گناه است...
علیرضا جاجرمی
۱۴۰۱/۲/۱۲
علی رغم باقی نوشته‌های عزیزنسین کتابی جالبی با محتوای کارآمد یا جالب نیست
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی اینم شد زندگی!؟

برای دریافت کتاب صوتی اینم شد زندگی!؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.