معرفی و دانلود کتاب ۲۰ سال جوان‌تر

عکس جلد کتاب ۲۰ سال جوان‌تر
قیمت:
65900 تومان - 6.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ۲۰ سال جوان‌تر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ۲۰ سال جوان‌تر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ۲۰ سال جوان‌تر

باب گرین نویسنده‌ی کتاب ۲۰ سال جوان‌تر، در طول چند سال، تلاش کرده جنبه‌های موثر بر یک زندگی سالم و پرطراوت را بررسی کند و با بهره‌گیری از آخرین پژوهش‌ها در این زمینه‌ها، راهکارهایی عملی برای جوان‌تر ماندن ارائه دهد.

با انتخاب عنوان ۲۰ سال جوان‌تر برای این کتاب، ممکن است برخی آن را ادعایی اغراق آمیز بپندارند؛ اما این روزها، بیشتر مردم به گونه‌ای زندگی می‌کنند که آن‌ها را در معرض پیری زودرس قرار می‌دهد. اگر سلامتی خود را به دست آورید، آن را حفظ کنید، و به دنبال تندرستی بیش‌تر باشید، تغییر عمده‌ی شرایط، اغراق آمیز نخواهد بود.

این مساله کاملا پذیرفته شده است که با افزایش سن، بدن دست‌خوش تغییرات مشخصی می‌شود و تا حدی، این تغییرات اجتناب‌ناپذیر هستند. حتی آثار هنری‌ای که در نور طبیعی و شرایط دمایی نگهداری می‌شوند، سرانجام دچار فرسایش می‌گردند. با این حال، چیزی که کم‌تر آشکار شده، این است که سبک زندگی و تصمیم‌های روزمره ما، از جمله عوامل دخیل در میزان پیر شدن ما و تسریع آن هستند.

در واقع بسیاری از آن چیزهایی که ما به‌ عنوان پیری می‌شناسیم چین و چروک، افزایش وزن، ضعف حافظه، کمبود انرژی، برخی بیماری‌ها اساسا با گذشت زمان، ارتباطی ندارند، بلکه نتیجه‌ی مستقیم یک زندگی بی‌تحرک، رژیم غذایی نامناسب، کمبود خواب، مراقبت ناکافی یا عدم مراقبت از پوست، استرس بیش از اندازه و حتی یک نگرش ناامیدانه هستند. پس اگر این عادت‌ها وارونه شوند اگر تحرک بیش‌تری داشته باشید، غذاهای سالم و افزاینده‌ی طول عمر بخورید، خواب خوب و کافی داشته باشید، از پوست‌تان محافظت و آن را تغذیه کنید و مثبت‌اندیش باشید نشانه‌های پیری نیز وارونه خواهند شد.

برخی مردم این پیام را دریافته‌اند که سبک زندگی‌شان به‌ راستی می‌تواند زمان را به عقب بازگرداند؛ اما برخی این پیام را به اشتباه این‌ گونه تفسیر کرده‌اند که باید هر برنامه‌ی ضامن جوانی ماندگار را با شوق فراوان دنبال کرد. تمرین‌های شدید ورزشی، رژیم‌های غذایی سخت و طاقت‌فرسا، درمان‌های هورمونی اثبات‌ نشده و عمل‌های جراحی زیبایی ممکن است در نگاه اول، راه‌هایی سریع و موثر برای بازگرداندن جوانی‌ به‌ نظر برسند؛ اما بیش‌تر وقت‌ها، تاثیری غیر سازنده دارند. در عوض، آن‌چه در کتاب ۲۰ سال جوان‌تر (20years younger) به شما پیشنهاد می‌کنیم، راهبردهایی طبیعی و علمی هستند که بدن و ذهن شما را به بهترین وضعیت می‌رسانند و حتی سن فیزیولوژیک شما را کاهش می‌دهند. در واقع هدف این نیست که به شما کمک کنیم تا به نوجوانی خود باز گردید، بلکه به شما کمک می‌کنیم تا طولانی‌ترین، پربارترین و سالم‌ترین زندگی را در پیش بگیرید و قوی، پرانرژی، هوشیار و با اعتماد به‌ نفس بمانید و سن‌تان شما را محدود یا ناتوان نکند؛ به دیگر سخن، سن‌تان مساله‌ای جزئی خواهد بود؛ چیزی که روی گواهی‌نامه‌ی رانندگی‌تان درج خواهد شد؛ اما نشانه‌ی سلامتی یا توانایی‌های شما نیست.

باب گرین (Bob Greene) پنجاه سالگی را رد کرده‌ است و همیشه به‌ دلیل تلاشش برای داشتن یک زندگی سالم، به خود بالیده‌ است. برخی از آن عادت‌ها، با افزایش سن به او کمک کرده‌اند؛ البته به ورزش کردن اهمیت بسیاری داده‌ است و حد بسیار خوبی را در تغذیه‌ی سالم، داشتن خواب کافی و کنترل استرس نیز رعایت کرده‌ است.

در بخشی از کتاب ۲۰ سال جوان‌تر می‌خوانید:

بیش‌تر مردم، یک نوع ورزش قلبی، عروقی را که به آن علاقه‌مندند پیدا می‌کنند و فقط به آن می‌پردازند و گاهی وقت‌ها حتی هر روز آن ورزش را انجام می‌دهند. می‌خواهم شما را ترغیب کنم تا رویکرد متفاوتی داشته باشید و به‌ جای انتخاب یک نوع ورزش قلبی، عروقی، دو و حتی سه نوع از آن را انتخاب کنید. به این کار، تمرین ضربدری می‌گویند. هر ورزشی، کارکردی متفاوت برای بدن‌تان دارد و بنابراین هنگامی که انتخاب‌های خود را افزایش می‌دهید، در واقع تعداد ماهیچه‌هایی که ورزیده می‌شوند و راه‌های مبارزه‌ با پیری را بیش‌تر می‌کنید.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت مترجم
مقدمه
فصل اول: علم افزایش سن
فصل دوم: سلاح نهایی در برابر پیری: ورزش
فصل سوم: تغذیه‌ی طولانی کننده‌ی عمر برای تمام زندگی
فصل چهارم: جوانی پوست خود را بازیابید
فصل پنجم: خواب جوان کننده
فصل ششم: هنر داشتن یک زندگی زیبا

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ۲۰ سال جوان‌تر
نویسنده
مترجمنسیم رضایی، مرتضی خضری پور
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات311
زبانفارسی
شابک978-964-236-486-2
موضوع کتابکتاب‌های سلامتی و بهداشت
قیمت نسخه الکترونیک
65900 ت - 6.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ۲۰ سال جوان‌تر

سمی ابراهیمی
۱۳۹۸/۱/۳۰
کتاب بسیار جالب و مفیدیه. مطمئنا در پیری حسرت نخواندن این کتاب در جوانی را خواهید خورد. با راهکارهای بسیار کاربردی و مفید برای سالم و جوان ماندن کمک بزرگی میکنه. جزء کتابهاییه که هرشخصی که میخواد زندگی حرفه‌ای و سالمی داشته باشه حتما بید بخونه. راهکارهایی که راجع به ورزش، طرز فکر، تغذیه و سبک زندگی میده برای بهتر و جوانتر ماندن واقعا موثر و کاربردیه.
زهرا محمودی
۱۴۰۲/۲/۳
خیلی خیلی عالی و جالب بود
جامع و کامل
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب ۲۰ سال جوان‌تر

برای دریافت کتاب ۲۰ سال جوان‌تر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.