معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی تعادل کار و زندگی

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی تعادل کار و زندگی
قیمت:
۱۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی تعادل کار و زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی تعادل کار و زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی تعادل کار و زندگی

خلاصه کتاب صوتی تعادل کار و زندگی نوشته‌ی دیو کرنشاو استراتژی‌ها و روش‌هایی را به شما ارائه می‌دهد که بتوانید از طریقِ آن‌ها تمرکزِ خود را در کارتان بیشتر کنید و در خانه از وقت‌تان بیشتر لذت ببرید. او در این خلاصه کتاب صوتی، موانعی که بر سر راهِ یک زندگی متعادل وجود دارند را شناسایی می‌کند و راه‌حل‌هایی برای آن‌ها را نشان می‌دهد.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی تعادل کار و زندگی

در جهانِ امروز و با مسئولیت‌های فراوانی که هر کدام از ما در زندگی شخصی و کاری خود داریم، رسیدن به تعادل بین کار و زندگی بسیار سخت است. حتی کسانی که خودشان صاحب یک کسب‌وکار هستند هم مشکل زیادی در ایجاد این تعادل دارند و این مسئله باعث شده است که بسیاری از افراد هم بهره‌وری پایین‌تری در سرِ کار داشته باشند و هم از زندگی خود کمتر لذت ببرند. دیو کرنشاو (Dave Crenshaw) در خلاصه کتاب صوتی تعادل کار و زندگی (Balancing Work and Life) نشان می‌دهد در سال‌های اخیر راهکارهای متعددی برای رسیدن به تعادل بین کار و زندگی کشف شده‌اند و سپس این راهکار‌ها را به شکلِ اصول و قواعدِ ساده و مشخصی ارائه می‌دهد.

دیو کرنشاو در این خلاصه کتاب صوتی ما را در برابرِ سه پرسشِ اساسی قرار می‌دهد: «من چطور می‌توانم بفهمم زندگی و کارم از تعادل خارج شده‌اند؟»؛ «من چطور می‌توانم تعادلی بین کار و زندگی خودم ایجاد کنم، اگر همیشه به خاطرِ کارَم باید به مأموریت بروم؟»؛ و «اگر کارِ من نیازمندِ این است که من همیشه در دسترس باشم چه باید بکنم؟». او پس از این پرسیدنِ این سه پرسش، نشان می‌دهد بهترین راه برای پیدا کردنِ پاسخ به این پرسش‌ها، «بودجه‌بندی» مناسب است. ما همیشه وقتِ محدود و کمی در زندگیِ خود داریم و باید تلاش کنیم برخلافِ بیشترِ مردم که بیش از حد لزوم برای کار یا زندگی‌شان وقت می‌گذارند، با تنظیمِ وقت‌مان، به هر بخش از زندگی‌مان، بودجه‌ی مناسب و کافی‌ای را اختصاص دهیم. پرسشی که ما باید همیشه از خود بپرسیم این است: «من برای این بخش از زندگی‌ام واقعاً به چه اندازه وقت نیاز دارم؟». چه در سرِ کار، چه در زمانِ مأموریت و چه در خانه، باید این پرسش را در نظر داشته باشیم.

نکته‌ی بسیار مهمی که دیو کرنشاو در خلاصه کتاب صوتی تعادل کار و زندگی به آن می‌پردازد این است که حتی اگر ما کار و زندگی‌مان را متعادل کنیم، ممکن است زندگی شخصی یا زندگی خانوادگی‌مان را نادیده گرفته باشیم. اینکه ما تنها با خانواده‌مان وقت بگذرانیم و وقتی به خودمان اختصاص ندهیم یا اینکه فقط به دنبالِ تفریحات و علاقه‌مندی‌های خودمان باشیم و نسبت به مسئولیت‌های خانوادگی‌مان بی‌توجهی کنیم، سالم و درست نیست. تعادل کار و زندگی تنها زمانی می‌تواند برای ما مفید باشد که ما بین زندگی شخصی و خانوادگی‌مان نیز تعادل برقرار کنیم.

دیو کرنشاو در خلاصه کتاب صوتی تعادل کار و زندگی، روش‌های متعددی را برای رساندنِ ما به این تعادل در برابرمان می‌گذارد. یکی از این روش‌ها این است که ما از رفت‌وآمدمان به عنوانِ انتقال از کار به زندگی استفاده کنیم. ما می‌توانیم زمانی که در ماشین در حال برگشت به خانه هستیم، به چیز‌هایی گوش دهیم که هیچ ارتباطی با کارمان ندارند و بیشتر به زندگیِ شخصی و خانوادگی‌مان مرتبط هستند. علاوه‌بر این، ورزش کردن در پایانِ روزِ کاری نیز کمکِ زیادی به انتقال از کار به زندگی خواهد کرد.

استراتژی‌ها و روش‌هایی که دیو کرنشاو در این خلاصه کتاب به آن‌ها اشاره می‌کند، توسطِ بسیاری از محققین بررسی شده‌اند و مفید بودن‌شان اثبات شده است. این خلاصه کتاب صوتی که گویندگی آن را مهبد قناعت پیشه برعهده داشته توسط انتشارات شادن پژواک منتشر شده است.

خلاصه کتاب صوتی تعادل کار و زندگی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر احساس می‌کنید مسئولیت‌های شغلی‌تان در برابر مسئولیت‌های خانوادگی و شخصی‌تان قرار گرفته است و قادر نیستید توازنی بین کار و زندگی خود ایجاد کنید، شنیدن این خلاصه کتاب صوتی به شما پیشنهاد می‌شود.

با دیو کرنشاو بیشتر آشنا شویم

دیو کرنشاو (متولد 1975) نویسنده و سخنران آمریکایی‌ست. او که دارای کارشناسی از دانشگاه بریگم یانگ است، از سال 1998 به ارائه‌ی مشاوره به کسب‌وکارهای کوچک می‌پردازد و نوشته‌هایش در نشریاتی چون فوربز و واشنگتن پست منتشر شده اند. دیو کرنشاو نویسنده‌ی کتاب‌هایی چون «افسانه‌ی چندکاره بودن: چگونه انجام تمامِ کارها با هم، هیچ کاری را به سرانجام نخواهد رساند (The Myth of Multitasking: How "Doing It All" Gets Nothing Done)» و «ارزشمند: رازِ غیرقابل تعویض بودن (Invaluable: The Secret to Becoming Irreplaceable)» است که از سوی دانشگاه‌های کالیفرنیا، برکلی و دانشگاه تکنولوژی ووهان موردِ ارجاع قرار گرفته‌اند. از آثارِ ترجمه‌ی شده او می‌توان به خلاصه کتاب صوتی «دستیابی به اهداف» و کتاب «نتیجه» اشاره کرد.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی تعادل کار و زندگی می‌شنویم

وقتی صحبت از ایجاد تعادل بین کار و زندگی شخصی به میان می‌آید، اوضاع برای فردی که صاحبِ کسب‌وکارش نیست کمی چالش‌برانگیزتر و سخت‌تر به نظر می‌رسد چون ممکن است آن شخص فکر کند از نظر کاری یا حتی از طرف مدیر یا شریکش تحت فشار است. من به شما چهار روش را معرفی می‌کنم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به تعادل بیشتری در کارتان برسید. اول از همه این است که آموزش ببینید. سیاست‌های شرکت را بیشتر بشناسید. ببینید توی حرفه‌ی شما انتظار مردم و مشتری‌ها از شما دقیقاً چیست. معمولاً کاری که مردم می‌کنند دقیقاً آن‌چیزی نیست که مدنظر مؤسس یا مدیرعامل آن شرکت بوده. پس اول سعی کنید در مورد خواسته‌ها و انتظارات شرکت در راستای ایجاد تعادل اطلاعات بیشتری به دست بیاورید.

دومین روش، این است که باید با مدیرتان صحبت کنید و اهداف مشترکی که می‌توانید با ایجاد تعادل در کار به آن برسید را بررسی کنید. ببینید آیا شرکت در ساعت کاری دقیقاً چه انتظاری از شما دارد و آن را با نتایجی که به دست می‌آورید مقایسه کنید.

سومین روش، این است که مقایسه کنید. مقایسه‌ی سیاست «کِی؟»، با فرهنگِ «الان». در بیشتر شرکت‌ها سیاستِ «الان» جریان دارد. وقتی کسی سؤالی دارد می‌خواهد جوابش را دقیقاً در همان لحظه بگیرد. وقتی برای‌تان ایمیل می‌فرستند، جوابِ آن را همان موقع می‌خواهند. در واقع این کار به بهره‌وری آسیب می‌زند. چون کسی نمی‌تواند همزمان چند کار را با هم انجام دهد. اگه سیاستِ کِی رو در شرکت‌تان جا بیندازید، بهره‌وری خیلی بیشتر می‌شود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
بخش اول
2 دقیقه
بخش دوم
2 دقیقه
بخش سوم
2 دقیقه
بخش چهارم
2 دقیقه
بخش پنجم
2 دقیقه
بخش ششم
2 دقیقه
بخش هفتم
3 دقیقه
بخش هشتم
3 دقیقه
بخش نهم
3 دقیقه
بخش دهم
3 دقیقه
بخش یازدهم
2 دقیقه
بخش دوازدهم
1 دقیقه
بخش سیزدهم
1 دقیقه
بخش چهاردهم
1 دقیقه
بخش پانزدهم
1 دقیقه
بخش شانزدهم
1 دقیقه
بخش هفدهم
2 دقیقه
بخش هجدهم
1 دقیقه
بخش نوزدهم
1 دقیقه
بخش بیستم
1 دقیقه
بخش بیست و یکم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی تعادل کار و زندگی
نویسنده
مترجمگروه مترجمان
راویمهبد قناعت پیشه
ناشر صوتی شادن پژواک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی تعادل کار و زندگی

میترامرادی
۱۴۰۳/۱/۱۳
سلام کتابی بسیار خلاصه اما در عین حال بسیار مفید و کارامد ممنون از شما از فایل‌های صوتی تونستم ۱۰ صفحه جزوه بنویسم.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی تعادل کار و زندگی

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی تعادل کار و زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.