معرفی و دانلود کتاب استانداردهای تربیت بدنی سازگارانه

عکس جلد کتاب استانداردهای تربیت بدنی سازگارانه
قیمت:
۱۱۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب استانداردهای تربیت بدنی سازگارانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب استانداردهای تربیت بدنی سازگارانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب استانداردهای تربیت بدنی سازگارانه

کتاب استانداردهای تربیت بدنی سازگارانه تألیف لوک ای. کلی، شیوه‌ی تدریس ورزش به دانش‌آموزان معلول و کم‌توان را آموزش می‌دهد و سطوح پانزده‌گانه‌ی آن را تشریح می‌کند. این کتاب راهنما که بر مبنای استاندارد APENS آمریکا تدوین شده به معلمان تربیت بدنی می‌آموزد که چه سبکی را در پیش بگیرند و از چه زبان و ابزارهایی استفاده کنند تا دانش‌آموز مفاهیم را بهتر درک کند و سطح خود را ارتقا دهد.

درباره‌ی کتاب استانداردهای تربیت بدنی سازگارانه

یکی از مسائلی که اغلب دانش‌آموزان کم‌توان جسمی و حرکتی با آن مواجه هستند، شیوه‌ی تدریس و آموزش به آن‌هاست. بسیاری از این کودکان به همین خاطر دچار مشکلات تحصیلی می‌شوند و حتی گاهی از آن بازمی‌مانند! این موضوع ممکن است در مورد همه‌ی دروس اتفاق بیفتد ولی می‌توان گفت عمده‌ترین و سخت‌ترین آن‌ها مربوط به درس تربیت بدنی و زنگ ورزش است. در این درس اساساً به فعالیت فیزیکی و بدنی نیاز است ولی دانش‌آموزانی که دچار نقص در حرکت و فعالت‌ هستند، نمی‌توانند مثل دیگر همکلاسی‌هایشان از بدن خود استفاده کنند. این بدان معنا نیست که توانایی آن را ندارند؛ بلکه نیازمند نوعی آموزش ویژه و متفاوت هستند تا بتوانند مهارت‌های فیزیکی‌شان را نشان دهند و توانایی خود را محک بزنند.

این موضوع مدت‌ها در آموزش‌وپرورش کشورهای پیشرفته مثل آمریکا محل بحث بوده و تلاش می‌شد تا راه‌حلی برای آن پیدا شود. درنهایت کارشناسان به‌اتفاق نظر رسیدند تا یک استاندارد مشخص را برای آموزش این دسته از دانش‌آموزان تدوین کنند. این استاندارد که بعدتر به نام استانداردهای تربیت بدنی سازگارانه یا APENS شناخته شد، قرار بود صلاحیت معلمان را بسنجد و شیوه‌های تدریس ویژه را به آن‌ها بیاموزد. کتاب استانداردهای تربیت بدنی سازگارانه (Adapted Physical Education National Standards) تألیف لوک ای. کلی (Luke E. Kelly)، ویراست سوم و آخر همین استاندارد را ارائه می‌دهد و می‌کوشد بندها و سطوح آن را تشریح کند.

استاندارد APENS از 15 بند تشکیل شده که به 5 سطح تقسیم می‌شوند. سه سطح ابتدایی، به صلاحیت‌های پایه‌ای معلم اشاره دارند و آن‌ها را توضیح می‌دهند؛ مثل‌اینکه معلم باید انواع سبک‌ها و روش‌های تدریس دستوری را بلد باشد تا بتواند به‌خوبی منظورش را برساند. اما دو سطوح بعدی، به صلاحیت‌های خاص دبیر تربیت بدنی می‌پردازند. در حقیقت این سطوح، تدریس را برای دانش‌آموزانی که نیازهای ویژه‌تری دارند، مدنظر قرار داده و روی آن متمرکز می‌شوند. در اینجا معلم باید بتواند از ابزارهای مختلف استفاده کند یا از مهارت کلامی و زبانی برخوردار باشد تا بتواند با دانش‌آموز معلول ارتباط برقرار کند و درس‌ها را به او آموزش دهد.

دبیر تربیت بدنی باید در آزمون صلاحیت APENS شرکت کرده و درصورتی‌که صلاحیت او احراز شد می‌تواند تدریس را آغاز کند. کلاس‌های دبیر تربیت بدنی که صلاحیت او برای تدریس به دانش‌آموزان کم‌توان جسمی و حکتی تایید شده، ممکن است به‌صورت ادغامی برگزار شوند، یعنی معلم در کنار بچه‌هایی با وضعیت جسمانی عادی به آن‌ها درس دهد، یا ممکن است به شکل مجزا و اختصاصی اتفاق بیفتد.

کتاب استانداردهای تربیت بدنی سازگارانه در 15 فصل تدوین شده است. لوک ای. کلی هر فصل از کتاب را به یکی از بندهای APENS اختصاص داده است. این بندها که هر کدام به یکی از مهارت‌های اساسی معلم اشاره دارند، عبارت‌اند از: رشد انسانی، رفتار حرکتی، علم ورزش، اندازه‌گیری و ارزیابی، تاریخچه و فلسفه، خصوصیات دانش‌آموز، برنامه‌ریزی درسی، سنجش، طراحی دستورالعمل‌ها، تدریس، مشاوره، ارزیابی برنامه و دانش‌آموز، آموزش مداوم، اصول اخلاق و ارتباطات. نویسنده هرکدام از این موارد را تشریح می‌کند و به معلمان می‌آموزد که چطور در آن مهارت بیشتری را کسب کنند.

کتاب استانداردهای تربیت بدنی سازگارانه را محمد کریمی زاده اردکانی و زهرا حسین زاده ترجمه کرده و نشر حتمی به چاپ رسانده است.

کتاب استانداردهای تربیت بدنی سازگارانه برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به معلمان تربیت بدنی پیشنهاد می‌شود و راهنمای مناسبی برای تدریس به دانش‌آموزان کم‌توان جسمی و حرکتی است.

در بخشی از کتاب استانداردهای تربیت بدنی سازگارانه می‌خوانیم

چرا استانداردهای ملی تربیت بدنی سازگارانه؟

قانون آموزش افراد دارای معلولیت اعلام کرد، خدمات آموزش عمومی آزاد و مناسب برای همه کودکان و جوانان دارای معلولیت توسط متخصصان بسیار واجد شرایط ارائه شود (قانون از هر دانشجویی که موفق می‌شود ازاصطلاح "بسیار موثر" استفاده می‌کند.) همان‌گونه که در تعریف قانون آموزش افراد دارای معلولیت وجود دارد. آموزش ویژه به معنی دستورالعمل‌های آموزش ویژه طراحی شده، بدون هیچ هزینه‌ای برای والدین است، تا به تامین نیازهای منحصربه‌فرد کودک دارای معلولیت بپردازد: 1) ارائه آموزش در کلاس، خانه، بیمارستان و موسسات و دیگر زمینه‌ها، 2) آموزش تربیت بدنی.

گرچه تربیت بدنی به طور واضح در قانون فدرال به عنوان تنها برنامه درسی خاص برای کودکان و جوانان معلول مشخص شده است، اما به آژانس‌های آموزشی دولتی این مسئولیت داده شد که اصطلاح متخصصان واجد شرایط را در ایالت‌های متبوع خود به منظور توسعه یا اصلاح گواهینامه یا مجوزهای مربوطه اصلاح کنند.

فهرست مطالب کتاب

تقدیر و تشکر نویسنده
مقدمه
فصل 1: رشد انسان
فصل 2: رفتار حرکتی
فصل 3: علم ورزش
فصل 4: اندازه‌گیری و ارزیابی
فصل 5: تاریخچه و فلسفه
فصل 6: خصوصیات منحصربه‌فرد یادگیرنده‌ها
فصل 7: تئوری برنامه‌ریزی درسی و پیشرفت
فصل 8: سنجش
فصل 9: طراحی و برنامه‌ریزی دستورالعمل‌ها
فصل 10: تدریس
فصل 11: مشاوره و پیشرفت کارکنان
فصل 12: ارزیابی برنامه و دانش‌آموزان
فصل 13: آموزش مداوم
فصل 14: اصول اخلاق
فصل 15: ارتباطات
پیوست
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب استانداردهای تربیت بدنی سازگارانه
نویسنده
مترجممحمد کریمی زاده اردکانی، زهرا حسین زاده
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات229
زبانفارسی
شابک978-600-355-584-6
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب استانداردهای تربیت بدنی سازگارانه

برای دریافت کتاب استانداردهای تربیت بدنی سازگارانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.