معرفی و دانلود کتاب اصول بنیادی حرکات اصلاحی

عکس جلد کتاب اصول بنیادی حرکات اصلاحی
قیمت:
۱۳۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اصول بنیادی حرکات اصلاحی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول بنیادی حرکات اصلاحی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول بنیادی حرکات اصلاحی

کتاب اصول بنیادی حرکات اصلاحی، نوشته‌ی الهام میرجمالی، محمد الغوثی و نفیسه همایی‌مراد می‌باشد که به پیش‌بینی دقیق و سریع ناهنجاری‌های بدنی می‌پردازد و با ارائه‌ و تجویز انواع متفاوتی از تمرینات فیزیکی و جسمانی، سعی بر اصلاح اصول بنیادی حرکات دارد.

درباره‌ی کتاب اصول بنیادی حرکات اصلاحی

کتابی که پیش روی شماست، به نام کتاب اصول بنیادی حرکات اصلاحی، در هشت فصل کاربردی به توضیح مفاهیم اولیه‌ی حرکات اصلاحی، مفاهیم پیش‌نیاز و ویژه در این حوزه، انواع ناهنجاری‌های ستون فقرات، اندام‌های فوقانی و تحتانی، و وضعیت بدن هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی می‌پردازد؛ سپس با نگارش فصلی به نام «آزمایشگاه حرکات اصلاحی»، تمارینی برای اصلاح ناهنجاری‌های فیزیکی ناشی از عدم تحرک و یا ورزش‌های اشتباه و نادرست ارائه می‌کند.

نویسندگان کتاب اصول بنیادی حرکات اصلاحی هدف از تألیف این کتاب را توسعه‌ی زمینه‌ی استفاده از حرکات اصلاحی و عملکردی می‌دانند. ورزش عاملی اساسی در بازیابی، آماده‌سازی و بهبود هر آسیب فیزیکی‌ می‌باشد و در صورت انجام صحیح حرکات اصلاحی حتی می‌تواند نقش پیشگیرانه‌ای در مدیریت آسیب داشته باشد. ورزش اصلاحی می‌تواند به بازیابی دامنه‌ی حرکتی، بازسازی مجدد قدرت استقامت، برقراری کنترل و تعادل عصبی عضلانی، و ایجاد پیشرفت مثبت در زمینه‌ی یک ورزش حرفه‌ای یا سبک زندگی سالم کمک کند.

انتشارات حتمی کتاب اصول بنیادی حرکات اصلاحی به تألیف و نگارش الهام میرجمالی، محمد الغوثی و نفیسه همایی‌مراد را منتشر و چاپ کرده است. نسخه‌ی الکترونیکی این کتاب هم‌اکنون از طریق کتابراه در دسترس شما عزیزان قرار گرفته است.

کتاب اصول بنیادی حرکات اصلاحی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمام دانشجویان رشته‌های علوم ورزشی و تربیت‌بدنی مناسب می‌باشد. همچنین به همه‌ی مربیان و ورزشکاران رشته‌های تیمی و انفرادی و متخصصان تندرستی و سلامت توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب اصول بنیادی حرکات اصلاحی می‌خوانیم

عضلات ستون فقرات و کاربرد آن‌ها

عضلات ناحیه ستون فقرات گشتاور مورد نیاز برای ایجاد حرکت، کنترل حرکتی و یا پیشگیری از حرکت را تأمین می‌کنند. علاوه بر عضلات ناحیه شکمی، عضلات متعدد دیگری نیز عضلات این ناحیه را تشکیل می‌دهند ثبات و تحرک لازم برای انسان را فراهم می‌کنند. نکته مهم این است که یک عضله خاص به عنوان مهم‌ترین عضله بخش مرکزی وجود ندارد که کارکردهای حفظ وضعیت قامت ایستا و برنامه‌های حرکتی مختلف را انجام دهند، بلکه مجموعه عضلات این ناحیه در قالب بخشی از سیستم سنسوری موتور ایفا نقش می‌کنند.

تأکید زیادی روی عضلات عرضی شکمی به عنوان مهم‌ترین تثبیت‌کننده‌های ستون فقرات شده است. این درک نادرست از تحقیقاتی سرچشمه گرفته است که نشان داده‌اند، عضلات شکمی عرضی اولین گروه عضلاتی هستند که قبل از تکلیف بالا آوردن دست و بازو فعال می‌شوند؛ بنابراین ورزشکاران باید اهمیت نسبی هر یک از عضلات بخش مرکزی که تکلیف خاصی را انجام می‌دهند را مورد توجه قرار دهند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مفاهیم پیش‌نیاز حرکات اصلاحی
فصل 2: مفاهیم ویژه در حرکات اصلاحی
فصل 3: ناهنجاری‌های ستون فقرات
فصل 4: ناهنجاری‌های اندام فوقانی
فصل 5: ناهنجاری‌های اندام تحتانی
فصل 6: وضعیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی
فصل 7: آزمایشگاه حرکات اصلاحی
فصل 8: تست‌های عضلانی و فانکشنال

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول بنیادی حرکات اصلاحی
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات185
زبانفارسی
شابک978-600-355-434-4
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اصول بنیادی حرکات اصلاحی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اصول بنیادی حرکات اصلاحی

برای دریافت کتاب اصول بنیادی حرکات اصلاحی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.