معرفی و دانلود کتاب پل میان نوتوانی و عملکرد ورزشی

عکس جلد کتاب پل میان نوتوانی و عملکرد ورزشی
قیمت:
۱۶۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پل میان نوتوانی و عملکرد ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پل میان نوتوانی و عملکرد ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پل میان نوتوانی و عملکرد ورزشی

کتاب پل میان نوتوانی و عملکرد ورزشی نوشته‌ی سو فالستون، به فرآیند‌های فکری و تمرین‌های ورزشی‌ای می‌پردازد که ورزشکاری آسیب‌دیده را آماده‌ی بازگشت به میادینِ ورزشی کنند. این کتاب که هم برای درمانگران و هم برای متخصصینِ حوزه‌ی استقامت و آماده‌سازی مناسب است، به ورزشکاران کمک می‌کند عملکردِ بهینه و حرفه‌ای خود را بیابند.

درباره‌ی کتاب پل میان نوتوانی و عملکرد ورزشی

کتاب پل میان نوتوانی و عملکرد ورزشی (Bridging the Gap from Rehab to Performance) با این پرسشِ اساسی شروع می‌شود: «مرزِ بینِ نوتوانی و تمرین‌های ورزشی کجاست؟ آیا می‌توان مرزی را متصور شد که هر ورزشکار پس از گذر از آن مدل‌های درمانی/پزشکی را کنار بگذارد و مدل‌های حرفه‌ای/عملکردی را در پیش بگیرد؟».

پاسخِ نویسنده‌ی این کتاب، سو فالستون (Sue Falsone)، این است: «البته که نه. هیچ مرزی بینِ نوتوانی و تمرین‌های ورزشی وجود ندارد و فرآیندِ بازگشت یک ورزشکارِ آسیب‌دیده به میادینِ ورزشی و تمریناتش، فرآیندی پیوسته است».

کتابِ پل میان نوتوانی و عملکرد ورزشی مسیری که هر ورزشکار باید برای گذر از درد‌های اولیه تا رسیدن به عملکردِ کاملِ خود بپیمایند را ترسیم می‌کند. او به دانش و علمِ ما در رابطه با احساسِ درد، معالجه و کنترلِ حرکتی می‌پردازد و جدولِ زمانیِ بازگشت به مسابقات و تمرینات را در برابرِ خواننده می‌گذارد. سو فالستون در این جدولِ زمانی نشان می‌دهد ورزشکاران چطور باید از عملکردِ پایه‌ای شروع کرده، عملکردِ خود را بهبود بخشیده و در نهایت به عملکردِ کامل و حرفه‌ای خود برسند.

سو فالستون در کتاب پل میان نوتوانی و عملکرد ورزشی نشان می‌دهد هیچ بخشی از فرآیندِ بازگشت به میادین از دیگر بخش‌ها مهم‌تر نیست و ما برای اطمینان از اینکه تمامیِ بخش‌های این برنامه را پیش برده‌ایم، به دستگاهِ منظم و سازمان‌دهی‌شده‌ای برای درمان نیازمندیم؛ باید به طورِ هم‌زمان به کم کردنِ درد، سیستمِ حسی-حرکتی، روان‌شناسی و حتی افزایش قدرت و استقامت پرداخت. در غیر این صورت، برنامه‌ی ما جامع نخواهد بود و نیاز‌ها و مشکلاتِ ورزشکار برطرف نخواهند شد.

تجاربِ مستقیمِ سو فالستون در این کتاب، ابزار‌های فراوانی را در برابرِ ورزشکاران آسیب‌دیده می‌گذارند و نمودار‌هایی که برای مشخص‌تر کردنِ بحث آورده شده‌اند کمکِ زیادی به فهمیدنِ مباحثِ مطرح‌شده در کتاب می‌کنند. توصیف‌ها و توضیحاتِ کتاب در موردِ شرایط و وضعیتِ ورزشکارانِ آسیب‌دیده، هم برای خوانندگانی که مطالعه‌ی چندانی در این حوزه نداشته‌اند و هم برای متخصصین و کارشناسانِ این حوزه جذاب و مفید است.

کتاب پل میان نوتوانی و عملکرد ورزشی، راهنمایی دقیق است که به ورزشکاران کمک می‌کند بر پایه‌ی شواهدِ علمیِ در دسترس، مطابق با ارزش‌های شخصی و تجربیات‌شان برنامه‌ی مناسبی برای بازگشت به مسابقات و تمرین‌های ورزشی پیدا کنند. این کتاب توسطِ حسن دانشمندی و دیگران ترجمه شده و انتشارات حتمی آن را در سال 1400 روانه‌ی بازار کرده‌اند.

درباره‌ی مجموعه‌ی آسیب‌شناسی و حرکات اصلاحی

علم آسیب‌شناسی و حرکات اصلاحی، زیرشاخه‌ای از طب ورزشی‌ست که به صدمات و آسیب‌های ناشی از فعالیت‌های بدنی می‌پردازد. انتشارات حتمی در مجموعه‌ی آسیب‌شناسی و حرکات اصلاحی، 43 عنوان کتاب در رابطه با این شاخه از علم را منتشر کرده است تا خوانندگان را با یافته‌ها و نتایجِ علمی و روزِ دنیا در این زمینه آشنا کند.

نکوداشت‌های کتاب پل میان نوتوانی و عملکرد ورزشی

  • سو فالستون و همکارانش در کتاب پل میان نوتوانی و عملکرد ورزشی تغییری واقعی و بزرگ برای بقیه ایجاد کرده‌اند. (مارک وِرستِگِن، موسسِ شرکتِ EXOS)

  • سو فالستون همیشه مرا به فکر وا می‌دارد. می‌خواهید باهوش‌تر شوید؟ کتاب پل میان نوتوانی و عملکرد ورزشی را بخوانید. (وب‌سایت StrengthCoach. com)

کتاب پل میان نوتوانی و عملکرد ورزشی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب پل میان نوتوانی و عملکرد ورزشی برای ورزشکارانِ آسیب‌دیده‌ای که به دنبالِ رویکردی جامع و کل‌نگر به درمان و بازگشت به میادینِ ورزشی هستند و همینطور متخصصینِ ورزشی‌ای که در حالِ درمان و معالجه‌ی ورزشکارانِ آسیب‌دیده هستند مناسب است.

با سو فالستون بیشتر آشنا شویم

سو فالستون فیزیوتراپ و مربیِ ورزشی آمریکایی‌ست که مدرکِ کارشناسیِ خود در رشته‌ی فیزیوتراپی را از دانشگاهِ دِیمِن کالج اَمهِرستِ نیویورک و مدرکِ کارشناسیِ ارشدِ خود در رشته‌ی حرکاتِ انسان با تأکید بر پزشکیِ ورزشی را از دانشگاهِ نورث کَرولاینا دریافت کرده است. او در کنفرانس‌هایِ متعددی در زمینه‌ی فیزیوتراپی شرکت کرده و مربیِ تمرینات و عملکرد ورزشی تیم فوتبالِ آمریکا نیز هست. فلسفه‌ی کاری او در زمینه‌ی تمرینات ورزشی این است که به ورزشکار به عنوان یک فردِ کامل نگاه کند و برای رسیدن به عملکردِ بهینه، تمامی بدن و جسمِ او را در نظر داشته باشد.

در بخشی از کتاب پل میان نوتوانی و عملکرد ورزشی می‌خوانیم

هنگامی‌که یک ورزشکار حرفه‌ای آسیب‌دیده، روند بهبود را از توان‌بخشی تا بازگشت به سطح عملکرد ورزشی اولیه خود طی می‌کند، با مسائل مهمی روبه‌رو می‌شویم. در این حیطه ما با افرادی روبه‌رو هستیم که از تمام زندگی خود برای رسیدن به برترین مقام‌های ورزشی مایه گذاشته است. او می‌توانست میلیون‌ها دلار درآمد داشته باشد و امیدی برای قهرمانی تیم و هوادارانش باشد.

در این دوران بازگشت به بازی این ورزشکاران به کمک ما بستگی دارد. لازم به تاکید نیست حتی اگر شما با ورزشکاران حرفه‌ای کار نکنید، افرادی با درد به شما مراجعه می‌کنند که قادر به اجرای کارهای خود نیستند یا زندگی خود را به روش دلخواه خود پیش نمی‌برند، که این امر می‌تواند برای آن‌ها آزاردهنده باشد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: از تئوری تا عمل، چرا پر کردن شکاف بسیار مهم است؟
فصل 2: مولد درد
فصل 3: درمان بافت و تغییر ادراک درد
فصل 4: بخش حرکتی
فصل 5: کنترل روانی حرکتی
فصل 6: مدل زیست‌ روانی اجتماعی
فصل 7: کنترل حسی‌پیکری
فصل 8: سایر ملاحظات برای عملکرد بهینه
فصل 9: عملکرد بنیادی
فصل 10: پیشرفت بنیادی
فصل 11: فاز نهایی عملکرد پیشرفته
فصل 12: پرکردن شکاف بین توان‌بخشی و عملکرد - سخن پایانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پل میان نوتوانی و عملکرد ورزشی
نویسنده
مترجمحسن دانشمندی، محمد الغوثی، مهدی کاکاون، لاله پوریامنش
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات252
زبانفارسی
شابک978-600-355-534-1
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های علوم پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب پل میان نوتوانی و عملکرد ورزشی

برای دریافت کتاب پل میان نوتوانی و عملکرد ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.