معرفی و دانلود کتاب تغذیه ورزشی ویژه کسب مدال طلا

عکس جلد کتاب تغذیه ورزشی ویژه کسب مدال طلا
قیمت:
۱۶۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تغذیه ورزشی ویژه کسب مدال طلا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تغذیه ورزشی ویژه کسب مدال طلا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تغذیه ورزشی ویژه کسب مدال طلا

کتاب تغذیه ورزشی ویژه کسب مدال طلا، نوشته‌ی گلن کاردول است که در آن همه‌ی جزئیاتی که برای طراحی یک رژیم غذایی عالی باید دانست، آموزش داده می‌شود. در این کتاب شما یاد می‌گیرید چگونه انرژی، استقامت، توان و هر آن چیزی را که برای کسب مدال طلا در رشته‌ی موردعلاقه‌تان نیاز دارید، با استفاده از تغذیه، به بهترین سطح خود برسانید.

درباره‌ی کتاب تغذیه‌ ورزشی ویژه کسب مدال طلا

کتاب تغذیه ورزشی ویژه کسب مدال طلا (Gold Medal Nutrition) یکی از کتاب‌های تحسین‌شده در زمینه تغذیه‌ی ورزشی است. اثرِ گلن کاردول (Glenn Cardwell) برعکس نامش، صرفاً ویژه‌ی ورزشکاران فوق‌حرفه‌ای که برای مدال طلا می‌جنگند نیست؛ بلکه برای همه‌ی کسانی است که می‌خواهند از نهایت تأثیر تغذیه‌ی مناسب بر عملکرد ورزشی خود استفاده کنند. نکات متعددی در کتاب وجود دارد که به شما کمک می‌کند به عنوان یک مربی، ورزشکار آماتور یا ورزشکار حرفه‌ای در کار خود بیشتر بدرخشید.

در کتاب تغذیه ورزشی ویژه کسب مدال طلا که انتشارات حتمی، انتشارات مخصوص کتاب‌های ورزشی، آن را به چاپ رسانده است، از عکس‌ها، جداول و تصاویر برای یادگیری بهتر استفاده شده است. همین‌طور در انتهای هر فصل، خلاصه و جمع‌بندی آنچه به صورت کامل و جامع و با جزئیات خوانده‌اید، آمده است تا هر وقت خواستید با یک نگاه به انتهای هر فصل، محتوای آن را به یاد بیاورید. ترجمه‌ی کتاب را نیز دکتر عباسعلی گائینی، استاد دانشگاه تهران و دکتر رضا نوری، دانشیار دانشگاه تهران به همان سادگی و روانی متن اصلی کتاب انجام داده‌اند.

معرفی و دانلود کتاب تغذیه ورزشی ویژه کسب مدال طلا

کتاب تغذیه ورزشی ویژه کسب مدال طلا از سه بخش کلی تشکیل شده است. بخش اول با نام اصول تغذیه‌ی ورزشی ویژه‌ی ورزشکاران، ابتدا دستگاه‌های سوختی بدن را توضیح می‌دهد و سپس به معرفی هر گروه غذایی و تأثیر آن بر بدن می‌پردازد. اطلاعات این بخش به قدری جزئی و دقیق است که می‌توانید به راحتی از روی آن برای خود یک رژیم غذایی قابل‌اعتماد، با توجه به فعالیتی که در پیش دارید، طراحی کنید. بخش دوم کتاب به آموزش‌ها و توصیه‌های کاربردی درباره‌ی تغذیه‌ی ورزشکاران می‌پردازد. خرید برای آشپزخانه‌ی ورزشکار، زمان خوردن هر وعده‌ی غذایی، تغذیه‌ی پیش، هنگام و پس از رقابت ورزشی، تغذیه‌ی ویژه ورزشکاران گیاهخوار، تغذیه‌ در سفر و... بخشی از مواردی است که در فصل دوم کتاب تغذیه ورزشی ویژه کسب مدال طلا به آن پرداخته می‌شود. در بخش سوم نیز، درباره‌ی کنترل وزن، چربی‌سوزی، ساخت عضله و تغذیه‌ی ویژه هر رشته‌ی ورزشی بحث می‌شود. در انتهای کتاب، یک جدول کامل از ارزش غذایی مواد مختلف وجود دارد که می‌تواند منبع خوبی برای کالری‌شماری باشد.

نکوداشت‌های کتاب تغذیه ورزشی ویژه کسب مدال طلا

  • کتاب تغذیه ورزشی ویژه کسب مدال طلا اطلاعاتی مفید و کاربردی را برای ورزشکاران فراهم می‌کند. اطلاعات معتبر موجود در کتاب که به سبکی خواننده‌پسند نوشته شده است کمیاب و پرنشاط است. (دلیا کوین، مدرس ارشد دانشکده ورزش، علوم زیستی و بهداشت)
  • کتاب تغذیه ورزشی ویژه کسب مدال طلا، به شیوه‌ای مختصر و آرام‌بخش نوشته شده است و بر اساس بررسی‌های عمیق و تحقیقات علمی به روز است. کاردول در این کتاب رویکردی قابل اجرا برای ورزشکاران و مربیان ارائه می‌دهد و راهنمایی‌هایی برای طیف گسترده‌ای از ورزش‌های محبوب پیشنهاد می‌کند. (جنی پیرس، رئیس بخش تغذیه‌ی عملکرد موسسه ورزش انگلیس)
  • کتاب تغذیه ورزشی ویژه کسی مدال طلا توصیه‌های مختصری ارائه می‌دهد که می‌تواند به شما برای لذت بردن از یک رژیم غذایی ورزشی برنده، یاری رساند. (نانسی کلارک، متخصص تغذیه و نویسنده‌ی کتاب راهنمای تغذیه‌ی ورزشی)
  • کتاب تغذیه ورزشی ویژه کسب مدال طلا، منبع اطلاعاتی عالی برای افرادی است که می‌خواهند دقیقاً بدانند نقش تغذیه در عملکرد ورزشی چیست. گلن کاردول تغذیه را به روشی عملی، محرک و زنده به شما آموزش می‌دهد. (روث لوگان، متخصص تغذیه‌ی ورزشی)

کتاب تغذیه ورزشی ویژه کسب مدال طلا برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب تغذیه ورزشی ویژه کسب مدال طلا برای همه‌ی ورزشکاران، مربیان ورزشی و کارشناسان تغذیه‌ی ورزشی مناسب است.

در بخشی از کتاب تغذیه ورزشی ویژه کسب مدال طلا می‌خوانیم

بسیاری از افراد نمی‌توانند تفاوت بین قند و نشاسته را درک کنند. بیان این جمله که همه‌ی غذاهای دارای قند "بد" هستند، درست نیست، زیرا برخی مواد غذایی حاوی قند مانند میوه، شیر، ماست و نوشیدنی‌های سویا، کربوهیدرات را فقط به شکل قند تامین می‌کنند (مثلا میوه، گلوکز، فروکتوز و سوکروز را تامین و شیر لاکتوز را برای بدن فراهم می‌کند.) برخی از سبزی‌های شیرین نیز قند دارند. از آنجایی که میوه‌ها مزیت‌های خوبی به‌صورت ضداکسایش (آنتی اکسیدان) دارند (ترکیبات شیمیایی که فرآیند پیری بدن را کند می‌کنند،) لذا بدنام کردن آن‌ها به‌دلیل داشتن قند، کار درستی نیست.

فهرست مطالب کتاب

دیباچه مترجمان
پیشگفتار
مقدمه
بخش اول: تغذیه ورزشی ویژۀ ورزشکاران
فصل اول: تغذیه و منابع سوختی در ورزش
فصل دوم: پروتئین ویژۀ رشد و حفظ بافت‌ها
فصل سوم: کربوهیدرات ویژۀ تولید انرژی
فصل چهارم: کلسیم، آهن و ویتامین‌های ویژۀ تندرستی و عملکرد
فصل پنجم: مایعات ویژۀ آب‌رسانی، خنک‌سازی و انرژی
بخش دوم: انتخاب غذاهای کاربردی ویژۀ ورزشکاران
فصل ششم: انتخاب غذا برای آشپزخانه‌ی ورزشکار
فصل هفتم: گوارش و زمان‌بندی وعده‌های غذایی
فصل هشتم: تغذیه پیش، هنگام و پس از فعالیت ورزشی
فصل نهم: مکمل‌های تغذیه‌ای
فصل دهم: تغذیه ویژۀ ورزشکاران گیاه‌خوار
فصل یازدهم: انتخاب غذا در رستوران و سفر
بخش سوم: کنترل وزن ویژۀ ورزشکاران
فصل دوازدهم: راهبردهای ساخت عضله و افزایش وزن
فصل سیزدهم: راهبردهای چربی‌سوزی و کاهش وزن
فصل چهاردهم: تغذیه ویژۀ رشته‌های ورزشی منتخب
واژه نامه
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تغذیه ورزشی ویژه کسب مدال طلا
نویسنده
مترجمعباسعلی گایینی، رضا نوری
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات241
زبانفارسی
شابک978-600-355-655-3
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تغذیه ورزشی ویژه کسب مدال طلا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تغذیه ورزشی ویژه کسب مدال طلا

برای دریافت کتاب تغذیه ورزشی ویژه کسب مدال طلا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.