معرفی و دانلود کتاب فیزیولوژی ورزشی 2: ویژه تندرستی، آمادگی و عملکرد ورزشی

برای دانلود قانونی کتاب فیزیولوژی ورزشی 2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فیزیولوژی ورزشی 2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فیزیولوژی ورزشی 2: ویژه تندرستی، آمادگی و عملکرد ورزشی

کتاب فیزیولوژی ورزشی 2 نوشته‌ی شارون ای. پلومن و دنیس ال. اسمیت منبعی علمی و تخصصی است که با هدف تبیین مفاهیم فیزیولوژی ورزش با روش و زبانی ساده و قابل‌فهم، برای دانشجویان رشته‌ی علوم ورزشی نوشته شده. نویسندگان در این کتاب از تصویر نیز برای افزایش قابلیت تفهیم مطالب بهره برده‌اند.

درباره‌ی کتاب فیزیولوژی ورزشی 2

ویراست چهارم کتاب فیزیولوژی ورزشی (Exercise Physiology: For Health, Fitness, and Performance) نوشته‌ی شارون ای. پلومن (Sharon A. Plowman) و دنیس ال. اسمیت (Denise L. Smith) که در دوجلد به زبان فارسی منتشر شده است، قصد دارد تا مباحث فیزیولوژی ورزشی را برای خوانندگان با زبانی ساده بیان کند، تا آنان بتوانند در مواقع گوناگون، اصول عمده‌ی فیزیولوژی ورزش را به کار گیرند.

کتاب حاضر بیشتر با تمرکز بر نیازهای دانشجویان در رشته‌های مرتبط طراحی و نوشته شده است. نویسندگان تلاش کرده‌اند تا با بهره‌گیری از مطالعات پژوهشی، فیزیولوژی ورزشی را به شکلی علمی به خوانندگان بیاموزند. خوانندگان این کتاب، این امکان را دارند تا اصول آموخته شده را در گسترده‌ترین رشته‌های ورزشی و زمینه‌های علوم ورزشی به سطح عمل برسانند.

کتاب فیزیولوژی ورزشی سطح گسترده‌ای از اطلاعات را پوشش می‌دهد. بنابراین استادان و مربیان می‌توانند با توجه به رویکرد و علایق خود و به شیوه‌ی انتخابی‌شان کتاب را تدریس کنند. هم‌چنین این کتاب از ساختار منعطفی برخوردار است و می‌شود هر فصل آن را به تنهایی یا فصل‌های آن را با ترتیب‌های متفاوت ارائه کرد.

شارون ای. پلومن و دنیس ال. اسمیت، مطالب پژوهشی مفیدی را در قالب تصویر یا متن، خلاصه‌سازی و ارائه کرده‌اند تا در این کتاب در کنار آموزش، دانشجویان را با زمینه‌ی پژوهش نیز آشنا کنند. گاه این ملاحظات پژوهشی با شواهد بالینی نیز همراه می‌شود. این روش به دانشجو کمک می‌کند تا در وقت مناسب بتواند دانسته‌هایش را کاربردی کند.

در تمام بخش‌های کتاب، نویسندگان به منابع متفاوت و متعددی ارجاع داده‌اند. این ارجاعات از طرفی جامع بودن کتاب حاضر را می‌رساند و از طرفی قوت پژوهشی آن را. ضمن آنکه منابع کتاب، مرجع خوبی برای مطالعه‌ی بیشتر خوانندگان خواهد بود.

نویسندگان در کتاب فیزیولوژی ورزشی، دانش قدیمی فیزیولوژی را با یافته‌های نوین آمیخته‌اند و از این جهت در کتابشان به رویکردی نوین و منحصربه‌فرد دست یافته‌اند.

جلد دوم کتاب فیزیولوژی ورزشی، از فصل 14 تا 22 را دربرمی‌گیرد. فصل‌های این جلد از کتاب، بخش‌های مختلفی از بدن را توصیف می‌کنند و ارتباط متقابل آن بخش را با فعالیت‌های ورزشی برای خواننده کاملاً تبیین می‌کنند. برخی فصل‌های جلد دوم عبارت‌اند از: تظیم دمای بدن، دستگاه اسکلتی، کنترل عصبی – هورمونی فعالیت ورزشی و... .

کتاب حاضر شامل فهرست نشان‌ها و مخفف‌های رایجی نیز هست که در کتاب استفاده شده. ضمن اینکه بخشی در آغاز کتاب با عنوان (راهنمای کاربران)، شیوه‌ی استفاده از کتاب را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد.

کتاب فیزیولوژی ورزشی نوشته‌ی شارون ای. پلومن و دنیس ال. اسمیت، توسط رضا نوری، محمد فرامرزی، مهرناز روزبهی، پدرام قربانی، لاله باقری و هادی عبدی ترجمه شده و در انتشارات حتمی به چاپ رسیده است.

کتاب فیزیولوژی ورزشی 2 برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای استادان و دانشجویان رشته‌های حرکت‌شناسی، علوم ورزشی و تربیت‌بدنی مناسب است.

در بخشی از کتاب فیزیولوژی ورزشی 2: ویژه تندرستی، آمادگی و عملکرد ورزشی می‌خوانیم

اهمیت استراحت (بازگشت به حالت اولیه) بین جلسات فعالیت ورزشی برای ایجاد سازگاری‌های مثبت ناشی از تمرین ورزشی نمی‌تواند بیش از حد مورد تأکید قرار گیرد. برای هر گروه عضلانی ویژه، پس از یک روز تمرین باید دست‌کم یک روز استراحت در نظر گرفته شود. دوره‌های استراحت کافی و رعایت تناوب روزهای تمرینی سنگین و سبک به منظور ایجاد سازگاری‌های تمرینی و پیشگیری از آسیب و کوفتگی بسیار اهمیت دارد. همان طور که پیش‌تر اشاره شد، بسیاری از ورزشکاران رقابتی که حجم‌های زیادی از وزنه‌ها را جابه‌جا می‌کنند، پیش از تمرین دوباره همان گروه عضلانی باید 72ساعت استراحت کنند.

فهرست مطالب کتاب

فصل چهاردهم: تنظیم دمای بدن
فصل پانزدهم: سازه‌های خطرزای بیماری‌های قلبی - عروقی و فعالیت بدنی
فصل شانزدهم: دستگاه اسکلتی
فصل هفدهم: دستگاه عضله‌ی اسکلتی
فصل هجدهم: انقباض عضلانی و حرکت
فصل نوزدهم: سازگاری‌ها و اصول تمرین عضلانی
فصل بیستم: جنبه‌های عصبی عضلانی حرکت
فصل بیست و یکم: کنترل عصبی - هورمونی فعالیت ورزشی
فصل بیست و دوم: دستگاه ایمنی، فعالیت ورزشی، تمرین و بیماری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فیزیولوژی ورزشی 2: ویژه تندرستی، آمادگی و عملکرد ورزشی
نویسنده،
مترجمرضا نوری، محمد فرامرزی، مهرناز روزبهی، پدرام قربانی، لاله باقری، هادی عبدی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات397
زبانفارسی
شابک978-600-355-069-8
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، تخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فیزیولوژی ورزشی 2

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فیزیولوژی ورزشی 2

برای دریافت کتاب فیزیولوژی ورزشی 2 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.