معرفی و دانلود کتاب تفکر استراتژیک: الگوها و روندها، استراتژی، هدف‌گذاری و اولویت بندی

عکس جلد کتاب تفکر استراتژیک: الگوها و روندها، استراتژی، هدف‌گذاری و اولویت بندی
قیمت:
۲۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تفکر استراتژیک: الگوها و روندها، استراتژی، هدف‌گذاری و اولویت بندی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تفکر استراتژیک: الگوها و روندها، استراتژی، هدف‌گذاری و اولویت بندی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تفکر استراتژیک: الگوها و روندها، استراتژی، هدف‌گذاری و اولویت بندی

در جهان امروز، موفقیت و شکست را نحوه‌ی تصمیم‌گیری و تفکر ما در رقابت با دیگران مشخص می‌کند. کتاب تفکر استراتژیک: الگوها و روندها، استراتژی، هدف‌گذاری و اولویت بندی نشان می‌دهد که چگونه با به دست آوردن مهارت در تصمیم‌گیری و برآورد دورنمایی از آینده، می‌توانیم به موفقیت دست پیدا کنیم.

درباره‌‌ی کتاب تفکر استراتژیک

برای مدیریت یک سازمان، هدف و نقشه‌ی راه از اهمیت بالایی برخوردارند؛ به خصوص در جهانی که به واسطه‌ی پیشرفت تکنولوژی، هر لحظه در حال تغییر است. سرعت عمل و بهینه‌سازی، از مفاهیمی هستند که مدیریت سازمانی امروز، به آن‌ها بیش از هر چیز دیگری نیازمند است و به همین دلیل، هر مدیری باید مهارت‌های لازم را برای تطبیق یافتن با این اقتضائات جدید به دست آورد.

کتاب تفکر استراتژیک (Thinking Strategically)، به ما می‌آموزد که مدیریت، بیش از آنکه به نبوغ مربوط باشد، امری است آموختنی. مدیریت به مهارت‌هایی نیاز دارد که به وسیله‌ی آن‌ها بتوانیم نگاهی کلان داشته باشیم، اهداف مناسبی را مدنظر قرار دهیم و برای رسیدن به آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

تفکر استراتژیک، فرایندی است که در طول زمان به دست می‌آید؛ اما نتایج خیره‌کننده‌ای را نیز با خود به همراه می‌آورد. برای رسیدن به موفقیت، تغییر در عادت‌ها، باورها و کارهایی که هر روز انجام می‌دهیم، نقشی بسیار مهم دارند. تغییرات کوچک اما هدفمند، همان عوامل نجات‌بخشی هستند که می‌توانند تحولات بزرگی را در زندگی و کسب‌و‌کار ما به ثمر برسانند.

این اثر، راهنمایی عملی برای مدیریت بهینه و رسیدن به موفقیت را در اختیار ما می‌گذارد و قدم به قدم نشان می‌دهد که در دنیای پر از تلاطم امروز، داشتن نگاهی کلان و دورنمایی از آینده موجب می‌شود که بتوانیم به شکلی بهتر برای رسیدن به اهدافمان برنامه‌ریزی کرده و به سمت آن‌ها حرکت کنیم.

کتاب تفکر استراتژیک برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمام مدیرانی که قصد رسیدن به موفقیت را دارند مفید است. همچنین کسانی که قصد دارند با برنامه‌ریزی به اهداف خود دست پیدا کنند، کتاب تفکر استراتژیک را جذاب خواهند یافت.

مجموعه کتاب‌های همراه مدیران

مجموعه کتاب‌های همراه مدیران بر اساس پژوهش‌های دانشکده کسب‌وکار دانشگاه هاروارد تالیف شده است و تکنیک‌های مفیدی را برای مسائلی که مدیران همیشه با آن‌ها سروکار دارند، ارائه می‌دهد. این مجموعه که توسط اساتید درجه یک دانشگاه هاروارد پس از سال‌ها تجربه در مشاوره و آموزش منتشر شده است، با کمک مثال‌های واقعی، نکته‌های ارزشمند، راهنمایی‌ها، ابزارها و آزمون‌ها مدیران را در شناسایی نقاط ضعف یا قوت و کسب مهارت‌های کلیدی مدیریت یاری می‌رساند.

در بخشی از کتاب تفکر استراتژیک می‌خوانیم

در دنیای رقابتی و متغیر کسب‌وکارهای امروز، همه باید بدانند چطور استراتژیک فکر کنند. در چنین شرایطی است که سازمان می‌تواند از تمامی ظرفیت‌های خلاقیت و دانش نیروی کار خود استفاده کند.

تفکر استراتژیک وقتی مؤثر است که فردی و گروهی دنبال شود. با تفکر استراتژیک درگروه‌های کاری، از نگاه سایر افراد درباره مسایل حیاتی و پیچیده آگاه می‌شوید؛ موضوعی که برای کسب‌وکارهای چالشی امروز بسیار مهم است.

هر مدیری در سازمان، دید خاص خودش را از نحوه کار شرکت دارد. وقتی از همکاران خود بپرسید که ایشان چگونه با سایر افراد در سازمان تعامل دارند، درک شما از نحوه تأثیر کارهایتان بر شرکت، تقویت خواهد شد.

برای مثال، فرض کنید در واحد وصول درآمد کار می‌کنید و می‌خواهید سیستم صدور صورت‌حساب را اصلاح کنید، می‌دانید که گروه IT، مثل همه مدیرانی که صورت حساب‌ها را صادر می‌کنند، از کار شما متأثر می‌شوند. بنابراین تصمیم می‌گیرید از سایر افراد در سازمان درباره تغییر سیستم صورت‌حساب و تأثیری که بر آنها دارد، سوال کنید. در گفتگو با افراد در واحد بازاریابی، متوجه می‌شوید که تغییر مورد نظر شما پیامدهای مهمی بر گروه طراحی بسته‌بندی خواهد داشت. چرا؟ تمام بسته‌بندی‌ها باید تغییر کنند تا بارکد بزرگ‌تری را در آن‌ها بتوان چاپ کرد.

با همکاری دیگران، دید وسیع‌تری از پیامدهای پیچیده تغییراتی که کوچک شمرده می‌شوند، پیدا خواهیم کرد. این دید وسیع‌تر به شما کمک می‌کند تا تصمیم‌های استراتژیک‌تری بگیرید.

فهرست مطالب کتاب

پیام مشاور
مفاهیم تفکر استراتژیک
مروری بر تفکر استراتژیک
تفکر استراتژیک چیست؟
چرا تفکر استراتژیک مهم است؟
چه کسی باید تفکر استراتژیک داشته باشد؟
وجه تمایز متفکران استراتژیست چیست؟
گام‌های تفکر استراتژیک
گام اول: مشاهده تصویر کلان
درک استراتژی‌های واحد و شرکت
گام‌های شناسایی استراتژی‌های واحد و شرکت
تحلیل مشتریان، رقبا و صنعت
اولویت‌های ذی‌نفعان درونی را در نظر بگیرید
گام دوم: تعیین اهداف استراتژیک
درک اهداف رییس
تعیین اهداف
شناسایی اهداف پروژه‌محور
اهداف را هوشمند (Smart) کنید.
گام سوم: تعیین روابط، الگوها و روندها
فهم نحوه عملکرد
راهکارها
طبقه‌بندی اطلاعات
نکته‌هایی برای تقویت توانایی شناسایی روابط، الگوها و روندها
گام چهارم: خلاقیت
فرضیه‌هایتان را به چالش بکشید
پذیرش ایده‌ها
طرح آرمانی را ترسیم کنید
نظرهای دیگر را پرس‌وجو کنید
محیط را مهیای خلاقیت کنید
گام پنجم: تحلیل اطلاعات
شناسایی اطلاعات اساسی مورد نیاز
از اطلاعات نامرتبط خلاص شوید
طرح جمع‌آوری اطلاعات را بریزید
دانش موجود را به کار بگیرید
گام ششم: اولویت‌بندی اقدام‌ها
تعیین مهلت‌های زمانی
در نظر داشتن تصویر جامع
گام هفتم: انتخاب اقدام‌ها
ارزیابی معایب و مزایای اقدام‌ها
مقایسه نتایج کوتاه‌مدت و بلندمدت
گام‌های ایجاد تعادل میان نیازهای کوتاه‌مدت و اهداف بلندمدت
تعادل میان نیازهای شرکت و واحد سازمانی
نه گفتن را یاد بگیرید
نکات و ابزارها
ابزارهای تفکر استراتژیک
خودآزمایی
پاسخ خودآزمایی
منابعی برای مطالعه بیشتر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تفکر استراتژیک: الگوها و روندها، استراتژی، هدف‌گذاری و اولویت بندی
مترجممسعود سلطانی
ناشر چاپیانتشارات آریاناقلم
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات96
زبانفارسی
شابک978-600-6227-60-3
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تفکر استراتژیک: الگوها و روندها، استراتژی، هدف‌گذاری و اولویت بندی

رقیه صمدی
۱۴۰۱/۱۰/۱۹
از انتشارات اریانا قلم هرچی گفته بشه کمه. تخصصشون به نظرم حوضه استراتژیکه چون به خوبی و زیبایی همه چیزو تفسیر و و به زبان روان گفتن و به درد زندگی روزمره و کسب و کار‌ها میخوره ممنون کتاب راه عزیزم
مهنوش خورشیدی
۱۴۰۱/۹/۱۳
هنوز کامل نخوندمش خیلی کتابی نوشته شده و ارتباط گرفتن باهاش یکم طول میکشه
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب تفکر استراتژیک: الگوها و روندها، استراتژی، هدف‌گذاری و اولویت بندی

برای دریافت کتاب تفکر استراتژیک: الگوها و روندها، استراتژی، هدف‌گذاری و اولویت بندی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.