معرفی و دانلود کتاب هدف گذاری: اولویت‌بندی، برنامه‌محوری، سنجش موفقیت

عکس جلد کتاب هدف گذاری: اولویت‌بندی، برنامه‌محوری، سنجش موفقیت
قیمت:
۲۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هدف گذاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هدف گذاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هدف گذاری: اولویت‌بندی، برنامه‌محوری، سنجش موفقیت

کتاب هدف گذاری به مدیران و رهبران سازمان‌ها یاری می‌رساند تا با بزرگترین و البته مهم‌ترین چالش خود روبه‌رو شوند: تعیین هدف و رسیدن به آن! نویسندگان کتاب حاضر از نخستین گام تا مرحله‌ی پایانی در کنار شما خواهند بود تا با حفظ روحیه‌‌ی کارکنانتان، اهداف موردنظرتان را اولویت‌بندی کرده، اهداف عملی و هوشمندانه را شناسایی کنید و روش‌های مناسبی را برای دستیابی به آن‌ها اتخاذ نمایید. اثری که پیش رو دارید حاوی نکاتی‌ست که به توسعه‌ی کسب‌و‌کارتان می‌انجامد.

درباره‌ی کتاب هدف‌گذاری

اگر همین حالا از ما بپرسند، بدون داشتن هدف، یک فرد، گروهی از افراد و یا حتی یک سازمان، به چه عاقبتی دچار خواهد شد، همگی به این نتیجه می‌رسیم که نه‌تنها پیشرفتی عاید چنین شخص یا مؤسسه‌ای نمی‌شود، بلکه باید منتظر شکست زودهنگام آن باشیم. این نکته و چنین پیامدی برای همه‌ی ما مسلم است اما موضوعی که هرگز به آن فکر نمی‌کنیم تأثیراتی‌ست که بودن یا نبودن هدف بر تمامی بخش‌ها و جزئی‌ترین عملکرد افراد یک سازمان خواهد گذاشت. در صورتی که موضوع هدف‌گذاری را با دیدی کلان و درمورد یک شرکت یا مؤسسه در نظر داشته باشیم، هدف‌گذاری یعنی جهت دادن به پیش‌پاافتاده‌ترین فعالیت‌های روزمره‌ی کارکنان، اولویت‌بندی کردن بین فعالیت‌ها و برنامه‌های کاری بی‌شمار و کمک به پرسنل برای تصمیم‌گیری بهتر در مواقع بحرانی. بدون هدف‌گذاری، مدیران و کارکنانشان، در دریایی از وظایف و فعالیت‌های گوناگون غرق خواهند شد، بدون اینکه بدانند به سمت کدام مقصد باید حرکت کنند! تعیین هدف، لازمه‌ی ایجاد، بقا و موفقیت هر سازمان، همچنین موضوع اصلی کتاب هدف‌گذاری (Setting Goals) است که به قلم جمعی از نویسندگان و مشاوره‌‌ی پپنی لوسی و لیندا هیل نگاشته شده. ‌‌‌‌‌

اکنون که با اهمیت انتخاب هدف و تعیین آن آشنا شدید، ممکن است تصور کنید که هدف‌گذاری یعنی قلمی به دست بگیرید و کاغذی رو‌به‌رویتان قرار دهید. سپس تیتروار، مواردی را که تصور می‌کنید دستیابی به آن‌ها برای گسترش و توسعه‌ی کسب‌و‌کارتان ضرورت دارد، پشت‌سر‌هم ردیف کنید. اگر چنین ذهنیتی نسبت به تعیین هدف و مراحل آن دارید، بهتر است همین جا دست نگهدارید، چراکه توصیه‌های ارزنده‌ای برای طی مراحل هدف‌گذاری در کتاب حاضر نهفته. راهکارهایی که جز در کسب‌وکار، در سایر امور زندگی شخصی و شغلی نیز به کارتان خواهند آمد.

در بخش‌های ابتدایی کتاب هدف‌گذاری با معنای هدف و نقش آن در بهبود اوضاع سازمان‌ها آشنا خواهید شد. انواع هدف‌ها را خواهید شناخت و روش‌هایی کاربردی را نیز برای ایجاد هماهنگی میان اهداف یا اولویت‌بندی اهداف مختلف خواهید آموخت. همچنین راهکارهایی به شما عرضه خواهد شد که از طریق آن‌ها می‌توانید اهدافی هوشمندانه‌تر را تنظیم کنید.

در بخش‌های بعد، مفهوم «امکان‌پذیری» به شما معرفی شده و دو دسته‌ی اهداف کمی و کیفی نیز شناسایی خواهد شد. با توجه به این دانسته‌ها، می‌توانید قابلیت اجرایی‌بودن اهداف خود و سازمانتان را بسنجید و از کمی یا کیفی بودن آن مطلع شوید.

هرچند تعیین اهداف و راه‌های تحقق آن‌ها اهمیت بسیاری دارد، اما مهم‌ترین مسئله اطمینان از تحقق اهداف خواهد بود. در حقیقت، اهداف برای دستیابی به پیامدهای به‌خصوصی در نظر گرفته می‌شوند و چنانچه از ابتدای امر مشخص باشد که قرار نیست اهداف عملی شوند، دیگر تعیین چنین اهدافی و تلاش برای رسیدن به آن‌ها معنایی نخواهد داشت. کتاب هدف‌گذاری در مرحله‌ی شناخت و سنجشِ میزانِ تحقق‌پذیریِ اهداف راهنمای شما خواهد بود.

در ادامه، می‌آموزید که عملکرد بخش‌های سازمانتان را با توجه به اهدافی که مدنظر دارید، تعیین کرده و کنترل نمایید. مشخص کردن مسئولیت‌ها و معیار عملکرد نیز در همین بخش آموزش داده خواهد شد.

جالب است بدانید که نویسندگان کتاب هدف‌گذاری، بخشی را نیز به اهداف بلندپروازانه اختصاص داده‌اند و چندوچون آن‌ها را بررسی نموده‌اند.

ممکن است اعتقاد داشته باشید که تحقق اهداف، آخرین مرحله‌ی مربوط به هدف است اما باید توجه داشت که کار هدف‌گذاری به همین جا خاتمه پیدا نمی‌کند. مراحل دیگری نیز پس از دستیابی به اهداف وجود دارند که موفقیت پایدار و پیشرفت روزافزون کسب‌و‌کار شما را تضمین می‌کنند. ارزیابی اهداف پس از تحقق آن‌ها انجام می‌شود. در این مرحله، به داوری عملکرد خود و میزان موفقیتتان می‌نشینید تا پس از آن به مرحله‌ی بازنگری در اهداف برسید و ببینید آیا در اولویت‌بندی، تعیین هدف یا روش‌هایی که برای رسیدن به آن‌ها پیش گرفته بودید، عملکرد مناسبی داشتید یا همچنان به تجدیدنظر در فعالیت‌های خود نیاز دارید.

کتاب هدف‌گذاری تنها به ارائه‌ی نکات و طرح مباحث تئوریک اکتفا نکرده و بخش انتهایی را به پرسش و پاسخ خوانندگان اختصاص داده است. به صورتی که از طریق پرسش‌های خودآزمایی گنجانده‌شده در این اثر، می‌توانید سطح یادگیری و میزان تأثیر آموزه‌های کتاب حاضر را بر معلوماتتان بسنجید.

برای علاقه‌مندان و فعالان حوزه‌ی مدیریت، خبر خوب دیگری هم داریم: برای اینکه مطالعات خود را در حوزه‌ی هدف‌گذاری توسعه بدهید، منابعی در آخرین صفحات کتاب ارائه شده که راهنمای شما در این مسیر خواهند بود.

کتاب هدف‌گذاری با ترجمه‌ی مسعود سلطانی، از سوی نشر آریاناقلم در اختیارتان قرار می‌گیرد.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های همراه مدیران

«کتاب همراه مدیران، راه‌حل‌های حرفه‌ای برای چالش‌های روزانه» عنوان مجموعه‌ای است که انتشارات دانشکده‌ی کسب‌وکار هاروارد (Harvard Business school) با بهره‌گیری از تجربه و دانش بزرگان عرصه‌ی مدیریت و اساتید دانشگاه هاروارد، برای راهنمایی مدیران سازمان‌های گوناگون تهیه و منتشر کرده. هر یک از مجلدهای این مجموعه، شامل نکات، مثال‌هایی واقعی، راهنمایی‌های کارآمد و آزمون‌ها و ابزارهایی هستند که در نهایت سادگی بیان شده‌اند. حجم پایین این اثر موجب شده تا منبعی جامع اما موجز برای مخاطبانش باشد. مدیران سازمان‌ها می‌توانند در هر زمان و مکانی، این مرجع ارزشمند را به همراه داشته باشند و در حل‌و‌فصل چالش‌های معمول و همیشگی خود به کار ببندند. شناخت نقاط ضعف و قوت مدیران از سوی ایشان و یادگیری مهارت‌های کاربردی از اهداف این سری کتاب‌هاست.

تاکنون نشر آریاناقلم، سیزده جلد از کتاب‌های این مجموعه را به فارسی برگردانده و منتشر نموده است. مجموعه کتاب‌های کتاب همراه مدیران که با استقبال گسترده‌ی مخاطبان روبه‌رو شده، عناوین زیر را دربرمی‌گیرد:

«تمرکز بر مشتری»، «مدیریت بازاریابی»، «مدیریت تغییر»، « ارزیابی عملکرد»، «بودجه‌ریزی»، «تصمیم‌گیری»، «مدیریت پروژه»، «استخدام کارکنان»، «مدیریت مالی»، «مسیر شغلی»، «حفظ کارکنان»، «هدف‌گذاری» و «تفکر استراتژیک».

کتاب هدف‌گذاری برای چه کسانی مناسب است؟

مدیران سازمان‌ها و تمامی افرادی که به‌نحوی مدیریت کسب‌وکاری را به عهده دارند، با مطالعه‌ی کتاب هدف‌گذاری، فرایند تعیین و دستیابی به اهداف گوناگون سازمانشان را خواهند آموخت. نکاتی که پیرامون هدف و عملی‌کردن آن در اثر حاضر ارائه شده، توسعه‌ی کسب‌و‌کار شما را به دنبال خواهند داشت.

جملات برگزیده کتاب هدف‌گذاری

  • موانع چیزهای ترسناکی هستند که وقتی چشم خود را بر هدف می‌بندید، دیده می‌شوند.
  • جهان راه را برای کسی که می‌داند کجا می‌رود، می‌گشاید.
  • با تعیین مقصد نیمی از راه را پیموده‌ایم.
  • سرنوشت آدمی اتفاقی نیست و در انتخاب‌های او ریشه دارد. انتظار سرنوشت، کاری بیهوده است و باید در پی سرنوشت خود بود.

در بخشی از کتاب هدف گذاری: اولویت‌بندی، برنامه‌محوری، سنجش موفقیت می‌خوانیم

بخشی از کار شما در تعیین اهداف فردی و سازمانی، ایجاد توازن میان تحقق‌پذیری اهداف و بلندپروازانه بودن آن‌هاست. شما می‌خواهید اهدافی داشته باشید که بتوان محقق کرد و در عین حال، افراد را به هیجان بیاورد و به آن‌ها این حس را بدهد که تحقق آن‌ها چالشی بزرگ است.

این توازن بسیار حساس است. اگر اهداف شما خیلی بلندپروازانه باشد، این خطر وجود دارد که افراد نتوانند آن‌ها را محقق کنند. چنین امری شما و تیم‌تان را به مشکل می‌اندازد و آن‌ها را مایوس می‌کند. برای مثال، اگر شما پاداش فردی را به دلیل عدم تحقق هدفی کاهش بدهید، ناامیدی و بی‌انگیزگی گسترش می‌یاید. اگر اعضای تیم شما هدفی داشته باشند که امکان‌پذیر نباشد، شما را مقصر می‌دانند.

در عین حال، نباید هدف شما خیلی دست‌پایین باشد. اگر خیلی محتاط باشید و اهداف را طوری تعیین کنید که به آسانی قابل دستیابی باشند، فرصت‌ها را از دست می‌دهید و عملکردی متوسط خواهید داشت. با اهدافی متمرکز آغاز کنید که بعد بتوانید آن‌ها را گسترش دهید. بلندپروازانه بودن اهداف می‌تواند به ایجاد توازن کمک کند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
پیام مشاور
چرا هدف‌گذاری مهم است
مشاوران
مبانی هدف‌گذاری
هدف‌گذاری به چه معناست؟
انواع هدف
هماهنگی اهداف
اولویت‌بندی اهداف
از بالا به پایین یا از پایین به بالا
اهداف هوشمندانه
چه چیزی هدف را هوشمندانه می‌کند؟
اهمیت امکان‌پذیری
اهداف کمّی در مقابل اهداف کیفی
تعیین اهداف سازمانی
شناسایی اهداف بالقوه
اولویت‌بندی و انتخاب اهداف
نکته‌هایی برای تعیین اهداف سازمانی
گام‌های شناسایی و اولویت‌بندی اهداف سازمانی
تعیین اهداف فردی
روشن کردن اهداف فردی
اطمینان از تحقق اهداف
نکته‌هایی برای تعیین اهداف اعضای تیم
تعیین اهداف برای خودتان
بیشینه کردن توفیق اهداف
ایجاد حس مالکیت
تعریف اهداف چالشی قابل تحقق
نکاتی درباره اهداف بلندپروازانه
تمرکز بر اهداف
تعیین معیار عملکرد
تعیین مسئولیت‌ها
نکته‌هایی برای افزایش احتمال موفقیت
تحقق اهداف
پایش اهداف تعیین شده
برنامه‌ریزی برای اهداف
مدیریت موانع
پایش و کنترل پیشرفت
گام‌هایی برای پایش پیشرفت
تحقق اهداف
گام‌هایی برای تحقق اهداف
ارزیابی اهداف تعیین‌شده
بازنگری در اهداف
ارزیابی اهداف پس از تحقق
یادگیری و کاربرد درس‌ها
نکات و ابزارها
ابزارهای هدف‌گذاری
خودآزمایی
پاسخ خودآزمایی
منابعی برای مطالعه بیشتر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هدف گذاری: اولویت‌بندی، برنامه‌محوری، سنجش موفقیت
نویسنده
مترجممسعود سلطانی
ناشر چاپیانتشارات آریاناقلم
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات84
زبانفارسی
شابک978-600-6227-10-8
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هدف گذاری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هدف گذاری

برای دریافت کتاب هدف گذاری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.