معرفی و دانلود کتاب روانشناسی عملکرد ورزشی: از نظریه تا کاربرد

عکس جلد کتاب روانشناسی عملکرد ورزشی: از نظریه تا کاربرد
قیمت:
۹۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی عملکرد ورزشی: از نظریه تا کاربرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی عملکرد ورزشی: از نظریه تا کاربرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روانشناسی عملکرد ورزشی: از نظریه تا کاربرد

کتاب روانشناسی عملکرد ورزشی نوشته‌ی استوارت کوتریل است. نویسنده در این کتاب شرح می‌دهد که روانشناسی عملکرد چیست، به چه چیزهای درونی و بیرونی‌ای وابسته است و عملکرد انسان چطور تحت فشار بهبود می‌یابد و چطور می‌توان عملکرد خود را بهبود بخشید.

درباره‌ی کتاب روانشناسی عملکرد ورزشی

افراد غالباً تحت شرایط فشار به قدرتی باورنکردنی دست می‌یابند و عملکردشان به شکلی خارق‌العاده بهبود می‌یابد. اغلب افراد تجربه کرده‌اند که در ساعت‌های پیش از امتحان بهتر قادر به درک مطالب هستند و یا به خاطر سپردن درس‌ها برایشان ساده‌تر است. البته این مسئله تنها منحصر به موارد ذهنی نیست و درباره‌ی شرایط فیزیکی نیز صدق می‌کند.

به شاخه‌ای از علم روانشناسی که به بررسی عملکرد انسان می‌پردازد، روانشناسی عملکرد می‌گویند. این رشته شامل بکارگیری اصول و تکنیک‌های روانشناختی مختلف برای کمک به افراد، تیم‌ها و سازمان‌ها برای بهینه‌سازی عملکرد، دستیابی به اهداف و رسیدن به پتانسیل کامل است. در این رشته مواردی از نظیر مهارت‌های ذهنی، هدفمندی، مدیریت استرس و پویایی به افراد آموزش داده می‌شود.

کتاب روانشناسی عملکرد ورزشی (Performance Psychology: Theory and Practice) نوشته‌ی استوارت کوتریل (Stewart Cotterill) در همین زمینه به رشته‌ی تحریر درآمده است. نویسنده در این کتاب ابتدا شرح می‌دهد که اصلاً روانشناسی عملکرد چیست، چه نظریه‌هایی درباره‌ی آن وجود دارد و از چیزی به عنوان عملکرد یاد می‌شود. در بخش‌های بعدی استوارت کوتریل به سراغ عوامل خارجی و داخلی تاثیرگذار بر عملکرد می‌رود و یکی یکی به توضیح آن‌ها می‌پردازد. او معتقد است عواملی همچون تغذیه، مواد مغذی و خواب مناسب می‌توانند عملکرد افراد را بهبود ببخشند. او سپس از تأثیر فشار در عملکرد سخن به میان می‌آورد و توضیح می‌دهد که فشار چیست، انسان‌ها به طور غریزی چه واکنشی در شرایط فشار از خود نشان می‌دهند، چطور می‌توان در شرایط فشار به یک تصمیم‌گیری درست رسید و در نهایت به چه شکل می‌توان با استفاده از شرایط فشار عملکرد خود را بهبود بخشید.

معرفی و دانلود کتاب روانشناسی عملکرد ورزشی: از نظریه تا کاربرد

او در کتاب روانشناسی عملکرد ورزشی فصل‌هایی را نیز به صحبت درباره‌ی «اعتماد به نفس»، «تاب‌آوری»، «سالمندی و تجربه»، «فیزیولوژی روانی» و «رشد مهارت‌های حرکتی» اختصاص داده است. در فصل آخر کتاب نیز تمریناتی اصولی و کاربردی ارائه شده تا افراد بتوانند با انجام آن‌ها عملکرد خود را بهبود و ارتقا ببخشند.

از نکات مثبت این کتاب‌، ارائه‌ی مطالب به شکل طبقه‌بندی‌شده است. هر فصل کتاب از یک مقدمه شروع می‌شود که در طی آن نویسنده یک دید کلی از مباحث پیش رو در اختیار خوانندگان می‌گذارد، سپس به سراغ شرح مطالب رفته و در نهایت پرسش‌هایی را مطرح می‌کند تا مخاطبان با پاسخ به آن‌ها بتوانند به درک بهتری از آنچه در طی فصل عنوان شده برسند. در آخر هر فصل نیز بخشی به عنوان مطالعات بیشتر در نظر گرفته شده تا مخاطبان بتوانند در صورت علاقه، به سراغ منابع دیگری در آن زمینه بروند.

کتاب روانشناسی عملکرد ورزشی به کوشش امیرشمس و آرزو احمدپور به فارسی ترجمه شده و توسط انتشارات حتمی به چاپ رسیده است.

کتاب روانشناسی عملکرد ورزشی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای افرادی که مایلند عملکرد خود را در زمینه‌های مختلف بهبود بخشیده و به بازدهی بهتری در زندگی خود برسند، مناسب و کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب روانشناسی عملکرد ورزشی: از نظریه تا کاربرد می‌خوانیم

با افزایش سن، عملکردهای جسمی و روانشناختی تضعیف می‌شوند. این زوال برای بسیاری از افراد در اواسط یا اواخر دهه 20 زندگی آغاز شده و تا حدود 60 سالگی با یک شیب تقریبا ثابت ادامه می‌یابد. پس از این نقطه، شیب زوال شدیدتر می‌شود. با این وجود، چگونه است که به نظر می‌رسد برخی اجراکنندگان سطح بالا در بسیاری از ورزش‌ها و حوزه‌های اجرا و عملکرد قادرند بر خلاف این روند عمل کرده و با بالا رفتن سن خود به موفقیت ادامه می‌دهند؟

بیشتر متون موجود که به بررسی زوال مرتبط با سالمندی پرداخته‌اند بیان می‌کنند که یک زوال اجتناب‌ناپذیر پس از نقطه «اوج عملکرد» وجود دارد اما توجه کمی به طول دوره اوج عملکرد شده است. همچنین به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر یک جابجایی در مقیاس زمان مربوطه وجود داشته است. پژوهش‌هایی که بر عملکرد ورزشی تمرکز نموده‌اند به عنوان مثال نشان داده‌اند که اجرا در تکالیف مهارتی ورزشی می‌تواند به میزانی بهتر از آنچه در گذشته بود حفظ شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مقدمه
فصل 2: عملکرد انسان
فصل 3: شناخت، ادارک و عمل
فصل 4: درک فشار
فصل 5: تصمیم‌گیری تحت فشار
فصل 6: نقش هیجان در عملکرد
فصل 7: تاب‌آوری
فصل 8: سالمندی و تجربه
فصل 9: اعتماد به نفس
فصل 10: فیزیولوژی روانی
فصل 11: رشد مهارت‌های حرکتی
فصل 12: راهبردهای روانشناختی برای ارتقای عملکرد تحت فشار
فصل 13: تمرین برای عملکرد
فصل 14: پیشرفت‌های آتی در پژوهش و عمل

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روانشناسی عملکرد ورزشی: از نظریه تا کاربرد
نویسنده
مترجمامیر شمس، آرزو احمدپور، محبوبه خانقلی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات172
زبانفارسی
شابک978-600-355420-7
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب روانشناسی عملکرد ورزشی: از نظریه تا کاربرد

برای دریافت کتاب روانشناسی عملکرد ورزشی: از نظریه تا کاربرد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.