معرفی و دانلود کتاب سکوت: قدرت سکوت در دنیایی پرهیاهو

عکس جلد کتاب سکوت: قدرت سکوت در دنیایی پرهیاهو
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سکوت: قدرت سکوت در دنیایی پرهیاهو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سکوت: قدرت سکوت در دنیایی پرهیاهو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سکوت: قدرت سکوت در دنیایی پرهیاهو

تیک نات هان راهب بودایی و نامزد جایزه‌ی صلح نوبل در کتاب سکوت: قدرت سکوت در دنیایی پرهیاهو توضیح می‌دهد که ذهن‌آگاهی چگونه شما را به آرامش می‌رساند. او با تعریف کردن حکایت‌ها و پیشنهاد تمرین‌های عملی به شما نشان می‌دهد که چگونه آگاهانه زندگی کنید تا صداهای مزاحم درون ذهنتان را ساکت کنید.

درباره‌ی کتاب سکوت: قدرت سکوت در دنیایی پرهیاهو

کسانی که در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند، به سروصدای زیاد عادت کرده‌اند. حال اگر صدای درون مغزمان را هم به این صدای بیرونی اضافه کنیم،‌ با همهمه‌ای بی‌پایان از اصوات مختلف روبه‌رو می‌شویم. برخلاف چیزی که فکر می‌کنیم، ما این سکوت را دوست داریم؛ به آن اعتیاد پیدا کرده‌ایم. اگر لحظه‌ای همه‌جا ساکت شود و عوامل حواس‌پرتی‌مان از بین بروند، با خود واقعی‌مان تنها می‌شویم. و این‌جاست که ترس به سراغ ما می‌آید؛ ترس از سکوت.

بسیاری از ما عادت کرده‌ایم که به‌جای گوش دادن به صدای اطرافمان و لذت بردن از لحظه‌ی حال، هندزفری را در گوش خود بگذاریم و چیزی را بشنویم که خودمان می‌خواهیم. این نشانه‌ی ترس ماست؛ زیرا به محض اینکه همه‌جا ساکت می‌شود، می‌ترسیم با افکارمان تنها شویم و هر کاری می‌کنیم تا سکوت را بشکنیم. برای همین است که اضطراب در جوامع مدرن تبدیل به یک بیماری روانی رایج شده. یکی از مهم‌ترین منابعی که می‌توانید برای رهایی از اضطراب بخوانید، کتاب سکوت: قدرت سکوت در دنیایی پرهیاهو (Silence: the power of quiet in a world full of noise) است.

تیک نات هان (Thich Nhat Hanh) در این کتاب می‌گوید که طبق سنت بودایی 5 صدای مختلف داریم: اولین صدا، صدای شگفتی‌های زندگی است؛ صداهایی مانند صدای باران، پرندگان و... . دومین صدا برای کسی است که جهان را مشاهده می‌کند؛ یعنی فقط گوش می‌دهد و سکوت می‌کند. سومین صدا، صدای برهماست که با «اُم» گفتن خود قدرت ذاتی جهان را ایجاد می‌کند. چهارمین صدا برای جزر و مد است که از رنج کشیدن جلوگیری کرده، سوء‌تفاهم را از بین می‌برد و همه چیز را دگرگون می‌کند. پنجمین صدا فراتر از همه‌ی صداهای جهان است که به شما یادآوری می‌کند به صداها و کلمات خاص دل نبندید. در کتاب سکوت: قدرت سکوت در دنیایی پرهیاهو یاد می‌گیریم که چگونه این 5 صدا را بشنویم.

تیک نات هان که راهبی بودایی است، عقیده دارد ما باید بر هر چیزی که مصرف می‌کنیم نظارت داشته باشیم. ما با غذای خوراکی، احساسات، اراده و آگاهی خود و روح خویش را تغذیه می‌کنیم. ما خودمان را در فیلم و سریال و تلفن همراه غرق می‌کنیم تا مشکلات خود را به فراموشی بسپاریم. اما روزی با آن‌ها مواجه می‌شویم؛ این جوهر ذهن‌آگاهی است. تقریبا همه‌ی ما فکر می‌کنیم ذهن‌آگاهی با مدیتیشن در یک اتاق خلوت با مقدار زیادی زمان آزاد میسر می‌شود؛ اما در کتاب سکوت: قدرت سکوت در دنیایی پرهیاهو می‌آموزیم که هنگام پیاده‌روی، مسواک زدن، غذا خوردن و رانندگی می‌توانیم مدیتیشن کنیم! شاید در وهله‌ی اول انجام این کار سخت به نظر بیاید؛ ولی با کمی آموزش هر کسی می‌تواند این کار را انجام دهد. اگر می‌خواهید به آرامش روحی برسید و از زندگی خود بیشتر لذت ببرید، کتاب سکوت: قدرت سکوت در دنیایی پرهیاهو را بخوانید. انتشارات میلکان این کتاب را با ترجمه‌ی عذرا گلفام چاپ و منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب سکوت: قدرت سکوت در دنیایی پرهیاهو

  • تیک نات هان در کتاب سکوت: قدرت سکوت در دنیایی پرهیاهو به ما نشان می‌دهد که چگونه با جهان بیرون و درون به صلح برسیم. (دالای لاما)

  • تیک نات هان ندای بودا را به گوش مردم می‌رساند. (سوگیال رینپوش)

  • ذهن‌آگاهی در دهه‌های اخیر به جنبشی مهم تبدیل شده است. تیک نات هان با کتاب سکوت: قدرت سکوت در دنیایی پرهیاهو‌، راهنمای شما در سفر ذهن‌آگاهی و مراقبه است. (مجله‌ی ادبی تایمز ساپلِمِنت)

  • این کتاب پیام ساده‌ی تیک نات هان برای ذهن‌آگاهی و عمیق شدن در جامعه‌ی مدرن است. (پابلیشرز ویکلی)

کتاب سکوت: قدرت سکوت در دنیایی پرهیاهو برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به بودیسم و آیین بودا علاقه دارید، می‌خواهید درباره‌ی ذهن‌آگاهی بیشتر بدانید یا از شر همه‌ی حواس‌پرتی‌ها و صداهای بیرون و درون خلاص شوید، احساسات خود را مشاهده کنید و صدای درونی‌ترین و عمیق‌ترین افکار خویش را بشنوید،‌ کتاب سکوت: قدرت سکوت در دنیایی پرهیاهو را بخوانید.

با تیک نات هان بیشتر آشنا شویم

تیک نات هان متولد 1926 راهب بودایی، نویسنده، شاعر و فعال حقوق بشر بود که در سال 1967 مارتین لوتر کینگ او را به‌عنوان نامزد دریافت برنده‌ی جایزه‌ی صلح نوبل معرفی کرد. او در سال 1955 سردبیر انتشارات رسمی انجمن بوداییان ویتنام شد؛ درحالیکه‌ راهبان رده بالا به دلیل عقایدش با نوشته‌های او مخالف بودند. پس از مدتی راهبان او را طرد کردند و هان با بورس تحصیلی به دانشگاه پرینستون رفت. بعد از اتمام تحصیلاتش مدرس بودیسم در دانشگاه کلمبیا و کرنل شد و تا سال 2005، اجازه نداشت به ویتنام برگردد. وی پس از تأسیس مراکزی همچون مرکز مدیتیشن در فرانسه، دانشگاه بودایی ون هان در سایگون، مدرسه‌ی جوانان و خدمات اجتماعی و جامعه‌ی بودایی روستای پلام، به معبد دوران نوجوانی‌اش برگشت و در سن 95 سالگی در ویتنام درگذشت.

کتاب «نیلوفر و مرداب» و کتاب «ترس» مهم‌ترین کتاب‌های او هستند. این نویسنده سرانجام در ژانویه‌ی سال 2022 درگذشت.

در بخشی از کتاب سکوت: قدرت سکوت در دنیایی پرهیاهو می‌خوانیم

وقتی توانستید همه‌ی صداهای درونتان را خاموش کنید، وقتی توانستید سکوت، سکوتی رعدآسا، در وجودتان برقرار نمایید، ژرف‌ترین ندا را از درونتان می‌شنوید. قلبتان شما را فرامی‌خواند. قلبتان در تلاش است چیزی به شما بگوید، اما هنوز نمی‌توانید آن را بشنوید، چون ذهنتان پر از هیاهوست. شما همیشه، شب و روز، به‌سویی کشانده می‌شوید. شما پر از افکارید، به‌ویژه افکار منفی.

بسیاری از ما بیشتر وقت‌ خود را، در زندگی روزمره، صرف جست‌وجوی آسایش می‌کنیم آسودگی‌های مادی و آسودگی‌های عاطفی فقط برای بقا. این کار تمام وقتمان را می‌گیرد. این‌ها همان چیزهایی هستند که آن‌ها را دغدغه‌های روزمره می‌نامیم. ما غرق در دغدغه‌های روزمره هستیم: چگونه پول و غذای کافی، سرپناه و دیگر نیازهای مادی را به دست بیاوریم. دغدغه‌های عاطفی نیز داریم: آیا فلانی دوستمان دارد یا نه، آیا امنیت شغلی داریم یا نه. ما همه‌ی روز نگران این‌گونه مسائل هستیم. شاید در تلاش برای یافتن رابطه‌ای خوب و مداوم هستیم، رابطه‌ای که چندان سخت نیست. دنبال چیزی هستیم که به آن تکیه کنیم.

ما 99/9 درصد وقت خود را صرف نگرانی درباره‌ی این دغدغه‌های روزمره می‌کنیم آسودگی‌های مادی و آسودگی‌های عاطفی‌ و این را می‌توان درک کرد، چون برای احساس امنیت‌داشتن باید نیازهای اساسی خود را رفع کنیم. اما اکثراً بسیار نگرانیم، بسیار فراتر از رفع نیازهای اساسی. ازلحاظ جسمی امنیت داریم، شکممان سیر است، سقفی بالای سر داریم و خانواده‌ای پرمحبت؛ اما هنوز مدام نگرانیم. عمیق‌ترین دغدغه در وجود شما و در وجود بسیاری از ما همان است که درک نکرده‌اید، همان‌ که نشنیده‌اید. تک‌تک ما دغدغه‌ی مطلقی داریم که به دغدغه‌های مادی و عاطفی ربطی ندارد. می‌خواهیم با زندگی خود چه کنیم؟ سؤال این است. ما این‌جاییم، اما چرا این‌جاییم؟ ما چه کسی هستیم، فرد فرد ما؟ می‌خواهیم با زندگی خود چه کنیم؟ این‌ها سؤال‌هایی هستند که برای پاسخ‌دادن به آن‌ها معمولاً وقت نداریم (یا وقت صرف نمی‌کنیم).

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: هیاهوی پیوسته
فصل دوم: رادیوی افکار بی‌وقفه
فصل سوم: سکوت رعدآسا
فصل چهارم: عمیق گوش‌دادن
فصل پنجم: قدرت سکوت
فصل ششم: توجه‌کردن
فصل هفتم: پرورش پیوند

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سکوت: قدرت سکوت در دنیایی پرهیاهو
نویسنده
مترجمعذرا گلفام
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات104
زبانفارسی
شابک978-622-254-378-5
موضوع کتابکتاب‌های ادیان، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سکوت: قدرت سکوت در دنیایی پرهیاهو

sara
۱۴۰۲/۹/۱۷
با توجه به اینکه ما ۹۹. ۹ درصد وقت خود رو صرف نگرانی دربارهٔ دغدغه‌های روزمره می‌کنیم و فک می‌کنیم اگه نیازهامون رفع بشن به آرامش و آسایش همزمان می‌رسیم.. اما حتی وقتی شکم‌مان هم سیر سیر است باز چشم و دل مان پی بیشتر است. پس گویی این نگرانی مادام‌العمر می‌شود. اما سکوت مدیتیشن فارغ شدن از هیاهوی افکار زیاده‌خواه است. مدیتیشن یعنی هیچ کاری نکردن است و آرامش از اینجا آغاز می‌شود.
M.H
۱۴۰۲/۸/۴
از خوندن این کتاب لذت بردم و برای من خیلی مفید و کارگشا بود. زندگی روزمره که پراز اتفاقات و درگیری‌های ذهنی است و مدام در حال گفتگوی ذهنی هستیم، این کتاب آموزش میده تا چطور سکوت ذهن رو یاد بگیریم و در زمان حال زندگی کنیم. خوندن کتاب رو به دیگران هم توصیه می‌کنم
لیلا کشاورزی
۱۴۰۲/۶/۲۲
یکی از بهترین کتاب‌های بود که خوندم واقعا کاربردی و درسته و اگر بتونیم عمل کنیم به این روش زندگی ارامش رو برای خودمون به وجود اوردیم به شدت خوندنش رو پیشنهاد میدم
شیلا جلیلیان
۱۴۰۲/۱۲/۱۷
ذهن آگاهی و تمرین آن در زندگی روزمره به عنوان بخش مهمی از زندگی و نه بخشی مجزا از آن، محور اصلی این کتاب را شکل می‌دهد و بسیار موثر و کاربردی است.
محبوبه محمدی
۱۴۰۲/۶/۱۴
بسیار کتاب زیبا و پرمعنا و عمیقی بود درعین سادگی بودن درزمان حال و ذهن آگاهی رو یاد میده خیییلی دوستش داشتم
بهار محمدی
۱۴۰۲/۱۰/۷
این کتاب بسیار جالبه، من توی خیلی کتاب ها اهمیت سکوت و مراقبه رو میدونستم اما در این کتاب راه کار عملی تر یاد گرفتم
فتی
۱۴۰۲/۸/۳۰
عشق، تمرین نیایش است و نیایش، تمرین سکوت.
آنتوان دوسنت اگزوپری عزیز
محمد سرتراش
۱۴۰۲/۸/۲۰
به شدت مجذوب نگاه نویسنده شدم
کتاب حیرت انگیز است در حال مطالعه بار دوم هستم
عطریا جلالی
۱۴۰۲/۵/۲۸
چون کتابهای توله رو قبلا خونده بودم واسه‌ام روان بود... بسیار عالی
سهیل کوهستانی
۱۴۰۲/۱۱/۲۶
من نیروی مثبت گرفتم
ساسان قزل پیچاق
۱۴۰۲/۱۰/۱۷
چیزی جدید برای گفتن نداشت.
مشاهده همه نظرات 11

راهنمای مطالعه کتاب سکوت: قدرت سکوت در دنیایی پرهیاهو

برای دریافت کتاب سکوت: قدرت سکوت در دنیایی پرهیاهو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.