معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی معجزه ذهن آگاهی: پیش درآمدی برای تمرین مدیتیشن

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی معجزه ذهن آگاهی: پیش درآمدی برای تمرین مدیتیشن
قیمت:
۲۸۰۰۰ ۱۹,۶۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی معجزه ذهن آگاهی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی معجزه ذهن آگاهی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی معجزه ذهن آگاهی: پیش درآمدی برای تمرین مدیتیشن

ذهن انسان‌ها آن‌قدر درگیر آینده است که به‌کلی از امکانات نهفته در زمان حال غافل می‌شوند. تیک نات هان در خلاصه کتاب صوتی معجزه ذهن آگاهی ما را نسبت به موهبت‌هایی که در زمان حال نهفته است آگاه می‌کند. در این کتاب از یکی از بزرگ‌ترین رهبران معنوی و بودایی معاصر جهان، راهکارهای مربوط به ذهن‌آگاهی و مدیتیشن را خواهیم آموخت.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی معجزه‌‎ی ذهن آگاهی

اگر به امروز خود بادقت بیشتری فکر کنیم احتمالاً متوجه خواهیم شد که اکنون ما تحقق بسیاری یا حداقل تعدادی از رویاهای دیروزمان است. اما چرا احساس زندگی در یک رویا و بودن در وضعیتی ایدئال نسبت به دیروز خودمان را نداریم؟ دلیل آن پراکندگی افکار و عدم تمرکز ذهن ماست. خلاصه کتاب صوتی معجزه‌ی ذهن آگاهی (The Miracle of Mindfulness)، اثر تیک نات هان (Thich Nhat Hanh) درباره‌ی روش‌های جلوگیری از این پراکندگی حواس است.

به اعتقاد تیک نات هان در خلاصه کتاب صوتی معجزه‌ی ذهن آگاهی، مشکل اکثر ما آدم‌ها این است که اتصال میان آگاهی خود و زمان حال را گم کرده و از دست داده‌ایم. به باور او اکثر انسان‌ها در وضعیتی به‌سر می‌برند که افکارشان جلوتر یا عقب‌تر از بدنشان می‌دود و همین دوپارگی است که باعث آشفتگی‌ها و ناکامی‌های آن‌ها شده است.

تیک نات هان در این کتاب، آموزه‌های سنتی بودایی را برای بهره‌مندی بیشتر از زندگی در زمان حال به ما می‌آموزد. به کمک او خواهیم آموخت که چطور به‌جای حواس‌پرتی دائمی در مورد فرداها، نسبت به اکنون آگاه باشیم؛ چطور تصور کنیم یک سنگ‌ریزه هستیم و به این طریق به درک جهان خارج دست یابیم و چگونه درست نفس بکشیم تا زندگی ما معنای دیگری پیدا کند.

تمرین درست نفس کشیدن، یکی از گام‌هایی است که تیک نات هان در خلاصه کتاب صوتی معجزه‌ی ذهن آگاهی به ما می‌آموزد. چراکه به نظر او درست نفس کشیدن از گام‌های اساسی در مدیتیشین و رسیدن به ذهن‌ آگاهی است. برخلاف تصور ما، چگونه نفس کشیدن آن‌قدر هم بدیهی و ساده نیست و خیلی از انسان‌ها به‌شکل اشتباهی دم و بازدم خود را کنترل می‌کنند. در این خلاصه کتاب با کمک یک رهبر بودایی، نفس کشیدن و سایر مراحل و شرایط مدیتیشن را خواهیم آموخت.

خلاصه کتاب صوتی معجزه‌ی ذهن آگاهی را نشر صوتی نوین کتاب گویا با صدای محمد نظری و براساس ترجمه‌ای از مهرنام سپهری منتشر کرده است. نسخه‌ی متنی این کتاب را انتشارات کتاب کوچه به چاپ رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب معجزه‌ی ذهن آگاهی

  • یکی از بهترین پیش‌درآمدهای موجود درباره‌ی زیبایی و خرد نهفته در تمرین مدیتیشن. (New Age Journal)

  • اگر ایده‌ی صلح تیک نات هان پیاده می‌شد، انسانیت، برادری جهانی و وحدت میان تمام ادیان و باورها محقق می‌شد. (مارتین لوتر کینگ)

  • هم به‌عنوان یک بودایی و هم در مقام یک شخص، تیک نات هان از کاریزمایی قوی برخوردار بود. اگر امروز قرار می‌شد نامزدی برای بودای زنده بر روی زمین انتخاب شود، آن شخص تیک نات هان بود. (روشی ریچارد بیکر، نویسنده‌ی کتاب ذهن اصیل: تمرین ذن در غرب)

خلاصه کتاب صوتی معجزه‌ی ذهن آگاهی برای چه کسانی مناسب است؟

خلاصه کتاب صوتی معجزه‌ی ذهن آگاهی برای تمام کسانی که به دنبال آرامش ذهنی و تقویت ذهن و تمرکز خود هستند مناسب است. این خلاصه کتاب صوتی به تمام کسانی که به آموزه‌های بودایی، مانند مدیتیشن علاقه دارند توصیه می‌شود.

با تیک نات هان بیشتر آشنا شویم

تیک نات هان، مشهور به پدر ذهن‌آگاهی، راهبی بودایی بود که برای صلح زیست و عمر خود را صرف رسیدن جهان به این آرمان کرد. او یک فعال ضدجنگ، نویسنده، شاعر، گیاه‌خوار و راهب بودایی ذن بود که برنده‌ی جایزه‌ی صلح نوبل شد.

سال 1926 در هوئه، پسری متولد شد که شاید اگر در زمان و شرایط دیگری می‌زیست تبدیل به بودای این عصر شده بود. تیک نات هان با نام اصلی نگوین ژوان بائو (Nguyen Xuan Bao) از کودکی علاقه‌ی ویژه‌ای به باورها و آیین‌های بودایی داشت و بالاخره در نوجوانی، وارد یک صومعه شد. او در این صومعه بودیسم و زبان‌هایی مثل چینی، انگلیسی و فرانسوی را آموخت.

تیک نات هان در زمان جنگ آمریکا و ویتنام تمام تلاش خود را برای خاتمه دادن به این جنگ و محکوم کردن آن انجام داد و حتی مدتی هم به‌همین‌خاطر تبعید شد. در این فعالیت‌های صلح‌طلبانه، تیک نات هان با مارتین لوتر کینگ هم مکاتباتی انجام داد و از او خواست علیه این جنگ فعالیت کند. بعدها مارتین لوتر کینگ او را شایسته‌ترین فرد برای دریافت جایزه‌ی صلح نوبل خواند.

«نیلوفر و مرداب»، «هنر برقراری ارتباط»، «ترس: خرد لازم برای عبور از طوفان» و «نه مرگ؛ نه ترس» از کتاب‌های منتشرشده از تیک نات هان هستند.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی معجزه ذهن آگاهی: پیش درآمدی برای تمرین مدیتیشن می‌شنویم

شستن ظروف، صرفاً به این دلیل که می‌خواهید آن‌ها تمیز شوند، روش اشتباهی در برخورد با این کار است. روش صحیح شست‌وشو این است که ظروف را صرفاً به‌منظور شست‌وشوی آن‌ها بشویید. اگر شستن ظروف را مانند یک کار خسته‌کننده که باید آن را تحمل کنیم ببینیم و تمام حواس و ذهنمان پیش آن فنجان چایی که با پایان کار ظرف‌شویی در انتظارمان است باشد، احتمالاً نمی‌توانیم ظروف را به‌خاطر تمیز کردنشان بشوییم. علاوه‌بر این نمی‌توانیم در حین انجام این وظیفه کاملاْ زنده باشیم.

برای ما غیرممکن است درحالی‌که در مقابل سینک می‌ایستیم و آرزوی گذشت زمان را داریم، قدر شگفتی‌ای را که زندگی با خود به همراه دارد بدانیم. این به آن دلیل است که ما حواسمان به بدن، حرکات یا افکاری که در آن لحظات ارزشمندِ شستن ظرف‌ها تجربه می‌کنیم نیست. درواقع ما داریم در آینده زندگی می‌کنیم و با آن فنجان چای پشت میز می‌نشینیم. به‌عبارت دیگر ما واقعاْ ظروف را نمی‌شوییم. درواقع هنگامی که به آن فنجان چای هم می‌رسیم، ذهن ما از قبل بر روی مسائل دیگر متمرکز خواهد شد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
28 دقیقه
معجزه‌ی ذهن‌آگاهی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی معجزه ذهن آگاهی: پیش درآمدی برای تمرین مدیتیشن
نویسنده
مترجممهرنام سپهری
راویمحمد نظری
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوچه
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه صوتی
۲۸۰۰۰ ۱۹,۶۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی معجزه ذهن آگاهی

فرحناز فرهادی
۱۴۰۲/۶/۱۸
مطالب خوب بود.... فرایند تمرینات کم بود‌ای کاش بیشتر در پایان کتاب صوتی ارائه میشد
روشنک غنی پور
۱۴۰۲/۱۲/۱۱
ذهن آگاهی واقعا به لذت بردن از زندگی و کم شدن استرس کمک می‌کنه
مهرداد مهدی زاده
۱۴۰۳/۱/۱۳
هر انسانی باید دست کم یک بار این کتاب را بخواند
مریم 🦋💙✨
۱۴۰۲/۱۰/۷
عالی بود
کاش کتاب کاملش هم صوتی می‌شد تا استفاده می‌کردیم
هاله نخبه
۱۴۰۲/۸/۲۸
واقعا نوشته‌های تیک نات هان فوق العاده س
چند بار گوش دادم
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی معجزه ذهن آگاهی

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی معجزه ذهن آگاهی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.