معرفی و دانلود کتاب صوتی آرامش در هر نفس: تمرینی برای زندگی پرمشغله شما

عکس جلد کتاب صوتی آرامش در هر نفس: تمرینی برای زندگی پرمشغله شما
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آرامش در هر نفس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آرامش در هر نفس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آرامش در هر نفس: تمرینی برای زندگی پرمشغله شما

تمرینات ذهن‌آگاهی و مدیتیشن، برای همه‌ی افرادی که در جهان امروزی زندگی می‌کنند ضروری هستند. تیک نات هان، راهب بودایی مشهور و مربی ذِن، تکنیک‌های ساده و کاربردی مدیتیشن را در کتاب صوتی آرامش در هر نفس به مخاطبانش آموزش می‌دهد. با گوش سپردن به این کتاب صوتی، نحوه‌ی رسیدن به آرامش در هر لحظه از شبانه‌روز و هر موقعیتی از زندگی را خواهید آموخت.

درباره‌ی کتاب صوتی آرامش در هر نفس

طلوع هر روز صبح در زندگی شما به این معناست: «زندگی به شما بیست‌وچهار ساعت کاملاً جدید برای زیستن تقدیم کرده و این ارزشمندترین هدیه است.» تیک نات هان (Thich Nhat Hanh) در کتاب صوتی آرامش در هر نفس (Peace Is Every Breath) تلاش می‌کند تا نگاه ما را نسبت به جریان هستی اصلاح کرده و آن را به سمت فضایی آرام و آرامش‌بخش پیش ببرد. تیک نات هان، کتاب صوتی آرامش در هر نفس را در ادامه‌ی مباحث مطرح‌شده در کتاب آرامش در هر قدم تألیف کرده است. او در این کتاب به آموزش تمریناتی ساده و کوتاه برای حفظ تمرکز و آرامش، مطابق با عرفان‌های شرقی پرداخته و تلاش کرده تا این تمرینات، هیچ‌گونه تداخلی با زندگی‌های پرمشغله‌ی امروزی نداشته باشند.

به اعتقاد تیک نات هان، برای انجام تمرینات مدیتیشن به هیچ شرایط ویژه و به‌خصوصی احتیاج نداریم و لازم نیست مقدمات خاصی را فراهم کنیم. کتاب صوتی آرامش در هر نفس، درواقع برای استفاده‌ی افرادی نوشته شده که فضا و زمان خاصی برای مدیتیشن هرروزه در اختیار ندارند. از نظر تیک نات هان، هیچ‌کدام از واقعیت‌های زندگی مدرن، مانعی برای رسیدن به آرامش با انجام مدیتیشن نیستند. چراکه تنها با جریان بخشیدن به آگاهی نسبت به هر کاری که در حال انجام آن هستیم، می‌توانیم آن را به تمرینی برای ذهن‌آگاهی تبدیل کنیم. از نگاه تیک نات هان، حتی ظرف شستن هم می‌تواند تبدیل به تمرین مدیتیشن شود. اگر موفق شویم تمرکز و آگاهی خود را نسبت به کوچک‌ترین جزئیات زندگی و حتی نفس کشیدنمان حفظ کنیم، درواقع راه چندانی تا رسیدن به آرامش نداریم.

معرفی و دانلود کتاب صوتی آرامش در هر نفس

از نظر تیک نات هان آموزش این تمرینات برای رسیدن به آرامش، بسیار ضروری و حیاتی است. او تصور می‌کند علت بالابودن آمار خودکشی در میان جوانان این است که کسی به آن‌ها آموزش نمی‌دهد چطور احساسات شدید و قوی خود را کنترل کرده و بر آن مسلط شوند. بنابراین او تصمیم گرفته در کتاب صوتی آرامش در هر نفس، مانند دیگر کتاب‌های خود به آموزش این مهارت حیاتی به مخاطبان و خصوصاً خوانندگان جوان‌تر کتابش بپردازد. اگر شخصی مهارت کنترل احساسات را آموخته باشد، در موقعیت‌های دشوار زندگی نیز قادر به حفظ آرامش و امید خود خواهد بود و با یک اتفاق ناگوار، تمام واقعیت‌های موجود در زندگی را سیاه و ناامیدکننده نخواهد دید.

کتاب صوتی آرامش در هر نفس را نشر صوتی شادن پژواک با صدای وحید مرتضوی کیاسری و براساس ترجمه‌ی لیلی پسندیده منتشر کرده است. انتشار نسخه‌ی الکترونیک این کتاب را نیز انتشارات شادن پژواک برعهده داشته است.

کتاب صوتی آرامش در هر نفس برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی آرامش در هر نفس، برای علاقه‌مندان به آموزه‌های آرام‌بخش عرفان‌های شرقی مناسب خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی آرامش در هر نفس: تمرینی برای زندگی پرمشغله شما می‌شنویم

برخی از مردم غرق در افکار و خاطرات گذشته‌شونن. سوگواری، پشیمانی، تکرار مکرر حوادث و بیزاری، اون‌ها رو به حبس ابد در زندان گذشته‌ی دردناکشون محکوم می‌کنه. این افراد نمی‌تونن مانند انسان‌های آزاد در لحظه‌ی حال زندگی کنن. حقیقت اینه که گذشته دیگه نیست و تنها چیزی که از اون باقی مونده، تأثیرات یا تصاویریه که در اعماق هوشیاری ما وجود داره. بااین‌حال تصاویر مربوط به گذشته، همچنان ما رو آزار می‌دن، مانع ما هستن، روی رفتار ما در زمان حال تأثیر می‌ذارن و باعث می‌شن چیزهایی بگیم یا کارهایی انجام بدیم که واقعاً نمی‌خوایم. ما تمام آزادی خودمون رو از دست می‌دیم. تنفس آگاهانه این امکان رو به ما می‌ده که به‌وضوح ببینیم سوءاستفاده‌ها، تهدیدها و دردهایی که در گذشته، ناگزیر به تحمل اون‌ها بودیم، اکنون دیگه برای ما اتفاق نمی‌افته و می‌تونیم با خیال راحت در این‌جا زندگی کنیم. ما با تنفس آگاهانه، می‌فهمیم وقایعی که در این فیلم‌های ذهنی اتفاق می‌افتن، واقعی نیستن و صرفاً به خاطر سپردن این واقعیت، قدرت این افکار رو از بین می‌بره.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
6 دقیقه
شناسنامه - مقدمه
18 دقیقه
فصل اول: هر لحظه، هدیه‌ای از سوی زندگی است
21 دقیقه
فصل دوم: تو آزاد هستی که اینجا باشی
34 دقیقه
فصل سوم: طوفان را تحمل کنید
37 دقیقه
فصل چهارم: آگاهی
17 دقیقه
فصل پنجم: گاتاهایی مختص تمرین روزانه
8 دقیقه
فصل ششم: گذرگاه
4 دقیقه
یادداشت نویسنده
2 دقیقه
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آرامش در هر نفس: تمرینی برای زندگی پرمشغله شما
نویسنده
مترجملیلی پسندیده
راویوحید مرتضوی کیاسری
ناشر صوتی شادن پژواک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۲۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آرامش در هر نفس

ناهید سلطانی
۱۴۰۲/۷/۱
خواندن و یا گوش این دادن این کتاب و به شدت توصیه میکنم مخصوصا به افرادی که کتاب نیروی حال اثر ادهارت توله رو مطالعه کردن و شاید در انجام تمرینات برای حضور در لحظه حال خیلی نتوانستن موفق باشن. کتاب ارامش در هر نفس واقعا راهکارها و تمرینات ساده‌ای با توجه به مکتب بودیسم و ارزش جریان زندگی در لحظه به ما ارائه میده. و به نظر من میتونه درک ما رو از حضور در لحظه حال و کشف شهود و آگاهی بالا ببره. این کتاب چشم اندازه خوبی راجع به لحظه طلایی حال و دریافت آگاهی و شهود در اختیار خواننده قرار میده. من که واقعا از گوش دادن بهش لذت بردم مخصوصا با صدای دلنشین گوینده. از کتابراه و تیم خوبش ممنونم.
سودابه فرجزاده
۱۴۰۲/۷/۲۵
با سلام، با خواندن این کتاب خیلی احساس آرامش کردم و باعث شد بیشتر روی آگاهی و حضور در لحظه حال تمرین کنم و همان طور که اسمش پیداست انسان رو به بسمت آرامش سوق میده. صدای راوی آن هم خیلی مناسب انتخاب شده بود و با محتوای کتاب هماهنگ بود، خواندنش را حتمأ پیشنهاد می‌کنم. موفق باشید
رقیه صباحی
۱۴۰۲/۱۰/۶
سلام دوستان عزیزم. کتابی فوق العاده و عالی هست. زندگی در لحظه حال بهترین روش برا جوان ماندن و به زندگی پر معنا رسیدن هست. باید تمرینات رو حتما انجام داد. خوانش هم فوق العاده بود. من لذت بردم. پیش به سوی زندگی درست با کتابهای عالی
ساسان قزل پیچاق
۱۴۰۲/۱۱/۱۵
سلام، بسیار ساده و روان صحبت میکنه و نکات کاربردی و پیچیده رو ساده بیان میکنه، شنیدن و درک کردنش سخت نیست، ان مثال ضمیر ناخودآگاه و ارتباطش با گذشته و درد کشیدن و عکس گرفتن رو خیلی زیبا بیان کرد.
maryam mafakheri
۱۴۰۲/۹/۱۵
با تشکر از پدیدآورندگان این کتاب شنیداری  و کتابراه عزیز
لذت بردم. کتاب" آرامش درهر نفس" تیک نات هان را هم مثل "آرامش در هر قدم" و " نیلوفر و مرداب" فقط یک بار نخواهم شنید.
امین رستگار
۱۴۰۳/۱/۱۰
کسانی که به دنبال راهکارهایی برای آرام زیستن می‌گردن میباشد. و تجربه خوبی بیان می‌کند
محمد موسوی
۱۴۰۲/۸/۱۲
کتابی آرامبخش، خوندن یا گوش دادنش رو بارها توصیه میکنم، تمرین
سارینا حسینی
۱۴۰۳/۱/۳
پر از حس‌های خوب و آرامش بود. بشدت توصیه ش میکنم. سپاس ویژه از کتابراه
ali abdollahi
۱۴۰۲/۹/۱۱
عالیه حتما بخونین ممنون از کتابراه
زیبا غفوری
۱۴۰۲/۸/۳
عالی برای زندگی روز مره
فرشته بسطامی
۱۴۰۲/۱۰/۲۳
کتاب رو دوست داشتم.
لیلی غرابی
۱۴۰۲/۸/۳
کتابی بسیار مفید و کاربردی است
مشاهده همه نظرات 12

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آرامش در هر نفس

برای دریافت کتاب صوتی آرامش در هر نفس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.