معرفی و دانلود کتاب صوتی بطالت

عکس جلد کتاب صوتی بطالت
قیمت:
۵۴,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بطالت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بطالت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بطالت

کتاب صوتی بطالت، نوشته‌ی احسان نوروزی، رمانی پست‌مدرن است که اساطیر، افسانه‌ها، ادبیات فانتزی و فضاهای گروتسک را با هم در می‌آمیزد و روایتی جذاب از شهری آخرالزمانی ارائه می‌دهد که آکنده است از وهم و دود و آدم‌های بی‌هویت. در این شهر، هیچ‌کسی خواب نمی‌بیند و واقعیت، سنگین‌تر و سهمگین‌تر از آن است که به تخیل امکان وجود دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی بطالت

رمان پست‌مدرن نوعی از رمان است که ویژگی‌هایی چون فراروایت، راوی غیرقابل اعتماد، ارجاع به خود و بینامتنیت را در خود دارد. این نوع داستان‌نویسی در نیمه‌ی دوم قرن بیستم با آثار نویسندگانی چون کورت ونه‌گات، توماس پینچون، ویلیام گدیس و فیلیپ کی. دیک رواج بیشتری یافت که با آزمون و خطا می‌خواستند نوشتار ادبی جدیدی را ایجاد کنند و به کار بگیرند. این نوع نوشتار ادبی در دهه‌ی 1960 میلادی که برای آمریکا و غرب به‌طور کلی، دوره‌ی سرکشی و سرپیچی بود، نویسندگان زیادی را به خود جذب کرد و به همین علت، به چالش کشیدن قدرت‌ها و ایدئولوژی‌های سیاسی و اجتماعی از مضامین اصلی داستان‌های پست‌مدرن به‌شمار می‌رود.

معرفی و دانلود کتاب صوتی بطالت

بااین‌حال، شاید مهم‌ترین و نمایان‌ترین ویژگی داستان‌های پست‌مدرن را بتوان محو شدن مرز بین واقعیت و خیال در این داستان‌ها دانست. در بسیاری از این آثار، شخصیت‌ها در حالتی روحی و روانی قرار می‌گیرند و یا فضا به‌گونه‌ای پرداخت می‌شود که دانستن آنچه واقعیت دارد و آنچه خیالین است چه برای خود شخصیت‌ها و چه برای مخاطب ممکن نیست. نویسندگانی چون فیلیپ کی. دیک (که خود در تمام طول زندگی‌اش موادهای روان‌گردانی چون آمفتامین و ال‌اس‌دی مصرف می‌کرد)، شخصیت‌هایی را در داستان‌های خود به کار می‌گرفتند که به مصرف مواد روان‌گردان می‌پرداختند و به همین دلیل، برداشت و دریافتی متفاوت از جهان پیرامون‌شان پیدا می‌کردند.

رمان بطالت از احسان نوروزی را نیز می‌توان از جمله آثار پست‌مدرنی دانست که فضایی بین واقعیت و خیال ترسیم می‌کنند و ژانر‌ها و سبک‌های ادبی متفاوتی را در هم می‌آمیزند. داستان این رمان در شهری رخ می‌دهد که وهم و دود آن را فرا گرفته و هیچ‌کسی نمی‌تواند در آن خواب ببیند. واقعیت در این شهر، سهمگین و سنگین است و به هیچ چیزی اجازه‌ی وجود نمی‌دهد. واقعیت در این شهر، استعاره‌ها را از بین برده و راهی برای رسیدن به استعاره‌ها وجود ندارد.

راوی و شخصیت نقش اول این داستان، فردی‌ست که در توهمات خود و در دنیای ادبیات و فلسفه زندگی می‌کند. او که متعلق به خانواده‌ای است که نسل‌اندرنسل در 30 سالگی حافظه‌ی خودت را از دست می‌دهند، در دوره‌ای از زندگی خود از کتاب و روزنامه به‌عنوان خوراک استفاده می‌کند و با تجربه‌ی مواد روان‌گردان، زندگی خود را می‌گذراند!

کتاب بطالت توسط انتشارات چشمه منتشر شده. نسخه‌ی صوتی این اثر توسط نشر صوتی واوخوان و به گویندگی خود نویسنده تهیه شده است.

کتاب صوتی بطالت برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های نوشته‌شده توسط نویسندگان جوان ایرانی و داستان‌های پست‌مدرن علاقه‌مندید، شنیدن کتاب صوتی بطالت به شما توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی بطالت می‌شنویم

مهدی تنها موجود خارق‌العاده‌ی اون دانشکده نبود. اون دانشکده، ملغمه‌ای بود از نابغه‌های مازوخیست، کودن‌های فرصت‌طلب، میانه‌حالان خودپرست، افراطی‌های خودفروش و بچه‌پولدارهای سرخورده از میل و شرمنده از عیش. دانشکده محلی بود که همه تلاش می‌کردند با راه پیدا کردن به اون، مدتی رو از سربازی در امان بمونند تا شاید بعداً راهی پیدا شه و بدون گذروندن سربازی برن برسن به کارشون. خیلی‌ها را می‌شناختم که تمام مدارج عالیه رو طی کرده بودن، اما هنوز راهی پیش پاشون باز نشده بود. خیلی‌های دیگه نتونستن دانشجو بودن رو تحمل کنن و زدن بیرون تا از ضعف‌های جسمانی‌شون که احتیاج نبود خیلی دنبال‌شون بگردی تا یکی پیدا کنی، برای تبرئه از خدمت استفاده کنن.

برخلاف اونایی که توی دانشکده موندن تا سن‌شون بالا رفت و رگه‌های سفید موهاشون بیرون زد و بچه‌هاشون هم وارد اون دانشکده شدن، این دسته‌ی اخیر افتادن دنبال خلاصی از خدمت، به‌وسیله‌ی شیوه‌های پزشکی، روان‌شناختی و متافیزیکی. دست‌کم با امیدواری پیر شدن.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
23 دقیقه
بخش اول
33 دقیقه
بخش دوم
27 دقیقه
بخش سوم
13 دقیقه
بخش چهارم
25 دقیقه
بخش پنجم
27 دقیقه
بخش ششم
28 دقیقه
بخش هفتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بطالت
نویسنده
راویاحسان نوروزی
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۵۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بطالت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بطالت

برای دریافت کتاب صوتی بطالت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.