معرفی و دانلود کتاب صوتی آینده: سرزمینی بی‌نقشه: چگونه برای آینده‌ای پیش‌بینی ناپذیر آماده شویم

عکس جلد کتاب صوتی آینده: سرزمینی بی‌نقشه: چگونه برای آینده‌ای پیش‌بینی ناپذیر آماده شویم
قیمت:
۹۶,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آینده: سرزمینی بی‌نقشه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آینده: سرزمینی بی‌نقشه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آینده: سرزمینی بی‌نقشه: چگونه برای آینده‌ای پیش‌بینی ناپذیر آماده شویم

کتاب صوتی آینده: سرزمینی بی‌نقشه اثری از مارگارت هفرنان، بازرگان و نویسنده‌ی نام‌آشنای آمریکایی است. هفرنان در این کتاب از آینده می‌گوید؛ آینده‌ی ناشناخته‌ای که فکر کردن به آن به مشغولیتِ دائمی بسیاری از افراد تبدیل شده است، از عدم قطعیتی که ویژگی بارز آن است و از اینکه به دلیل شتاب فزاینده و افسارگسیخته‌ی تحولات در جهان، پیش‌بینیِ آن امکان‌پذیر نیست. در این جهان مملو از عدم اطمینان‌ها چگونه باید تصمیم گرفت و برنامه‌ریزی کرد؟... گفتنی است که این اثر، کتاب سال فایننشال تایمز شده است.

درباره‌ی کتاب صوتی آینده: سرزمینی بی‌نقشه

«تاریخ تکرار می‌شود.» این عبارت شاید یکی از پرتکرارترین گزاره‌های پذیرفته‌شده‌ای است که به‌اشتباه به پایه و اساسی برای نظریه‌های دیگر تبدیل شده است. اما تاریخ قابلیت تکرار ندارد و این را گذر زمان اثبات کرده. علم تاریخ -و البته هم‌زمان سیاست و جامعه‌شناسی و شاید بسیاری علوم دیگر- به ما نشان می‌دهند که اغلب پدیده‌ها از قابلیت تکرارپذیری برخوردار نیستند و آنچه که ما به‌عنوان بازآیند تاریخ می‌شناسیم در حقیقت فاقد ضمانت اجرایی است. انسان موجودی آینده‌نگر است و شاید از همین‌روست که همواره در پی یافتن الگوهای ثابت است، بلکه به کمکِ آن‌ها بتواند اندکی در آینده پیش برود و رویدادهای آن را پیش‌بینی کند. مارگارت هفرنان (Margaret Heffernan) در کتاب صوتی آینده: سرزمینی بی‌نقشه (Future Imperfect: How to Map the Future Together) با جسارت و به زبانی صریح و شفاف به بررسی افکار و نتایج عملکردِ افراد و سازمان‌هایی پرداخته است که از عدم قطعیت درباره‌ی آینده و اندیشیدن به آن، دلهره و ابایی ندارند.

همه‌ی ما به آینده فکر می‌کنیم و نه‌تنها درباره‌ی آتیه‌ی شخص خود بلکه درباره‌ی آینده‌ای که پیش‌روی دوستان، خانواده، فرزندان، شهر، کشورمان و جهان قرار دارد نیز می‌اندیشیم. ما در جهانی پیچیده زندگی می‌کنیم اما این پیچیدگی‌های محیطی، در یک مسیر مشخص حرکت می‌کنند و از قوانین روشنی پیروی می‌نمایند و از این رو، قابل پیش‌بینی هستند. شاید حتی زمانی تصور می‌شد که می‌توان آن‌ قوانین را در قالب یک خط مونتاژ برنامه‌ریزی کرد تا تکرارشونده و در نتیجه قابل پیش‌بینی‌تر باشند. اما جهانی‌شدن و ظهور عصر ارتباطات و فناوری‌های نوین، بر دشواری‌ها و چالش‌های زندگیِ پیچیده‌ی انسان امروزی افزود و جهان را از آن مسیر خطیِ آشنا خارج کرد. عدم قطعیت به یکی از مشخصه‌های بارز زندگی انسان تبدیل شد و آینده درست به همان سرزمین بی‌نقشه‌ای تبدیل شد که مارگارت هفرمان به‌عنوان نام برای کتاب خود برگزیده است. چه باید کرد؟ چطور باید درباره‌ی آینده بیندیشیم؟ برای آینده چه کاری باید انجام دهیم؟

معرفی و دانلود کتاب صوتی آینده: سرزمینی بی‌نقشه

مارگارت هفرمان در کتاب صوتی آینده: سرزمینی بی‌نقشه از پروژه‌هایی سخن می‌گوید که در گذشت زمان و با افزایش خرد و بینش نسل بشر ایجاد شده و توسعه یافته‌اند تا به آن دسته از چالش‌ها و معضلاتی بپردازند که غیرقابل پیش‌بینی هستند. به باور هفرمان، بهترین و مؤثرترین راهکار و شیوه برای مقابله با تمایل غیرقابل‌کنترل انسان برای دانستنِ آینده، داشتن آمادگی برای مواجهه با هر نوع رویدادی در آینده‌ای نامشخص است. هفرمان با کنکاش در برهه‌های مختلف تاریخی و بررسی حوزه‌های گوناگون اعم از علم و فناوری و سیاست و کسب‌وکار و... ما را به کاوش در خلاقیت و انسانیت‌ِ خود فرا می‌خواند تا بتوانیم آینده را مطابق آنچه دلخواه و مطلوب ماست، بسازیم.

کتاب صوتی آینده: سرزمینی بی‌نقشه را نشر اژدهای طلایی با ترجمه‌ی فرخ بافنده منتشر کرده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب را به همت انتشارات جیحون و با خوانش نسترن نجاران می‌شنویم.

نکوداشت‌های کتاب آینده: سرزمینی بی‌‎نقشه

  • مارگارت هفرنان به‌دلیل کتاب‌هایی که درباره‌ی زیر سؤال بردن شیوه‌ی عملکرد مدیریت نوشته‌ است، تحسین می‌شود. او یک مربی کسب‌وکار نام‌آشناست که نظم و انضباط سخت‌گیرانه و جدی‌ خود را در کتاب‌هایش شرح داده است. هفرنان در کتاب آینده: سرزمینی بی‌نقشه توجه ما را به موضوعی معطوف می‌کند که مورد توجه و علاقه‌ی بسیاری از رهبران کسب‌وکار است: آینده. (تیم هارفورد، نویسنده‌ی فایننشال تایمز)
  • مارگارت هفرنان به عنوان کارآفرین و مدیرعاملی که به پیشگامی در آینده‌پژوهی و یکی از سخنرانانِ تد تبدیل شده، از استعدادی بزرگ برای شکل‌دادن به فرایندهای مختلف برخوردار است. او در کتاب قدرتمند آینده: سرزمینی بی‌نقشه این فرضیه‌ی متداول را که تاریخ تکرار می‌شود به چالش می‌کشد و به ما می‌آموزد چگونه می‌توانیم برای آینده آماده شویم تا با غیرمنتظره‌های آن سازگارتر باشیم. (آدام گرانت، نویسنده‌ی کتاب پرفروش نوآوران)
  • نتیجه‌ی مطالعات موردی و بینش‌های هوشمندانه‌ی مارگارت هفرنان دستیابی به نگاهی تأمل‌برانگیز در این خصوص است که چگونه افراد می‌توانند مسلح به سلاح‌های شجاعت و مهربانی با آینده‌ای که گاه ترسناک به‌نظر می‌رسد، روبه‌رو شوند. (هفته‌نامه‌ی ناشران)
  • کتاب آینده: سرزمینی بی‌نقشه نگاهی جذاب و متفاوت به این موضوع است که چرا نمی‌توان رویدادهایی که عمیق‌ترین تأثیر را بر بشر می‌گذارند، پیش‌بینی کرد. مارگارت هفرنان از ابتدا تا انتهای این کتاب فوق‌العاده با این پرسش دست‌وپنجه نرم می‌کند و مهارت‌هایی را به مخاطب خود می‌آموزد که برای دستیابی به پیشرفت در آینده به آن نیاز خواهد داشت. (QRCA Views)
  • کتاب آینده: سرزمینی بی‌نقشه اثری سرگرم‌کننده، قانع‌کننده و پر از مباحث جذاب و شنیدنی است. (ساندی تایمز)
  • آینده: سرزمینی بی‌نقشه کتابی جذاب و خواندنی و مملو از داستان‌های هشداردهنده است. مارگارت هفرنان در این کتاب نشان می‌دهد که چرا بر حقایقی که زندگی خود، خانواده‌ و معیشت‌مان را تهدید می‌کند، چشم بسته‌ایم. او حتی راه خروج از این تاریکی‌ها را هم به ما نشان می‌دهد. (دانیل اچ پینک، نویسنده‌ی کتاب پرفروش انگیزه)

کتاب صوتی آینده: سرزمینی بی‌نقشه برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی آینده: سرزمینی بی‌نقشه برای تمامی افرادی که به تفکر و تأمل درباره‌ی ناشناخته‌ها علاقه‌مندند و از کنکاش پیرامون رویدادهایی که ممکن است در آینده رخ بدهد، استقبال می‌کنند، مطالبی شنیدنی و جالب‌توجه در بر دارد.

در بخشی از کتاب صوتی آینده: سرزمینی بی‌نقشه: چگونه برای آینده‌ای پیش‌بینی ناپذیر آماده شویم می‌شنویم

ناگهان آینده از راه می‌رسد. ما آزمون و خطا می‌کنیم. جست‌وجو می‌کنیم و به هدف‌های بلند می‌اندیشیم ولی زندگی می‌تواند ثابت کند که از ما خلاق‌تر است و در یک چشم بر هم زدن، مبهوت یک بحران می‌شویم: بحران هویت، تاب‌آوری یا بقا. هر چقدر هم که برای ساختن آینده آماده باشیم، گاهی بیش‌ازحد زود، بیش‌ازحد سریع برای درهم شکستن یا ساختنِ ما از راه می‌رسد. چنین لحظاتی بنابه تعریفی که دارند غیرقابل پیش‌بینی‌اند ولی برای نجات‌یافتن از چنگ‌شان چه چیزی لازم است؟ خوش‌شانسی و تاب‌آوری قطعاً ولی با غرق‌شدن در یک بحران چه داشته‌هایی می‌توانند مقاومت و شانس بهتر بقا را فراهم آورند. بحران‌های وجودی هر روز اتفاق می‌افتند. در رنج انتخاب‌های شخصی، در ناپایداری شرکت‌های بزرگ، در تراژدی اضطرارهای جهانی. اگر خوش‌شانس باشیم، از بیرون گود تماشا می‌کنیم و آرزو می‌کنیم این‌ها آینده‌ی ما نباشند ولی اگر از راه برسند، به چه چیزی نیاز خواهیم داشت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
3 دقیقه
متن پشت جلد
7 دقیقه
سخن ناشر
26 دقیقه
پیشگفتار
28 دقیقه
بخش یک: اعتیاد به پیش‌بینی - یک: سودهای دروغین - قسمت اول
28 دقیقه
بخش یک: اعتیاد به پیش‌بینی - یک: سودهای دروغین - قسمت دوم
27 دقیقه
بخش یک: اعتیاد به پیش‌بینی - یک: سودهای دروغین - قسمت سوم
27 دقیقه
بخش یک: اعتیاد به پیش‌بینی - دو: آیا تاریخ خودش را تکرار می‌کند؟ - قسمت اول
35 دقیقه
بخش یک: اعتیاد به پیش‌بینی - دو: آیا تاریخ خودش را تکرار می‌کند؟ - قسمت دوم
31 دقیقه
بخش یک: اعتیاد به پیش‌بینی - سه: گوسفندان مطیع - قسمت اول
29 دقیقه
بخش یک: اعتیاد به پیش‌بینی - سه: گوسفندان مطیع - قسمت دوم
26 دقیقه
بخش یک: اعتیاد به پیش‌بینی - سه: گوسفندان مطیع - قسمت سوم
28 دقیقه
بخش یک: اعتیاد به پیش‌بینی - سه: گوسفندان مطیع - قسمت چهارم
32 دقیقه
بخش دو: اگر آزاد بودی چه می‌کردی؟ - چهار: هیچ مجموعه داده‌ای در دسترس نیست - قسمت اول
31 دقیقه
بخش دو: اگر آزاد بودی چه می‌کردی؟ - چهار: هیچ مجموعه داده‌ای در دسترس نیست - قسمت دوم
27 دقیقه
بخش دو: اگر آزاد بودی چه می‌کردی؟ - چهار: هیچ مجموعه داده‌ای در دسترس نیست - قسمت سوم
30 دقیقه
بخش دو: اگر آزاد بودی چه می‌کردی؟ - چهار: هیچ مجموعه داده‌ای در دسترس نیست - قسمت چهارم
29 دقیقه
بخش دو: اگر آزاد بودی چه می‌کردی؟ - پنج: تند برو، دور برو - قسمت اول
26 دقیقه
بخش دو: اگر آزاد بودی چه می‌کردی؟ - پنج: تند برو، دور برو - قسمت دوم
23 دقیقه
بخش دو: اگر آزاد بودی چه می‌کردی؟ - پنج: تند برو، دور برو - قسمت سوم
23 دقیقه
بخش دو: اگر آزاد بودی چه می‌کردی؟ - شش: با سؤال‌ها زندگی کردن - قسمت اول
35 دقیقه
بخش دو: اگر آزاد بودی چه می‌کردی؟ - شش: با سؤال‌ها زندگی کردن - قسمت دوم
25 دقیقه
بخش دو: اگر آزاد بودی چه می‌کردی؟ - شش: با سؤال‌ها زندگی کردن - قسمت سوم
29 دقیقه
بخش دو: اگر آزاد بودی چه می‌کردی؟ - هفت: ساختن کلیساهای جامع - قسمت اول
29 دقیقه
بخش دو: اگر آزاد بودی چه می‌کردی؟ - هفت: ساختن کلیساهای جامع - قسمت دوم
30 دقیقه
بخش دو: اگر آزاد بودی چه می‌کردی؟ - هفت: ساختن کلیساهای جامع - قسمت سوم
25 دقیقه
بخش سه: زندگی همین است - هشت: ساده اما نه آسان - قسمت اول
32 دقیقه
بخش سه: زندگی همین است - هشت: ساده اما نه آسان - قسمت دوم
25 دقیقه
بخش سه: زندگی همین است - هشت: ساده اما نه آسان - قسمت سوم
19 دقیقه
بخش سه: زندگی همین است - هشت: ساده اما نه آسان - قسمت چهارم
27 دقیقه
بخش سه: زندگی همین است - نه: چه کسی می‌خواهد تا ابد زنده بماند - قسمت اول
22 دقیقه
بخش سه: زندگی همین است - نه: چه کسی می‌خواهد تا ابد زنده بماند - قسمت دوم
25 دقیقه
بخش سه: زندگی همین است - نه: چه کسی می‌خواهد تا ابد زنده بماند - قسمت سوم
34 دقیقه
بخش سه: زندگی همین است - ده: آماده باشید - قسمت اول
17 دقیقه
بخش سه: زندگی همین است - ده: آماده باشید - قسمت دوم
20 دقیقه
بخش سه: زندگی همین است - ده: آماده باشید - قسمت سوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آینده: سرزمینی بی‌نقشه: چگونه برای آینده‌ای پیش‌بینی ناپذیر آماده شویم
نویسنده
مترجمفرخ بافنده
راوینسترن نجاران
ناشر چاپیانتشارات اژدهای طلایی
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۵ ساعت و ۱۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی اقتصاد و مدیریت، کتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آینده: سرزمینی بی‌نقشه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آینده: سرزمینی بی‌نقشه

برای دریافت کتاب صوتی آینده: سرزمینی بی‌نقشه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.