معرفی و دانلود کتاب صوتی نیروی سکون

عکس جلد کتاب صوتی نیروی سکون
قیمت:
۳۷,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نیروی سکون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نیروی سکون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی نیروی سکون

با کتاب صوتی نیروی سکون، راهِ شنیدن خاموشی درونتان را بیابید! اکهارت تله، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک‌ تایمز معتقد است مهم‌ترین درس‌های حیات در سکوت نهفته‌اند و اگر به دنبال درک چیستی واقعی‌مان هستیم، چاره‌ای جز دوری گاه‌به‌گاه از هیاهوی زندگی نداریم. این اثر از محبوبیتی خاص در میان کتاب‌های نگارنده برخوردار است.

درباره‌ی کتاب صوتی نیروی سکون

افراد کمی مدعی‌اند که در خلوت و جمع، منش یا رفتاری یکسان دارند. تقریباً همه‌ی ما نسخه‌ای از خودمان داریم که در زمان تنهایی ظاهر می‌شود و نسخه‌ی دیگری که حین ملاقات با دیگران آن را به نمایش می‌گذاریم؛ اما خود واقعی‌مان کدام یک از این‌هاست؟ برای یافتن هسته‌ی هویتمان به کدام سو باید بنگریم؟ آیا هیاهوی دنیای بیرون کلید معماست؟ اکهارت تله، نویسنده‌ی آلمانی‌تبار در کتاب صوتی نیروی سکون (Stillness Speakss) می‌گوید خاموشی همان چیزی است که برای مشاهده‌ی واقعیتمان به آن نیاز داریم.

بر همگان واضح و مبرهن است که انسان برای بقا و رشد به حضور در جامعه نیاز دارد. سنت‌ها بستر شکل‌گیری شخصیت ما و برای استحکام جوامع ضروری هستند، بااین‌حال گاه برای ماندگاری به زیرپاگذاشتن فردیت نیاز دارند. ما یاد می‌گیریم به شیوه‌ی خاصی فکر کنیم، از نبایدهایی تعیین‌شده بپرهیزیم و همه‌ی تلاشمان را برای ملاحظه‌ی بایدها به کار ببریم. بسیاری از این قواعد برای سلامت ما لازمند، اما گاهی در هرس معایب و نقص‌ها، بخش‌هایی اساسی از هویتمان را قربانی می‌کنیم.

سکوت احتمالاً بزرگترین چیزی است که زندگی در اجتماع از ما می‌گیرد. تقلای تامین معاش، رقابت برای داشتن منزلتی بالاتر، گرسنگی مداوم برای چشیدن وسوسه‌های دنیا، محاصره شدن توسط رسانه‌ها و موارد مشابه ذهن افراد را به خود مشغول می‌کنند. نتیجه‌ی این وضعیت فکرهای تکراری، مکالمات درونی که چیزی جز خودسرزنشی ندارند یا تلاش برای خودابرازگری افراطی است. بیشتر ما نمی‌دانیم شخصا چه هدفی را دنبال می‌کنیم یا در نبود قواعد عرفی چه شخصیتی داشته‌ایم و دلیل آن مشخص است: چون هرگز با خودمان تنها نبوده‌ایم.

مؤلف کتاب صوتی نیروی سکون باور دارد درون هر انسان،‌ دریاچه‌ای عمیق از خرد پنهان شده که سنگ‌ریزه‌های دنیای بیرون قادر به آشفتن آن نیستند. این بصیرت، دانش یا فطرت به ما می‌گوید حقیقتاً که هستیم، از زندگی چه می‌خواهیم و مسئولیت ویژه‌ی ما چیست. ما اگر قادر به شنیدن نجواهای این دریاچه نباشیم ارتباط با خودمان را از دست می‌دهیم و زمانی که از خودمان محرومیم، ارتباط با جهان بیرون هم توهمی بیش نخواهد بود. می‌توان به جای دریاچه از تمثیل‌های دیگری برای «واقعیت خود» استفاده کرد، اما کلید رسیدن به تمام آن‌ها سکون است. افکاری که پس از خاموشی صداهای بیرون داریم اصیل‌ترین و حقیقی‌ترین بخش وجودمان هستند. آن‌ها قدرتمندند چون بر پایه‌ی بخش معنوی‌مان بنا شده‌اند و منجی‌اند، چون آنچه واقعاً هستیم را به ما یادآوری می‌کنند. لازم به ذکر است که آموزش‌های کتاب پیش‌ رو برگرفته از هیچ دین یا مذهب خاصی نیست.

اکهارت تله بدون افتادن در دام تکلف و ابهام می‌کوشد یک پیام ساده را به ما منتقل کند: برای آزادی از رنج راهی وجود دارد. کتاب صوتی نیروی سکون رسیدن به آرامش را از طریق برگشت به واقعیت هر فرد محقق سازد چون دنیای بیرون در کنار رشد توانایی‌های آدمی، گاه به اشتباه پرهای پرواز وی را قیچی می‌کند.

در پایان معرفی باید اشاره کرد تهیه‌ی این اثر به همت نشر صوتی شادن پژواک میسر گشته و لیلی پسندیده ترجمه‌ی آن را برعهده داشته است.

کتاب صوتی نیروی سکون مناسب چه کسانی است؟

اگر به دنبال آرامش هستید و می‌خواهید راه دوری از تنش‌های زندگی را فرابگیرید شنیدن کتاب صوتی نیروی سکون را به شما توصیه می‌کنیم.

با اکهارت تله بیشتر آشنا شویم

اکهارت تله (Eckhart Tolle) معلم معنوی و نویسنده‌ی خودیاری زاده‌ی آلمان است. کتاب‌های «جهانی نو، آگاهی معنوی از آهنگ زندگی» و «نیروی حال» مشهورترین آثار او هستند که به زبان فارسی هم ترجمه شده‌اند. نیویورک‌ تایمز او را محبوب‌ترین نویسنده‌ی معنوی در ایالات متحده‌ی آمریکا معرفی کرده و میلیون‌ها نسخه از کتاب‌های اکهارت تله در سراسر جهان به چاپ رسیده‌اند. چاپ نوشته‌های وی با طیف وسیعی از تمجیدها و نقدهای مثبت روبه‌رو شد که عمدتاً به ستایش توانایی تُله در ترکیب معنویت شرقی و غربی اختصاص دارند.

در بخشی از کتاب صوتی نیروی سکون می‌شنویم

هر زمان که تونستی به درون خودت نگاهی بنداز و بررسی کن که آیا به صورت ناخودآگاه تضادی بین درون و بیرونت داری؟ و بررسی کن که بین شرایط بیرونی خودت در اون لحظه و جایی که هستی، فردی که کنارته، کاری که انجام میدی و افکار و احساساتت، تضادی وجود داره؟ می‌تونی بفهمی ایستادن درونی در مقابل اونچه که هست، چقدر دردناک؟! وقتی اینو متوجه بشی می‌فهمی که اکنون این آزادی رو داری که از این درگیری بیهوده و این وضعیت جنگی بیرونی دست بکشی.

اگر بخوای در اون لحظه واقعیت درونی خودتو به صورت شفاهی بیان کنی، چند بار در روز نیازه که بگی: «نمی‌خوام جایی که هستم باشم»؟ چه حسی داری وقتی نمی‌خوای جایی که الان هستی باشی؟ ترافیک، محل کارت، سالن فرودگاه یا افرادی که با اونا هستی. برخی مکان‌ها محیط خوبی برای پیاده‌روی هستن و این کار ممکنه براتون مناسب‌ترین کار باشه. بااین‌حال، در بسیاری از موارد، بیرون رفتن یه گزینه نیست. در تمام این موارد جمله‌ی «دوست ندارم اینجا باشم»، نه‌تنها بی‌فایده، بلکه ناکارآمد هم هست.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
6 دقیقه
پیشگفتار
6 دقیقه
فصل اول: سکوت و سکون
12 دقیقه
فصل دوم: فراتر از ذهن متفکر
10 دقیقه
فصل سوم: منیُت
9 دقیقه
فصل چهارم: اکنون
8 دقیقه
فصل پنجم: واقعا که هستی؟
10 دقیقه
فصل ششم: پذیرش و تسلیم
10 دقیقه
فصل هفتم: طبیعت
13 دقیقه
فصل هشتم: روابط
12 دقیقه
فصل نهم: مرگ و ابدیت
11 دقیقه
فصل دهم: رنج و عاقبت آن

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی نیروی سکون
نویسنده
مترجملیلی پسندیده
راویوحید مرتضوی کیاسری
ناشر صوتی شادن پژواک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۴۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی نیروی سکون

SH
۱۴۰۲/۸/۱۳
سلام این کتاب بیشتر تاکید داره، در لحظه حال زندگى کنیم و ذهن خود را از همهمه گذشته و آینده دور کنیم حتى براى لحظاتى کوتاه، سکوت در واقع یکى شدن با عالم هستى میباشد، وقتى بیاموزیم که خود و افکارمان را از نشخوارهاى ذهنى دور کنیم، با جهان هست یکى شده و کُنه زندگى را درک خواهیم کرد … سکوت غیاب عنصر در زبانی گفتمان است به نحوی که نشانۀ چیزی باشد. اما همین عنصر غایب، به وسیلۀ عناصر ساختاری و متنی در گفتمان تجلی می‌یابند و در پس زمینۀ متن حاضر می‌شوند. سکوت به عنوان عنصری دلالتگر، در ارتباط با عنصر متضاد خود یعنی صدا دریافت می‌شود………. و موضوع منیّت که وابسته به شخصى سازى افکار و قضاوتهاى ما میباشد، میبایست این حقیقت را بپذیریم که منیّت دشمن میخواهد تا بتواند حد و مرز خود را مشخص کند،،، پس در مقابل شّر مقاومت نکرده و آن را به خدا بدهیم تا خیر نمایان شود ….. و نکته دیگر این کتاب اشاره دارد به اینکه مرگ نیز مرحله اى ازاین زندگیست نه پایان زندگى … ما شاید به ظاهر، بدن، ذهن،،، ، باشیم ولى در کل بخشى ازآگاهى عظیم کیهانى هستیم، از ازل بوده و تا ابد بصورت آگاهى باقى خواهیم ماند …. با تشکر
maryam mafakheri
۱۴۰۲/۱۲/۱۵
از کتاب شنیداری خوب نیروی سکون اثر  اکهارت توله نویسنده و معلم معنوی آلمانی، کانادایی خیلی  لذت بردم  این کتاب می‌گوید برای داشتن ارتباط با خود و گم نشدن در جهان  باید از سکون درونی خود باخبر بود و می‌گوید سکون رو باید از طبیعت یاد گرفت. درخت‌ها گل‌ها و گیاهان ساکنند و در هستی ریشه دارند  و هر زمان گاه لحظه را همان گونه که هست قبول کنیم در سکون و آرامش خواهیم بود و چه زیبا می‌گوید تعصبات که هیچ چیز به اندازه آن‌ها به انسان رنج نداده، زندان‌های مفهومی جمعی هستند و  مردم آنها  را دوست دارند چون از آن‌ها احساس امنیت و حس کاذب می‌دانم می‌گیرند. قسمتی  هم که می‌گفت پشت هر موقعیت یا شخصی که نابه سامان و بد به نظر می‌رسد خیر عمیقی نهفته است و با پذیرش، آن خیر عمیق تر خودش را نشان می‌دهد جالب بود. همین طور توصیه به ارتباط با عزیزان نه فقط با کلام بلکه در سکون ارتباط داشتن هم جالب بود. با تشکر از کتابراه عزیز، اجرای عالی آقای وحید مرتضوی کیا سری و همه پدیدآورندگان این کتاب.
محمد حسین ربیعی
۱۴۰۲/۱۰/۱۹
عالی بود ولی با یک فرد متخصص و مشاور باید مشورت بشه تا ایشون ریتم و نظم گوش دادن را بهتون بگه تا نتیجه بگیرید (وسواس هم به خرج ندهید اگر اون فرد در اختیارتان نیست از نظرات دیگر دوستان به جمع بندی برسید که چگونه و با چه ضرب آهنگی گوش بدید)
بنده چون پراکنده گوش دادم بهره کم بردم در آخر هم این کتاب
به توصیه مشاور بنده بود نظرم در مورد یک جمله کتاب: از خودمان قربانی درست نکنیم ببینید عالم یک قواعدی داره حتی همون استثنا‌ها هم قاعده دارن فله‌ای نیستن اگر تو یک کاری مدام شکست میخوریم ما استثنا نیستیم حتماً یک جای این قاعده برای نتیجه گیری را رعایت نکردیم و حالا سختی اش به پیدا کردن اون نقطه است.
Mohsen
۱۴۰۲/۱/۳۰
کتاب که عالیه صدای گوینده هم همینطور اما موسیقی‌ای که بین گفتار پخش میشه اصلا مناسب این کتاب و حال و هواش نیست. امیدوارم گوینده عزیز از یه موسیقی درخور استفاده کنه و جملات عمیق و پربار این کتاب رو آهسته تر بخونه تا بهتر فهمیده بشه. یه فلوت بودایی یا موسیقی ریلکسیشن میتونه به درک درست تری از جملات کتاب کمک کنه
محمود مدبری
۱۴۰۲/۲/۲۲
کتاب تاکید داره که منیت انسان رو به دو جزء بیرون و درون تفکیک میکنه.
آنچه باعث اصطکاک و بنابراین رنج آدمی است همین منیت هست که خود منیت با جنجال و جر و بحث و دعوا و درگیری یعنی با استرس تغذیه میشه
خلاصه اینکه سکوت و سکون به انسان جلا و آرامش میده و قدرتی شگرف و معجزه آسا برای درک الهام و عمل بموقع.
در نتیجه شنیدن این کتاب رو به علاقمندان توصیه میکنم
در نور باشید
آمین
mazhar keshvari
۱۴۰۲/۸/۱۵
در عین سادگی خیلی مسائل مهم مطرح کرده بود که با رعایتش میشه دنیای خودت تغییر بدهی این واقعیت که دنیا رو باید ساده گرفت در نهایت پیچیدگیش می‌بینی که چقدر ساده و زیباست و اینکه واقعا نمیشه از مرگ فرار کرد و نقطه مقابل ندارد و خودم سعی می‌کنم به تک تک گفته‌های این بزرگوار عمل کنم و از وقتی ۷ودم سرلوحه میشناختم زندگیم بود باید خیلی سختی کشید تا به درک این مطالب رسید و با جون و دل بپذیری دنیا پلی هست که باید ازش گذشت
Timaasssinger
۱۴۰۲/۶/۶
نیروی سکون کتابی است که با اشاره به جعبه سیاه موجود در نهاد ما یادآور آرامش از دست رفته ماست یادآور انرژی و نیروی روح بخش بی نهایتی است که ما بدلیل مشغله‌های سطحی زندگی ازش غافلیم
این کتاب راهکارهایی رو معرفی میکنه که مارو به عمق خودمون می‌بره
جایی که ما میتونیم نفس و روح و روان واقعی خودمونو لمس کنیم... سپاس از دست اندرکاران
حدیث امیدعلی
۱۴۰۳/۱/۱۸
یک کتاب پر از مفهوم که هر یک یا دو فصلش رو باید بیشتر از یکی دو بار گوش داد، به درد کسایی میخوره که بیشتر به دنبال معنا زندگی هستند و از روزمرگی و زندگی تکراری و کسل کنندشون خسته اند، به نظرم واقعیت عمق وجود آدما رو شفاف میگه، و اینکه متوجه میشی که تو موجودی بیش از گوشت و فکر هستی حالت بهتر میشه و به وجد میایی
ژیان رستمی
۱۴۰۳/۱/۱۴
این کتاب هم بقیه کتاب‌های اکهارت تله عالی بود همه دریک جهت ویه خط هستند کمک به تو که درلحظه زندگی کنی انگار مولانا وعارغها حرفهایشان را از زبان اکهارت ودرعصر جدید بیان می‌کنند، اگه دنبال آگاهی ازخود و نیا وشناخت رفتار دیگران وزندگی بدون درد از نشخوار فکرهای بد هستید این کتاب رابارها وبارها گوش بدید
سعید جمشیدی
۱۴۰۲/۳/۳
از اینکه کتاب صوتی هست نمره میگیره ولی روند کتاب خیلی کند داره حرکت میکنه، فرمون این کتاب دست گوینده هست، گوینده منو یاد معرفی کتاب در دهه هشتاد از صدا سیما از سکوی سروش میندازه
تصنعی بودن انگار باکتاب اجین شده میشد با کمی آبوتاب مکس و موسیقی دلچسبتر جان دوباره ب کتاب داد به خصوص در شروع‌های دوباره پارگرافها
Majid Ghoreyshi
۱۴۰۲/۲/۱۸
اکهارت تله پیامبر صلح و آرامش
کتاب صوتی عالیه ولی انتخاب موسیقی ارتباط ضعیفی با کتاب برقرار میکنه.
من به جای تولید کننده این کتاب وزین صوتی بودم همین الان اینکارو میکردم و موسیقی کتاب رو تغییر میدادم. و برای دوستانی که خریدن نسخه جدیدش رو بصورت رایگان میدادم.
پایدار و مانا باشید
سهیل کربلایی
۱۴۰۲/۲/۷
برای درک عالی این کتاب لطفا، حتما کتاب (هر آنچه فکر می‌کنی را باور نکن) را مطالعه کنید. خصوصا آن دسته از عزیزانی که ادعا کردند محتوی صوتی کتاب سنگین و غیرقابل فهم است، بعد از مطالعه‌ی کتاب یاد شده فهم این کتاب شیرین خواهد شد. در ضمن صدای راوی بسیار شیوا و آرامش دهنده هست.
abbas masjedian
۱۴۰۲/۱/۲۳
با سلام.. کلیه کتابهای اکهارت تله عالی هستند و داری مفاهیم عمیق عرفانی از خودشناسی و‌خداشناسی.... همچنان که خود نویسنده در مقدمه این کتاب فرموده است «با این کتاب باید زندگی کرد» و این کاملا درسته چون زندگی کردن با مفاهیم این کتاب یکی از دروازه‌های ورود به رستگاریه
عقیل امانی
۱۴۰۲/۷/۲۸
درود اظهارات آکهارت توله مثل همیشه دل نشین است. اونجایی که میگه دربین درد های آگاهانه و گرفتن پیام از انها، بدترین آن ها درد های مضمن هستند. یعنی بی توجهی به پیامهای زندگی. مطلب جالب دیگرش این است که میگه تو نمی توانی هم هوشیار باشی و هم رنج آفرینی کنی و این معجزه.
سودابه فرجزاده
۱۴۰۲/۵/۳۰
با سلام، کتاب نیروی سکون به نظرم باید چندین با خوانده بشه تا به جان بنشیند در غیر این صورت سریع فراموش میشه و محتوای آن این است که باید در همین لحظه زندگی کنیم ونه به گذشته نه آینده فکر نکنیم. سکوت را در خلال تمام هیاهوی زندگی جستجو کنیم و به عمق آن وارد شویم و...
مشاهده همه نظرات 108

راهنمای مطالعه کتاب صوتی نیروی سکون

برای دریافت کتاب صوتی نیروی سکون و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.