معرفی و دانلود کتاب مجموعه تست‌های آمادگی آزمون اصول بازار سرمایه - جلد اول: مبتنی بر استاندارد CFA

عکس جلد کتاب مجموعه تست‌های آمادگی آزمون اصول بازار سرمایه - جلد اول: مبتنی بر استاندارد CFA
قیمت:
۹۷۰۰۰ ۵۸,۲۰۰ تومان ۴۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مجموعه تست‌های آمادگی آزمون اصول بازار سرمایه - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مجموعه تست‌های آمادگی آزمون اصول بازار سرمایه - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مجموعه تست‌های آمادگی آزمون اصول بازار سرمایه - جلد اول: مبتنی بر استاندارد CFA

کتاب مجموعه تست‌های آمادگی آزمون اصول بازار سرمایه - جلد اول، نوشته‌ی محمد احمدی، یک منبع مطالعاتی جامع است که با هدف ایجاد آمادگی برای شرکت‌کننده‌ها در امتحان‌های سازمان بورس و اوراق بهادار نوشته شده و هرسال نیز با توجه‌ به تغییرات آزمون، با ویرایشی جدید منتشر می‌شود. این اثر آموزشی با زبانی ساده، مفاهیم، اصطلاحات و مقررات اصول بازار سرمایه، ابزارها و نهادهای مالی و روش‌های کمّی مقدماتی را توضیح می‌دهد.

درباره‌ی کتاب مجموعه تست‌های آمادگی آزمون اصول بازار سرمایه - جلد اول

گسترش و تحولات روزافزون بازار سرمایه و ابزارهای مالی جدید در جهان، باعث شده که کسب مدرک‌های حرفه‌ای در حوزه‌ی مالی و سرمایه‌گذاری موردتوجه قرار گیرد. در ایران نیز همه‌ساله سازمان بورس و اوراق بهادار در چند نوبت، آزمون‌های حرفه‌ای بازار سرمایه برگزار و به پذیرفته‌شده‌ها گواهینامه‌ی معتبر ارائه می‌کند. در سال‌های گذشته، یکی از مشکلات شرکت‌کننده‌ها در این آزمون، کمبود یک منبع مطالعاتی جامع از سرفصل‌های این امتحان بود که باعث می‌شد آن‌ها ناچار به مطالعه‌ی کتاب‌ها و منابع مختلف و پراکنده شوند. بااین‌حال از حدود یک دهه پیش، محمد احمدی به‌منظور آماده‌شدن شرکت‌کننده‌ها در این آزمون، کتاب مجموعه تست‌های آمادگی آزمون اصول بازار سرمایه - جلد اول را به‌همراه نمونه‌سؤال‌ها و پاسخ‌نامه‌هایی تشریحی گردآوری و تألیف کرد. او این اثر کمک‌آموزشی را در شش بخش کلی دسته‌بندی و جزئیات سرفصل‌های آزمون اصول بازار سرمایه را به 28 فصل تقسیم کرده است.

بخش اول کتاب به فهم و تحلیل صورت‌های مالی اختصاص دارد و درک صورت سود و زیان، ترازنامه و صورت‌جریان وجوه نقد، تکنیک‌های مقدماتی تجزیه‌وتحلیل صورت‌های مالی، و نسبت‌های سودآوری، نقدینگی و اهرمی نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

محمد احمدی در بخش دوم کتاب، انواع بازارهای مالی، ویژگی‌های انواع سهام، شاخص‌های بازار اوراق بهادار، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های کارگزاری و سرمایه‌گذاری را شرح می‌دهد و در بخش سوم به توضیح مفاهیم آماری، احتمال و محاسبه‌های بازده و ریسک می‌پردازد. بخش چهارم کتاب مجموعه تست‌های آمادگی آزمون اصول بازار سرمایه، به مقدمات بودجه‌ای سرمایه‌ای، میانگین موزون هزینه‌ی تأمین سرمایه، مقدمات تجزیه‌وتحلیل نقطه‌های سربه‌سر و اهرم‌ها، و مفاهیم پایه‌ی ریسک اختصاص دارد و در فصل پنجم مقدمات اقتصاد خرد و کلان مورد بررسی قرار می‌گیرد. نویسنده در بخش ششم کتاب به توضیح اصول بازار سرمایه‌ی اسلامی و اخلاق حرفه‌ای می‌پردازد و در فصل پایانی، قانون‌ها، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های بازار سرمایه‌ی ایران، به‌اضافه‌ی اصلاحیه‌ی قانون تجارت و مصوبه‌ی مربوط به تعریف سرمایه‌گذار نهادی را به‌صورت خلاصه و کاربردی موردبحث قرار می‌دهد.

کتاب آمادگی آزمون اصول بازار سرمایه، نوشته‌ی محمد احمدی که در انتشارات آریاناقلم به چاپ رسیده، اثری کمک‌آموزشی برای کسب آمادگی در متقاضی‌های دریافت گواهینامه‌های معتبر سازمان بورس و اوراق بهادار است.

مجموعه تست‌های آمادگی آزمون اصول بازار سرمایه - جلد اول مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به‌منظور آشنایی با سرفصل‌های آزمون اصول بازار سرمایه که سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار می‌کند، نوشته شده و به متقاضی‌های شرکت در این امتحان پیشنهاد می‌شود.

با محمد احمدی بیشتر آشنا شویم

محمد احمدی متولد 1360 است و به‌عنوان نویسنده‌ی کتاب‌های مربوط به بازارهای مالی شناخته می‌شود. از بهترین کتاب‌های او می‌توان به «بودجه‌ریزی»، «ابزارهای کلیدی مالی برای مدیران» و کتاب حاضر اشاره کرد.

در بخشی از کتاب مجموعه تست‌های آمادگی آزمون اصول بازار سرمایه - جلد اول می‌خوانیم

ترازنامه یکی از صورت‌های مالی است که وضعیت مالی شرکت را نشان می‌دهد. وضعیت مالی به این معنا است که شرکت چه دارد (دارایی) و آن‌ها را از چه منابعی تأمین نموده است (بدهی و حقوق صاحبان سهام).

نکته اینجاست که دارایی‌ها را می‌توان به روش‌های گوناگونی اندازه‌گیری نمود. به عنوان مثال فرض کنید شما یک دستگاه تولیدی را 5 سال قبل به مبلغ 20 میلیون تومان خریداری نموده‌اید. اگر الان قصد خرید مجدد (جایگزینی) آن دستگاه را داشته باشید، باید مبلغ 30 میلیون تومان پرداخت نمایید ولی اگر قصد فروش دستگاه را داشته باشید صرفاً می‌توانید 25 میلیون تومان کسب نمایید. به نظر شما در قسمت دارایی‌های ترازنامه کدام یک از این اعداد باید ثبت شوند؟

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: فهم و تحلیل صورت‌های مالی
فصل اول: آشنایی با صورت‌های مالی
فصل دوم: صورت‌های مالی - توضیحات تکمیلی
فصل سوم: درک صورت سود و زیان
فصل چهارم: درک ترازنامه
فصل پنجم: درک صورت جریان وجوه نقد
فصل ششم: تکنیک‌های مقدماتی تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی
بخش دوم: مقدمات بازارها؛ ابزارها و نهادهای مالی
فصل هفتم: مفاهیم بازارهای مالی
فصل هشتم: ویژگی‌های سهام عادی و مفاهیم مربوطه
فصل نهم: ویژگی‌های سهام ممتاز و مفاهیم مربوط به آن
فصل دهم: مفاهیم مربوط به اوراق بهادار با درآمد ثابت
فصل یازدهم: مفاهیم سایر اوراق بهادار
فصل دوازدهم: شاخص‌های بازار اوراق بهادار
فصل سیزدهم: کارایی بازار و بازراهای سرمایه کارا
فصل چهاردهم: آشنایی با نهادهای مالیُ نقش و کارکرد آن‌ها
فصل پانزدهم: ارزش زمانی پول
بخش سوم: روش‌های کمی مقدماتی
فصل شانزدهم: مفاهیم آماری
فصل هفدهم: مفاهیم احتمال
فصل هجدهم: محاسبات بازده و ریسک
بخش چهارم: مقدمات امور مالی شرکت
فصل نوزدهم: مقدمات بودجه‌بندی سرمایه‌ای
فصل بیستم: میانگین موزون هزینه تأمین سرمایه
فصل بیست‌ویکم: مقدمات تجزیه و تحلیل نقاط سربه‌سر و اهرم‌ها
فصل بیست‌ودوم: مفاهیم پایه ریسک
فصل بیست‌وسوم: مقدمات اقتصاد خرد
بخش پنجم: مقدماتی بر اقتصاد
فصل بیست‌وچهارم: مقدمات اقتصاد کلان
بخش ششم: اصول بازار سرمایه اسلامی و اخلاق حرفه‌ای
فصل بیست‌وپنجم: ضوابط عمومی قراردادهای بازار سرمایه از دیدگاه فقه اسلامی
فصل بیست‌وششم: بورس‌بازی در بازار سهام از دیدگاه اسلام
فصل بیست‌وهفتم: راهنمای اصول اخلاقی و معیارهای رفتار حرفه‌ای
بخش هفتم: مقررات اصول بازار سرمایه
فصل بیست‌وهشتم: قوانین؛ آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های بازار سرمایه ایران

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مجموعه تست‌های آمادگی آزمون اصول بازار سرمایه - جلد اول: مبتنی بر استاندارد CFA
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آریاناقلم
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات613
زبانفارسی
شابک978-600-7677-03-2
موضوع کتابکتاب‌های آموزش سرمایه گذاری، بورس و فارکس، کتاب‌های آزمون‌های استخدامی
قیمت نسخه الکترونیک
۹۷۰۰۰ ۵۸,۲۰۰ ت ۴۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مجموعه تست‌های آمادگی آزمون اصول بازار سرمایه - جلد اول

برای دریافت کتاب مجموعه تست‌های آمادگی آزمون اصول بازار سرمایه - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.