معرفی و دانلود کتاب معلم یک دقیقه‌ای: چگونه به دیگران خودآموزی را بیاموزیم

عکس جلد کتاب معلم یک دقیقه‌ای: چگونه به دیگران خودآموزی را بیاموزیم
قیمت:
۱۷,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب معلم یک دقیقه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب معلم یک دقیقه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب معلم یک دقیقه‌ای: چگونه به دیگران خودآموزی را بیاموزیم

کتاب معلم یک دقیقه‌ای، نوشته‌ی اسپنسر جانسون و کنستانس جانسون، در خلال روایت زندگی یک دانشجو، از کمبودهای نظام آموزشی صحبت می‌کند و با ارائه‌ی استراتژی‌هایی کاربردی، سعی در جبران آن‌ها دارد. کتاب پیش‌رو برای تقویت مهارت‌های خودآموزی بسیار مفید است و افراد را نسبت‌ به چگونگی عملکرد یک سیستم آموزشی مؤثر آگاه می‌کند. دستاورد مطالعه‌ی این کتاب، توانایی تدریس بهتر برای معلم‌ها و قدرت یادگیری بیشتر برای سایرین است.

درباره‌ی کتاب معلم یک دقیقه‌ای

تحصیل در بهترین دانشگاه‌ها، برخورداری از برجسته‌ترین اساتید و مطالعه‌ی پربارترین کتاب‌ها هم نتوانسته به نیازهای شخصیت کتاب معلم یک دقیقه‌ای (The One Minute Teacher) پاسخ دهد. به همین خاطر، او به تکاپو افتاده تا راهی برای تقویت ضعف‌های خود بیابد. کتاب حاضر به‌ قلم اسپنسر جانسون (Spencer Johnson) و کنستانس جانسون (Constance Johnson) نوشته شده و جریان جست‌وجوی شخصیت اصلی را دنبال می‌کند.

نویسندگان با زبانی ساده وارد مبحث آموزش و یادگیری شده‌اند و نتیجه‌ی تلاش‌های آن‌ها کتابی است که هم برای معلم‌ها کاربرد دارد و هم برای افرادی که مشتاق یادگیری‌اند. این کتاب از طریق داستان یک دانشجو روایت می‌شود که تحصیلات خوبی داشته، کتاب‌های مفیدی مطالعه کرده و همواره تحت نظارت بهترین اساتید آموزش دیده. با این حال، احساس کمبود می‌کند و تصمیم می‌گیرد راهی برای جبران آن پیدا کند. او به‌ طور اتفاقی و از طریق مقاله‌ای در یک روزنامه، با معلم یک دقیقه‌ای آشنا می‌شود و دیدار آن‌ها ثمرات رضایت‌بخشی به‌ همراه دارد.

تمام آموزه‌های کتاب از طریق این معلم کارآزموده به خواننده منتقل می‌شوند. او در راستای راهنمایی شخصیت داستان، خواننده را هم آگاه می‌کند و ترفندهای تدریس و یادگیری را آموزش می‌دهد. با فراگیری این مباحث، دیگر نیازی به تحصیل در برترین سیستم‌های آموزشی نیست؛ چرا که با مطالعه‌ی آن هر موقعیتی را می‌توانید به کلاسی پربار تبدیل کنید. هدف‌گذاری، تمجید و بازیابی، مباحث محوری این کتاب‌‌اند که نویسندگان ضمن بررسی اهمیت آن‌ها، راهکارهایی هوشمندانه برای هر یک ارائه می‌دهند.

کتاب معلم یک دقیقه‌ای، مربیان را راهنمایی می‌کند تا در خلال کمبودهای نظام آموزشی، تأثیرات مثبت و چشم‌گیری در زندگی و مهارت یادگیری دانش‌آموزان ایجاد کنند و به آن‌ها توضیح می‌دهد که چگونه اشتیاق افراد را افزایش داده و آن‌ها را در مسیر دستیابی به موفقیت قرار دهند.

اثر حاضر با تمرکز بر مهارت‌ خودآموزی، به افراد کمک می‌کند تا از تمام توانایی‌ها و پتانسیل‌های خود استفاده کنند. به عقیده‌ی نویسندگان کتاب، آشنایی با این استراتژی‌ها، باعث می‌شود تا افراد تحت هر شرایطی و با وجود هرگونه کمبود آموزشی، رشد کرده و به کامیابی دست یابند. کتاب معلم یک دقیقه‌ای با ترجمه‌ی هانیه منشی‌زاده توسط انتشارات شادن پژواک منتشر شده است.

در نکوداشت کتاب معلم یک دقیقه‌ای

  • معلم یک دقیقه‌ای، کتاب ویژه‌ای است که می‌تواند تفاوت چشم‌گیری ایجاد کند. این اثر برای همه‌ی کسانی که تدریس می‌کنند، جذاب، پرکشش و گویاست. (دکتر ترل بل، وزیر سابق سازمان آموزش و پرورش ایالات متحده)

کتاب معلم یک دقیقه‌ای برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب معلم یک دقیقه‌ای، راهنمایی جامع برای کسانی است که در حوزه‌ی آموزش فعالیت می‌کنند. همچنین مطالعه‌ی این کتاب به افرادی که خواهان یادگیری بیشتر و تقویت مهارت خودآموزی هستند هم توصیه می‌شود.

با اسپنسر جانسون و کنستانس جانسون بیشتر آشنا شویم

اسپنسر جانسون، پزشک و نویسنده‌ی آمریکایی متولد سال 1938 است. او در رشته‌ی روان‌شناسی تحصیل کرده و کتاب‌های پرفروش زیادی در زمینه‌ی توسعه‌ی فردی نوشته. تاکنون آثار او به بیش از 24 زبان ترجمه شده‌اند. کتاب «چه کسی پنیر مرا جابه‌جا کرد»، در شمار پرفروش‌ترین‌های مجله‌ی نیویورک‌تایمز قرار گرفت. کتاب «قله‌ها و دره‌ها»، از دیگر کتاب‌های شاخص اسپنسر جانسون است. این متفکر برجسته که توسط مجله‌ی یو‌اس‌ای تودی، پادشاه تمثیل‌ها نام گرفت، در سال 2017 در اثر ابتلا به سرطان درگذشت.

کنستانس جانسون، نویسنده‌ی آمریکایی است که عمده‌ی کتاب‌های خود را با مشارکت اسپنسر جانسون نوشته. کتاب «پدر: یک دقیقه برای تربیت فرزندم»، از کتاب‌های شاخص کنستانس جانسون به شمار می‌آید.

جملات برگزیده کتاب معلم یک دقیقه‌ای

  • به خودم یادآوری می‌کنم، اگرچه الآن رفتارم خوب و درست نیست، اما خودم خوب هستم. من همیشه خوب بوده‌ام.
  • به یاد می‌آورید که کلید برنده شدن فقط گفتن کلمات نیست. برای شما مهم است که موفقیت و پیروزی خود را احساس کنید.
  • بهترین راه برای اینکه در مسیر درست حرکت کنم، آن است که کاملاً مراقب رفتارم باشم و اشتباهات کوچکم را هرچه زودتر تصحیح کنم.
  • با صرف یک دقیقه وقت، برای غافلگیر کردن خود در هنگام اجرای یک کار درست می‌توانیم آنچه می‌خواهیم بیاموزیم، به‌راحتی به خودمان یاد بدهیم.

در بخشی از کتاب معلم یک دقیقه‌ای می‌خوانیم

دانش‌آموزی برخاست و گفت: «من بیش‌ازحد تلویزیون نگاه می‌کنم». معلم تبسمی کرد، به این دلیل که مردم، اغلب، خودشان را در حین انجام کار اشتباه غافلگیر می‌کنند.

پسر در ادامه گفت: «در جایی خوانده‌ام، خیلی از بچه‌ها تا پیش از هجده‌سالگی هجده هزار ساعت از وقت خود را صرف تماشای تلویزیون می‌کنند که خیلی بیشتر از ساعاتی است که در مدرسه می‌گذرانیم. تصمیم گرفته‌ام کمتر تلویزیون تماشا کنم. البته کار سختی است چون تماشای تلویزیون مانند یک عادت شده است. شما گفتید که ما نباید منتظر بمانیم تا رفتار کاملاً درستی از ما سر بزند، آنگاه از خود تمجید کنیم. خواهش می‌کنم برای روشن شدن قضیه مثالی بزنید.»

معلم که مطمئن بود دانش‌آموز می‌تواند مثال خوبی بزند، او را تشویق کرد که مثالی بزند.

دانش‌آموز کمی فکر کرد و با تردید گفت: «من تصمیم گرفته‌ام که کمتر تلویزیون تماشا کنم. از تصور این تصمیم، احساس خوبی دارم. چون چنین احساسی دارم، پیشاپیش گمان می‌کنم حتماً کمتر تلویزیون تماشا خواهم کرد.»

یکی از دانش‌آموزان شروع به تشویق او کرد و بقیه نیز با او همراه شدند و کف زدند.

مرد جوان متوجه شد با اینکه بچه‌ها از اجرای این تمجیدهای یک‌دقیقه‌ای کمی ناراحت و دستپاچه می‌شوند اما از شرکت در این کار خوششان آمده است و از خودآموزی لذت می‌برند.

معلم به آن شاگرد نوجوان گفت: «شما هم‌اکنون کار خیلی مهمی انجام دادید. منتظر نماندید تا کاملاً از دیدن تلویزیون دست بکشید و بعد از خودتان تمجید کنید. خودتان را در حین انجام یک رفتار درست یعنی تصمیم برای کمتر تلویزیون تماشا کردن، تشویق کردید.»

فهرست مطالب کتاب

فصل اول
فصل دوم: اهداف یک‌دقیقه‌ای دانش‌آموزان
فصل سوم: تمجیدهای یک‌دقیقه‌ای دانش‌آموزان
فصل چهارم: بازیابی‌ها و به خودآیی‌های یک‌دقیقه‌ای دانش‌آموزان
فصل پنجم: در خانه
فصل ششم: هدف‌های یک‌دقیقه‌ای معلمان
فصل هفتم: تمجیدهای یک‌دقیقه‌ای معلمان
فصل هشتم: بازیابی‌ها و به خودآیی‌های یک‌دقیقه‌ای معلمان
فصل نهم: چرا هدف‌گذاری‌ها مؤثرند
فصل دهم: چرا خودتمجیدی‌ها مؤثرند
فصل یازدهم: چرا بازیابی‌ها مؤثرند
فصل دوازدهم: یک بازی فکری: مرور فشرده‌ی تدریس یک‌دقیقه‌ای
فصل سیزدهم: هدیه‌ای برای خودم و دیگران
درباره‌ی نویسندگان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب معلم یک دقیقه‌ای: چگونه به دیگران خودآموزی را بیاموزیم
نویسنده،
مترجمهانیه منشی زاده
ناشر چاپی شادن پژواک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات83
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب معلم یک دقیقه‌ای

پروین
۱۴۰۲/۱۰/۱۲
مطالعه کنید مطالب مفیدی داره
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب معلم یک دقیقه‌ای

برای دریافت کتاب معلم یک دقیقه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.