معرفی و دانلود کتاب جنبه‌های بالینی و ژنتیکی مرگ ناگهانی قلبی در پزشکی ورزشی

برای دانلود قانونی کتاب جنبه‌های بالینی و ژنتیکی مرگ ناگهانی قلبی در پزشکی ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جنبه‌های بالینی و ژنتیکی مرگ ناگهانی قلبی در پزشکی ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جنبه‌های بالینی و ژنتیکی مرگ ناگهانی قلبی در پزشکی ورزشی

مطالعه‌ی کتاب جنبه‌های بالینی و ژنتیکی مرگ ناگهانی قلبی در پزشکی ورزشی، نوشته‌ی لین میلار، نابل شیک و سانجای شارما، فرصت خوبی است برای تمامی دست‌اندرکاران پزشکی ورزشی تا با علل، روش‌های تشخیص و همچنین نحوه‌ی مدیریت مرگ ناگهانی قلبی در میان ورزشکاران آشنا شوند. مطالعه‌ی این کتاب حوزه‌ی پزشکی برای اهالی حیطه‌ی ورزش نیز سودمند خواهد بود.

درباره‌ی کتاب جنبه‌های بالینی و ژنتیکی مرگ ناگهانی قلبی در پزشکی ورزشی

همان‌طور که می‌دانید، ورزشکاران همواره در معرض آسیب‌های جسمانی قرار دارند؛ چه در حین تمرین و چه در هنگام برگزاری مسابقات. البته رشته‌های ورزشی گوناگون از این لحاظ تفاوت‌هایی باهم دارند. به‌طور مثال، خطر جسمانی‌ای که یک فوتبالیست را تهدید می‌کند، هرگز برای یک ورزشکار دونده صدق نمی‌کند. نکته‌ی دیگری که باید بدان توجه داشت این است که آسیب‌های جسمی لزوماً به سبب ضربه خوردن ورزشکار پدید نمی‌آیند. گاه ممکن است ورزشکار بدون این‌که ضربه‌ای خورده باشد، صدمه ببیند یا حتی جان خود را از دست بدهد. یکی از علل اصلی مرگ‌ومیرهای غیرضربه‌ای، می‌تواند به نارسایی یا مشکلات قلبی فرد مربوط بشود. این پدیده‌ی ناگوار که غالباً برای ورزشکاران زیر 35 سال رخ می‌دهد، موضوع اصلی کتاب جنبه‌های بالینی و ژنتیکی مرگ ناگهانی قلبی در پزشکی ورزشی (Clinical and Genetic Aspects of Sudden Cardiac Death in the Practice of Sports Medicine) محسوب می‌شود که لین میلار (Lynne Millar)، نابل شیک (Nabeel Sheikh) و سانجای شارما (Sanjay Sharma) نگارش آن را بر عهده داشته‌اند.

آمارهای اخیر نشان می‌دهند که درصد قابل‌توجهی از مرگ‌و‌میر ورزشکاران جوان به دلیل اختلالات قلبی ایشان بوده. این اختلالات ارثی یا مادرزادی بدون این‌که بیمار حتی کوچک‌ترین اطلاعی داشته باشد، سال‌ها از خود هیچ عوارضی نشان نمی‌دهند تا این‌که حین ورزش، تمرین یا مسابقه، موجب مرگ فرد می‌شوند. هدف نویسندگان کتاب حاضر این است که جنبه‌های ژنتیکی و بالینی مرگ ناگهانی قلبی یا SCD را بررسی نموده و صورتی کلی از آن را به مخاطبان عرضه کنند. توجه داشته باشید که اگر امروزه پزشکان و متخصصان درمان، این توانایی را دارند که بروز یک بیماری خاموش را در ورزشکاران تشخیص بدهند یا حتی علل آن را شناسایی کنند، به این خاطر است که فناوری و تکنولوژی عصر حاضر این امکان را فراهم کرده. فناوری‌های گوناگون تاکنون توانسته‌اند وارد حیطه‌های متنوعی بشوند و البته تأثیراتی انکارناپذیری را بر دستاوردهای مربوط به آن حیطه، بر جای بگذارند. پزشکی نیز از این تأثیرات مثبت برکنار نمانده و با بهره گرفتن از تازه‌ترین ابزار‌های علمی، به روش‌های نوینی برای تشخیص و درمان بیماری‌ها دست یافته. یک نمونه‌ی بارز آن را در زمینه‌ی پیشگیری از مرگ ناگهانی قلبی می‌بینیم.

مطالعه‌ی این اثر برای متخصصانی که در حوزه‌ی پزشکی ورزشی فعالیت دارند یا همه‌ی افرادی که در حوزه‌ی درمان یا سلامت ورزشکاران اشتغال دارند، کاربردی و مفید خواهد بود. هشت بخش کلی تمامی مباحث این اثر را در خود جای داده‌اند که در ادامه بر مباحث و موضوعات اصلی این بخش‌ها مروری خواهیم داشت.

بخش نخست شامل مقدماتی در زمینه‌ی مرگ ناگهانی قلبی است و موضوعات مقدماتی مرتبط با این حیطه را به مخاطبان عرضه می‌کند. بخش دوم به پراکندگی و شیوع این بیماری اشاره دارد که آماری از میزان رواج آن را در میان ورزشکاران ارائه می‌دهد. بخش سوم به بررسی فیزیولوژیکی قلب ورزشکاری اختصاص پیدا کرده. به این معنا که به سازگاری قلبی-عروقی ورزشکاران و عوامل تعیین‌کننده‌ی آن پرداخته. در ضمن، مطالبی را نیز در زمینه‌ی ویژگی‌های الکتروکاردیوگرافی و اکوکاردیوگرافی در بر گرفته است.

بخش چهارم مباحث مفصلی را در زمینه‌ی مرگ ناگهانی قلبی و علل آن شامل می‌شود. ویژگی‌های بالینی بیماران مبتلا به این اختلال، به همراه چندین مطالعه‌ی موردی در این زمینه، بیماری‌ها و سندروم‌های گوناگون مرتبط با قلب و عروق، همین‌طور علل اکتسابی این اختلال در همین بخش مورد تحلیل قرار می‌گیرند. فصل پنجم نکاتی کاربردی را در مورد معاینه‌ی بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی، تحقیقاتی که در این حوزه انجام شده و نحوه‌ی صحیح مدیریت چنین بیماری‌هایی را مطرح می‌کند. نحوه‌ی غربال‌گری ورزشکاران دارای نارسایی قلبی در بخش ششم و روش‌های پیشگیری نیز در هفتمین بخش کتاب بیان می‌گردند. آنچه در بخش هشتم عرضه شده، خلاصه و چکیده‌ای است از مباحثی که در سراسر کتاب بیان و بررسی شده‌اند.

اثر حاضر نیز مانند بسیاری از کتاب‌های علمی، برای اشاره به اصطلاحات حیطه‌ی پزشکی و درمان از کلمات اختصاری استفاده کرده که جهت سهولت در درک آن‌ها، فهرستی از این اختصارات نیز در اختیار مخاطبان قرار داده شده. چنانچه بنا به موقعیت شغلی خود و یا حتی به واسطه‌ی فعالیت‌های ورزشی‌تان لازم است که با مرگ ناگهانی قلبی و علل بروز آن آشنایی داشته باشید، مطالعه‌ی کتاب جنبه‌های بالینی و ژنتیکی مرگ ناگهانی قلبی در پزشکی ورزشی را فراموش نکنید؛ اثری که با کوشش محققانه و تلاش‌های فراوان لین میلار، نابل شیک و سانجای شارما به رشته‌ی تحریر درآمده است.

گروهی از مترجمان شامل فرهاد دریانوش، جواد ساجدیان‌فرد، محمد شرافتی‌مقدم، حامد علی‌زاده پهلوانی و مریم شعبانی وظیفه‌ی ترجمه‌ی این اثر را به عهده داشته‌اند. چاپ و نشر آن را نیز انتشارات حتمی عهده‌دار شده است.

کتاب جنبه‌های بالینی و ژنتیکی مرگ ناگهانی قلبی در پزشکی ورزشی برای چه کسانی مناسب است؟

در صورتی که مایل به مطالعه در زمینه‌ی پزشکی ورزشی و سوانح حین ورزش هستید، مطالعه‌ی کتاب حاضر می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد.

در بخشی از کتاب جنبه‌های بالینی و ژنتیکی مرگ ناگهانی قلبی در پزشکی ورزشی می‌خوانیم

1-2-4 افتادگی دریچه میترال

افتادگی دریچه میترال (MVP) به علت انحطاط و تورم عضلانی دریچه میترال است. در افراد جامعه، شیوع آن در حدود 5 درصد می‌باشد. احتمال زیادی وجود دارد که این بیماری تحت‌تاثیر قد بلند افراد و ژنتیک خانوادگی باشد. بسیاری از افرادی که به این عارضه مبتلا هستند، بدون نشانه بیماری هستند. معاینه فیزیکی ممکن است یک صدای مختصر سیستولیک با یک سوفل سیستولیک کند در قلب را نشان دهد که در اوج، با صدای بلند شنیده می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

1- مقدمه
2- جمعیت‌شناسی و شیوع بیماری
3- فیزیولوژی قلب ورزشکاری
1-3 سازگاری قلبی - عروقی به فعالیت ورزشی
2-3 عوامل تعیین‌کننده سازگاری قلبی عروقی به فعالیت ورزشی
3-3 قلب ورزشکاری
1-3-3 ویژگی‌های الکتروکاردیوگرافی
2-3-3 ویژگی‌های اکوکاردیوگرافی
4- علت‌شناسی
1-4 کاردیومیوپاتی‌ها
1-1-4 کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک (HCM)
1-1-1-4 همبستگی ژنوتیپ و فنوتیپ
2-1-1-4 ویژگی‌های بالینی و مدیریت
3-1-1-4 هیپرتروفی کاردیومیوپاتی در ورزش
4-1-1-4 کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک مطالعه موردی 1
5-1-1-4 بحث برای مطالعه موردی 1
6-1-1-4 کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک مطالعه موردی 2
7-1-1-4 بحث برای مطالعه موردی 2
2-1-4 آریتمی‌زایی کاردیومیوپاتی بطن راست
1-2-1-4 ویژگی‌های بالینی و مدیریت
2-2-1-4 همبستگی‌های ژنوتیپ - فنوتیپ
3-2-1-4 کاردیومیوپاتی ایجاد کننده آریتمی بطن راست در ورزش
4-2-1-4 مطالعه موردی از کاردیومیوپاتی ایجادکننده آریتمی بطن راست
5-2-1-4 بحث بر اساس مطالعه موردی
3-1-4 کاردیومیوپاتی اتساعی (DCM)
1-3-1-4 ویژگی‌های بالینی و مدیریت
2-3-1-4 کاردیومیوپاتی اتساعی در ورزش
2-4 بیمارهای دریچه قلب
1-2-4 افتادگی دریچه میترال
2-2-4 تنگی آئورت
3-4 اختلالات آئورت و شریان کرونری
1-3-4 ناهنجاری‌های شریان کرونری مادرزادی
2-3-4 سندرم مارفان
3-3-4 بیماری زودرس شریان کرونری
4-4 اختلالات الکتریکی اولیه از قلب
1-4-4 سندرم QT طولانی مدت
1-1-4-4 ویژگی‌ها و مدیریت بالینی
2-1-4-4 سندرم‌های طولانی مدت QT و ورزش
3-1-4-4 سندرم طولانی مدت و مطالعه موردی
4-1-4-4 بحث مرتبط با مطالعه موردی
2-4-4 سندرم QT کوتاه مدت
3-4-4 سندرم بروگادا
4-4-4 سندرم ولف - پارکینسون وایت
5-4-4 تاکی کاردی پلی مورفیک (چند شکلی) بطنی کاتکولامینرژیک
6-4-4 سندرم رپولاریزاسیون اولیه و ایدیوپاتیک فیبریلاسیون بطنی
7-4-4 نقص فزاینده هدایت قلبی
5-4 علت‌های اکتسابی
1-5-4 کوموتیو کوردیس
2-5-4 میوکاردیت
5- ارزیابی و مدیریت یک ورزشکار
1-5 تاریخچه
2-5 معاینه جسمانی
3-5 تحقیقات
1-3-5 اکوکاردیوگرام 12- اشتقاقی
2-3-5 اکوکاردیوگرافی
3-3-5 تحقیقات بیشتر
4-5 مدیریت
6- غربالگری قبل از مشارکت
7- پیشگیری و نقش دفیبریلاتور خودکار خارجی
8- خلاصه
منابع
فهرست اختصارات
ACE: آنزیم مبدل آنژیوتانسین
AED: دفیبریلاتور خودکار خارجی
AF: فیبریلاسیون دهلیزی
ARVC: کاردیومیوپاتی ایجادکننده آریتمی بطن راست
AV: دهلیزی بطنی
BAV: دریچه دولتی آئورت (یا دو لبه)
BrS: سندرم بروگادا
Ca: کلسیم
CCAA: ناهنجاری‌های مادرزادی شریان کرونری
CMRI: تصویربرداری از قلب به روش رزونانس مغناطیسی
CO: برون ده قلبی
CPVT: تاکی‌کاردی پلی مورفیک (چندشکلی) بطنی کاتکولامینرژیک
CPEX: تست ورزشی قلب - ریوی
DAD: تاخیر بعد از دپولاریزاسیون
DCM: کاردیومیوپاتی اتساعی
ECG: الکتروکاردیوگرام
ER: ریولاریزاسیون زودرس
HCM: کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جنبه‌های بالینی و ژنتیکی مرگ ناگهانی قلبی در پزشکی ورزشی
نویسنده، ،
مترجمفرهاد دریانوش، جواد ساجدیان فرد، محمد شرافتی مقدم، حامد علی زاده پهلوانی، مریم شعبانی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات157
زبانفارسی
شابک978-600-355-105-3
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، تخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب جنبه‌های بالینی و ژنتیکی مرگ ناگهانی قلبی در پزشکی ورزشی

برای دریافت کتاب جنبه‌های بالینی و ژنتیکی مرگ ناگهانی قلبی در پزشکی ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.