معرفی و دانلود کتاب دکتر جکیل و آقای هاید

عکس جلد کتاب دکتر جکیل و آقای هاید
قیمت:
۸۲۰۰۰ 41000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دکتر جکیل و آقای هاید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دکتر جکیل و آقای هاید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دکتر جکیل و آقای هاید

کتاب دکتر جکیل و آقای هاید نوشته رابرت لوئیس استیونسون، کشمکش درونی بد و خوب هر انسان را به تصویر می‌کشد. سبک نوشتاری رمان بسیار جذاب و غنی است و به عنوان مرجعی مهم در مبحث دوگانگی شخصیت از آن یاد می‌شود. سرگذشت دکتر جکیل و آقای هاید منبع الهام قطعات تئاتر، فیلم‌های سینمایی و چندین آهنگ بوده‌ است.

می‌گویند رابرت لوئیس استیونسون، پس از دیدن خوابی هولناک به فکر نوشتن کتاب دکتر جکیل و آقای هاید (Dr. Jekyll and Mr. Hyde) افتاد. در سرتاسر رمان با تصاویری از شهری مه آلود شخصیت‌های مرموز و رخدادهای کابوس وار رو به روییم که تا پایان خواننده را رها نمی‌کنند.

دکتر جکیل مردی 50 ساله است با بعضی از خصوصیات موذیانه و شیطنت‌آمیز، که گاهی اوقات او را در جدال میان خوب و بد قرار می‌دهد، و او را به سمت چالش میان شخصیت‌های دوگانه خود یعنی هنری جکیل و ادوارد هاید، سوق می‌دهد. او بخش بزرگی از زندگی‌اش را در تلاش برای سرکوب کردن شیطان درونش می‌گذارند. جکیل در طول داستان به مردی ستمگر، شیطانی و قدرتمندتر از خودش به نام آقای هاید، تبدیل می‌شود.

دکتر جکیل در وصیت‌نامه‌ای اموالش را به شخصی به نام هاید می‌بخشد. وکیل اترسون، دوستش، تصادفی به رازی وحشتناک پی می‌برد، هاید که چهره نفرت‌انگیزی دارد مرتکب جرمی شده و چک بی‌محلی با امضای دکتر جکیل کشیده است. وکیل اترسون مطمئن است که هاید برای تصرف اموالش دوستش را خواهد کشت.

داستان دکتر جکیل و آقای هاید، برگرفته از یکی از رمان‌های مشهور جهان است. دکتر هنری جکیل، یکی از پزشکان معروف لندن، بین دوستان فراوان و همکارانش شخصی محبوب و محترم بود. یک روز، او آقای اوترسون را که وکیل و بهترین دوستش بود فراخواند تا وصیت‌نامه‌اش را تنظیم کند. این رویداد به ظاهر غیر مهم و اداری، بیش از آنچه به نظر می‌رسید اهمیت داشت. این اتفاق شروع یکی از عجیب‌‌ترین داستان‌هایی شد که تا کنون شنیده‌‌اید. نوع نگاه استیونسون به این تقابل، متفاوت و خاص است.

رابرت لوئیس استیونسون (Robert Louis Stevenson)، شاعر و نویسنده، در سال 1850 در اسکاتلند به دنیا آمد. اگر چه هیچ‌ گاه از سلامت کامل برخوردار نبود، اما زندگى او مملو از سفر و ماجراجویى بود. او در سال 1879 به آمریکا مهاجرت کرد و در آن‌ جا داستان «جزیرۀ گنج» را نوشت که شهرت بسیارى برایش به ارمغان آورد. او طى ده سال اقامت در این کشور چندین کتاب منتشر کرد که معروف‌ترینِ آن‌ها «دکتر جکیل و آقاى هاید» است. در سال 1888 به جزیرۀ ساموا در اقیانوس آرام رفت و تا پایان عمر در آن‌ جا ماند. رابرت‌ لویی استیونسن در سال 1894 به‌ خاطر ابتلا به بیمارى سل در گذشت.

در بخشی از کتاب دکتر جکیل و آقای هاید می‌خوانید:

از تختم بیرون پریدم و به سوى آینه رفتم. با دیدن آن شکل و شمایل خون در رگ‌هایم منجمد شد. وقتی به رختخواب رفتم هنرى جکیل بودم ولى به شکل ادوارد هاید از خواب بیدار شده بودم! می‌بایست فکرى به حال خودم می‌کردم. صبح شده بود. خدمتکارها بیدار شده بودند. تمام داروها در آزمایشگاه بودند. و برای رسیدن به آزمایشگاه باید از دو ردیف پلکان پایین مى‌رفتم و از راهروِ پشتى وارد حیاط مى‌شدم. شاید مى‌توانستم صورتم را بپوشانم ولى در مورد اندامم چه می‌کردم؟ اما بلافاصله خیالم راحت شد، چون یادم آمد که خدمتکارها به رفت‌وآمد هاید عادت کرده‌اند. لباس‌هایى را که به اندازۀ ادوارد هاید نزدیک بود تنم کردم و در خانه به راه افتادم. یکی از خدمتکاران با دیدن آقاى هاید در آن ساعتِ صبح و با آن لباس‌ها چشم‌هایش گرد شده بود. ده دقیقه بعد دکتر جکیل سر میز غذا‌خوری نشسته بود و وانمود مى‌کرد که با اشتها در حال خوردن صبحانه است!
باید اعتراف کنم که این واقعه مرا خیلی ترساند و باعث شد که جدى‌تر به عواقب، مشکلات و نتایج احتمالى وجود دوگانه‌ام فکر کنم.

در چند ماه گذشته نیمۀ پنهان شخصیتم را که قدرت ظاهر کردنش را داشتم بسیار مورد استفاده قرار داده بودم. اکنون به نظرم مى‌رسید که قامت ادواد هاید رشد کرده و قوى‌تر شده است. در آن زمان بود که خطر را احساس کردم: اگر ادوارد هاید را بیش از حد آزاد مى‌گذاشتم تعادل شخصیتم برهم مى‌خورد و او به شخصیت غالب تبدیل مى‌شد. دارو همیشه یکسان نبود. یک‌ بار دارو کاملا بى‌تأثیر بود. از آن زمان به‌ بعد مجبور شده بودم مقدار آن را دو برابر کنم و چندین‌ بار، با پذیرفتن خطر مرگ، میزان آن را سه برابر کردم.

فهرست مطالب کتاب

درباره نویسنده
شبی در شهر
امضا
خانۀ حق‌السکوت
در جست‌وجوی آقای هاید
دکتر جکیل
پروندۀ قتلِ «کاور»
نامه
وحشت دکتر لانیون
چهره‌ای پشت پنجره
آخرین شب
ناپدید شدن
اعترافات دکتر لانیون
اعترافات هنری جکیل

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دکتر جکیل و آقای هاید
نویسنده
مترجمآرمین هدایتی
ناشر چاپیبنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات216
زبانفارسی
شابک978-600-253-108-7
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۸۲۰۰۰ 41000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دکتر جکیل و آقای هاید

Elham Masomi
۱۴۰۲/۲/۸
دوست داشتم زود و تند بخونمش و اصلا دلم نیومد کتاب و زمین بگذارم. گرچه وسط داستان اونجا که نامه‌ها و دست خط یکی بود متوجه‌ی موضوع شدم. اما بیش از معما، مفهومِ داستان برام با ارزش بود. اینکه وجود دکتر کمرنگ تر می‌شد و قسمت شیطانی پررنگ تر. اینکه دکتر فکر می‌کرد میتونه همه چیز رو تحت کنترل بگیره اما و در واقعیت اینگونه نشد. من عاشق ادبیات رمانهای خارجی‌ام در عین ساده بودن بدون شاخ و برگ اضافی معنایی عمیق رو می‌رسونن. که هم برای بچه‌ها قابل درکه هم بزرگترها. مثل همون پینوکیو مثل بی نوایان و مثل هزار اثر دیگه. من این کتاب رو از کتاب مسخ کافکا شتاختم. در ترجمه‌ای که از این کتاب خوندم چندین بار نام کتاب جکیل و هاید ذکر شد و حسابی کنجکاو بودم ببینم چه خبره. استعاره‌ها بی نظیره. ما در نگاه سطح میگیم عوض شد. شیطانی شد اما خبر از عذابی که اون فرد بعلتِ وجودِ این وقایع میکشه، نداریم.
. .
۱۳۹۸/۱۰/۱۵
نظری ندارم. اراده تون رو قوی کنید. به صدای وجدان و قلبتون گوش بدید و در عین حال زرنگ باشید. ثبات شخصیت اینطور به وجود میاد. همینطور که این کتاب داستانیه، درواقع یه کتاب روانشناسی هم محسوب میشه و آموزندست البته اگه معیار خوندنش عبرت گیری و تقویت اراده و هماهنگ کردن قلب و مغز باشه. برداشت من این بود. موفق باشید.
Davood Mirzaei
۱۴۰۰/۸/۲۲
این داستان، به شکلی زیبا، واقعیت دوگانه‌ی وجود انسان امروزی را به تصویر کشیده. فارغ از بحث خیر و شر؛ می‌تواند به نقابی که هر آدمی بر چهره می‌زند، اشاره‌ی روانشناسانه‌ی کوتاهی داشته باشد. اینکه ما جلوی دیگران چطوری ظاهر می‌شویم و خارج از کلیشه‌ها، در پس افکار پنهانمان ممکن است دنیای دیگری باشد. واقعا زیبا بود.
Sara g78
۱۴۰۱/۷/۲
من قبلا نسخه کوتاه شده رو خوندم اما از خوندنش سیر نمیشم و بازم خوندمش. یه جورایی ترسناکه چون باهاش همذات پنداری میکنی و خودتو مجسم میکنی که دچار دوگانگی و غلبه یکی از قطبهای شخصیتی میشی. من دوسش داشتم و تو دوساعت خوندمش. به نظرم بخونید پشیمون نمیشید قشنگه. من دوسش دارم
hadis charehjoo
۱۳۹۹/۱۱/۱۴
دوسش نداشتم. توصیف‌هایی که از ظاهر یک فرد بد و شرور کرده بود مثلا قد کوتاه در واقع ظاهر یک فرد عادی هس. ایکه چون قدش کوتاه یا موهاش کمه پس چقد زشت و بد ذاته توهین به افرادی هس که قد بلند و موهای پرپشت ندارند. دیالوگا سطحی بودن و مفهومی نداشتن.
Ramin Firooz
۱۳۹۸/۱/۲۵
این رمان فوق العاده زیباست. بسیار ساده اما دوست داشتنی و مهم! چون تقابل خیر و شر درونی همه آدم‌هاست. تا جایی که یادم هست این رمان جزو کتاب‌های بسیار مهم در بین روان‌شناس‌ها در مورد موضوع دوگانگی شخصیت شناخته می‌شه.
Fyun
۱۴۰۲/۱۰/۱۱
خاص بود، خیلی واضح داشت خوی بد رو توصیف میکرد و نشون میداد بهترین آدما هم یه خوی بد و تاریک دارن فقط کمتر ازش استفاده کردن. توصیه میکنم بخونید عالی بود مفهومش
ولی الله
۱۴۰۲/۷/۱۵
خیلی عالیه. شخصیت دوگانه این انسان رو به تصویر میکشه. و فقط باید یک انجمنی باشی تا بفهمی با این کتاب خودت چند چندی. خوب یا بد یا هنوز به درک واقعی خودت نرسیدی؟؟
محمد امین
۱۳۹۷/۱۲/۱۹
عالی بود. کش و قوسی میان دو شخصیت از یک جسم؛ از یک روح.
دعوایی میان دو نفر از یک بدن...
پیشنهاد میدم بخونین.
zohre azaddost
۱۳۹۸/۱۲/۲۲
جالب بود ولی توقع داشتم خیلی بهتر باشه و گفتگو‌هایی بین شخصبت هاید و جکیل رخ بده نه اینکه همه ماجرا توی‌ی نامه و صفحه اخل مشخص بشه
Alireza
۱۳۹۸/۲/۲
کتاب خیلی جذابی هست و کسانی که به ژانرهای معمایی، روانشناختی علاقه دارند حتما بخونن
محمد علی خانی
۱۳۹۷/۱۲/۲۳
80صفحه‌ی اول 1 هفته طول کشید تا خوندم ولی بقیش تو 3 ساعت تموم شد. نتونستم وسطش توقف کنم. عالی بود
shayan ghaderi
۱۳۹۹/۱۰/۱۸
پیشنهاد میکنم بخونین جکیل و هاید داستان الهام بخشی بود برای من چه تو موسیقی چه زندگیم
Zara J
۱۴۰۱/۷/۱۱
داستانی پر از کشش و جذاب همچنین کوتاه و مختصر
Negin Rezvani
۱۳۹۹/۷/۴
خیلی کتاب خوبی بود. من می‌پسندمش. 😊
مشاهده همه نظرات 18

راهنمای مطالعه کتاب دکتر جکیل و آقای هاید

برای دریافت کتاب دکتر جکیل و آقای هاید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.